Ärsyttääkö teitä, kun mainoksissa tms. firmojen yhteydenotoissa käytetään muotoa "Hei Maija!" ???
Mielestäni pitäisi käytättää muotoa "Arvoisa rouva Maija Mammanen"
Kommentit (13)
Ärsyttää. Nimeni on Maija. Ei onneksi kuitenkaan Mammanen :) No joo, pointti tajuttu, ja kuulostaa niin mielistelevältä ja tyrkyltä. Ja nuo "juuri Sinulle" -räätälöidyt tarjoukset ym. Ja on jo levinnyt kaikkialle, taitavat pankitkin jo heippailla; "Hei Maija, tilillesi on tupsahtanut puoli milliä rahulia, mitäs sen kanssa tehtäis"?
Ärsyttäähän se. Myös tuhoton määrä pikku lippusia ja lappusia mainoskirjeen sisällä ärsyttää. Asiat selkeästi esille yhdelle arkille riittäisi. Lappuset, lippuset ja suikaleet putoavat ja jos mainokseen edes viitsii syventyä, on asioiden mieltäminen ja koossa pito vaikeaa . Yksi lipuke kertoo sitä, toinen tätä , raaputa arpa ja sovita tarra ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Nimeni on Maija. Ei onneksi kuitenkaan Mammanen :) No joo, pointti tajuttu, ja kuulostaa niin mielistelevältä ja tyrkyltä. Ja nuo "juuri Sinulle" -räätälöidyt tarjoukset ym. Ja on jo levinnyt kaikkialle, taitavat pankitkin jo heippailla; "Hei Maija, tilillesi on tupsahtanut puoli milliä rahulia, mitäs sen kanssa tehtäis"?
Itseäni ei kyllä juuri mikään enää ärsyttäisi, mikäli tililleni tupsahtaisi puoli miljoonaa euroa.
Roskiin menee välittömästi.
Sen sijaan, jos aloituksessa on "hyvä asiakkaamme tms", saatan vilkaista.
En ole hyvänpäivän tuttu, joidenkin kasvottomien firmojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli varmaan vitsi, mutta tunnustan olevani sen verran kalkkis että minua ärsyttää (nuorien) puhelinmyyjien tapa aloittaa puhelu "Olikse Maija, kiva että tavoitin sut kun tosi kivalla asialla soittelen".
Se myyntipuhe luetaan suoraan paperilta, sekä vanhat että nuoret puhelinmyyjät joutuvat tahtomattaankin käyttämään sitä etunimittelyä tai tulee sanomista omien vapauksien ottamisesta. Eli ei ole nuorien puhelinmyyjien tapa, kaikki puhelinmyyjät siihen pakotetaan, usein puhelinmyyntiyrityksessä vain sattuu työskentelemään nuoria, kun eivät vielä älyä paremmasta/ole päässeet muualle.
T. Epätoivon iskettyä teininä puhelinmyyntiä kokeillut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli varmaan vitsi, mutta tunnustan olevani sen verran kalkkis että minua ärsyttää (nuorien) puhelinmyyjien tapa aloittaa puhelu "Olikse Maija, kiva että tavoitin sut kun tosi kivalla asialla soittelen".
Se myyntipuhe luetaan suoraan paperilta, sekä vanhat että nuoret puhelinmyyjät joutuvat tahtomattaankin käyttämään sitä etunimittelyä tai tulee sanomista omien vapauksien ottamisesta. Eli ei ole nuorien puhelinmyyjien tapa, kaikki puhelinmyyjät siihen pakotetaan, usein puhelinmyyntiyrityksessä vain sattuu työskentelemään nuoria, kun eivät vielä älyä paremmasta/ole päässeet muualle.
T. Epätoivon iskettyä teininä puhelinmyyntiä kokeillut :D
Vaikka ketju on eri asiasta, niin pakko tarttua tähän. Hyvä puhelinmyyjä ei todellakaan lue myyntipuhetta paperista. Ja kyllä, on olemassa sellaisia puhelinmyyjiä, jotka tekevät tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei kyllä juuri mikään enää ärsyttäisi, mikäli tililleni tupsahtaisi puoli miljoonaa euroa.
