Saisinko " vinkkejä" pariin kysymykseen kiitos!!
1) Vauvalla tulee huomenna 2vko täyteen, eli saan siis lähteä kärryttelemään hänen kanssa mutta mitä vaatteita laittaisin hänelle, äitiyspakkauksen haalarit ovat kovin isot, eli vinkkejä tähän kiitos. Ja sitten kuinka pitkän reissun uskallan tehdä hänen kanssaan näin aluksi?
2) Hän on reilun viikon yliaikainen, ja siksi iho kovin kuiva mutta " ongelmana" on että kun sitä irtoilee otsasta niin sitä menee silmään mikä ei tietenkään ole kivaa, jotan voinko jotenkin " kuoria" ihoa hellävaraisesti pois?
Kiitos vastanneille!!
Kommentit (3)
1. Poikani syntyi syyskuun lopulla ja oli pari viikkonen lokakuussa kun oli jo aika viileätä. Pidin hänellä silloin ulkoillessa, tavallisten sisävaatteiden lisäksi ulkona villahousuja tms. ja villatakkia, sukkia ja lapasia. joiden päälle puin lisäksi äitiyspakkauksen kevyt toppapuvun. ja tietty riittävän lämmin lakki päähän. Vaunuissa mulla oli pakkauksen makuupussi ja lisäksi tarpeen vaatiessa ohkanen peitto pussin sisällä. Kylmemmillä ilmoilla pidin makuupussin kiinni. Kannattaa kokeilla onko vauvan niska tai massun puoli riittävän lämmin muttei kuitenkaan hikinen. Jos vaunuissa on kantokoppa niin makuupussi sen sisälle niin on ainakin tarpeeksi suojassa.
2. Riippuu ilmasta kauanko ulkona kannattaa olla. Suositus kait on talvipakkasilla se vartti, mutta jos ei tuule eikä pakkasta ole kuin muutama aste voi olla pitempäänkin, 30min.-1tunti. Taas kannattaa välillä kokeilla vauvan niskaa onko riittävän lämmin.
Näin mä tekisin näin neljän lapsen kokemuksella.
Toivottavasti tästä oli jotain apua pulmaasi.
satuma77 +p-01, t-02, t-04 ja p-05
Kyselit siitä ihon hilseilystä. Mun kaikki lapset on myös ollu yliaikaisia ja iho on kanssa hilseilly. Mä tein näin, kylvetin vauvan hyvin ja kylvyn jälkeen harjasin vauvan pään pakkauksen hius harjalla otsaa myöten. Lähti suurin osa lähes irtonaisista hitusista ja tän jälkeen rasvasin koko vauvan perusvoiteella. Joku terkka sanoi mulle joskus että osa niistä vauvaöljyistä saattaa kuivattaa ihoa lisää että käytä mieluummin ihan tavallista perusvoidetta jota käyttäisit vaipparasvanakin. Mutta tuohon öljy hommaan en osaa sanoa pitääkö paikkaansa kun yleensä olen käyttäny perusvoidetta vauvanihon rasvailuun.
satuma77
Meillä tyttö 4 kk Nukkuu ulkona tällä hetkellä (lämpötila n. 0 astetta, kohtalainen tuuli)
Päällä on Boby, sukkahousut, collegehousut, villatumput ja villasukat, villanen kypärämyssy sekä villapipo jossa puuvillavuori, Ohut fleecehaalari ja sitten on toppatöppöset ja toppatumput (äp:n
Laitoin tytön äp:n makuupussiin ja sitten vaunujen kantokassiin (meillä Emman pehmeä kassi) tyttö vaunuihin päälle harso ja sadesuoja.
kovilla pakkasilla olen laittanut tuohon vielä toppahaalarin, mutta nyt meillä ei enää toppaa käytetä..
Aamulla nukkui tossa varustuksessa 8.30-11.30 ja nyt meni toisille unille 13-->
Aamulla oli mukavan lämpöinen kun otin pois ei hikinen.
Muistelen minkälaisia ulkoiluohjeita saatiin sairaalasta, olikos se niin että ekana vaunuttelukertana n. 15 min (kai riippuu vähän säästä...) seuraavana päivänä 30 min. ja sitten niin paljon kun huvittaa...
Onko lapsi kauhean vilukissa vai aina lämpöinen, kokeilemalla oppii.
Esikoinen oli meillä kauhean lämpöinen nukkui keväällä Body+sukkikset+Fleece päällä makuupussissa vaunuissa, viereisissä vaunuissa nukkui samanikäinen serkkutyttö body+potkuhousut+collegepuku+villahaalari+toppapuku+makuupussi. ja molemmat tuli unilta ihan sopivan lämpöisinä jos vaatetukset olisi vaihtanut tyttö olisi jäätynyt ja meidän poju uinut hiessä...
Ihan pikkasen kanssa ehkä kokeilisin body+potkuhousut, collegepuku, + vanuhaalari+makuupussi, siten tietty villasukat+tumput ja noi äp:n toppatumput ja töppöset. kypärämyssy ja villapipo.
Mitä muut laittas ???
SEKAVAA tekstiä....