Vierailija

Onko kovinkin tavallista, että äidit meikkaavat taaperoita saadakseen "kauniimpia" kuvia? En ole itse ilmiöön aikaisemmin törmännyt, mutta nyt työkaveri sai reilu vuosi sitten lapsen, ja hänen vaimonsa jakaa miehensä Faceen lähes päivittäin kuvia, missä taaperolla on uusia kalliita merkkiasuja ja meikit naamassa.

Olen itse jonkin verran vanhempi ja kieltämättä aika pöyristynyt. Onko tämä kovinkin tavallista nuorilla äideillä?

• ylös 8
  • alas 9

Kommentit (15)

Vierailija

Mä olen nuori äiti ja en ole ikinä törmännyt tuollaiseen (paitsi joissain jenkkidokumenteissa).

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vain telkussa. Tosin onhan noita snapchat filttereitä yms mutta ei oikeaa meikkaamista.

• ylös 19
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kai se kovin tavallista ole, itse tiedän yhden, joka tuota tekee. Hänellä on kontakteja lastenvaatevalmistajiin, ja lapsella jatkuvasti uutta vaatetta, asusteita jne. Sopivilla tageilla postailee instagramiin. Epäilen, että kyse on jostain tuoteyhteistyökuviosta, mainostuksesta tms, en oikein muuta syytä voi keksiä, miksi lähes päivittäin lapsi on jossain uudessa merkkivaatteessa ja muokattuna jne.

Vähän sääliksi käy, eipä tuollaiselta parivuotiaalta kukaan kysy haluaako näkyä somessa:(

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Onkohan oikeasti meikkiä? Joillakin lapsilla on luonnostaan niin hyvät värit että näyttää meikatuilta.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onkohan oikeasti meikkiä? Joillakin lapsilla on luonnostaan niin hyvät värit että näyttää meikatuilta.

Luomiväristä ei oikein voi erehtyä, vaikka ripset ja kulmat ja iho voivatkin luonnostaan näyttää meikatulta. Ap

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Kyllä näitä valitettavasti löytyy, hashtag gugguudesign, kidsofinstagram tms. Ei omissa tutuissa kylläkään.

Vierailija

Tietty pieni porukka tuota harrastaa kyllä. Vähän samaa sarjaa kuin sisustusblogit jne.

Vierailija

Oksettavaa. Voi verrata oksettavuuttaan kissojen tatuoimiseen. Mielestäni myös lapsella on oltava oikeus vanhempana päättää, haluaako olla somessa vai ei. Itse en ole laittanut yhtäkään kuvaa lapsestani mihinkään someen, en koe mitään tarvetta siihen, ei edes ns. "sormet syyhyä" päästä laittamaan kuvia sinne.

Minusta hänellä itsellään on oikeus ilmaista asiaan mielipiteensä sitten kun siihen kykenee. Siihen asti minä päätän olla laittamatta häntä someen. Monet kyselevät miksen laita kuvia ja jos ihan vain yhden, olisi se niin kiva jne. Se ei vain ole heidän asiansa eikä kuulu heidän päätettäväkseen, teen niinkuin parhaaksi näen vanhempana.

Vierailija

Samoin jonkun povipommin parivuotiaalla oli selvästi kuvissa valkoista kajalia ja ripsaria.

Vierailija

Lapsiraukat, kyllä mielestäni joskus satunnaisesti voi kuvan lapsestaan someen laittaa, mutta ei niin, että se lapsi on kuin joku vaaterekki, jonka ylle puetaan rättiä toisen perään ja esitellään omaa "hyvää makua".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitsit vain NUORET äidit?

No josko hän ei ole omassa ikäluokassaan törmännyt tähän? Kunhan arvailen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi mainitsit vain NUORET äidit?

Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla ikärasisti. Itse olen kohtuuaktiivinen somettaja. Omat lapset ovat jo lähes aikuisia, kuten myös omien ystävien ja olen itse 42. En ole koskaan ennen nähnyt tällaista, jotenkin mietin että onko se yleistä sellaisten kohdalla, joita en normaalisti seuraa, niin siksi tuli mieleen lähinnä nuoret äidit.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa. Voi verrata oksettavuuttaan kissojen tatuoimiseen. Mielestäni myös lapsella on oltava oikeus vanhempana päättää, haluaako olla somessa vai ei. Itse en ole laittanut yhtäkään kuvaa lapsestani mihinkään someen, en koe mitään tarvetta siihen, ei edes ns. "sormet syyhyä" päästä laittamaan kuvia sinne.

Minusta hänellä itsellään on oikeus ilmaista asiaan mielipiteensä sitten kun siihen kykenee. Siihen asti minä päätän olla laittamatta häntä someen. Monet kyselevät miksen laita kuvia ja jos ihan vain yhden, olisi se niin kiva jne. Se ei vain ole heidän asiansa eikä kuulu heidän päätettäväkseen, teen niinkuin parhaaksi näen vanhempana.

Tuo on ihan hyvä periaate. Itse en ole ihan noin jyrkkä, joskus jonkun omakuvan saattanut esim laittaan faceen, missä näkyy lapsetkin, mutta en erityisesti lasta kuvaa ja hänen kuviaan jaa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan hyvä periaate. Itse en ole ihan noin jyrkkä, joskus jonkun omakuvan saattanut esim laittaan faceen, missä näkyy lapsetkin, mutta en erityisesti lasta kuvaa ja hänen kuviaan jaa.
Ap

Äh. Lomakuvan. Typerä autocorrect.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.