Heh, totta turiset :D Karrikoin hieman, ettei tunnistettaisi, mutta menköön...sain alle 100tonnia perintöä ja omistusasunto oli rahojen kohde. Pankista alettiin soitella välittömästi rahojen tilille laskeuduttua, jotta mitäs meinaat? Udeltiin ummet ja lammet, ja neuvottiin yhtä nättiä ja kymmentä kaunista. Varmaan puoli tusinaa eri tyyppiä lähestyi, vaikka ilmoitin jokaisen kohdalla ihan topakasti, että en halua tällaisia soittoja yms. ja että on suunnitelma, kiitos vaan! Ja vaikkei nyt ihan ollut "No moikka Maijukka", niin eipä mitään asiakkaan kunnioitustakaan kuulunut, kun painoivat vaan päälle.
Perukirjoitukset ovat olleet ongelmalliset, ja vielä kesken, enkä viitsi alkaa uusia tilitietoja asioiden hoitajalle ilmoittelemaan, joten pankki vaihtuu, kunhan asia saadaan päätökseen. Hommaan liittyy riitaa.
Puhelinmyyjä aloitti "Moi Maija (nimi muutettu)! Mitäs sulle kuuluu?" Mulla löi ihan tyhjää, että kuka siellä on, ääni ei kuulosta tutulta... Myyjä jatkaa "Mitäs olet tehnyt tänään? Minkälainen ilma siellä Helsingissä on? " Olen ihan pihalla, henkilä puhuu Savon murretta, pitäiskö mun tuntea...
Joo, kyllä ärsytti, kun sitten selvisi, mistä oli kyse. En ole koskaan ennen enkä jälkeen törmännyt yhtä tuttavalliseen puhelinmyyjään. Se on varmaan olevinaan joku myyntikikka, mutta muhun ei tehonnut, päinvastoin.
Ärsyttää. Ei tule kauppoja. Tosin nyt on jo sen verran kattavasti suoramarkkinointikieltoja, että myyntipuheluja mulle ei tule lainkaan, ja kirjeitä tai sähköpostia vain niiltä, joille olen sen erikseen sallinut. Suosittelen. (Puhelin-Robinson ja Väestörekisterissä tietojenluovutuskielto suoramarkkinointiin, Googlella löytyy.)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäähän se. Myös tuhoton määrä pikku lippusia ja lappusia mainoskirjeen sisällä ärsyttää. Asiat selkeästi esille yhdelle arkille riittäisi. Lappuset, lippuset ja suikaleet putoavat ja jos mainokseen edes viitsii syventyä, on asioiden mieltäminen ja koossa pito vaikeaa . Yksi lipuke kertoo sitä, toinen tätä , raaputa arpa ja sovita tarra ruutuun.
Nämä ovat ihan käsittämätöntä asiakkaiden aliarviointia. Mä voisin mahdollisesti tilata lehden mutta tuollaisesta askatelusta en koe kyllä saavani minkäänlaista lisäarvoa. Luulisi että tuollaiset leikkaa- liimaa- mainokset tulisivat firmoille turhan kalliiksikin...
Ärsyttää,se on Amerikkalainen tyyli ja se on myös moukkamaista ja huonoa käytöstä. En esim.käy ollankaan enää elokuvissa, koska siellä toistuvasti sinuteltiin henkilökohtaisesti ja vielä mailissakin.
Ei se, että jossain joku palvoo jotain maata tarvitse aiheuttaa meidän käytökseemme klappia. Korjaan aina kun joku nuhanenä suvihessu kokeilee sinutella minua, ihan vain jo senkin vuoksi että se on jäänyt kotona opettamatta. En ole äiti kun omille lapsilleni, minua myyjät ei sinuttele. On tämä kamala takapajula ja tuo tapa on levinnyt vasta 2000-luvulla. Meillä koulussa opettajia teititeltiin ja jos ei teititelty,niin viuhui karttakeppi, samoin vapaa-aikana teititeltiin kaikkia aikuisia, isääni piti teititellä äiti sain kutsua etunimellä.