Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka osaat ajatella laatikon ulkopuolelta

Vierailija
10.07.2017 |

...miten se käytännössä näkyy? Esimerkkejä kehiin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pystyy siihen kun alkaa keskittyä ratkaisuun ongelman sijaan.

Vierailija
2/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä. Ajatella ratkaisua ilman ongelmaa? Onko silloin edes ajateltu mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käsittänyt väärin koko lausahduksen.

Vierailija
4/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pystyy siihen kun alkaa keskittyä ratkaisuun ongelman sijaan.

Pystyy ja pystyy.

Sipilä on muistaakseni käyttänyt ko. lausetta ja on niin laatikon ulkopuolelta että perustuslakia on tarvittu  useaan otteeseen paimentamaan laatikon sisäpuolelle nämä vapaa-ajattelijat.

Vierailija
5/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai toi olikin vaan joku Sipilän möläytys, mutta juuttumatta siihen, kertokaapa esimerkkejä.

Ap

Vierailija
6/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa, mutta mieheni ja poikani osaa. Miehestä sen näkee esim. siinä, että on töissä tuotesuunnittelussa ja hän on tehnyt lukuisia keksintöjä (jotka firma patentoinut). Eli jän on keksinyt jotain mitä kuut eivät ole huomanneet ajatella.

Pojan kohdalla tuo näkyy yksinkertaisimmillaan siinä, että keksii pukkutavaroille tai erikoisille legonosille uusia käyttötarkoituksia askartelussa ja legorakentamisessa.

Vierailija
7/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee luovuusharjoitus. Keksi minuutin aikana mandollisimman monta eri käyttötarkoitusta esineille. Esim. Tuoli:, istuin, vaateteline, jakkara, sahapukki, jne. Tässä esimerkissä sahapukki on laatikon ulkopuolella oleva ajatus.

Vierailija
8/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa, mutta mieheni ja poikani osaa. Miehestä sen näkee esim. siinä, että on töissä tuotesuunnittelussa ja hän on tehnyt lukuisia keksintöjä (jotka firma patentoinut). Eli jän on keksinyt jotain mitä kuut eivät ole huomanneet ajatella.

Pojan kohdalla tuo näkyy yksinkertaisimmillaan siinä, että keksii pukkutavaroille tai erikoisille legonosille uusia käyttötarkoituksia askartelussa ja legorakentamisessa.

Eikö tämä ole ihan "tavallista" luovuutta?

Vierailija
9/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laatikkoa.

On aukkoja joita voi käyttää hyväksi kun ongelma ja aukko sattuvat samaan kohtaan.

Vierailija
10/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan. Toisaalta olen taasen sitten ärsyttvänkin ratkaisukeskeinen ihminen välillä.

Vierailija
11/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyn töissä (DI).

Vierailija
12/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. tuo Legojuttu: Tottakai vaikkapa silinteri-legoa voi käyttää kukkamaljakkona, mutta kun poika keksii sellaisia käyttötarkoituksia, joita ei ikinä itse keksisi ja ne toimivat kuitenkin täydellisesti.

Laatikon ulkopuolelta ajttelu juuri ON luovuutta. Sitä että ei vain noudata vanhoja kaavoja vaan huomaa jotain uutta.

Vierailija
13/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se näkyy siten, että muut ihmiset yleensä inhoavat "ulkopuolista" ajattelijaa.

Vierailija
14/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mitä sitten kuvittelit sen olevan? 

Vierailija
15/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä se näkyy siten, että muut ihmiset yleensä inhoavat "ulkopuolista" ajattelijaa.

Tämä on totta.

Vierailija
16/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.

Vierailija
17/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikon ulkopuolelta :'-D hahah. Kuulostaa kömpelöltä, ehkä tuohon pitää vähän tottua. Pitää alkaa viljelemään sitä tällä palstalla

Vierailija
18/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mitä sitten kuvittelit sen olevan? 

Jotain enemmän. Tapa, joka voi esim. johtaa vaikkapa tilanteeseen, jossa toimitaan vaikkapa oletettujen normien ulkopuolella... Ollaan vaikkapa valtavirtaa vastaan, jollakin tavoin. En tiedä... Siksi pyysin esimerkkejä.

Ap

Vierailija
19/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näkyy mm. siinä, että tekee elämänvalintoja muista välittämättä. Eli kun sukulaiset kauhistelee, miten mies voi olla naista nuorempi tai miten lapsi voidaan tehdä ennen naimisiinmenoa, antaa niiden junttien vaan tikahtua rauhassa omaan tyhmyyteensä.

Vierailija
20/58 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta olen oikeasti vähän tyhmä ☺ . T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän