Satasen tuote kympillä?
Mieheni tilasi housut verkkokaupasta. Samat housut maksavat paikallisessa liikkeessä n 100 euroa. Hän löysi netistä saman tuotteen hintaan 10 euroa, tilasi ja maksoi tuotteen. Rahat lähtivät tililtä.
Tänään verkkokaupasta tuli sähköpostia että tuotteen kohdalla on selvä hinnoitteluvirhe eikä tavaraa toimiteta. Pyysivät tilinumeroa johon palauttavat rahat.
Kysymys kuuluu, onko tässä tapahtunut kauppa? Mikä on liikkeen vastuu myydä tuote ilmoitettuun hintaan? Mielestäni myyjä on hyväksynyt mieheni tilauksen koska on veloittanut ja saanut kauppasumman. Mitä mieltä olette?
Kommentit (5)
Hyvä yritys ap, mut ei se noin vaa onnistu.
Kiinasta yleensä saakin sen täällä satasen maksavan tuotteen kympillä, postikuluineen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta yleensä saakin sen täällä satasen maksavan tuotteen kympillä, postikuluineen.
Kiinasta saa sen kiinalaatuisen tuotteen kympillä. En ole vielä löytänyt laadukkaita kotimaisia tuotteita Kiinasta murto-osaan Suomen hinnoista. Enkä haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta yleensä saakin sen täällä satasen maksavan tuotteen kympillä, postikuluineen.
Kiinasta saa sen kiinalaatuisen tuotteen kympillä. En ole vielä löytänyt laadukkaita kotimaisia tuotteita Kiinasta murto-osaan Suomen hinnoista. Enkä haluakaan.
Kysymyksessä ovat ihan samat tuotteet ;-) Kotimaassa ei juuri mitään nykyään valmisteta.
Virheellinen hintatieto ei sido myyjää, jos virhe on sillä tavoin selvä, että kuluttajankin olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna, eli kuten teidän tapauksessanne.