Sähköautojen tullessa sähkö ei lopu Suomesta!
Hirveästi saa lukea sähköautovastustajien valheita ja propagandaa. Katsotaas mitä Fingrid (Suomen kantaverkkoyhtiö) sanoo:
https://www.fingridlehti.fi/250-000-sahkoautoa-tulee-kaatuuko-kantaverk…
"Viimeisen kahdeksan vuoden aikana Suomen sähkönkulutus on laskenut noin 8 TWh, joten vaikka Suomen kaikki noin 2,5 miljoonaa autoa olisivat sähkökäyttöisiä, sähköä kuluisi suurin piirtein saman verran kuin huippuvuonna 2007 (10 TWh:n lisäys)."
Kommentit (68)
Sähköautovastustus on kyllä ihan käsittämätöntä tällä hetkellä. Suurin osa luultavasti jotain lasipalatseissa töissä olevia polttomoottorimyyjiä ja -korjaajia joilta menee työt alta kun sähköautoon ei enää tarvitsekaan vaihtaa kiskurihintaan öljyjä jne.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mieti, miten paljon sähköautojen invaasion ansiosta voidaan nostaa sähkön hintaa. Päästäksesi paikasta a paikkaan b on pakko ladata sähköauto, vaikka ajokilometrille tulisi hintaa 4 e. Joukkoliikenne ei ole kaikkien saatavilla.
Tämä on kanssa yksi yleisimmin käytössä oleva sähköautovastustajien taktiikka, eli maalaillaan jo etukäteen kaikenlaisia hihasta ravistettuja uhkakuvia. Ns. FUD-taktiikka.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautovastustus on kyllä ihan käsittämätöntä tällä hetkellä. Suurin osa luultavasti jotain lasipalatseissa töissä olevia polttomoottorimyyjiä ja -korjaajia joilta menee työt alta kun sähköautoon ei enää tarvitsekaan vaihtaa kiskurihintaan öljyjä jne.
Niin kauan kuin polttoöljyä käytetään omakotitalojen lämmitykseen ei sähköautoissa ole mitään järkeä. Polttoöljyn voisi käyttää dieselautossa ja talot lämmittää lämpöpumpulla/suoralla sähkölämmityksellä. Paljon halvempaa, energiatehokkaampaa ja luontoystävällisempää.
Akkuautot ei sovellu suomen oloihin eikä raskaalle liikenteelle. Siksipä vetyautot vie ainakin puolet sähköautojen markkinasta.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautovastustus on kyllä ihan käsittämätöntä tällä hetkellä. Suurin osa luultavasti jotain lasipalatseissa töissä olevia polttomoottorimyyjiä ja -korjaajia joilta menee työt alta kun sähköautoon ei enää tarvitsekaan vaihtaa kiskurihintaan öljyjä jne.
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Toiseksi sähköautolla on huomattavia käytännön ongelmia lähtien siitä ettei keskiverto kerrostaloasukkaalla ole mitään millä sen kotipihassaan lataisi kun lohkolämmittimiä varten rakennettu tolppaverkosto ei tyypillisesti kestä koko parkkipaikan täydeltä sähköautoja.
Myöskään ajomatkat muutaman sadan kilometrin latausväleineen ei ole hirveän käytännölliset ja pikalatausasemia on todella harvassa. Talvisäällä tämä ongelma vain pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Moneenko Teslaan on tähän mennessä vaihdettu akku? Ei yhteenkään ja tämän hetkisen datan mukaan samalla akulla ajetaan helposti koko auton elinikä. Akun vaihtaminen on sähköautovastustajien valhe numero 156452. Samalla logiikalla pitäisi pelotella polttomoottoriautoissa moottorinvaihdoilla. Toki VW:ssä niitä joudutaan vaihtamaankin tuhansilla euroilla, mutta ei kaikissa autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Akkuautot ei sovellu suomen oloihin eikä raskaalle liikenteelle. Siksipä vetyautot vie ainakin puolet sähköautojen markkinasta.
