Millainen on tuntemasi HR-ammattilainen?
Se on tiedossa että varsinkin naispuoliset HR-ihmiset saattaa päättää henkilön palkkaamisesta ja palkkaamatta jättämisestä aivan uskomattomin perustein. Mutta millaisia ne on ihmisinä?
Kommentit (18)
Sellaista wt porukkaa, jotka tykkää kupata ihmisten rahat.
Että oikein tiedossa?
No, minä olen yksi näistä, kaksi maisterintutkintoa taustalla, johdan HR-toimintoja firmassa. En olisi tässä asemassa, jos rekrytointini olisivat pielessä. Pari kertaa on tullut purettua työsuhde koeaikana, kerran on kenkää saanut yksi juoppo, mutta muuten on työntekijät pysyneet talossa mukavasti. Kun työntekijöitä kohtelee aikuisina, silloin ne käyttäytyvätkin niin kuin aikuiset.
Mitä haluat kuulla? Että en palkkaa nättejä blondeja? Olen palkannut (tosin se tutkinto juridiikasta oli kyllä ratkaiseva tekijä). En palkkaa lihavia? Olen palkannut (oli myös tohtori). En palkkaa vanhoja? Palkkaanpas!
Työyhteisön hörhöjä, jotka todella kuvittelevat omaavansa psykologisia taitoja ilman koulutusta. Aika monta oppikirjaesimerkkiä narsistista on saaneet taloon haalittua. Työyhteisömme voi todella huonosti. Itse etsin kiivaasti uutta työtä.
Asiallisia nuoria naisia nämä vähemmän aikaa alalla olleet. Eivät tosiaan wt-tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein tiedossa?
No, minä olen yksi näistä, kaksi maisterintutkintoa taustalla, johdan HR-toimintoja firmassa. En olisi tässä asemassa, jos rekrytointini olisivat pielessä. Pari kertaa on tullut purettua työsuhde koeaikana, kerran on kenkää saanut yksi juoppo, mutta muuten on työntekijät pysyneet talossa mukavasti. Kun työntekijöitä kohtelee aikuisina, silloin ne käyttäytyvätkin niin kuin aikuiset.
Mitä haluat kuulla? Että en palkkaa nättejä blondeja? Olen palkannut (tosin se tutkinto juridiikasta oli kyllä ratkaiseva tekijä). En palkkaa lihavia? Olen palkannut (oli myös tohtori). En palkkaa vanhoja? Palkkaanpas!
Et palkkaa työntekijää koska silmä on poistettu, asuu liian kaukana (olet piirtänyt harpilla ympyrän jonka ulkopuolelta ei oteta) tai tulee haastatteluun julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein tiedossa?
- Minkälainen oli tämä juoppo? Ihanko oikeasti juopottelu pullostansa työajalla vaiko mitä?
Kysyn siksi, että minutkin on erään firman HR-päällikkö erottanut muka juoppona.
En ollut, oli vain vaikeampi jakso elämässä (väkivaltainen asuinkumppani). Olisin tarvinnut tukea ja tuloksin, en potkuja.
Noin 35v kiltin näköinen nainen, joka on kaikkea muuta. Valitsee henkilöt mitä ihmeellisimmin perustein. Kuvittelee olevansa kaikkia muita parempi eikä hänen silmilleen sovi hyppiä. Tällä hetkellä taitaa päättää kaikesta 1000 hengen firmassa...
Vierailija kirjoitti:
Että oikein tiedossa?
Eli et oikeasti tiedä mitään töistä, joita tarjoat orjillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein tiedossa?
Eli et oikeasti tiedä mitään töistä, joita tarjoat orjillesi.
Ja tuo on eräs keskitetyn HR:n ongelmista.
Nro 7 jatkaa, että ekaa kertaa kirjoitan tänne puhelimella ja on tämä aika riivattu tämä autocorrect...
Edelleenkään en siis ole juoppo, vaikka sitä voisi tuon ylemmän tekstini perusteella epäilläkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein tiedossa?
- Minkälainen oli tämä juoppo? Ihanko oikeasti juopottelu pullostansa työajalla vaiko mitä?
Kysyn siksi, että minutkin on erään firman HR-päällikkö erottanut muka juoppona.
En ollut, oli vain vaikeampi jakso elämässä (väkivaltainen asuinkumppani). Olisin tarvinnut tukea ja tuloksin, en potkuja.
Sinulle minä olisin varannut työterveydestä psykologin ja keskustellut kanssasi, miten työnantaja olisi muuten voinut sinua tukea. Tätä tapahtuu paljonkin kulisseissa, mutta ei siitä tietysti huudella.
Tämä irtisanomani juoppo oli siitä kiitollinen tapaus, että hänen ongelmansa oli havaittavissa ns. kaikilla aisteilla ja hänet ohjattiin hoitoonkin kahdesti.
Toivottavasti olet päässyt jaloillesi.
Kuvittelee olevansa jumalasta seuraava, jolle työntekijöiden (50 vakkaria listoilla) pitää tilittää kaikki menot,ei riitä että kertoo omalle lähiesimiehelle. Soittaa kotinumeroon (juu lankapuhelimeen), jos on töistä poissa, ei työkännykkään. Ja tämän jälkeen on kostonkierre valmis, kun hänet on sovuutettu. Yrittää joka paikassa, missä vaan pystyy, tekemään hallaa. Täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit, mutta ketään ei tee asialle mitään. Yrityksessä ollaan koko ajan savustamassa jotakuta ulos. Kun yhden onnistuu saamaan pihalle, on seuraavan vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee olevansa jumalasta seuraava, jolle työntekijöiden (50 vakkaria listoilla) pitää tilittää kaikki menot,ei riitä että kertoo omalle lähiesimiehelle. Soittaa kotinumeroon (juu lankapuhelimeen), jos on töistä poissa, ei työkännykkään. Ja tämän jälkeen on kostonkierre valmis, kun hänet on sovuutettu. Yrittää joka paikassa, missä vaan pystyy, tekemään hallaa. Täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit, mutta ketään ei tee asialle mitään. Yrityksessä ollaan koko ajan savustamassa jotakuta ulos. Kun yhden onnistuu saamaan pihalle, on seuraavan vuoro.
Miten ihmeessä hän tietää lankapuhelinnumerosi? Miksi ihmisiä joutuu savustamaan kun kerran työsuhteet voi muutenkin purkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä hän tietää lankapuhelinnumerosi? Miksi ihmisiä joutuu savustamaan kun kerran työsuhteet voi muutenkin purkaa?
Koska savustuksesta saa enemmän tyydytystä.
Miksi HR-ihmiset tekisivät jotakin firman tai viraston vahingoksi? Itse olen valtiolla HR-tehtävissä ja olen virassa tasan niin kauan, kun johtajan mielestä työni tuottaa lisäarvoa. Eihän tuossa savustuksessa ole mitään logiikkaa! Ja ennen kuin joku sanoo, että"ei virkamiehestä pääse eroon", kyllä pääsee.
Lankanumero löytyy tiedoista, jotka on annettu työpaikkaa vastaanottaessa. Kännykkänumero olisi ihan firman puhelinnumerolistassa...millainen ihminen sitten kaivaa sen lankanumerotiedon ensin koittamatta sitä ns. virallista työnumeroa. Savustusta tapahtuu, kun ei ole muuten mitään virallista, millä antaa potkut. Painostetaan lähtemään tekemällä työskentelystä helvettiä.
Niiltä saa helposti.