Ilman saunomista ei tule puhtaaksi, sanoo mieheni (lauantain klo 17 painajainen (;
Mieheni haluaisi käydä saunassa vaikka joka päivä, ja käykin monta kertaa viikossa kerhonsa saunatilassa. Mä käyn suihkussa joka päivä, hiukset pesen joka toinen päivä. Ja joo, bidesuihku on käytössä. Asumme kerrostalossa, jonka saunatila on aina huonosti siivottu. Esim. lattiakaivossa aina paljon hiuksia ja muutenkin nuhruisen näköinen, kolea pesutila. Haisee märälle koiralle. Inhoan sitä tilaa, inhoan löylyä, inhoan sitä että aina on joka lauantai klo 17 ohjelmoitu pakkosaunalle. Suoraan sanoen koen, että toinen hartaasti odottamistani viikonlopun vapaapäivistä menee pilalle kun sauna on jo siihen ohjelmoitu, sitä pitää odottaa ja elää sen ehdoilla.
Mieheni väittää, että ihminen ei ole puhdas jos ei käy saunassa. Ei kukaan pelkässä suihkussa käyvä. Tästä on riidelty monet kerrat, ja välillä olen jättänyt menemättä saunaan. Tänään se painajainen taas koittaa klo 17. Kai sinne on sitten mentävä jottei tarttis tuota nalkutusta kuunnella ja katella toista naama mutterilla. Ilman sitä saunaa kun en ole puhdas :(
Olenko Suomen ainoa saunomista inhoava ihminen?
Kommentit (44)
Kyllä ihminen puhdistuu ilman saunaakin,mutta minulle viikon kohokohta on lauantaisauna.Kesäillan sauna järven rannalla on harvinaista herkkua,mutta myös oma sähkösauna on hieno elämys.Vihta sen vielä kruunaa.
Älä saunottele jos et halua mutta anna miehesi saunotella.
Kyllä se niin on, että hiki irtoaa kunnolla vasta saunassa! Piste.
En itse ymmärrä noita yhteisiä saunoja, enkä sitä että tehdään joka asuntoon vaatekopin kokoinen sauna. Omassa asunnossa aika iso sauna (5-6 henkilöä mahtuu hyvin), mutta käyn ehkä 3-6 kertaa vuodessa siellä. Kesällä en ollenkaan, koska asunto lämpenee liikaa. Täysin turha itselle. Mökillä tms. se on ihan kivaa.
Ap tässä. Olin valmistautunut jo menemään saunaan,kaikki pakattu mukaan (sauna on toisessa rapussa). Olin laittanut pyykkiä koneeseen laskien, että ehdin pestä ne ennen saunavuoroa. Ehdinkin, mutta mies oli sitten unohtanut paperia pyykin sekaan, joten mahtava valkonöyhtäinen vaatemytty tuli koneesta. Näin ollen en lähtenyt saunaan, vaan jäin huoltamaan pyykkejä. Tällä kertaa mies lähti ihan yksinään nöyränä saunaan. Mä ainakin mieluummin vaikka nypin sitä valkoista nukkaa vaatteista ja harjaan niitä teippiharjalla kuin tuonne saunaan menen.
Ap