Saatko joskus mulkoilevia katseita tai silmienpyöritystä,kun matkustat paikallisbussissa vaunujen kanssa?
Nimimerkillä joskus katsottu pahasti kun vien kuulemma aikaa liikaa..
Kommentit (42)
Pin kirjoitti:
En kiinnitä huomiota yleensä muihin niin en ole hirveästi huomannut. Senkus mulkoilee, menkööt taksilla jos häiritsee. Olen saanut paljon kauniita kommentteja. Joku mt-potilas kyllä kerran tulistui kun siirtyi kamojensa kanssa vaunupaikalta. :D Moni matkustaja puolusti ja nauroi tälle naiselle, ei tarvinnut siis yksin olla tilanteessa. Tosi ihania ihmisiä! :) Sanoin naiselle, ettei kannata lähteä niin aggressiivisena ulos ollenkaan ja etten minä päätä siitä, että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi. 😂😂 Turhaa ulinaa.
Kunhan ensi kerralla muistat, että jos bussi on jo täynnä, vankkureilla ei ole yliajo-oikeutta. Kenenkään ei tarvitse jäädä kyydistä siksi, että vaunuilija saisi paikan.
Vierailija kirjoitti:
Mulkoilen silloin jos täyteen bussiin, jossa on jo valmiiksi kahdet vaunut, on pakko änkeä vielä kolmannet siihen käytävälle muiden tukkeeksi. Kyseisellä reitillä menee busseja kymmenen minuutin välein joten ei olisi pitkä aika venata seuraavaa.
Kuskin ei pitäisi sallia kolmansia vaunuja, jos ne eivät vierekkäin vaunuvälikköön mahdu vaan yhdet jäävät tukkimaan keskiovien kulun. Se on selkeästi turvallisuuskysymys. Jos näin tapahtuu, tehkää valitus bussiyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi kotiäitimammojen pitää änkeä busseihin hyökkäysvaunuineen ruuhka-aikaan kun ne muutenkin ovat ääriään myöten täynnä? Muina aikoina mulkaisuja en anna, mutta tuolloin...
Öö...kaikki käsi ylös, jotka matkustaa muihin menoihin kun töihin ruuhka-aikaan!
Onnellinen omasta autosta!
Meidän linjalla (seutulinja) matkustaa säännöllisesti äityli vauvanvaunujen ja jonkun 3-4-vuotiaan tenavan kanssa, kaksi pysäkinväliä - lähtöpaikalta näkee hop off-pysäkille asti ja ei takuulla olisi ylen vaikeeta kävellä tuota matkaa. He menevät aina äidin kamun Camillan ja hänen Syracusa-tyttärensä (nimet muutettu) luo kahville ja sitten he lähtevät yhdessä kirjastoon tai ostoskeskukseen päivälattelle. Tämä on kuultu niin monta kertaa bussissa, että kantamatkustajat tietävät tapauksen. Ääriään myötä täynnä olevan bussin väki joustaa kun mamma tulee et anteex me tultais tähän, sitten kuunnellaan ne kaksi pysäkinväliä keskustelua isin autosta ja siitä joko NYT saa soittaa kelloa ja sitten kuulutetaan et anteex, me jäätäis tässä pois... Aaaargh.
En ole huomannut ainakaan. Meillä on tosi kapeat rattaat, niin jää kyllä hyvin tilaa toisillekin.
:)
Vierailija kirjoitti:
Mulkoilen silloin jos täyteen bussiin, jossa on jo valmiiksi kahdet vaunut, on pakko änkeä vielä kolmannet siihen käytävälle muiden tukkeeksi. Kyseisellä reitillä menee busseja kymmenen minuutin välein joten ei olisi pitkä aika venata seuraavaa.
Pk-seudulla on nykyään uusissa busseissa tilaa kolmille vaunuille. Ellei sit jollain tosiaan oo jotain megaleveitä kaksosvaunuja, mutta ite oon mennyt monesti niin, että omien rattaitteni lisäksi kyydissä on kahdet muut:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi kotiäitimammojen pitää änkeä busseihin hyökkäysvaunuineen ruuhka-aikaan kun ne muutenkin ovat ääriään myöten täynnä? Muina aikoina mulkaisuja en anna, mutta tuolloin...
Öö...kaikki käsi ylös, jotka matkustaa muihin menoihin kun töihin ruuhka-aikaan!
Onnellinen omasta autosta!Meidän linjalla (seutulinja) matkustaa säännöllisesti äityli vauvanvaunujen ja jonkun 3-4-vuotiaan tenavan kanssa, kaksi pysäkinväliä - lähtöpaikalta näkee hop off-pysäkille asti ja ei takuulla olisi ylen vaikeeta kävellä tuota matkaa. He menevät aina äidin kamun Camillan ja hänen Syracusa-tyttärensä (nimet muutettu) luo kahville ja sitten he lähtevät yhdessä kirjastoon tai ostoskeskukseen päivälattelle. Tämä on kuultu niin monta kertaa bussissa, että kantamatkustajat tietävät tapauksen. Ääriään myötä täynnä olevan bussin väki joustaa kun mamma tulee et anteex me tultais tähän, sitten kuunnellaan ne kaksi pysäkinväliä keskustelua isin autosta ja siitä joko NYT saa soittaa kelloa ja sitten kuulutetaan et anteex, me jäätäis tässä pois... Aaaargh.
Minusta tuo tilanne kuulosti vain hauskalta :DD mitä ärsyttävää tuossa nyt on?
Vierailija kirjoitti:
562 mellunmäki-aviapolis? Itse olen tällä reitillä ihmetellyt kun kuski sanoo tulkaa vaan kyytiin kun siellä on jo kahdet rattaat. En tule jo pelkästään lapseni turvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Niin se mammako ei voi olla itse töissä ja hakenut väsyneen lapsensa tarhasta ja haluavat molemmat päästä vaan nopeasti kotiin, siksi ottavat bussin.
Lastahan ei tunnetusti tarvitse viedä lääkäriin, etävanhemmalleen, muskariin ja ruokakaupan ajaksi voit hyvin jättää taaperon kotiin!
Sinä et ilmeisesti itse ole vaunuilla liikkuva? Miksi sinua häiritsee ne rattaat bussissa, kun itse voit istua vaan rauhassa omissa oloissasi.
On todella kumma ajattelutapa, että vaunuilla saisi liikkua vain tiettyyn vuorokaudenaikaan! Älä sinäkään sitten liiku koskaan puoleltapäivin, kun silloin on mammojen vuoro mennä busseihin! Sinun pitää olla silloin töissä! Ei, ei näin.
Ja hyökkäysvaunut? Kerro tarkemmin? Mulla on ollut kaksosrattaat käytössä ja nekin on nykyään tosi kapeita. Linkkaanko kuvan? Nykyään vaunut ja rattaat eivät enää ole mitään valtamerilaivoja.
Että mitäs jos vaikka kaikki elettäisiin vaan omaa elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
562 mellunmäki-aviapolis? Itse olen tällä reitillä ihmetellyt kun kuski sanoo tulkaa vaan kyytiin kun siellä on jo kahdet rattaat. En tule jo pelkästään lapseni turvallisuuden takia.
Eikö muka mahdu kolmet? Mä käytän Helsingissä (idässä) kahta bussilinjaa ja niihin busseihin mahtuu kolmet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka mahdu kolmet? Mä käytän Helsingissä (idässä) kahta bussilinjaa ja niihin busseihin mahtuu kolmet.
Ei 562:en mahdu kuin kahdet. Bussit ei ole niitä uusia malleja. Menen tuolla Jumboon Tiksistä pari kertaa viikossa ja en muista milloin viimeksi olisi ollut uudempi bussi ajossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 562:en mahdu kuin kahdet. Bussit ei ole niitä uusia malleja. Menen tuolla Jumboon Tiksistä pari kertaa viikossa ja en muista milloin viimeksi olisi ollut uudempi bussi ajossa.
Okei:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina mahdu. Tarkoitin tilannetta jossa pitäisi jäädä toisten rattaiden taakse muiden eteen eikä saa omia rataita seinää vasten.
Olen saanut mulkoilua ja silmien pyöritystä osakseni vai yhdeltä kassaneidiltä, kun välikapulat eivät olleet neidin mieleisessä ojennuksessa.
Mä en mulkoile, mua ei kiinnosta muiden matkustaminen. Mutta tänään ratikassa oli neljät rattaat samassa välikössä. Ahdasta oli ja mummoilla vaikeuksia kun eivät pääse ohi istumaan, eivätkä yletä ottamaan tangosta tukea. Joo, tänään kiinnosti tuon verran, kun pisti silmään mummojen ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Turussa uusiin busseihin mahtuu kolmet vaunut tai rattaat.
Mitä jos äiti tai isä on työmatkalla viemässä lasta rattailla hoitoon ja matka ajoittuu juuri ruuhka-aikaan. Eipä siinä paljoa kenenkään mulkoilut auta.
Lääkäriaikoja ei voi aina valita ruuhkien ulkopuolelle eikä muitakaan menoja. Joskus matkanteko on syytä ajoittaa esim. lapsen uniaikaan matkan sujuvuuden vuoksi ja jos se sattuu olemaan juuri ruuhka silloin, niin voivoi.
Meillä lapset nukkuu just siinä 13-16 välisenä aikana, joten me käydään menoissa joko aamulla tai iltapäivällä.
Enpä ole ajatellut, että se jotain häiritsee?! Näkeehän tuolla mihin aikaan vaan vaunuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen skipannut parikin bussia kun keskitilassa oli koiria ja pyöriä jne. Sitten kun olin puolituntia odottanut ja kolmas bussi tuli, siellä oli pyörätuolilla yksi ja hänen seuralaisensa istui ylösnousevalla tuolilla. Meinasivat etten mahdu, mutta olin aikani ksttelut niitä koirien ja pyörien kuskaajia ja sanoin, että tulen nyt tähän, voiko seuralainen siirtyä vapaalle paikalle viereen, että mahdumme vihdoin edes johonkin bussiin. Että ei se seuraavakaan bussi ole aina tyhjä, joten sinne on mentävä mihin joten kuten mahtuu. Lapsettomat voi mutista argumenttejaan miten lystäävät vaunujen kanssa kulkevista, kun ei ole omakohtaista kokemusta, saati halua yrittää katsoa kun omaa napaansa.
Jokainen saa osansa. Uskon että julkisissa kulkuvälineissä on tapana kyylätä toisia matkustajia.
Vaikka bussien vuoroväli olisi vain kymmenen minuuttia, niin jos olet vaunujen kanssa jo odottanut kolme bussia ja kaikki ovat olleet täynnä vaunuja, niin kyllä mä tungen siihen vaunuväliin jos siihen mahtuu. Toisinsanoen ihmiset seisoo siinä. Ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmia busseissa. Kysyn nätisti että pääsisikö tähän ja kiitän kohteliaasti. Aina on ihmiset väistäneet.