Ollaanko me nyt mieheni kanssa p*skoja ihmisiä kun ei annettu tuntemattoman lapsiperheen tulla meidän maksamaan kotaan?
Oltiin siis varattu ja maksettu kotapaikka eräältä ulkoilualueelta että saadaan varmasti paistaa makkarat ja olla rauhassa. No ei keretty edes tulia sytyttää kun jo siihen tunki joku äiti 3 pienen lapsen kanssa "ai että tännehän me mahdutaan!!" Siinä sitten ystävällisesti sanottiin, että nuo muut on ilmaisia paikkoja ja tätä kotaa saa käyttää maksua vastaan. Ei meinannut millään päästää irti ajatuksesta, että eivät voi sinne tunkea.
Siellä pitkin poikin oli niitä laavuja vapaana, mutta eihän hänelle kelvannut kun ötökät kuulemma syö! Siinä meni 20 min ihan turhaan vääntämiseen ja lopulta kun lähtivät niin äiti antoi kyllä kuulua kuinka paskoja ihmisiä olemme kun emme antaneet lastensa tulla grillaamaan kanssamme.
Ohjeistin kyllä, että mistä kotaa voi vuokrata ja hintakaan ei ole paha.
Tosi kiva oli siinä sitten paistaa makkaroita kun oli hetki aiemmin haukuttu maanrakoon. Tehtiinkö me tässä nyt väärin? Olisitteko itse ottaneet tuntemattomat teidän maksamaan kotaan?
Kommentit (427)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko tuota trollia enää. Kahlasin keskustelun läpi ja selvästi sama henkilö jankkaa jankkaamisen ilosta ja teidät suututtaakseen. Noin tyhmiä ihmisiä todella voi olla olemassa, mutta yleensä hekin kahden päivän väännön jälkeen osaisivat edes alkeellisesti asettaa itsensä toisen asemaan.
Jos joku suuttuu tuntemattoman ihmisen mielipiteestä netissä niin kannattaa miettiä mikä itsessään on vikana. Jos olen mielestäsi tyhmä koska voin hyvin jakaa muillekin omastasi niin ok, se on sinun mielipiteesi :)
Taas näyttää kissa sillä haukkuvan. Kukaan ei sua tyhmäksi kutsu siksi että olet valmis jakamaan vaan ihan muista syistä mitä en jaksa edes enää selittää kun sitä on tässä jo usea ihminen yrittänyt sivu tolkulla
Juu olen tyhmä kun en ymmärrä että ihmisillä on oikeus olla rauhassa, ja he vuokrasivat kodan juuri siksi että saavat olla rauhassa. Ymmärrän toki. Oliko sinulla nyt vielä muuta? Silti huono käytös on huonoa käytöstä, ei se mihinkään muutu.
Siis sinusta halu olla rauhassa on huonoa käytöstä ja kaikki jotka ovat valmiita maksamaan rauhasta ovat itsekkäitä ja huonokäytöksisiä ihmisiä. Tämä selvä.
Ei pelkästään halu, vaan se että käskee muiden poistua. No minä olen asunut ulkomailla missä on vähän erilaiset käytösnormit muutenkin, Suomi nyt on tyypillinen "tämä on minun, en anna sulle!" ihmisten maa.
Pyhä sylvi.... susta siis saa haluta olla rauhassa mikä on ok mutta epäkohteliasta toteuttaa sitä. Mutta susta ei ole epäkohteliasta ilman kysymistä lyöttäytyä seuraan ja sillä tunkeutua toisen toivomaan rauhaan häiritsemään. En ole ikinä kuullut moista logiikkaa ja toivottavasti olet ainoa jolla tämä on vaikka aloituksen äityli selkeästi sun kanssa tämä jakaa tai sitten olet itse se äityli.
Ja minä olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja niissä ihan samalla tavalla pyydetään poistumaan jos tahdotaan rauhaa ja jos ei tahdota niin uudet tulivat kysyy ensin onko ok jos liittyvät seuraan. On mahtuneet ihmisillä olla luokat ilmeet kun sinä marssit lupia kyselemättä seuraan.
En minä tee niin, eikä se ole ok tuppautua seuraan kysymättä, mutta jos joku käyttäytyy huonosti miksi vastaisin siihen huonolla käytöksellä?
Normaalin ihmisen mielestä oman rauhan ja sen vaatiminen ei ole huonoa käytöstä. Selaappa ketju läpi ja katso kuinka monta alanuolta olet saanut ja ehkä tajuat missä sinun kasvatuksesi meni vikaan. Lopetat ehkä jopa sen taakkana olemisen
Juu suomalaiset yleensä ajattelevat noin, sellaista se on. Miten minä olen taakka jos jaan omastasi muille? :D juuri sanoin etten itse tuppaudu seuraan, mutta jos joku tuppautuu minun, en häädä pois jos ovat asiallisia.
Taas kerran kissa sulla haukkuu. Lopeta siihen vetoaminen että sinä jaat ja sinä jaat kun se pointti on se että susta muilla ei ole oikeus vaatia omaa rauhaa vaan ovat heti törkeitä kusipäitä ja heidän pitää oman rauhan, mielenterveyden, rentoutumisen ja akkujen latauksen hinnalla antaa hampaat irvessä muiden tunkeutua seuraan siitäkin huolimatta että siitä hetken rauhasta on maksettu iso summa rahaa.
Montako kertaa sinulle pitää sanoa että on oikeus? Aika monta ilmeisesti kun et vieläkään ymmärrä.
Vaihdat siis mielipidettäsi? Koska ensin sanoit että oikeus on haluta rauhaa mutta ei vaatia sitä ja pyytää muita poistumaan vaikka olisi itse se rauha maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ruokkiko tuota trollia enää. Kahlasin keskustelun läpi ja selvästi sama henkilö jankkaa jankkaamisen ilosta ja teidät suututtaakseen. Noin tyhmiä ihmisiä todella voi olla olemassa, mutta yleensä hekin kahden päivän väännön jälkeen osaisivat edes alkeellisesti asettaa itsensä toisen asemaan.
Jos joku suuttuu tuntemattoman ihmisen mielipiteestä netissä niin kannattaa miettiä mikä itsessään on vikana. Jos olen mielestäsi tyhmä koska voin hyvin jakaa muillekin omastasi niin ok, se on sinun mielipiteesi :)
Taas näyttää kissa sillä haukkuvan. Kukaan ei sua tyhmäksi kutsu siksi että olet valmis jakamaan vaan ihan muista syistä mitä en jaksa edes enää selittää kun sitä on tässä jo usea ihminen yrittänyt sivu tolkulla
Juu olen tyhmä kun en ymmärrä että ihmisillä on oikeus olla rauhassa, ja he vuokrasivat kodan juuri siksi että saavat olla rauhassa. Ymmärrän toki. Oliko sinulla nyt vielä muuta? Silti huono käytös on huonoa käytöstä, ei se mihinkään muutu.
Siis sinusta halu olla rauhassa on huonoa käytöstä ja kaikki jotka ovat valmiita maksamaan rauhasta ovat itsekkäitä ja huonokäytöksisiä ihmisiä. Tämä selvä.
Ei pelkästään halu, vaan se että käskee muiden poistua. No minä olen asunut ulkomailla missä on vähän erilaiset käytösnormit muutenkin, Suomi nyt on tyypillinen "tämä on minun, en anna sulle!" ihmisten maa.
Pyhä sylvi.... susta siis saa haluta olla rauhassa mikä on ok mutta epäkohteliasta toteuttaa sitä. Mutta susta ei ole epäkohteliasta ilman kysymistä lyöttäytyä seuraan ja sillä tunkeutua toisen toivomaan rauhaan häiritsemään. En ole ikinä kuullut moista logiikkaa ja toivottavasti olet ainoa jolla tämä on vaikka aloituksen äityli selkeästi sun kanssa tämä jakaa tai sitten olet itse se äityli.
Ja minä olen asunut kolmessa maassa Suomen lisäksi ja niissä ihan samalla tavalla pyydetään poistumaan jos tahdotaan rauhaa ja jos ei tahdota niin uudet tulivat kysyy ensin onko ok jos liittyvät seuraan. On mahtuneet ihmisillä olla luokat ilmeet kun sinä marssit lupia kyselemättä seuraan.
En minä tee niin, eikä se ole ok tuppautua seuraan kysymättä, mutta jos joku käyttäytyy huonosti miksi vastaisin siihen huonolla käytöksellä?
Ei ole huonoa käytöstä asiallisesti kertoa tuppautujille, että tämä kota on vuokrattu meille, mutta tuossa ihan lähellä on useita ilmaisia grillauspaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalin ihmisen mielestä oman rauhan ja sen vaatiminen ei ole huonoa käytöstä. Selaappa ketju läpi ja katso kuinka monta alanuolta olet saanut ja ehkä tajuat missä sinun kasvatuksesi meni vikaan. Lopetat ehkä jopa sen taakkana olemisen
Tossukkana siis. Tosin aikamoinen taakka on tuppaantujakin
Ystävällisyyden ja hyväksikäytetyn raja tulee jokaisen itse määritellä. Jos joku tulee vaatimaan minulta jotain, luultavasti en anna, mutta jos joku erehtyy (niinkuin aamupala esimerkki) tai tulee pyytämään saako jotain, niin luultavasti annan, varsinkin jos se ei ole minulta erityisesti pois. Sinä voit pitää kynsinhampain omastasi kiinni, sinä olet sellainen.