1) Teslalta on tulossa sähkörekka joka on vieläpä tehty yhteistyössä kuljetusfirmojen kanssa
2) Mitkä ovat "Suomen olot" ? Norjassa ja Kanadassa näkyy sähköautot toimivan vallan mainiosti
3) Mitään vetyautoja ei saa mistään eikä koskaan tule saamaankaan. Toyotalla on Mirai, joka oli täysi floppi. Vety on sikakallista eikä tankkausasemia ole missään. Siinä vasta onkin ongelmia.
Bensa- ja dieselautot eivät toimi Suomen olosuhteissa:
https://yle.fi/uutiset/3-8570867
"Talven ensimmäinen pakkanen on hyydyttänyt autoja kesken matkaa tai kuljettajat eivät ole päässeet liikkeelle ollenkaan. Etelä-Pohjanmaalla hinauspalvelua tarjoava Hinaus ja Tuuppaus osaa jo vanhasta muistista valmistautua pakkasiin."
Sähköautoillahan ei mitään vastaavia ongelmia ole.
Hauska tuo keskimääräinen sähkön riittävyys.
Keskimäärin Suomessa ei tarvitse asuntojakaan lämmittää muulla kuin auringolla :)
Nyt ollaan tuontisähkön varassa huippukulutuksen aikaan ja vasta kun Pyhäjoen voimala on käytössä ollaan omavaraisia, ilman sähköautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Moneenko Teslaan on tähän mennessä vaihdettu akku? Ei yhteenkään ja tämän hetkisen datan mukaan samalla akulla ajetaan helposti koko auton elinikä. Akun vaihtaminen on sähköautovastustajien valhe numero 156452. Samalla logiikalla pitäisi pelotella polttomoottoriautoissa moottorinvaihdoilla. Toki VW:ssä niitä joudutaan vaihtamaankin tuhansilla euroilla, mutta ei kaikissa autoissa.
Anteeksi vaan jos olen hieman skeptinen mutta jos esim. puhelimen tai kannettavan akku kestää muutaman vuoden (2-10) jatkuvaa latausta ja purkua ja toisaalta edes niin perusakku kuin autojen lyijyakku ei kestä käytössä välttämättä koko auton käyttöikää niin veikkaisin että niille akuillekin tulee kysyntää varaosina.
Voi tietty olla että lasket sadan tonnin teslan käyttöiäksi kolmisen vuotta jolloin olet varmaan oikeassa. Katsellaan kuitenkin meininkiä jotain parikymmentä vuotta ja sitten nähdään kehittyykö tekniikka ja mihin suuntaan ja miten kauan sähköautot kestävät käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo keskimääräinen sähkön riittävyys.
Keskimäärin Suomessa ei tarvitse asuntojakaan lämmittää muulla kuin auringolla :)
Nyt ollaan tuontisähkön varassa huippukulutuksen aikaan ja vasta kun Pyhäjoen voimala on käytössä ollaan omavaraisia, ilman sähköautoja.
Uskoisin sähköverkkoyhtiön tietävän tämän asian paremmin kuin sinä. Ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Hauska tuo keskimääräinen sähkön riittävyys.
Keskimäärin Suomessa ei tarvitse asuntojakaan lämmittää muulla kuin auringolla :)
Nyt ollaan tuontisähkön varassa huippukulutuksen aikaan ja vasta kun Pyhäjoen voimala on käytössä ollaan omavaraisia, ilman sähköautoja.
ikävät faktat tuntuvat saavan nopean alapeukun tällä palstalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Moneenko Teslaan on tähän mennessä vaihdettu akku? Ei yhteenkään ja tämän hetkisen datan mukaan samalla akulla ajetaan helposti koko auton elinikä. Akun vaihtaminen on sähköautovastustajien valhe numero 156452. Samalla logiikalla pitäisi pelotella polttomoottoriautoissa moottorinvaihdoilla. Toki VW:ssä niitä joudutaan vaihtamaankin tuhansilla euroilla, mutta ei kaikissa autoissa.
Anteeksi vaan jos olen hieman skeptinen mutta jos esim. puhelimen tai kannettavan akku kestää muutaman vuoden (2-10) jatkuvaa latausta ja purkua ja toisaalta edes niin perusakku kuin autojen lyijyakku ei kestä käytössä välttämättä koko auton käyttöikää niin veikkaisin että niille akuillekin tulee kysyntää varaosina.
Voi tietty olla että lasket sadan tonnin teslan käyttöiäksi kolmisen vuotta jolloin olet varmaan oikeassa. Katsellaan kuitenkin meininkiä jotain parikymmentä vuotta ja sitten nähdään kehittyykö tekniikka ja mihin suuntaan ja miten kauan sähköautot kestävät käytössä.
Ja lisää valheita ja myyttejä jälleen täysin pihalla olevalta sähköautovihaajalta. Teslassa jo pelkästään akun takuu on 8 vuotta. Eniten ajetuilla Tesloilla on tähän mennessä ajettu 300 000 - 400 000 km samalla akulla.
Vierailija kirjoitti:
Bensa- ja dieselautot eivät toimi Suomen olosuhteissa:
https://yle.fi/uutiset/3-8570867
"Talven ensimmäinen pakkanen on hyydyttänyt autoja kesken matkaa tai kuljettajat eivät ole päässeet liikkeelle ollenkaan. Etelä-Pohjanmaalla hinauspalvelua tarjoava Hinaus ja Tuuppaus osaa jo vanhasta muistista valmistautua pakkasiin."
Sähköautoillahan ei mitään vastaavia ongelmia ole.
Bensa- ja dieselautojen talviongelmat tuppaavat sähköautovihaajilta aina "unohtumaan". Sellaista se Tukholma-syndrooma on. Laitetaan etusäleikköön jotain hiton viimasuojapahveja ja pidetään sitä auton normaalina toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa- ja dieselautot eivät toimi Suomen olosuhteissa:
https://yle.fi/uutiset/3-8570867
"Talven ensimmäinen pakkanen on hyydyttänyt autoja kesken matkaa tai kuljettajat eivät ole päässeet liikkeelle ollenkaan. Etelä-Pohjanmaalla hinauspalvelua tarjoava Hinaus ja Tuuppaus osaa jo vanhasta muistista valmistautua pakkasiin."
Sähköautoillahan ei mitään vastaavia ongelmia ole.
Bensa- ja dieselautojen talviongelmat tuppaavat sähköautovihaajilta aina "unohtumaan". Sellaista se Tukholma-syndrooma on. Laitetaan etusäleikköön jotain hiton viimasuojapahveja ja pidetään sitä auton normaalina toimintana.
Sähköautollahan ei talviongelmia ole ollenkaan. Kylmässä meno vaan paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Moneenko Teslaan on tähän mennessä vaihdettu akku? Ei yhteenkään ja tämän hetkisen datan mukaan samalla akulla ajetaan helposti koko auton elinikä. Akun vaihtaminen on sähköautovastustajien valhe numero 156452. Samalla logiikalla pitäisi pelotella polttomoottoriautoissa moottorinvaihdoilla. Toki VW:ssä niitä joudutaan vaihtamaankin tuhansilla euroilla, mutta ei kaikissa autoissa.
Anteeksi vaan jos olen hieman skeptinen mutta jos esim. puhelimen tai kannettavan akku kestää muutaman vuoden (2-10) jatkuvaa latausta ja purkua ja toisaalta edes niin perusakku kuin autojen lyijyakku ei kestä käytössä välttämättä koko auton käyttöikää niin veikkaisin että niille akuillekin tulee kysyntää varaosina.
Voi tietty olla että lasket sadan tonnin teslan käyttöiäksi kolmisen vuotta jolloin olet varmaan oikeassa. Katsellaan kuitenkin meininkiä jotain parikymmentä vuotta ja sitten nähdään kehittyykö tekniikka ja mihin suuntaan ja miten kauan sähköautot kestävät käytössä.
Ja lisää valheita ja myyttejä jälleen täysin pihalla olevalta sähköautovihaajalta. Teslassa jo pelkästään akun takuu on 8 vuotta. Eniten ajetuilla Tesloilla on tähän mennessä ajettu 300 000 - 400 000 km samalla akulla.
Jahas, ja se akku on tehty kierrätyspahvista ja sen voi heittää paperinkeräyslaatikkoon?
