Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskas päivä taas tulossa kun teini valittaa ja on pahalla päällä

Vierailija
08.07.2017 |

Mukava tyttö muuttunut tosi vaikeaksi, oma loma menee ihan pilalle, mieleni on ihan alamaissa. Tyttö on päässyt reissuille ja saa huomiota ja rakkautta mutta mikään ei riitä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus vielä, tyttö kyllä nukkuu vieläkin. Tarkoitin tulevaa päivää. Saa täysin omsn rauhan ja tilan, mitään ei vaadita. Voi kun saisin minäkin, edes hetkittäin. On se jännä, että kun purkaa tunteita täällä, niin heti on tietty porukka moittimassa/kertomassa kuinka erinomaisia lapsia heillä on.

Vierailija
22/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika kun taas on joku yksinkertainen äiti siellä kommentoimassa, miten murrosikäisen kanssa ollaan, kun me muut ei osata.

Olen työssäni olluttekemisissä 25 vuotta teinien kanssa, hankalien sellaisten. Tiedän kokemukseni ja yliopistokoulutukseni perusteella tasan tarkkaan miten aikuisen kuuluu toimia murrosikäisen kanssa ja olen työssäni pärjännyt erittäin hyvin nuorten kanssa. Rakastan työtäni. Mutta kotona olevat kolme omaa teiniäni hämmästyttävät minut edelleen joka päivä jonkin sortin huonolla käytöksellä. Se, mitä olen elämässäni oppinut on enemmän kuin sinulla - älä koskaan neuvo ketään, jos et ole päivääkään kulkenut tämän saappaissa. Jos sinun nuoresi on sellainen tai tällainen, se ei päde muiden nuoriin. Vanhempien toimet eri lasten kohdalla eivät tuota samanlaista lopputulosta. Vaikka kuinka me käyttäytyisimme omiemme kanssa kuin tämä ylläkirjoittanut äiti, lapsemme eivät olisi kuten hänen lapsensa. Jokainen lapsi on yksilö, ei vanhempiensa luona tuote. Ole kiitollinen luojallesi, että pääset helpolla. Se, että me muut emme pääse, ei ole meidän huonoudestamme johtuvaa. Aiheutat ylimielisillä kommenteillasi vain pahaa mieltä ja epäonnistumisen tunteita sellaisissa äideistä, jotka ovat epävarmoja nuoren kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus vielä, tyttö kyllä nukkuu vieläkin. Tarkoitin tulevaa päivää. Saa täysin omsn rauhan ja tilan, mitään ei vaadita. Voi kun saisin minäkin, edes hetkittäin. On se jännä, että kun purkaa tunteita täällä, niin heti on tietty porukka moittimassa/kertomassa kuinka erinomaisia lapsia heillä on.

Mikä tietty porukka?

Sanot hänelle että se ei käy. Sinä annat hänelle tilaa ja hänen on annettava tilaa sinulle. Ellei ole mitään hyvää sanottavaa, voi olla hiljaa. Vaikka omassa huoneessaan

Vierailija
24/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon usein että on se kamalaa kun ihan kaikki muut saavat kaiken mitä haluavat ja sinä et koskaan mitään, voi lapsiparka.

Toihan on teinin tunteiden mitätöimistä. Eikä sellainen tee kenellekään hyvää.

Vierailija
25/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika kun taas on joku yksinkertainen äiti siellä kommentoimassa, miten murrosikäisen kanssa ollaan, kun me muut ei osata.

Olen työssäni olluttekemisissä 25 vuotta teinien kanssa, hankalien sellaisten. Tiedän kokemukseni ja yliopistokoulutukseni perusteella tasan tarkkaan miten aikuisen kuuluu toimia murrosikäisen kanssa ja olen työssäni pärjännyt erittäin hyvin nuorten kanssa. Rakastan työtäni. Mutta kotona olevat kolme omaa teiniäni hämmästyttävät minut edelleen joka päivä jonkin sortin huonolla käytöksellä. Se, mitä olen elämässäni oppinut on enemmän kuin sinulla - älä koskaan neuvo ketään, jos et ole päivääkään kulkenut tämän saappaissa. Jos sinun nuoresi on sellainen tai tällainen, se ei päde muiden nuoriin. Vanhempien toimet eri lasten kohdalla eivät tuota samanlaista lopputulosta. Vaikka kuinka me käyttäytyisimme omiemme kanssa kuin tämä ylläkirjoittanut äiti, lapsemme eivät olisi kuten hänen lapsensa. Jokainen lapsi on yksilö, ei vanhempiensa luona tuote. Ole kiitollinen luojallesi, että pääset helpolla. Se, että me muut emme pääse, ei ole meidän huonoudestamme johtuvaa. Aiheutat ylimielisillä kommenteillasi vain pahaa mieltä ja epäonnistumisen tunteita sellaisissa äideistä, jotka ovat epävarmoja nuoren kanssa.

