Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet nykyään meikkaa niin ettei tunnista samaksi ilman meikkiä?

Vierailija
08.07.2017 |

Mistä mahtaa johtua? Ymmärrän ehostuksen, että korostetaan tai peitetään jotain kohtaa, mutta sitä en ymmärrä miksi nykyään tehdään meikki joka saa näyttämään ihan eri ihmiseltä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihmiset vihaavat omaa ulkonäköään. Vasta oli netissä tai jossakin pän mediaa juttu Jannasta, joka naureskeli ennen olleensa meikin liikakäyttäjä, mutta haluavansa nykyisin näyttää ihan itseltään. Minusta hän meikkaa edelleen todella vahvasti.

Itse meikkaan kausittain, mutta mieluummin olen ilman meikkiä, koska meikattuna en mielestäni näytä itseltäni. Kauniilta kyllä, mutta en itseltäni, vaikka meikkiä ei olisi kuin ripsivärin ja kevyen meikkivoiteen verran.

Vierailija
2/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen joskus miettinyt. Yksi lapseni kaveri on tälläinen. Koko kasvojen peittävä meikki ja pakkeli on niin vahva, että tyttö on täysin erinäköinen luomuna. En tunnistaisi, jos ei olisi vanhempaansa mukana.

Yhtä puolituttua en ole koskaan nähnyt luomuna. Piirretyt kulmat ja vaalea puuteri/voide peittää täysin ihon. Liki nelikymppinen ja toistakymmentä vuotta ollut tuollainen. Miltähän iho näyttää oikeasti..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuriin muutti tällainen ihminen. On asunut n.6kk täällä ja kerran olen nähnyt ilman meikkiä ja ilman koiraansa en olisi tunnistanut samaksi henkilöksi

Vierailija
4/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ihmiset vihaavat omaa ulkonäköään. Vasta oli netissä tai jossakin pän mediaa juttu Jannasta, joka naureskeli ennen olleensa meikin liikakäyttäjä, mutta haluavansa nykyisin näyttää ihan itseltään. Minusta hän meikkaa edelleen todella vahvasti.

Itse meikkaan kausittain, mutta mieluummin olen ilman meikkiä, koska meikattuna en mielestäni näytä itseltäni. Kauniilta kyllä, mutta en itseltäni, vaikka meikkiä ei olisi kuin ripsivärin ja kevyen meikkivoiteen verran.

Minun mielestä on aika hölmöä arvostella julkisuuden henkilöitä meikkaamisesta, kyseessä on heidän työasu. Ei laulaja voi mennä lavalle ilman meikkiä, vaan se kuuluu esiintymiseen. Eri asia sitten ihmiset jotka ei voi viedä roskistakaan tai käydä kaupassa ilman kilon pakkelia. Kyllä laulajatkin vapaa-ajalla vähemmissä arkimeikeissä tai ilman liikkuu.

Vierailija
5/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi edes meikata itsensä vieläkin rumemmaksi kuin on?

Vierailija
6/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat ihmiset muuttuvat tummia enemmän. Pigmentti on vaalea kaikkialla ihossa, ripsissä sekä hiuksissa. Mutta heillä on samanpituiset ripset kuin tummilla. Et vain huomaa ripsiä ilman ripsiväriä. Mutta kyllä heillä on ripset ja kulmat. Ei meikki kasvata niitä kasvoihin.

Vierailija
7/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään tällaisen kauniin vaalean likan. Hän on meikannut kauppaankin. Ei se ole minulta pois.

Vierailija
8/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni mä näytän paremmalta meikittömänä tai korkeintaan ripsivärillä ja niin näyttää monet mun kaveritkin.

Omalla kohdalla uskon vian olevan siinä, että näytän meikittömänä suhteellisen tavalliselta suomalaiselta, jossa on vähän italialaista tai muuta etelän geeniperimää. Kuitenkin kun meikkaan niin kuin useimmat ikäiseni (18), alan näyttää lähinnä prostituutiolla elävältä pakolaiselta. Saan huomiota oikeasti liikaakin ulkomaalaisilta, erityisesti muslimimiehiltä. Tiedä sitten, luulevatko oman kulttuuripiirinsä eksyneeksi lampaaksi. :D

Vierailija
9/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmuus, muoti, todellisuudesta vieraannuttava insta-kulttuuri. Harva jaksaa maalata itselleen naamaria kymmeniä vuosia, joten kaipa hekin palaavat joskus takaisin omaksi itsekseen.

Mutta olet oikeassa ap. Järkkyä nykyinen nuorten naisten suosima omien kasvojen peittäminen meikillä. Totuus on karu kun mennään poikkiksen kanssa saunaan ekaa kertaa. Yönsä varmaan nukkuvat meikkikerros kasvoillaan.

Vierailija
10/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleat ihmiset muuttuvat tummia enemmän. Pigmentti on vaalea kaikkialla ihossa, ripsissä sekä hiuksissa. Mutta heillä on samanpituiset ripset kuin tummilla. Et vain huomaa ripsiä ilman ripsiväriä. Mutta kyllä heillä on ripset ja kulmat. Ei meikki kasvata niitä kasvoihin.

Ja pyh. Eivät kasva meikillä, mutta niillä onkin kilo lisäkeripsiä naamassa ja maalisudilla vedetyt sentin viivat kulmakarvojen paikalla.

Vierailija
11/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on todella outoa,jos nainen ei voi koskaan olla ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Jotkut hyvin epävarmat teinit nyt jotenkin vielä ymmärrän.

Vierailija
12/12 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen niin helvetin ruma ilman meikkiä ja vähällä meikillä. Et voi ymmärtää jos et ole itse ruma ja kasvonpirteesi sellaiset että pakko ehostaa paljon ettei huomio kiinnittyisi paskoihin kohtiin.

Minulla menee arkiaamuina n.1-1,5h meikkaamiseen. Enkä laita mitään isoa kasaa meikkivoidetta naamaan. Vaan kaikki varjostukset, korostukset, kulmat ja silmämeikki pitää tehdä tosi huolella.

Meikit naamassa näytän tosi hyvältä, ihan eriltä mitä olen normaalisti.