Ai olen vai? Kyllä tähän mennessä kun on kohteliaasti kysytty niin olen auttanut ja antanut omistani. Minä jopa silloin kun se on minulta erityisesti pois. Itse en vaan siedä sitä että oletetaan ja kohdellaan maailmaa ja muita kuin he olisivat jotain sinulle velkaa ja omaksutaan että he saavat tehdä mitä hyvänsä ja muut on kusipäitä vain koska eivät hypi heidän pillinsä mukaan.
Juujuu, varmasti olet oikea pyhyyden perikuva.
En ole moista koskaan väittänyt kun en moinen ole. Mutta minulla sentään on kunnon kasvatus ja ymmärrän että ihmiset tarvitsee omaa rauhaa ja minulla ei ole mitään oikeutta tunkeutua sillon seuraan ja tämä rauhan haluaminen ei tee heistä itsekkäitä millään mitalla mitattuna. En myöskään voi vaatia muita jakamaan maksamaansa yksityistilaa minun kanssani ja sekään ei heistä itsekkäitä kusipäitä oli syy mikä tahansa jakamattomuudelle. Ja lisäksi kysyn aina mikä tilanne olettamatta mitään jos ympärillä on muita ihmisiä.
Juu oliko vielä muuta? Jos ei, hyvää Päivänjatkoa! :) minä lähden nyt kauppaan. Jos käy tuuri kassajonossa on lapsi jonka rahat eivät riitä jäätelöön, tiedätkö mitä minä teen? Annan ne puuttuvat rahat! Älä huoli se ei ole sinulta pois :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu suomalaiset yleensä ajattelevat noin, sellaista se on. Miten minä olen taakka jos jaan omastasi muille? :D juuri sanoin etten itse tuppaudu seuraan, mutta jos joku tuppautuu minun, en häädä pois jos ovat asiallisia.
Taas kerran kissa sulla haukkuu. Lopeta siihen vetoaminen että sinä jaat ja sinä jaat kun se pointti on se että susta muilla ei ole oikeus vaatia omaa rauhaa vaan ovat heti törkeitä kusipäitä ja heidän pitää oman rauhan, mielenterveyden, rentoutumisen ja akkujen latauksen hinnalla antaa hampaat irvessä muiden tunkeutua seuraan siitäkin huolimatta että siitä hetken rauhasta on maksettu iso summa rahaa.
Montako kertaa sinulle pitää sanoa että on oikeus? Aika monta ilmeisesti kun et vieläkään ymmärrä.
Vaihdat siis mielipidettäsi? Koska ensin sanoit että oikeus on haluta rauhaa mutta ei vaatia sitä ja pyytää muita poistumaan vaikka olisi itse se rauha maksettu.
Sanoin että on oikeus heittää ihmiset ulos msksamastaan kodasta, mutta se on huonoakäytöstä. Ts. Laki on toki puolellasi, tökeröä se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Olimme muutama vuosi sitten perheen kanssa retkellä, piti syödä eväät laavulla. Yleinen kunnan laavu ja nuotiopaikka, mutta omat puut piti raahata, samoin paistinpannu ym, tietenkin omat eväät. Paljon kantamista, mutta matka ei ollut järkyttävä (lapset olivat aivan pieniä). Siihen tuli perhe ja alkoivat aivan kylmästi ottaa ruokiamme grillistä, paperilautasia jne. Menin väliin ja se mies melkein löi. Mieheni tuli myös väliin ja vasta kun aloin soittamaan poliisille, lähtivät siitä menemään. Huorittelua ja tappouhkauksia perään. Mies ulkomaalaistaustainen ja puhui englantia mutta nainen ihan suomalainen eli kyllä ainakin akalla olisi pitänyt olla tapakulttuuri hallussa. Lapset olivat aivan itkuissa ja peloissaan, koska pelottavia huutavia ihmisiä, eikä ruokaa todellakaan ollut jaettavaksi. Eivät ole enää halunneet lähteä toistamiseen.
Noita ahneita lokkeja ja porsaita on maailmassa aivan liikaa.
Hyi että miten jotkut edes kehtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä pidät huonona käytöksenä haluta omaa rauhaa, koska et kuitenkaan hyväksy, että hankkii sitä omaa rauhaa. Koska juuri sen oman rauhanhan siinä menettää, jollei pyydä tunkeilijoita poistumaan. Sen takia niitä pyydetään poistumaan, jotta saataisiin sitä kaivattua rauhaa kun on maksanut saadakseen sitä.
Mulle ainakin olisi ihan yhtä tyhjän kanssa vuokrata oma kota tai mökki, jos sen pitäisi kuitenkin olla myös tuikituntemattomien ihmisten käytettävissä. En pystyisi rentoutumaan ollenkaan ja nauttimaan olostani, jos pitäisi koko ajan olla valmiina vastaanottamaan tuntemattomia ihmisiä grillaamaan. Teen työtä, jossa pitää olla jatkuvasti sosiaalinen ja valmis huomioimaan muut ihmiset. Tykkään työstäni, mutta sen vastapainoksi kaipaan omaa rauhaa. Se on se tapa, jolla minä puran stressiä. Ja kyllä, minä tarvitsen ihan oikeasti sitä omaa rauhaa, pelkästään sen haluaminen ei riitä. Minun stressiäni ei vähennä yhtään se, että kaipaan rauhaa, mutta en saa sitä. Päinvastoin, se olisi omiaan lisäämään stressiä. En ole aiemmin tullut ajatelleeksikaan, että joku voi pitää minua huonokäytöksisenä ihmisenä vain sen takia, että tapani purkaa stressiä ei ole viettää aikaa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa luopuen siitä omasta rauhasta, jota sinne vuokraamaani kotaan tai mökkiin lähdin hakemaan.
Ens kerralla kun tää jankkaaja mökkeilee, tuun sisään vaan, "kyllähän täällä tilaa on". Laki tietenkin sanoo että saat häätää mut pois mut sä tuskin häädät koska se on susta epäkohteliasta. Ilmanen mökki, nice.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytännössä pidät huonona käytöksenä haluta omaa rauhaa, koska et kuitenkaan hyväksy, että hankkii sitä omaa rauhaa. Koska juuri sen oman rauhanhan siinä menettää, jollei pyydä tunkeilijoita poistumaan. Sen takia niitä pyydetään poistumaan, jotta saataisiin sitä kaivattua rauhaa kun on maksanut saadakseen sitä.
Mulle ainakin olisi ihan yhtä tyhjän kanssa vuokrata oma kota tai mökki, jos sen pitäisi kuitenkin olla myös tuikituntemattomien ihmisten käytettävissä. En pystyisi rentoutumaan ollenkaan ja nauttimaan olostani, jos pitäisi koko ajan olla valmiina vastaanottamaan tuntemattomia ihmisiä grillaamaan. Teen työtä, jossa pitää olla jatkuvasti sosiaalinen ja valmis huomioimaan muut ihmiset. Tykkään työstäni, mutta sen vastapainoksi kaipaan omaa rauhaa. Se on se tapa, jolla minä puran stressiä. Ja kyllä, minä tarvitsen ihan oikeasti sitä omaa rauhaa, pelkästään sen haluaminen ei riitä. Minun stressiäni ei vähennä yhtään se, että kaipaan rauhaa, mutta en saa sitä. Päinvastoin, se olisi omiaan lisäämään stressiä. En ole aiemmin tullut ajatelleeksikaan, että joku voi pitää minua huonokäytöksisenä ihmisenä vain sen takia, että tapani purkaa stressiä ei ole viettää aikaa täysin tuntemattomien ihmisten kanssa luopuen siitä omasta rauhasta, jota sinne vuokraamaani kotaan tai mökkiin lähdin hakemaan.
Tätä juuri yritin tuolle yhdelle selittää. Mutta alkanut tuntua että se kärsii aspergerista tai muusta vastaavasta missä ei tajuta mitä toinen sanoo tai ymmärretä sosiaalisia normeja
Epäkohteliasta on tunkeutua puoliväkisin yksityisalueelle ja vieläpä ottaa kierroksia siitä, ku pyydetään poistumaan, vaikka mitään oikeutta siellä oleskeluun ei ole.
Epäkohteliasta ei ole, että pyytää häirikköä poistumaan yksityiseltä vuokratilalta.
Epäkohteliasta olisi sen sijaan pyytää toista poistumaan kaikille yhteiseltä nuotiopaikalta.
Ap:n toiminnassa ei ole yksinkertaisesti mitään epäkohteliasta. Häirikkömamman toiminnassa sen sijaan oli.
Se, että tämä jankkaaja toimisi itse toisin, ei tee muulla tavalla toimivista epäkohteliaita.
Ei missään nimessä ole epäkohteliasta, jos ei suostu ihan kaikkeen, mitä kenen tahansa ohikulkijan päähän sattuu pälkähtämään. Halutessaan saa tietenkin suostua vaikka antamaan persettä naapurilaavun penalle hän niin vaatiessa, mutta siitä kieltäytyminen ei tee kenestäkään epäkohteliaaksi.
Tässä se jo tulikin, mutta ne toiset oli tosi paskoja ihmisiä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että on oikeus heittää ihmiset ulos msksamastaan kodasta, mutta se on huonoakäytöstä. Ts. Laki on toki puolellasi, tökeröä se silti on.
Tökeröä ja huonoa käytöstä käytöstä on heti kättelyssä tokaista "painukaa vittuun täältä meidän kodasta".
Sen sijaan on ihan normaalia ja hyvää käytöstä asiallisella äänensävyllä kertoa toisille, että olemme vuokranneet tämän kodan yksityiskäyttöön. On myös hyvinkin kohteliasta jos samalla kertoo missä toiset voivat grillata ilmaiseksi tai mihin heidän tulee olla yhteydessä, jos haluavat vuokrata itselleen vastaavanlaisen kodan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Köyhälistö on säästänyt vuoden päästäkseen kotaan paistaa makkaraa. Kun paikalle saapuu saman sosioekonomian ihmisiä, heitä hieman kyykytetään. Kun ME nyt olemme (kerrankin) maksaneet jostain me lähes omistamme sen.
Oletetaan että paikalle olisi tullut vaikkapa Teemu Selänne perheensä kanssa. Tuskin olisivat heille sanoneet että me kun nyt ollan maksettu.
Kyllä paistaa niin köyhyys sekä rahallisesti että muutenkin ap:n jutusta. Olem itse vain keskiluokkaa mutten koskaan noin nolo.Aika kovat luulot sulla on Selänteistä. Heille ei tulisi tällaista tilannetta edes eteen, koska turvamies torppaisi innokkaimmat mammat jo kaukaa.
Tehdäänpä nyt niin, että kun olen seuraavan kerran Välimeren risteilyllä, niin tulen välillä sieltä halvasta stateroomistani sinun suiteesi chillailemaan porealtaassa. Voi juoda ne sun skumpatkin, suahan ei haittaa. ( proceccokin on siellä 50$/plo ->, ei kuulu suitesi hintaan) T: köyhä[/quote
Et tainu ymmärtää mitä kirjoitin? Jos AP:n kotaan olisi pyrkinyt sattumalta vaikka Selänteen perhe hän tuskin olisi näyttänyt heille ovea. Vaan nyt sai kyykyttää toista köyhää.
Selänteistä sen verran että eivät kulje yksityismaillaan ja kesäpaikoillaan turvamiesten kanssa. En myöskään harrasta risteilyjä juuri siellä pyörivän sakin takia.Ai Teemulla on yksityismaillaan tuollainen vuokrattava kota? Missä?
Tän mäkin haluan tietää. Ehkä vois vuokrata ja sitten yrittää päästä selönteiden päivällispöytään jos kerta päästävät kun mahtuu
Niin. Ette osaa lukea. Tai ette ymmärrä lukemaanne. Tarkoitin että jos AP:n vuokraamaan kotaan olisi tullut kysymään ESIMERKIKSI Teemu Selänne tai joku muu vastaava, hän olisi ilomielin jakanut kodan hetkeksi ja hehkuttanut kovasti täällä kuinka Teemu kävi makkaraa paistamassa heidän kanssaan.
Mutta nyt köyhä on saanut raavittua kasaan kodan vuokran johon toinen köyhä on tuppautunut. Sehän ei käy ja asiaa pitää taivastella ihan palstoja myöten, kun ME oltiin kota vuokrattu. Eli tää on sosioekonomialtaan köyhän porukan kisailua.
Teemu muutoin on sen verran älykäs ja varakas ettei moista ongelmaa heti joudu pohtimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin toivottanut tervetulleeksi, mutta pidänkin lapsista ja suhtaudun ystävällisesti ja vieraanvaraisesti ihmisiin. Ei ap tehnyt mitään pahaa, mutta jos muissa laavuissa oli lasten huono olla, niin vähän kusipään vikaa. Suomessa ollaan tuollaisia sääntöihin ja rahoihin vetoavia. Olisiko ollut niin kauheaa päästää äiti ja lapset nauttimaan, olisi voinut tulla vaikka uusia ystäviä.
Juuri näin. Mitä haittaa siitä olisi ollut jos olisivat hetken istuneet, ehkä eivät itse osanneet sytyttää tulta tai vast. Mutta ei kun "me ollaan maksettu tästä!!" huoh.
Kuka ei osaa sytyttää tulta? Helpoimmillaan heität tikkuja kasaan, vähän kuivaa ruohoa tai muuta ja tuikkaa tuleen. Ja jos ei osaa niin sitten voi tulla kysymään ilman että tunkeutuu toisen maksamaan kotaan. Toisekseen tajuatko että osa varaa sen kodan juuri sitä varten että saa omaa rauhaa ja ei tarvitse jakaa yleistä nuotiota kaikkien kanssa. Onhan se tässäkin nähty että ruokarauha menee kun lokit tulee norkumaan letut.
Juu voit jatkaa selittelyäsi, silti se on minusta huonoa käytöstä :) ja tuo hotellihuone on eriasia, en erityisesti MAKSAISI tuntemattomille mitään, mutta jos pieni lapsi tulisi käytävällä pyytämään saako nopeasti käydä vessassa huoneessani niin toki saisi.
Tässä ei puhuttu yhdestä pienestä lapsesta vaan äidistä ja lapsista. Eli jos he haluaisivat tulla käymään vessassa ja katsomaan telkkaria ja laittaa eväänsä sun minijääkaappiin ni se ois sulle ok?
Huoh. Kota ja hotellihuone ovat eriasiat. Tiesitkö ettei elämässä ole mitään sääntöä että jos päästän perheen kodalleni grillaamaan, ei se tarkoita että minun pitää ottaa heidät myös hotelliini tai maksaa heille huone? No, nyt tiedät.
Kerrotko vielä miten nämä mielestäsi ovat eri asia? Miksi kukaan edes vuokrasi kotaa jos oletuksena olisi että kuka tahansa voisi tulla sinne heillä olemaan jne?
Aloittaja puhui kodasta. Kota on suljettava "teltta" puista yleensä tehty jossa grillataan, siihen ei tarvitse yksityisyyttä, on siis eriasia kuin hotellihuone. Olen sanonut monta kertaa, oli oikeus heittää ihmiset ulos, huonoa käytöstä se oli silti.
Tämä kyseinen kota sattuu olemaan erikseen, etukäteen vuokrattava ja se on kyllä vuokrattu ihan siksi että vuokraaja haluaa omaa rauhaa, on verrattavissa vuokramökkiin.
Ja niitä ilmaisia laavua on ympärillä suunnilleen yhtä paljon kuin sieniä jos on satanut.
Oon lukenut koko ketjun ja sinä et todellakaan näytä nyt tajuavan asian pointtia. Tää on mun eka vastaus sulle mutta moni on koittanut saada sua ymärtämään. Tämäkin viesti lienee sillä saralla turha. Mutta nyt tulee vähän kuva että taidat olla itse tällainen yksityistilaisuuteen änkeäjä. Oletko kenties se joka änki viinijuhlissa siihen vuokrattuun yksityistilaan, mistä joku kirjoitti tuossa ylempänä?
Mitäs muuten vastaat sellaiselle joka kertoo haluavansa rauhaa ja yksityisyyttä (hänen itse vuokraamassa tilassa)? Sanot että ei hän nyt sellaista tarvitse kuten tossa ylemmässä viestissä?
T. Se joka kertoi pari viestiä sitten ärsyyntyvänsä tästä ketjusta.
Juu ymmärrän, ap oli maksanut kodasta eikä halunnut että muut siitä hyötyvät, häntä häiritsi hirveästi muut ihmiset siinä ympärillä grillaamassa. Ja minun pitäisi nyt olla sitä mieltä että niin kuuluu juuri toimia, ajaa muut ihmiset pois vaikka tilaa olisi ja me ollaan tästä maksettu :D en ole silti sitä mieltä, minusta on itsekästä ajaa lapsiperhe pois.
Ihan uteliaisuudesta, onko itsekästä ajaa nimenomaan lapsiperhe pois, vai olisiko yhtä itsekästä ajaa pois jos tunkeutujina olisi vaikkapa nuoripari tai yksin patikoiva mies? Mitä jos tunkeutuja on juovuksissa tai haisee pahasti hieltä? Mitä jos hän höpöttää taukoamatta tai on tavalla tai toisella pelottava?
Mietin vain, mihin vedät sen itsekkyyden rajan. Missä vaiheessa on oikeus omaan rauhaan, josta on maksanut? Vai päteekö tämä sääntö tosiaan vain suloisiin lapsiperheisiin?
Suomalaiset ovat kenties liiankin tottuneet jokamiehenoikeuksiin, kun niitä näköjään laajennetaan jo toisten vuokraamiin kotiin. Sama kuin lentokentällä alkaisi vaatia, että pitäisi ilmaiseksi päästä jonkun yksityiskoneeseen. Tai jos olisi vuokrannut auton, niin joku alkaisi inttää, että se on oikeastaan julkinen kulkuväline ja siten kaikkien vapaassa käytössä. Se, että vuokrakota on metsässä, jossa kuka tahansa saa liikkua, ei tee siitä kodasta kaikille avointa. Ei vieraisiin autoihinkaan saa koskea, vaikka ne olisivatkin yleisellä parkkipaikalla tai tiellä, joihin kaikilla on vapaa pääsy.
Tuolla aiemmin joku muistutti, että mitään jokamiehenoikeuksia ei suurimmassa osassa maailmaa ole. Koitapa Teksasissa tunkeutua jonkun vuokraamaan mökkiin, niin saatat saada vastaasi ladatun aseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Köyhälistö on säästänyt vuoden päästäkseen kotaan paistaa makkaraa. Kun paikalle saapuu saman sosioekonomian ihmisiä, heitä hieman kyykytetään. Kun ME nyt olemme (kerrankin) maksaneet jostain me lähes omistamme sen.
Oletetaan että paikalle olisi tullut vaikkapa Teemu Selänne perheensä kanssa. Tuskin olisivat heille sanoneet että me kun nyt ollan maksettu.
Kyllä paistaa niin köyhyys sekä rahallisesti että muutenkin ap:n jutusta. Olem itse vain keskiluokkaa mutten koskaan noin nolo.Aika kovat luulot sulla on Selänteistä. Heille ei tulisi tällaista tilannetta edes eteen, koska turvamies torppaisi innokkaimmat mammat jo kaukaa.
Tehdäänpä nyt niin, että kun olen seuraavan kerran Välimeren risteilyllä, niin tulen välillä sieltä halvasta stateroomistani sinun suiteesi chillailemaan porealtaassa. Voi juoda ne sun skumpatkin, suahan ei haittaa. ( proceccokin on siellä 50$/plo ->, ei kuulu suitesi hintaan) T: köyhä[/quote
Et tainu ymmärtää mitä kirjoitin? Jos AP:n kotaan olisi pyrkinyt sattumalta vaikka Selänteen perhe hän tuskin olisi näyttänyt heille ovea. Vaan nyt sai kyykyttää toista köyhää.
Selänteistä sen verran että eivät kulje yksityismaillaan ja kesäpaikoillaan turvamiesten kanssa. En myöskään harrasta risteilyjä juuri siellä pyörivän sakin takia.Ai Teemulla on yksityismaillaan tuollainen vuokrattava kota? Missä?
Tän mäkin haluan tietää. Ehkä vois vuokrata ja sitten yrittää päästä selönteiden päivällispöytään jos kerta päästävät kun mahtuu
Niin. Ette osaa lukea. Tai ette ymmärrä lukemaanne. Tarkoitin että jos AP:n vuokraamaan kotaan olisi tullut kysymään ESIMERKIKSI Teemu Selänne tai joku muu vastaava, hän olisi ilomielin jakanut kodan hetkeksi ja hehkuttanut kovasti täällä kuinka Teemu kävi makkaraa paistamassa heidän kanssaan.
Mutta nyt köyhä on saanut raavittua kasaan kodan vuokran johon toinen köyhä on tuppautunut. Sehän ei käy ja asiaa pitää taivastella ihan palstoja myöten, kun ME oltiin kota vuokrattu. Eli tää on sosioekonomialtaan köyhän porukan kisailua.
Teemu muutoin on sen verran älykäs ja varakas ettei moista ongelmaa heti joudu pohtimaanHohhoijaa
Tulee mieleen kun olimme koko perheen voimin metsäretkellä, eväät mukana. Istuimme syömään järven rannalle, kun äkkiä takaamme alkoi kuulua ääniä ja paikalle tuli vieras pariskunta pikkupojan kanssa.
Vaihdoimme muutaman kohteliaan sanan tämän perheen kanssa ja otimme eväitä esille, sitten yhtäkkiä perheen poika nappasi sämpyläni, haukkasi ja sylki maahan " yäääk!" Oli gluteeniton, joten maistui tietysti oudolta. vanhemmat selittelivät jotain siinä pojan verensokerista ja olivat myös olivat kovasti kiinnostuneita termospullostamme, kunnes selvisi että siinä' oli mehua eikä kahvia. Kyllä oli vaikea muistaa käytöstavat tämän lokkiperheen kanssa! Kiertelivät oikeasti siinä kuin lokit nakkikioskia, että jos meillä olisi jotain hyvää jaettavaksi? Jatkoivat matkaa kun tajusivat että meillä oli vain mehua, porkkanatikkuja ja niitä gluteenittomia sämpylöitä.! Tytär ihmetteli kotimatkalla kovasti että "äiti, miksi se poika otti sun sämpylän ?"
Olisiko liian iso vaiva pakata omat eväät reppuun? Ei ole minun vastuullani sinun lapsesi verensokerit tai kahvihampaasi kolotus!
Tästä ketjusta tulee mieleen minun ja silloisen jätkäkaverini "romanttinen" telttareissu ysäriltä. Soudimme saareen mukana lihapiirakoita kylminä nautittaviksi, suklaata ja viiniä. Olimme uineet ja pystyttäneet teltan ja istuimme juomassa viiniä kun kuulimme moottorin äänen sekä puhetta, saari oli julkinen joten meitä ei haitannut että sinne tulisi muitakin. Se kyllä haittasi, että noin 3v pikkupoika tunki telttaamme kyselemään ja kerjäämään suklaata! Pojan vanhemmat sulkeutuivat telttaansa ja antoivat nassikan touhuta., joten me pakenimme veneeseen viinin ja suklaan kanssa. Joo, ruorijuopot ;D
Kun tulimme takaisin, saimme huudot siitä että poika oli löytänyt linkkuveitsen ja vienyt vanhemmilleen. Jätkäkaverilla paloi hermot ,ja huusi takaisin että vittuako kersa tunkee toisten telttaan ! Että voisitte nussimisen asemasta katsoa kakaraanne! Varmaan olisi ollut meidän syymme sekin, jos nassikka olisi mennyt ja hukkunut.. Ah, nuoruusmuistoja! <3
Vierailija kirjoitti:
Joku tuossa jo aiemmin kirjoitti lentokonepaikkojen varauksesta. Itselleni kävi kerran junassa samoin tavoin, tosin lopputulos oli kehnompi kuin hänen.
Ostin kerran ruuhkajunaan oman istumapaikan. Noustessani junaan huomasin pariskunnan istuvan sylilapsen kanssa vierekkäin, ja toinen vanhemmista istui paikallani. Pyysin paikallani istunutta vanhempaa siirtymään, sillä olin maksanut kyseisestä paikasta. Pariskunta kertoi minulle, että he olivat havahtuneet ostamaan paikkaliput liian myöhään ja eivätkä saaneet vierekkäisiä paikkoja.
En halunnut koko vaunun kuullen vaikuttaa k*sipäältä, joka tunteettomasti erottaa perheenjäseniä toisistaan. Sovin pariskunnan kanssa vaihtavani paikkoja, jotta he saisivat istua loppumatkan yhdessä. Muutamaa pysähdystä myöhemmin yllättäen paikalleni osui toinen henkilö, joka väitti minun istuvan hänen paikallaan ja todisti tämän lipullaan. Siirtyessäni pois paikalta yritin ottaa katsekontaktia pariskunnan kanssa vaatiakseni selitystä, mutta he eivät olleet huomaavinaankaan. He olivat valehdelleet minule päin naamaa ostaneensa paikkaliput, vaikka todellisuudessa heillä oli junaliput ilman paikkoja!
Loppumatkan jouduin sitten seisomaan. Poistuessani junasta pariskunnalla oli pokkaa vielä kiittää minua, että saivat istua junamatkan yhdessä! En voinut uskoa tätä todeksi, olivathan he alunperin valehdelleet minulle varanneensa paikan, jolle lopulta istui toinen ihminen oikean lipun kanssa. Myöhemmillä junamatkoilla olen aina häätänyt ihmisiä varaamiltani paikoilta ilman vastaväitteitä, toiste en suostu tallottavaksi.
Mun paikalla on myös tasan kerran istunut joku, muulloin oon häätänyt. Olin teininä varannut ikkunapaikan, mutta sillä istui joku pieni poika. Annoin sitten istua, kun vaikutti olevan pojalle tärkeää, äitinsä istui toisella puolella käytävän puolella. Hirvein junamatka ikinä. Se pentu onnistui jotenkin vääntämään mun laturia niin, että se hajosi (just se syy miksi halusin seinän viereen oli se pistoke vieressä) vähän veikkaan että nojasi jalkaansa siihen kun se oli siellä pöydän alla ja tällä pojalla ei jalat yltäneet lattiaan läheskään, kaivoin laukusta karkkipussin ja pentu ihan pokkana otti itse karkkia, äitinsä sanoi vaan, että ei se haittaa ja pitää osata jakaa. Siinä kohtaa kun pojalle tuli vessahätä pokkana siirryin maksamalleni paikalle ja tää äiti kehtasi suuttua. Totesin vaan että joka perseensä nostaa se paikkansa menettää, varsinkin kun lipussa sille paikalle lukee mun nimi. Mun ois pitänyt myös vaihtaa katsomani ohjelma, kun poika on liian pieni. En vaihtanut.
Olisin voinut ottaa seuraksi jos olisi aikuisia ihmisiä ja olisivat nätisti kysyneet.
Mutta kun tuolleen ilmoitusluontoisesti tungetaan vaan seuraan, niin ei olisi ollut mitään asiaa. En jaksa viihdyttää vieraiden ihmisten lapsia ja ihan tasan tarkkaan siinä olisi pitänyt jotain niille ihmisille länkyttää.