Miksi naisen viehättävyyden loppu ja tätiytyminen tapahtuu niin eri ikäisenä?
Toisinaan näkee tulikuuman seksikkäitä päälle viiskymppisiä naisia. Sitten taas kuivakan nuivia polkkatukkaisia 19-vuotiaita tätejä. Ulkonäkö ei ratkaise mitään vaan luonne, mutta nykyään ihmiset valitsee ulkoisen tyylinsä luonteen mukaan. Siten seksuaalisen vetovoiman tai sen puutteen havaitsee silmänräpäyksessä. Osa voi toki tietoisen huolellisesti peittää ulospäin näkyvät halunsa, jos on tottunut tyytymään pelkkiin seksileluihin, elää ahdasmielisessä parisuhteessa, tai vastakkainen sukupuoli ei kiinnosta. Miehille tekeytyminen epähaluttavaksi on huomattavasti työläämpää; meikit on pois laskuista, kaljamahan kasvatus vaatii elämäntapamuutosta ja karisma tahtoo naisten silmissä vain kasvaa iän myötä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Miehet ne vasta rupsahtaakin. Valtaosa jo kolme-nelikymppisistä on ukkoontuneita rupsahtaneita kaljamahoja kun taas samoissa ikäryhmissä valtaosa naisista näyttää vielä hyviltä.
Miehet ei koskaan puhu kaverien kesken naisista pahaa toisin kuin naiset keskenään miehistä. Miehet vertailee miten hyvä kenenkin nainen on sängyssä. Siinä kisassa jaetaan pelkkiä kehuja.
Monet nuoret aikuisetkin elävät nykyään hektistä työelämää. Ei siinä kerkeä/jaksa tälläytyä. Itselläni lähisuvussa kaksi naista, toinen on kaksikymppinen. Melko "täti" pukeutumista ja käytöstä myöten. Tukka roikkuu päätä myöten. Opiskelee tällä hetkellä toista ammatia ja paiskii kovasti duunia. Toinen nainen on kolmekymppinen ja uskomattoman nuoren näköinen. Hiukset aina siististi, hienot korut päällä ja korot jalassa. Elää miehensä siivellä eikä tee päivisin mitään järkevää. Kai siinä kerkeää laitella itseään.
KE antoi taannoisessa kirjassaan ihonhoito-ohjeita... No en taida noudattaa...
AS ei ole tätimäinen. Tyttömäinen pikemminkin.
Ainakin eksälläni tämän aiheutti urakehitys, joka väsytti ja sysäsi monet mielenkiinnonkohteet ja sellaisen elämänilon syrjään. Kasvot väsähtivät, ja niihin tuli uurteita, pukeutumiseen ja meikkiin ei jaksanut enää panostaa, ja painoa tuli lisää. Elämänarvotkin alkoivat muuttua perinteisempään suuntaan, ja sitten jo erosimmekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kike Elomaa on 60+ vuotiaanakin nuorekas ja Annika Saarikko on vain vähän päälle kolmekymppisenä ihan täti?
Koska Kike on bisnesnainen. He ovat tyylikkäitä ikuisesti, kuten Kirsti Paakkanen.
Palkkatyöläiset tätiytyvät helpoimmin. Opettajat, siivoojat, tutkijat, insinöörit. Niissä ammateissa ei tarvitse panostaa ulkoiseen olemukseen tienatakseen kuukausipalkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret aikuisetkin elävät nykyään hektistä työelämää. Ei siinä kerkeä/jaksa tälläytyä. Itselläni lähisuvussa kaksi naista, toinen on kaksikymppinen. Melko "täti" pukeutumista ja käytöstä myöten. Tukka roikkuu päätä myöten. Opiskelee tällä hetkellä toista ammatia ja paiskii kovasti duunia. Toinen nainen on kolmekymppinen ja uskomattoman nuoren näköinen. Hiukset aina siististi, hienot korut päällä ja korot jalassa. Elää miehensä siivellä eikä tee päivisin mitään järkevää. Kai siinä kerkeää laitella itseään.
Hieno otos hermanni.
Mun mielestäni tätimäiset naiset ovat kaikkein seksikkäimpiä. Mietin aina, millainen ihanuus ja seksipommi sieltä asiallisten vaatteiden ja silmälasien alta kuoriutuisi. :P
Kaiken maailman minihameet, verkkosukat, avokaulaiset paidat ja punainen huulipuna ovat liian ilmiselviä juttuja. Tykkään niistä luonnollisemmista daameista ja katselen metsää puilta. :)
T. Hiomattomia timantteja etsimässä
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni tätimäiset naiset ovat kaikkein seksikkäimpiä. Mietin aina, millainen ihanuus ja seksipommi sieltä asiallisten vaatteiden ja silmälasien alta kuoriutuisi. :P
Kaiken maailman minihameet, verkkosukat, avokaulaiset paidat ja punainen huulipuna ovat liian ilmiselviä juttuja. Tykkään niistä luonnollisemmista daameista ja katselen metsää puilta. :)
T. Hiomattomia timantteja etsimässä
Siitä vaan "hiomaan" sitten :D
No joo. Minä olen 35, ja olen koko ikäni ollut vähän tätimäinen. Siis jos nyt lukioaikaisia kuvia katson, niin tätimäiseltä näytin silloinkin.
Olen hoikka ja minulla on pitkät hiukset, joten ei se tuollaisista asioista ole kiinni. Jotkut meistä nyt vaan tykkäävät "turvallisesta" pukeutumisesta, ja introvertin habitus ei muutenkaan ole kovin mielenkiintoinen. Kaunis en ole ollut ikinä, ja silmälasit päässä olen näyttänyt aina sellaiselta stereotyyppiseltä keski-ikäiseltä kirjastotädiltä.
Tai ehkä oikeampi sana on harmaahiirulainen? Sellainen olen ollut aina. En oikein tiedä, miten tuo erottuu tätimäisestä. Ketään räiskyvästi pukeutuvaa tuskin tulee kenenkään sanottua tätimäiseksi.
Tänä päivänä muoti on niin rentoa ja suoraviivaista, että juuri ja juuri päälle mahtuvat "liian harkitut" kokonaisuudet näyttää heti tätimäiseltä.
89 v sukulaiseni näyttää tyttömäisen muodikkaalta pihalla verskatakissaan. Mutta kauppaan lähtiessä hän pynttäytyy huolella silitettyyn puolipitkään hameeseen ja tarkasti napitettuun punaviolettiin villatakkiin muuttuen täys tädiksi.
Mä olin jo kaksikymppisenä tätimäinen. Mutta se on mun luonne, ja ilmaisen pukeutumisellani omaa persoonaani, joka on introvertti, hyvin kurinalainen, rutiineja rakastava. En minä tosiaan ole sellainen avoin, spontaani seksikäs ihminen ollenkaan, enkä halua siksi sellaiselta näyttääkään. Olen tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen, niin luonteeni kuin ulkonäköni puolesta.
Minä olen kai jonkun mielestä tätiytynyt 29-vuotias. Töissä on pakko olla siisti, ei mitään vähänkään provosoivaa päällä eikä kovin näkyvää meikkiä. Tiettyinä päivinä ei mielellään meikkiä lainkaan, työvaatteet päällä ja hiukset kiinni, minulla yleensä letillä tai nutturalla. Tutkimuspäivinä pitää olla mahdollisimman neutraali ja tylsä. Yleensä minua näkee ulkona lähinnä työmatkoilla tai lenkillä jolloin en todellakaan voi tai jaksa laittautua sen kummemin.
Olen parisuhteessa, seksielämä voi oikein hyvin ja kumpikin tykkää uusien asioiden kokeilusta enkä ole persoonaltani tylsä. Ulkoasu kuitenkin julkisesti sitä on. Teen mielenkiintoista ja vaativaa asiantuntijatyötä ja siinä ohella tutkimusta eikä elämäni tarkoitus ole olla viehättävä. Töissä henkilökohtainen elämäni ei kuulu kellekään eikä ulkoasustani voi päätellä minusta juuri mitään. Ne korsetit ja stay upit saavat jäädä kotioven taakse, kuin myös superkorkeat kengät. Julkisesti pukeudun niihin neulemekkoihin ja niin kovin tylsiin kauluspaitoihin. Viehättävä minun ei tarvitse olla kuin itseni ja puolison silmissä, ketään muuta varten en pukeudu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin jo kaksikymppisenä tätimäinen. Mutta se on mun luonne, ja ilmaisen pukeutumisellani omaa persoonaani, joka on introvertti, hyvin kurinalainen, rutiineja rakastava. En minä tosiaan ole sellainen avoin, spontaani seksikäs ihminen ollenkaan, enkä halua siksi sellaiselta näyttääkään. Olen tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen, niin luonteeni kuin ulkonäköni puolesta.
Oliko kumppanin löytäminen helppoa vai haasteellista, noin omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kike Elomaa on 60+ vuotiaanakin nuorekas ja Annika Saarikko on vain vähän päälle kolmekymppisenä ihan täti?
Minua tätimäisyys kiihottaa, esim. Annika on ihanan tätimäinen ja ihailen häntä kovasti. Uskon että nuoret pojat ajattelevat näin.
Miksi naisen muuten jotenkin pitäisi olla viehättävä? Ketä se palvelee?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla se päämäärä ei vain
ole näyttää hyvältä ja seksikkäältä.
Ei minullakaan. Koen vain pystyväni niin paljon enempään kun tunnen itseni freesiksi ja edes vähän laittautuneeksi. Yritän pitää ihostani ja kropastani huolta, ja vaatemakuni saattaa olla jonkun mielestä "huomionhakuinen". Antaa sen olla niin, itse en pysty kulkemaan rönttökamppeissa suurinta osaa ajastani. Olen lähempänä neljääkymppiä, mutta menen 25-vuotiaasta.