Yksinasuvat, teettekö itsellenne "oikeaa" ruokaa?
Olen kotoamuuttaneiden lasten sinkkumutsi, ja tajusinpa äsken, että en oikeastaan koskaan tee oikeita ruokia.
Paistelen kananmunia, kanasuikaleita ilman kastiketta ja luvattoman paljon valmisruokia. Lasten kotona asuessa tein terveellisiä ruokia varmaan päivittäin.
Äsken tein kuitenkin kaalisoppaa varhaiskaslista, nam. Tuntui vähän hassulta itselleen tehdä.
Kommentit (48)
Teen lähes joka päivä ruokaa. Pyrin ostamaan laatua ja kyytipojaksi voi mennä joku hyvä ruokaolut.
Lomilla matkustelen myös yksin ja syön usein ulkona. kiertelen nähtävyyksiä yksin.
Mainitsen tämän koska välillä tulee sellainen fiilis että joku haluaisi minun yksinelävänä miehenä vaan istuvan kotona pleikkarin ääressä ja syövän pirkka-valmisateriaa. Korin kaljaa jäähtyessä jääkaapissa.
Jotta itse tuntisi olevansa parempi.
Eikö kaalisoppa tai kanasuikaleet ilman kastiketta ole "oikeaa ruokaa"? Tekeekö kastike ruuasta oikean?
Oma vastaukseni kysymykseen on, että joskus teen ruokaa ja joskus en, mutta varmaankaan ap ei pidä tekemiäni ruokia oikeina.
Teen. En haluais mutta terveellisyyden vuoksi yritän tehdä mahdollisimman paljon itse. Teen helppoja ja nopeita ruokia ja valikoima ei ole kovin suuri. Sitten kun on vieraita niin voi että mä oikein innostun tekemään kaikkea erilaista ja monimutkaisempaa.
Teen itse mutta en joka päivä. Teen joskus isomman määrän pakastimeen, joskus syön vaan leipää, vihanneksia tms. Olen nyt työtön niin on aikaa ja tulee halvemmaksi. Leivon myös joskus ja teen karjalanpiirakoita. Teen muutamia perusruokia, en viitsi juuri kokeilla, en ole niin kiinnostunut ruoanlaitosta.
Hmmm... Minusta esimerkiksi paistetut kananmunat ovat ihan oikeaa ruokaa. Ja vastauksena kysymykseen: kokaan itse, en käytä valmisruokia. Kokkailu tosin voi joskus olla vaikka kananmunien paistamista leivän päälle tms. Ihan oikeaa ruokaa minulle tuollainenkin
Teen kyllä. Nautin ruuanlaitosta ja hyvistä ruuista. Sitten tosin syönkin samaa ruokaa kaksi tai kolme päivää monesti, kun harvoin osaan tehdä pientä annosta. Mutta toisaalta näin vuorotyöläisenä se sopii, kun on sitten esim pitkän iltavuoron jälkeen jo ruoka kaapissa valmiina.
Valmisruuat eivät mielestäni oikein maistu miltään, mutta käytän kyllä kokkauksissani "apuna" esim valmiita tomaattikastikkeita ja maustettuja kermoja, joista saa ihan hyviä kunhan itse lisää sipulia, mausteita, tuoreita yrttejä jne.
Pyrin tekemään joka päivä ruokaa, toki joskus voi olla ettei ehdi. Olen pakastanut kaikki lihat n. 100 gramman pusseihin, joten otan sieltä yhden tai enemmän riippuen tarpeesta. Yleensä teen aterian vain samalle päivälle, santsata pystyy helposti mutta että samaa ruokaa monta päivää tai edes pari ateriaa? Ei ikinä.
Opiskelijan budjetti, mutta koen silti syöväni paremmin kuin useat työelämässä olevat kaverini.
Tottakai. Teen ruokaa lähes joka päivä. Haluan syödä terveellistä ja maistuvaa ruokaa. Mikä on niin tärkeää mihin ennemmin kuluttaisin aikani?
M35