Suomessa ajetaan nyt ja tullaan aina ajamaan 20 vuotta vanhoilla autoilla. Siinä ei 8 vuoden takuu paljon enää hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa- ja dieselautot eivät toimi Suomen olosuhteissa:
https://yle.fi/uutiset/3-8570867
"Talven ensimmäinen pakkanen on hyydyttänyt autoja kesken matkaa tai kuljettajat eivät ole päässeet liikkeelle ollenkaan. Etelä-Pohjanmaalla hinauspalvelua tarjoava Hinaus ja Tuuppaus osaa jo vanhasta muistista valmistautua pakkasiin."
Sähköautoillahan ei mitään vastaavia ongelmia ole.
Bensa- ja dieselautojen talviongelmat tuppaavat sähköautovihaajilta aina "unohtumaan". Sellaista se Tukholma-syndrooma on. Laitetaan etusäleikköön jotain hiton viimasuojapahveja ja pidetään sitä auton normaalina toimintana.
Sähköautollahan ei talviongelmia ole ollenkaan. Kylmässä meno vaan paranee.
Auto on jäässä päältä ja sisältä, ja meno eikun yltyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sähköautossa on ihan riittävästi korjattavaa ja varaosaa myytäväksi joten huoltoliikkeet eivät taatusti tuon vuoksi mene konkurssiin. Akut se kallein kuluva varaosa.
Moneenko Teslaan on tähän mennessä vaihdettu akku? Ei yhteenkään ja tämän hetkisen datan mukaan samalla akulla ajetaan helposti koko auton elinikä. Akun vaihtaminen on sähköautovastustajien valhe numero 156452. Samalla logiikalla pitäisi pelotella polttomoottoriautoissa moottorinvaihdoilla. Toki VW:ssä niitä joudutaan vaihtamaankin tuhansilla euroilla, mutta ei kaikissa autoissa.
Anteeksi vaan jos olen hieman skeptinen mutta jos esim. puhelimen tai kannettavan akku kestää muutaman vuoden (2-10) jatkuvaa latausta ja purkua ja toisaalta edes niin perusakku kuin autojen lyijyakku ei kestä käytössä välttämättä koko auton käyttöikää niin veikkaisin että niille akuillekin tulee kysyntää varaosina.
Voi tietty olla että lasket sadan tonnin teslan käyttöiäksi kolmisen vuotta jolloin olet varmaan oikeassa. Katsellaan kuitenkin meininkiä jotain parikymmentä vuotta ja sitten nähdään kehittyykö tekniikka ja mihin suuntaan ja miten kauan sähköautot kestävät käytössä.
Ja lisää valheita ja myyttejä jälleen täysin pihalla olevalta sähköautovihaajalta. Teslassa jo pelkästään akun takuu on 8 vuotta. Eniten ajetuilla Tesloilla on tähän mennessä ajettu 300 000 - 400 000 km samalla akulla.
Ei ainakaan suomessa ole noin paljoa ajettua teslaa, lisäksi suomen käytössä olevien autojen keski-ikä on yli 11 vuotta ja se ei tarkoita sitä että ne romutetaan 11v kuluttua vaan sitä että puolet on vanhempia ja puolet uudempia.
Joten mites se argumenttisi siitä että akut kestävät koko auton iän taas olikaan? Edes valmistaja ei luota akkuihinsa niin paljoa että antaisi niille koko auton käyttöiän takuun.
Mitä jos venäjä laittaa piuhat poikki rajalla?
Sitten lämmitetään takalla ja kynttilät luo tunnelmallista valoa.
Ihmetyttää kaikkien viherpipertäjien into tuuli ym. Höpöhöpö virrantuotantoon,mutta ryssistä voidaan ostaa rajattomasti ydinvoimalla tuotettua sähköä.
Mutta mieti, miten paljon sähköautojen invaasion ansiosta voidaan nostaa sähkön hintaa. Päästäksesi paikasta a paikkaan b on pakko ladata sähköauto, vaikka ajokilometrille tulisi hintaa 4 e. Joukkoliikenne ei ole kaikkien saatavilla.