Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman saunomista ei tule puhtaaksi, sanoo mieheni (lauantain klo 17 painajainen (;

Vierailija
08.07.2017 |

Mieheni haluaisi käydä saunassa vaikka joka päivä, ja käykin monta kertaa viikossa kerhonsa saunatilassa. Mä käyn suihkussa joka päivä, hiukset pesen joka toinen päivä. Ja joo, bidesuihku on käytössä. Asumme kerrostalossa, jonka saunatila on aina huonosti siivottu. Esim. lattiakaivossa aina paljon hiuksia ja muutenkin nuhruisen näköinen, kolea pesutila. Haisee märälle koiralle. Inhoan sitä tilaa, inhoan löylyä, inhoan sitä että aina on joka lauantai klo 17 ohjelmoitu pakkosaunalle. Suoraan sanoen koen, että toinen hartaasti odottamistani viikonlopun vapaapäivistä menee pilalle kun sauna on jo siihen ohjelmoitu, sitä pitää odottaa ja elää sen ehdoilla.

Mieheni väittää, että ihminen ei ole puhdas jos ei käy saunassa. Ei kukaan pelkässä suihkussa käyvä. Tästä on riidelty monet kerrat, ja välillä olen jättänyt menemättä saunaan. Tänään se painajainen taas koittaa klo 17. Kai sinne on sitten mentävä jottei tarttis tuota nalkutusta kuunnella ja katella toista naama mutterilla. Ilman sitä saunaa kun en ole puhdas :(

Olenko Suomen ainoa saunomista inhoava ihminen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saunominen juuri on hyväksi niin hygienian, rentoutumisen kuin rituaalinomaisen perinteen takia.

Ihmettelen todella Suomalaisia ihmisiä jotka eivät halua saunoa. Jos ei ihostaan tunne miten paljon puhtaampi olo on saunan kuin pelkän suihkun jälkeen niin kannattaa seuraavan kerran ihan keskittyä asiaan.

Sen kyllä ymmärrän että se teidän kerrostalon lääväsauna ei houkuta, olen niitä nähnyt itsekin.

Hankkikaa omakotitalo järven rannalta ja sinne rantasauna, se on ihan toista maata sellaisessa saunoa kuin jossain betonipunkkerin homeisessa kellarissa... :)

Vierailija
22/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. En pidä saunasta, enkä ole koskaan pitänyt. Ihmettelen, että sellainen tungetaan jo vuokra-asuntoihinkin. Vähänkin uudenpaa Ooistusasuntoa on ihan turha edes etsiä ilman saunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että 99,99 prosenttia maailman väestöstä on paskaisia, kun eivät käy saunassa.

Vai miten se meni?

Ja aika monesta ulkomaan elävästä sen näkeekin että eivät ole erityisen puhtaita.

Ei se, että iho on ruskeampi tarkoita sitä, että se on likainen.

Vierailija
24/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ukollesi että tuo ei ole saunomista. Saunominen vaatii puukiukaan, saunan jossa ilma vaihtui,kunnon vilvoittelutilan ulkona ja vapaan aikataulun.

Mä rakastan saunomista, mutta en varmasti kävisi jos pitäisi päivällä aina tiettyyn aikaan raahautua jonnekin kerrostalon kellariin. Joo, ei kiitos. Hieroisin sitten vaikka käsidesiä itseeni ennemmin, jos ukko niin saastaisena pitäisi.

Vierailija
25/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti. Likainen ja homeinen kerrostalon sauna ei houkuttele ollenkaan. Ihmettelen ettette asu saunallisessa asunnossa, jos mies tykkää noin saunoa. Jos ei tunnista puhdasta naista muutem kum takuuvarman saunottelum jälkeen, oma häpeänsä. Minä en kävisi, jos en tykkää, ja on tosi väärin pakottaa ja ahdistaa. Sama kuin sinä sanoisit, ettei hän saa käydä saunassa, koska siitä tulee vaan hikisemmäksi ja vain suohku on oike tapa puhdistautua (eli intät vastaan ilman faktoja ihan kuten hänkin nyt tekee...).

Google löytää varmasto lähteitä suihkussa käymisen suhteesta hygieniaan (kansanterveyslaitos, WHO jne), mutta euhän miestäsi ne oikeasti kiinnosta. Urpo.

Vierailija
26/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's sauna time!

Vierailija
27/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö pieni vauva viedä saunaan jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä, jotta tulisi puhtaaksi?

Vierailija
28/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paksu iho ja saunan jälkeen on helppo harjata kuollut ihosolukko pois. Ja jälkeenpäin on kiva olo. Ehkäpä miehelläsi on samanlainen iho? Kaikilla ei ole kuitenkaan sama. Eri iho ja erilainen ihminen, toisille sauna ei vain sovi eikä se tunnu samalla lailla puhdistavalta. Saati että olisi mitään kuollutta ihoa joka ei muuten irtoa... Miehesi näkee vain oman napansa ja tyylinsä, anna sen puheiden mennä toisesta korvasta ulos. Parisuhteessa pitää nähdä toisenkin näkökanta eikä jurnuttaa vain omia mielipiteitään ainoana totuutena.

TÄMÄ! Tästähän siinä on kysymys. Miehelläni on tosi paksu iho, ja hän on muutenkin paksu (painaa 136 kg). Mä olen atoopikko, ihoni on tosi ohut ja helposti ärtyvä. Joudun rasvaamaan sitä päivittäin, Mies vain ajattelee että iho kun iho, ei hän eroa niissä ymmärrä. Sauna ei tunnu iholleni hyvältä, suihkussa kyllä käyn päivittäin.

Kiitos vastaajille! t Ap

Vierailija
29/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna rentouttaa.

Vierailija
30/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaatte asunnon jossa oma sauna.Ukkos saa saunoa niin paljon kuin jaksaa.Ongelma ratkaistu.

Vierailija
31/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin saunomisen kokonaan yli 10 vuotta sitten. Siitä tulee huono olo ja seuraavana päivänä joka paikkaa kolottaa, vaikka kuinka itsensä kylmällä vedellä valelisi saunottuaan.

Moni on jo esiin tuonutkin sen, että kerrostaloasunnon sähkösauna on kamala. Minun mielestäni siellä istuu hikoamassa grillivastusten äärellä. Kyse ei ole saunomisesta, vaan hiki-istunnosta. Ilma on kuivaa eikä happi riitä.

Luultavasti saunoisin, jos olisi puilla lämpiävä sauna (ja mielellään järven rannalla). Mittari ei saa nousta yli 80 asteen. Sitten lenseitä löylyjä ja välillä ulos. Luultavasti jonkinlanen höyrysauna olisi myös mieluinen.

Vierailija
32/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin kerran saunahullun miehen kanssa, ja se oli yhtä painajaista. Mies halusi saunaan seuraa ja oli naama nurinpäin jos en tullut mukaan, mutta hän myös halusi, että saunassa on vähintään 90 astetta ja koko ajan piti heittää löylyä. Minulle tulee huono olo jo 70 asteessa, tuntuu, etten saa henkeä ja huimaa, mutta mies ei voinut tätä ymmärtää, nauroi vain ja oli sitä mieltä, että karaistun kun hän oikein kunnolla heittää löylyä. Hän oli myös sitä mieltä, että saunassa tulee erityisen puhtaaksi, mutta itsensä pestyään hän meni vielä kerran saunaan paiskomaan löylyä, eikä sen jälkeen edes huuhdellut hikeä iholtaan. Voin sanoa, ettei mies ainakaan tuoksunut puhtaalta saunan jälkeen.

Yksi syy miksi en voi sietää saunomista on myös tuo jälkihiki. Mahtavaa kuulla, etten olekaan maailman ainoa omituinen ihminen, jolla on hiki vielä tuntiakin saunan jälkeen :D

Vierailija
33/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaharjaus on ihan yhtä puhdistava rutiini, kuin sauna. Kiihdyttää ihon omaa kuonanpoistoa ilman ällöttävää jälkihikeä. Kuivaharjaus ja suihku -> siloinen ja putipuhdas ihminen

Vierailija
34/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanot suoraan, että et mene. Itse jätin saunomisen terveyssyistä, vaikka on oma sauna. Aikuinen ihminen, sanot että NYT LOPETAT TUON KIUSAAMISEN. Suihku riittää lähes joka puolella maailmaa!

Vierailija
35/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuohooja ammatiltaan, niin silloin kyllä tarvitsee saunoa joka päivä tai ei muuten noki lähde kunnolla huokosista. Muissa ammateissa riittää kun saunoo silloin kun hyvältä tuntuu. JOssei tunnu hyvältä niin ei sauno. Äidilläni on fibromyalgia eikä hän voi saunoa, sillä saunan jälkeen iskee ns. saunakrapula.

Vierailija
36/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä saunomisesta enkä sauno kuin joskus mökkiolosuhteissa. Uuden omakotitalon

saunakin on kokeilematta ja varmaan jääkin. Mulla on matala verenpaine ja saunan jälkeen olen pari

kertaa pökertynyt. Suihkussa puhdistuu ihan yhtä hyvin! Pidä vain pintasi ap, ei sinua miehesi voi

pakottaa saunaan,outoa pelkkä ajatus.

Vierailija
37/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluat haista

Vierailija
38/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap? Mies tulee kohta saunasta, joko ap mukanaan tai ei... Näytitkö jo ketjun ja mikä on reaktio? Mököttääkö mies nyt?

Vierailija
39/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen samoin kuin miehesi. Viikon on leirillä/ulkomailla jossa ei ole saunaa (käy suihkussa kuitenkin joka päivä) niin kyllä se tuntuu silti paskaselta vaikka kuumassa suihkussa kävis ja kaikki. Mut ehkä se on vaan siinä kun saunassa pystyy vaan rentoutumaan ja puhdistautumaan "sisäisesti" ettei tarte mitään suihkuvartta kokoajan kädessä pitää ja huitoa :) Ja suihkussa tulee ikävän kylmäkin jos on iso tila eikä kuuma vesisuihku kerkeä lämmittämään koko tilaa/joku muu ole käynyt ensin, kun taas saunasta se lämpö jää kehoon pitkäksi aikaa ja leviää suihkutilaankin jolloin tulee myös puhtaampi olo, kun on niin lämmin joka paikassa. 

-tyttö 16v

Vierailija
40/44 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää, miten tää saunagate jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän