Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri mässyttää koko ajan, ettei "verensokeri laske"

Vierailija
11.07.2017 |

Että ottaa päähän, kun kaverini syö koko ajan jotakin. Pähkinöitä ja välipalakeksejä pitää natustaa koko ajan. Päälle höritään vettä pullosta, joka on liimattu hänen käteensä. Oikeaa ruokaa hän syö hyvin vähän, kun hän "on niin pieniruokainen".

Hänellä kuulemma verensokeri laskee herkästi ja tulee paha olo, ja siksi tarvitsee mussuttaa jotain koko ajan.

Kakkostyypin diabeteksen selkeitä merkkejä tässä on mutta mitenkäs saisin sanottua asian hänelle?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi lihava?

HUI nyt vahingossa käytin tuota kiellettyä sanaa, joku varmasti pahoitti mielensä.

Vierailija
2/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat kytätä toisen tekemisiä? Eikö oma käytös ärsytä vai puuttuuko "sairaudentunto"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat reikintyy jatkuvasta mässytyksestä.

Vierailija
4/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän mahtaa tämä "liian matala" verensokeri olla? 5?

Vierailija
5/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopin on kans syötävä hirveän usein, ettei verensokeri muka laske. Ei kai siinä, syököön miten syö, muttakun se tuputtaa kaikille muillekin sitä syöpöttelyä. Mä syön silloin kun on nälkä, yleensä sen 3 krt päivässä enkä tarvi mitään välipaloja. Anopin mielestä se on niin väärin 😐

Vierailija
6/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä pari tällaista ihan samanlaista tapausta. He tulevat töihin syödäkseen avokonttorissa aamiaisensa eli lihapiirakan ja omenan tai muuta rapisevassa pussissa olevaa ja pureskellessa rouskuavaa. En jaksa kyttäillä heidän syömisiään mutta sitä ruokailun ääntä ei pääse karkuun.

Ennen lounasaikaa taas hiukoo, ja pitää syödä vähän pähkinöitä rapisevasta pussista. Lounaalla sitten ei ruoka maita, mutta iltapäivällä taas syödään vähän välipalaa, jogurttia ja hedelmiä. Ja jatkuvasti juodaan vettä, kahvia tai energiajuomaa.

Ei ihme, että on painonhallinnan kanssa ongelmia.

Vierailija
7/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä näitä napostelijoita. Parin tunnin välein tuntuu että sinne suuhun menee jotain pientä purtavaa. Kuka edes jaksaa koko ajan olla mässyttämässä jotain :D No ilmeisesti aika moni. Noin tulee syötyä helposti liikaa, ei ravitsevaa "ruokaa" ja painonhallinta on vaikeaa.

Vierailija
8/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske karpata. Se palauttaa glukoneogeneesin toiminnan.

Vierailija
9/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei kaveris oo narkki, niille tulee tiettyjen aineitten käytön jälkeen ns. mässyt.

Sillon just mässäillään suklaalla, jäätelllöllä,leivoksilla ym. herkuilla.

Vierailija
10/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta päätellen on järki voittamassa tässä asiassa ja pahin puputusbuumi taaksejäänyttä. 

Ihan kuten oikeat lääkärit ja hammaslääkärit ovat aina sanoneet. Terveelle aikuiselle riittää kolme ruokailua päivässä poislukien hulluna treenaavat huippu-urheilijat. 

Maltillisesta verensokerin laskusta on näyttöä jopa terveyttä edistävänä asiana. Ei verensokerin tarvitse olla pilkulleen sama joka hetki. 

Vierailija
11/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta päätellen on järki voittamassa tässä asiassa ja pahin puputusbuumi taaksejäänyttä. 

Ihan kuten oikeat lääkärit ja hammaslääkärit ovat aina sanoneet. Terveelle aikuiselle riittää kolme ruokailua päivässä poislukien hulluna treenaavat huippu-urheilijat. 

Maltillisesta verensokerin laskusta on näyttöä jopa terveyttä edistävänä asiana. Ei verensokerin tarvitse olla pilkulleen sama joka hetki. 

Glukoosihomeostaasi pitää kyllä verensokerin (glukoosin) aika hyvin paikallaan jos vain toimii. Markkinakoneisto on tuonut ajatuksen siitä, että pitäisi koko ajan syödä. Terveellä ihmisellä verensokeri on sama vaikka paastoaisi viikon.

Vierailija
12/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans ymmärrä näitä napostelijoita. Parin tunnin välein tuntuu että sinne suuhun menee jotain pientä purtavaa. Kuka edes jaksaa koko ajan olla mässyttämässä jotain :D No ilmeisesti aika moni. Noin tulee syötyä helposti liikaa, ei ravitsevaa "ruokaa" ja painonhallinta on vaikeaa.

Mä syön parin tunnin välein:D tosin mulla on pitkät työpäivät ja melko fyysinen työ. Sen takia syön joka tauolla jotain. Päivässä menee kolme hedelmää, yksi rahka, leipä, kaksi lämmintä ruokaa. Ksylitoli pastilli jokaisen ruokailun jälkeen. Vettä kuluu pari litraa päivässä. Pysyn virkeänä koko päivän, ja paino on lähtenyt pieneen laskuun, vaikkei sillä ole väliä, koska olen normaalipainoinen.

Vierailija
13/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sille Heippa -lappu.

Vierailija
14/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kun hänellä on diabetes kakkostyyppinä, hänen onkin syötävä pieniä aterioita pitkin päivää. Onneks mua ei kaltaises ihminen enää kyttää. Niin ja diabeetikot ei vedä mitään herkkuja todellakaan.

Vierailija
15/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten kun hänellä on diabetes kakkostyyppinä, hänen onkin syötävä pieniä aterioita pitkin päivää. Onneks mua ei kaltaises ihminen enää kyttää. Niin ja diabeetikot ei vedä mitään herkkuja todellakaan.

Miksi kakkostyypin diabeetikon pitäisi syödä usein ja vähän? Ajatellaanko tässä niin, että enemmän ruokaa = suurempi insuliinipiikki ja kun insuliini ei pääse glukoosista verenkierrossa eroon, suurempi haitta? Luulisi, että kakkostyypille karppaus olisi mitä parhain tapa hoitaa terveyttään ja ateriaväleillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
16/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sano sille, et välipalakeksit ei ole hyvä vaihtoehto, ei ainakaan mitkään Tuc keksit ja ruokailulla kannattaa ottaa reilusti salaattia ja vähän perunaa. Perunassa on paljon tärkkelystä. Pähkinöissäkin on rasvaa, joka pitää sokerit pidempään korkealla, et niitä maltillisesti. Kuivatut hedelmät on myös kiellettyjen listalla. Tärkeää on oppia täysin uudet ruokailutottumukset ja se voi ottaa aikaa, mut mitäpä sitä ei tekis, että saa elää ja vielä kaikkien varpaiden ja raajojensa kanssa. Kiitos hei ja hyvää päivänjatkoa! :) nro 14

Vierailija
17/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mussa jotain vikaa, kun kenenkään ruokailuvälit eivät ole koskaan tuottaneet mulle minkäänlaista mielenkuohua?

Vierailija
18/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaan mussuttaa, so what.

Vierailija
19/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kakkostyypin diabeetikon pitäisi syödä usein ja vähän? Ajatellaanko tässä niin, että enemmän ruokaa = suurempi insuliinipiikki ja kun insuliini ei pääse glukoosista verenkierrossa eroon, suurempi haitta? Luulisi, että kakkostyypille karppaus olisi mitä parhain tapa hoitaa terveyttään ja ateriaväleillä ei ole mitään merkitystä.

Mitä jos kysyisit diabetes lääkäriltä, kun sua noin asia "kiinnostaa".

Vierailija
20/63 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kyttäät muiden syömisiä. Ei kuulu sinulle lainkaan. Voihan verensokerin kanssa olla ongelmia, sinähän et sitä tiedä. Kamalaa, jos joku kyttäisi kuinka ruokailen. Paino tippunut 13 kg, sillä sappivaivat eivät anna syödä paljon. Olen kevyt kuin höyhen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi