Miten jaksaisin tätä elämää elää eteenpäin?
Olen niin yksin ja masentunut. Mistä saisin sen pienen ilon kipinän edes joka tekisi elämästä jaksamisen arvoista? Tuntuu vaan niin toivottomalta. Kamalaa herätä joka päivä ahdistukseen. Murehdin ja pelkään tulevaa koko ajan. Eipä tämänkään kirjoittaminen paljon auta, no ainakin kokeilin... 😞
Kommentit (7)
Pitäisi löytää se elämänkumppani. Tiedän kyllä, että se on vaikeaa, mutta yritä edes :)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi löytää se elämänkumppani. Tiedän kyllä, että se on vaikeaa, mutta yritä edes :)
Ei ole kyllä elämänkumppanin löytäminen mikään vastaus murheisiin läheskään kaikille. Joillakin se elämänkumppani voi aiheuttaa lisää murheita. Ja joillekin se voi myös tuhota elämän, vaikka kaikki olisi ennen ollut täysin kunnossa. Ja tämä asia ei muuten riipu sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä haluaisinkin. Ei se tätä moniongelmaisuuttani tietenkään poista mutta voi se auttaa jaksamaan, kuin Berocca. 🤡 Vaan kuka tällaisen elämäntapaluuserin edes huolisi... Ei kukaan mies minua lähesty, ei ole koskaan tehty elettäkään niiden puolelta siihen suuntaan, että haluaisivat kanssani jotain. Ja itse en vaan pysty, olen niin lukossa ja paha olla. Olen yksin ahdistuneena loppuelämän, joka ei taida kovin pitkäksi jäädä. Ja sinä joka ehdotit jotain "aineita", sehän tästä vielä puuttuisikin... ap
Oletko käynyt psykiatrilla? Oletko terapiassa? Mä ainakin tiedän että vaikka esim parisuhteesta olisi varmaan iloa, niin vain sairauteeni kohdistuva ammattiapu voi sen sairauden parantaa, ei ystävät tai miehet.
Ei missään nimessä elämänkumppania tuohon tilanteeseen. Koita puhua jollekin ystävälle ja koittakaa saada joku ilonaihe ja sitä kautta eteenpäin! Mutta turvaudu sellaiseen ystävään joka on kanssasi myös surullisissakin merkeissä eikä vain ime iloisuuttasi. Luotettava ystävä.
Hei hyvä aloittaja. tiedän että nyt tuntuu vaikealta, mutta koita jaksaa, uusi päivä koitttaa ja aurinko paistaa. jos oikein ahdistaaa, koita lähteä kävelemään ulos, ihan vaikka pari kertaa talojen ympäri, niin saat happea aivoihisi ja tulee parempi olo. sitten voit alkaa miettiä mihin suuntaan elämässä.
Voimia ja tsemppiä joka tapauksessa olet ajatuksissani! kannetaan yksin jokainen murheitamme, mutta yhdessä!
Tietyt aineet saattavat auttaa (oikeasti, en nyt vitsaile tai vittuile). Tosin joitakin ne samat aineet saattavat tuhota...