Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin kanssa naimisissa ollut, missä vaiheessa tajusit kertaa, että mies on sairas?

Vierailija
10.07.2017 |

Mitkä oli ensimmäiset merkit?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teki narsistimies temppuja, mutta yksi mikä on jäänyt erityisesti mieleen. Hän huitaisi minua kerran korvaan, joka puhkesi. Hän lupasi omasta mielestään hyvää hyvyttään viedä minut Korvaklinikalle kontrolliin myöhemmin. Siellä ajellessa hän sanoi, että ei kyllä moni mies täällä ajeluttaisi kesken työpäivän vaimoaan. Vastasin, että enpä varmaan monen miehen takia olisi Korvaklinikalle menossakaan.

Vierailija
22/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi ei ole mielen sairaus vaan persoonallisuushäiriö. Psyykkisen puolen "vaivoista" sairauksia on esim. masennus, skitsofrenia. Persoonallisuushäiriöt luokitellaan mielenterveyden häiriöiksi, ei sairauksiksi. Toki niihin monesti liittyy jokin psyykkinen sairaus myös, esim. masennus tai kaksisuuntainen tai joskus harvoin jopa psykoosi. Narsismi on kyllä erittäin veemäinen ja hankala ja ahdistava asia läheisille, ja pilaa monen elämän, mutta se ei silti sairaus ole. Persoonallisuushäiriödiagnoosilla ei myöskään saa päivääkään sairauslomaa, koska sitä ei ole luokiteltu sairaudeksi, eikä siihen ole oikein olemassa mitään lääkkeitäkään.

Viisastele sinä vaan siellä.

Minä olen ollut pian 20 vuotta eläkkeellä , päädiagnoosina oli vaikea-asteinen psykoosipiirteinen persoonallisuushäiriö.

Liitännäisdiagnoosiksi sain "vaikea useiden eri päihdyttävien aineiden aiheuttaman riippuvuusoireyhtymän",

vaikka eläkepäätöksen jälkeen en ole kumonnut enää yhtään lasia/ tupakoinut/ käyttänyt mitään huumaavaa tai piristävää.

Nyt saa olla rauhassa, työkaverit ei puno juonia, pomo ei yritä murtaa,

saan pienen säännöllisen eläkkeen ja eläkeläisalennukset joka paikasta.

Kyllä persoonallisuushäiriö on oikeasti sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tajua koskaan. Esim. mun äiti ei ole tajunnut viellä 52 avioliittovuoden jälkeenkään. Minä taas tajusin isäni sairauden jo 11 vuotiaana, siis en narsismia vaan 'hulluuden'. Myöhemmin lääkäri diagnosoi narsistinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
24/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vihasi kiihkeästi ystäviäni.

Hän halusi että olisin aina yksin.

Häiritsi työntekoa, oli ahne ja itserakas, yritti käydä palkkaani käsiksi, painosti antamaan rahaa itselleen, omat rahansa hän piilotti ja keräsi itselleen omaisuutta ja turhaa rojua, kuin mikäkin hamstraaja.

Riiteli minun ystävieni kanssa ja yritti asettaa minulle kotiaresteja.

Sukulaisilleni hän oli mairea.

Omille sukulaisilleenkin leperteli, miten hän viettää illat minun kanssani, kun minulla ei muka ole ollenkaan kavereita.

Istuin kerrankin puhelimen vieressä ilman kenkiä ja takkia:

hän oli takavarikoinut vaatteeni,

etten lähtisi mihinkään, koska ystäväni pyysivät minua konserttiin,

mikä taas ei sopinut hänelle ollenkaan.

Mies selitteli kaikille, miten minä olen muka mielisairas erakko,

jota hän yrittää auttaa. Sabotoi työssäkäymistäni niin että sain potkut:

kävi käsiksi, kuristi, löi, raiskasi,

lukitsi kotiin.

Yksi hänen työkaverinsa näki tilanteen läpi: tällä miehellä oli itsellään ollut narsistinen, väkivaltainen isä ja hän tajusi, mitä ex-mieheni koko ajan tekee.

Exän kaveri tuli pelastamaan minut parvekkeen kautta ulos,

hommasi paikan Turvakodista ja myöhemmin asunnon.

En koskaan enää ole joutunut narsistin käsiin, nyt tunnistan senkaltaiset miehet.

Ensimmäinen varoitusmerkki on miehen puheet existään.

Onko kaikki exät "hulluja"?

Se on paha merkki.

Toinen varoitusmerkki on taipumus väkivaltaan, joka näkyy ensin sanallisena väkivallan hyväksymisenä.

Mies saattaa sanoa esim. jonkun sensaatiouutisen kuullessaan,

että "oli ihan oikein että se hakattiin". Tai ammuttiin /raiskattiin.

Etenkin naisenlyömis- ja tappamisuutiset ilahduttavat narsistimiestä.

Narsistiseen naisystävään verrattuna narsistinen mies on paljon pahempi ja vaarallisempi ihminen.

Mies on aggressiivisempi ja fyysisempi, miehet osaavat lyödä lujaa.

Pienikin mies on vaarallinen pitkälle naiselle, jos mies käy pitkän naisen kimppuun pahat mielessä.

Naisella on aina hauraammat luut ja vähemmän lihaksia, kuin miehellä.

Väkivaltainen mies on hengenvaarallinen naiselle.

Vierailija
25/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit oli ilmassa heti alussa, mutta niin satunnaisia, etten niitä ymmärtänyt ja olin vaan haavi auki, että miten joku NOIN voi tehdä. Vuoden 8 kohdalla olin ihan loppu suhteeseen, mutten ymmärtänyt mistä oli kyse. Vuoden 14 kohdalla luin kirjan narsisti äideistä ja lopussa oli lista ominaisuuksista, joita tulee miehessä varoa (on suuri riski narsistiäidin tyttärellä ottaa narsisti miehekseen). Silloin tajusin mistä oli kyse. Mies sai passiivis-agressiivisen narsistin (persoonallisuushäiriöisen diagnoosin) paperit pari vuotta sitten. Toisin sanoen kyseessä introvertti narsisti, jota on paljon hankalampi tunnistaa kuin perusnarsistia.

Vierailija
26/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aviomies ilmoitti, että hänen pettämisen syynä oli:

- se, että en kehunut ja ihaillut häntä tarpeeksi

- en tullut toivottaman häntä tervetulleeksi kotiin eteiseen,kun hän tuli työmatkoilta kotiin

- en käyttänyt seksikkäitä vaatteita vaan farkkuja ja T-paitoja

- en ollut tarpeeksi rohkea sängyssä

Että kiitos vaan 20 yhteisestä vuodesta. Halusin avioeron, mutta mies hankaloitti eroa kaikin keinoin.

Ottamatta kantaa siihen, kuinka narsistinen miehesi oli, niin nuo syyt voi ihan helposti johtaa pettämiseen.

On naisia, jotka eivät kehu tai ihaile miestään. Tai eivät ainakaan osoita sitä. Eivät koskaan toivota tervetulleeksi, eivätkä koskaan voi käyttää mitään seksikästä miehensä vuoksi. Jos lisäksi on pidättyväinen sängyssä, niin kyllähän se voi johtaa pettämiseen. Voihan sitä tietenkin ottaa ensin eron, mutta en nyt noilla määreillä sanoisi ketään narsistiksi.

Vierailija
27/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti määritellään naisen subjektiivisen kokemuksen kautta eksästään.

T: Psykiatri

Vierailija
28/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kävi psykologilla, joka teki kaksi eri testiä ja sen jälkeen psykiatrilla, joka teki kolmannen. Tulos: persoonallisuushäiriön raja ylittyy, passiivis-agressiivinen narsisti. Mutta kyllä, ilman minun vaatimustani ei ukko olisi ikimaailmassa mihinkään diagnoosiin tai ammattilaisen penkille mennyt. Kyllä hän myönsi, että on juuri sellainen kuin kirjan listassa, muttei siinä hänen mielestään mitään vikaa ollut!

Nro 27

Vierailija
29/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien ihmisten haukkuminen ja ikävästi niistä puhuminen.

Vierailija
30/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

323232 kirjoitti:

Aika hyvä. Mutta, mutta...  Palstalla pikemminkin leimataan, kuin tehdään diagnooseja.

Ja ilman kompetenssia. Sehän on tietenkin kiukuttelua, ei analyysiä.

Vierailija
31/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa narsisti tai ei, mutta todella sairas mies. Lisäksi alkon kulutus suurta, mikä ei lainkaan helpottanut elämää. 

Patologinen valehtelija, kontrolloi (yritti saboioida jopa töissä käyntini), yritti rajoittaa kontaktejani sukuuni ja ystäviini, erittäin mustasukkainen, halusi sitoa itseensä lyhyen tuttavuuden jälkeen, korosti itseään, empatiakyvytön (kun itkin, haukkui kyyneleitäni tekoitkuksi), mielialat vaihtelivat rajusti, utopistiset tulevaisuudensuunnitelmat, lyttäsi minua , multipersoona (saattoi haukkua minut vihaisena ja hetken päästä puhui maireasti puhelimessa jollekin), eli rahoillani, vaati tiliä kaupassa käynnistänikin. 

Hankkiuduin eroon.

HIrviö

Vierailija
32/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

323232 kirjoitti:

Aika hyvä. Mutta, mutta...  Palstalla pikemminkin leimataan, kuin tehdään diagnooseja.

Ja ilman kompetenssia. Sehän on tietenkin kiukuttelua, ei analyysiä.

Jos nainen on perehtynyt narsismiin esimerkiksi Iltapäivälehtien kirjoitusten perusteella, kompetenssin taso ylittää jo useinpien nykypsykiatrien tason, joille narsismin määrittäminen on erittäin haastavaa ellei jopa mahdotonta. Ennen entiset miehet olivat psykopaatteja, mikäköhän on seuraava askel? Estyneitä persoonia?

Vierailija
33/34 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yritti tehdä minut mielenvikaiseksi. Jälkikäteen ystäväni ja tuttavani sanoivat minun muuuttuneen oudoksi miehen kanssa ollessani. Itsesuojeluvaisto sai minut eroamaan miehestä.

Vierailija
34/34 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin en kerennyt, luojan kiitos. Tajusin miehen mielenvikaisuuden 2v yhdessäolon jälkeen kun äitini kuoli yllättäen ja mieheni reaktio oli aivan käsittämätön: haukkui minut maanrakoon koska olin niin luuseri että kehtasin surra. Tässä mylläkässä silmäni viimein avautuivat ja tajusin että koko 2v suhde on ollut sarja henkistä väkivaltaa. 

Fiksummat narsistit alittavat manipuloinnin ja henkisen väkivallan niin pienellä tahdilla, että uhri tottuu siihen. 'Sammakon keittämistä pienellä lämmöllä', siksi tätä ainakin englanniksi kutsutaan. Usein vaaditaan jotain todella rajua, että uhri herää. Omassakin tapauksessani mies 'mokasi' käymällä liian agressiiviseksi liian nopeasti ja tajusin mistä on kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme