Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se raiskaus, jos...

Vierailija
11.07.2017 |

Onko raiskaus, jos mies panee sammunutta naista, mutta mies on luullut että nainen on hereillä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäjä-313 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Vähän sama kuin kysyisi, että onko se lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö jos luuli nuoren olevan yli 16, mutta olikin 12. Ei ne luulot tilanteesta muuta faktoja.

Tuo on kyllä huono esimerkki koska ei (juridisessa mielessä) pidä paikkaansa. Rikos edellyttää jonkinasteista tahallisuutta ja esim. lapsen hyväksikäyttötapauksessa voidaan joutua arvioimaan että onko uskottavaa että tekijä on arvioinut uhrin iän väärin tai onko tekijä tehnyt riittävästi varmistuakseen uhrin iästä. 12-vuotiaan tapauksessa toki olosuhteiden täytyy olla melko poikkeukselliset jotta tuomiota ei tulisi, mutta esim baarista pokatun, ikäistään vanhemman näköisen 14-vuotiaan tapauksessa homma ei enää ole ihan niin yksiselitteinen. 

Laitetaan nyt alapeukuttajalle vielä aihetta sivuava Korkeimman oikeuden päätös. Jos tuon viitsii kokonaan lukea niin perusteluista saa aika hyvän kuvan siitä mitä tuo tahallisuus suomalaisessa oikeusjärjestelmässä voi tarkoittaa.

http://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/precedent/14080111825…

"Korkein oikeus katsoo, ettei A ole voinut sukupuoliyhteyden tapahtuessa vallinneissa olosuhteissa pitää varsin todennäköisenä, että B oli kuuttatoista vuotta nuorempi. Siten A:n tahallisuus ei täyty tämän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnusmerkistöön kuuluvan seikan osalta. Näin ollen A ei ole syyllistynyt syytteessä väitettyyn lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön."

Vierailija
22/23 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako sammunut siis alkoholista vai nukahtanut? Teen ite pitkää päivää töitä, illalla juon pari lasia viiniä ja monesti oon vaan sammahtanut kesken, samoin mies on joskus ku oon ottanu suihin niin kuorsannu, mut jos joku outo mies kömpis mun viereen ku nukun ja luulen sitä omaksi mieheksi tai en oo hereillä niin tottakai se on raiskaus... Samoin jos miehen\naisen alapäähän koskettais niin että toinen nukkuu\sammuu eikä tiedostaisi kuka sen tekee, kyl mä ainaki välillä herään siihen et miehen käsi ob mun pimpis eikä se oo raiskaus

Kaksi lasia viiniä illalla?

Sinähän olet täys alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako sammunut siis alkoholista vai nukahtanut? Teen ite pitkää päivää töitä, illalla juon pari lasia viiniä ja monesti oon vaan sammahtanut kesken, samoin mies on joskus ku oon ottanu suihin niin kuorsannu, mut jos joku outo mies kömpis mun viereen ku nukun ja luulen sitä omaksi mieheksi tai en oo hereillä niin tottakai se on raiskaus... Samoin jos miehen\naisen alapäähän koskettais niin että toinen nukkuu\sammuu eikä tiedostaisi kuka sen tekee, kyl mä ainaki välillä herään siihen et miehen käsi ob mun pimpis eikä se oo raiskaus

Kaksi lasia viiniä illalla?

Sinähän olet täys alkoholisti.

Ja samalla väität, että lähes kaikki keski- ja etelä-euroopassa on alkoholisteja? Kun juovat ruoan kanssa myös sitä viiniä..