Kiitos tästä, ei voisi paremmin sanoa. Olen myös itse ns. ammattilainen mutta omien kanssa ollut vaikeaa nuoruusvuosina. Voi kiitos, ihanaa että jaksoit kirjoittaa tuon pitkän tekstin.

Vierailija
26/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä, ei voisi paremmin sanoa. Olen myös itse ns. ammattilainen mutta omien kanssa ollut vaikeaa nuoruusvuosina. Voi kiitos, ihanaa että jaksoit kirjoittaa tuon pitkän tekstin.

Tämä siis Ap.

Vierailija
27/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikä ei ole tekosyy käyttäytyä huonosti.

On eri asia käyttäytyä tahallaan huonosti kun olla teini ikäinen joka angstaa, murjottaa ja kiukuttelee. Ei ne teinitkään aina tajua mistä suunnasta tuulee mutta silti kiukuttaa ja auotaan vanhemmille päätä.

Tämän tarkoitus on kypsyttää lasta ja vanhempia siihen että parin vuoden päästä lapsi muuttaa pois kotoa ja se henkinen napanuora katkeaa pikku hiljaa kiukutellessa.

Silti se teini tarvitsee ne rajat ja ennen kaikkea rakkautta ja sitä että vanhemmat näyttää että teini on omana itsenään ok ja rakastettu

Ja koska minua ei ole rakastettu niin minäkin vihaan omia teinejäni silloin kun ne käyttäytyy huonosti! Jos aikovat, vielä ne ei ole teinejä!

Tossa tilanteessa sulla ois pitäny jättää lapset hankkimatta eikö siirtää omia ongelmia lapsille

Sitten olisin joutunut olemaan katkera siitä, etten saa perhettä. Se ois ollut myös väärin.

Nyt sitten muut ovat katkeria, kun empatiakykysi on nolla.

No, miten se mua ois auttanut, että vain mä olen katkera? Miettikööt äitini vaan mistä syystä lapseni ovatkaan katkeria. Jos ovat.

Vierailija
28/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa tilanteessa sulla ois pitäny jättää lapset hankkimatta eikö siirtää omia ongelmia lapsille[/quote]

[/quote]

Sitten sä saisit valittaa siitä, kuinka jotkut on niin itsekkäitä, etteivät tee lapsia. Saisit saarnata kuinka nainen ei voi tietää mitään rakkaudesta ennen kuin on saanut oman lapsen.

Vierailija
29/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Aika kannustavia tässä ketjussa ollaan minusta oltu. Et kertonut että nukkuu vielä, jos nyt tarkoitat tuota että "teinien pitää saada nukkua" sarkastista viestiä.

Melkeen kaikkihan tässä on sanoneet, että teinien kanssa on hankalaa. Joku oli jopa maksanut 100 e ettei teini huutaisi iltaisin.

Vierailija
30/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia käyttäytyä tahallaan huonosti kun olla teini ikäinen joka angstaa, murjottaa ja kiukuttelee. Ei ne teinitkään aina tajua mistä suunnasta tuulee mutta silti kiukuttaa ja auotaan vanhemmille päätä.

Tämän tarkoitus on kypsyttää lasta ja vanhempia siihen että parin vuoden päästä lapsi muuttaa pois kotoa ja se henkinen napanuora katkeaa pikku hiljaa kiukutellessa.

Silti se teini tarvitsee ne rajat ja ennen kaikkea rakkautta ja sitä että vanhemmat näyttää että teini on omana itsenään ok ja rakastettu

Ja koska minua ei ole rakastettu niin minäkin vihaan omia teinejäni silloin kun ne käyttäytyy huonosti! Jos aikovat, vielä ne ei ole teinejä!

Tossa tilanteessa sulla ois pitäny jättää lapset hankkimatta eikö siirtää omia ongelmia lapsille

Sitten olisin joutunut olemaan katkera siitä, etten saa perhettä. Se ois ollut myös väärin.

No, miten se mua ois auttanut, että vain mä olen katkera? Miettikööt äitini vaan mistä syystä lapseni ovatkaan katkeria. Jos ovat.

