Saatko joskus mulkoilevia katseita tai silmienpyöritystä,kun matkustat paikallisbussissa vaunujen kanssa?
Nimimerkillä joskus katsottu pahasti kun vien kuulemma aikaa liikaa..
Kommentit (42)
En tajua miksi kotiäitimammojen pitää änkeä busseihin hyökkäysvaunuineen ruuhka-aikaan kun ne muutenkin ovat ääriään myöten täynnä? Muina aikoina mulkaisuja en anna, mutta tuolloin...
Ei tuu kateltua toisten naamavärkkejä.
Poikani jalat kipsattiin ja jouduin kulkemaan sairaalaan/sairaalasta hänen kanssaan pyörätuolilla. Bussissa meitä mulkoiltiin sekä ärtyneesti että säälivästi. Nopeasti opin olemaan katsomatta muita matkustajia.
Todennäköisesti saat mulkoilua osaksesi kun survoudut täyteen bussiin vaunujesi kanssa.
Sama pätee hissiä, kyllä tänne mahtuu eiku...
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi kotiäitimammojen pitää änkeä busseihin hyökkäysvaunuineen ruuhka-aikaan kun ne muutenkin ovat ääriään myöten täynnä? Muina aikoina mulkaisuja en anna, mutta tuolloin...
Öö...kaikki käsi ylös, jotka matkustaa muihin menoihin kun töihin ruuhka-aikaan!
Onnellinen omasta autosta!
En kiinnitä huomiota yleensä muihin niin en ole hirveästi huomannut. Senkus mulkoilee, menkööt taksilla jos häiritsee. Olen saanut paljon kauniita kommentteja. Joku mt-potilas kyllä kerran tulistui kun siirtyi kamojensa kanssa vaunupaikalta. :D Moni matkustaja puolusti ja nauroi tälle naiselle, ei tarvinnut siis yksin olla tilanteessa. Tosi ihania ihmisiä! :) Sanoin naiselle, ettei kannata lähteä niin aggressiivisena ulos ollenkaan ja etten minä päätä siitä, että vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi. 😂😂 Turhaa ulinaa.
En ole tai en ainakaan sitten ole kiinnittänyt huomiota. Kukaan ei ainakaan koskaan ole sanonut mitään.
Pyrin kulkemaan ruuhka-aikojen ulkopuolella. Joskus on ollut tilanteita, että täyteen ahdettu bussi on tullut kohdalle. Ei siinä auta kuin jättäytyä vain kyydistä. Yleensä ihmiset väistävät kyllä, mutta jos vaunupaikat on jo varattu, niin eihän sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun pitää änkeä sinne viemään tilaa kotiäidiltä, joka on viemässä lasta neuvolaan, lääkäriin, synttäreille yms? Katsos kun me joudumme nyt vaan kestämään toisiamme tässä maailmassa. Meillä molemmilla on menomme ja se mulkoilu syö todennäköisesti enemmän sinua itseäsi kuin minua, jota ei voisi vähempää mulkoilusi kiinnostaa. Jos bussi on niin täynnä ettei sinne enää mahdu niin sitten tietty pakko odottaa seuraavaa. Jos sinne mahtuu, niin tilaahan on! :D Eli turha mulkoilla...
Tuntuu aina että katsotaan tarkkaan päästä varpaisiin ja sen jälkeen arvioidaan vaunut ja sitten tarkkaillaan sitä miten olet kontaktissa vauvan kanssa :D
Aina huvittaa tämä "kyllä mulkoilen" -mentaliteetti.
Mitä ketään kiinnostaisi jonkun mulkoilu. Jos haluaa esiintyä mt-potilaana, niin avaa suunsa sitten.
En, mutta olen saanut kuulla että pienten lasten pitäisi olla vaunuissa kun olen kulkenut kolmevuotiaan kanssa bussilla ilman vaunuja.
Yleensä nuoremmat ihmiset menee ohi neutraalin näköisinä ja kaikkien mummujen sydämet sulaa ja lirkuttelevat pienelle. Tosin Joensuu on lepposia ihmisiä täynnä.
En tiedä eikä oikeastaan kiinnostakaan. Minulla on yhtälainen oikeus käyttää julkista liikennettä kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu aina että katsotaan tarkkaan päästä varpaisiin ja sen jälkeen arvioidaan vaunut ja sitten tarkkaillaan sitä miten olet kontaktissa vauvan kanssa :D
Kyllä nyt menee jo vainoharhan puolelle. Ei ihmisiä kiinnosta niin paljon toiset ihmiset.
Eiköhän vähän kaikki saa niitä vihaisia mulkaisuja osakseen syystä tai toisesta jos änkeytyy pieneen tilaan joka on täynnä stressaantuneita toisilleen tuntemattomia ihmisiä. Oli rattaat mukana tai ei. Ainakin lihavat jotka "valuvat" viereiselle penkille tai käytävälle, ne joilla on paljon kantamuksia, haarojaan levittelevät miehet, eläimen kanssa matkustavat, yskijät, metelöivät teinit, hitaat vanhukset jne. Ei kannata välittää.
Toivottavasti mä en ole mulkoillut ketään bussissa :) Olen yleensä aika omissa ajatuksissa matkustaessani, töihin mennessä järjestelen mielessäni päivän tehtäviä ja kotiin palatessani käyn listaa uudelleen läpi. Jos istun bussin takaosassa, niin katseeni pysähtyy helposti just siinä keskioven välikössä matkustaviin ihmisiin ilman, että ajattelen näkemästäni yhtään mitään. Hups. Mulle vaunujen kanssa matkustavat ovat erittäin ok.
Mulkoilen silloin jos täyteen bussiin, jossa on jo valmiiksi kahdet vaunut, on pakko änkeä vielä kolmannet siihen käytävälle muiden tukkeeksi. Kyseisellä reitillä menee busseja kymmenen minuutin välein joten ei olisi pitkä aika venata seuraavaa.
En ole ikinä joutunut kokemaan tuota mistä puhutaan että lapsia ja äitejä vihataan. Ihmiset ovat aina olleet minua ja lapsiani kohtaan ystävällisiä ja auttavia.
Aina joku antaa tietä tai tarjoaa apua. Toimin itse samoin myös silloin kun rattaiden kanssa liikun.
Vierailija kirjoitti:
Samoin pyörätuolilla liikkujat ja läskit? Ei mitään oikeutta mennä tuhlaamaan sinun aikaa ja tilaa. Pysyköön kotona.
En tiiä, ei kiinnosta. En mäkään mulkoile muita, että mulkkaako joku mua vai ei.