Ja lapsenlapsesi jne... sinä aikuisena voit muuttaa omaa käytöstäsi, äitisi käytös ei ole lastesi syytä.

Vierailija
31/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava tyttö muuttunut tosi vaikeaksi, oma loma menee ihan pilalle, mieleni on ihan alamaissa. Tyttö on päässyt reissuille ja saa huomiota ja rakkautta mutta mikään ei riitä.

Kaikki me ollaan oltu teinejä ja yhtä "sietämättömiä". Sinäkin, ap. Äitien toimenkuvaan nyt vaan kuuluu sietää teiniensä ja varsinkin teinityttäriensä kiukku ja ärtymys. 

Tuo menee kyllä ohi. Reissu on vain kertalaaki, eikä se paljon auta, jos lomapäivät kotona ovat tyhjää täynnä: kaverit joissakin muualla, ei töitä, ei mökkiä ja jossa mökkikaverit ja toisenlainen arki, ei mitään tekemistä. Anna tytön kuitenkin olla omassa rauhassaan, älä ala ohjelmatoimistoksi ja jos voit, älä riitele.  :)

Vierailija
32/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille teinillekin voi sanoa ihan suoraan ettei äidin tai vanhempien tarvitse olla hänen henkilökohtainen roskakorinsa. Teiniltä saa ja minusta tuleekin vaatia muiden huomioimista vaikka se oma olo olisi kuinka huono tahansa!

Vierailija
33/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että lapsia pitää kunnioittaa mutta lapsen pitää myös olla kunnioittamisen arvoinen.Eli mitä tahansa perseilyä ei tarvi vanhemmankaan sietää.Siinä vaiheessahan se just on hyvä opettaa että tulevaisuudessa työelämässä viimeistään on osattava käyttäytyä vaikka miten itseä risois.

Vierailija
34/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsenlapsesi jne... sinä aikuisena voit muuttaa omaa käytöstäsi, äitisi käytös ei ole lastesi syytä.

Ei sellaista voi antaa, mitä ei ole itse saanut. Eli rakkautta, kun teini käyttäytyy niin kuin teini.

Vierailija
35/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli juttu teineistä jommassa kummassa ilttiksessä. joku kirja ilmestynyt missä psykologi kertoi vanehemmalle vinkkejä. Lueppa se ja saat lohtua:) puhui niin asiaa. suoraan meidän viime vuodesta.

Vierailija
36/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta että lapsia pitää kunnioittaa mutta lapsen pitää myös olla kunnioittamisen arvoinen.Eli mitä tahansa perseilyä ei tarvi vanhemmankaan sietää.Siinä vaiheessahan se just on hyvä opettaa että tulevaisuudessa työelämässä viimeistään on osattava käyttäytyä vaikka miten itseä risois.

Kunnioituksen pitää olla molemminpuolista

Vierailija
37/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me ollaan oltu teinejä ja yhtä "sietämättömiä". Sinäkin, ap. Äitien toimenkuvaan nyt vaan kuuluu sietää teiniensä ja varsinkin teinityttäriensä kiukku ja ärtymys. 

Tuo menee kyllä ohi. Reissu on vain kertalaaki, eikä se paljon auta, jos lomapäivät kotona ovat tyhjää täynnä: kaverit joissakin muualla, ei töitä, ei mökkiä ja jossa mökkikaverit ja toisenlainen arki, ei mitään tekemistä. Anna tytön kuitenkin olla omassa rauhassaan, älä ala ohjelmatoimistoksi ja jos voit, älä riitele.  :)

Entäpä, jos oma äiti ei ole sitä sietänyt? Tyhjästä on paha nyhjäistä. Mä ainakin aion raivota ja huutaa jos teinin naama ei miellytä.

Vierailija
38/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolme murkkua, ja lukemattomia kavereiden perheiden tilanteita nähtynä.

Teini murjottaa ja rähisee ja kapinoi kun hän kipuilee omaa aikuistumistaan. Sillä EI ole mitään tekemistä "hyvän vanhemmuuden" kanssa. Toisin sanoen, hyvien perheiden täydelliset lapset saattavat angstata paljon enemmän kuin 'huonojen perheiden'. Toisaalta ainakin jotkut psykologit ovat sitä mieltä, että jotkut nuoret peittävät kipuilunsa ja se purkautuu vasta myöhemmin. Eli vähän teimiangstaavien lasten vanhemmat eivät voi taputtaa itseään selkään ja todeta onnistuneensa kasvatuksessa täydellisesti, lapset on ehkä vaan nujerrettu muottiin jossa 'ei ole sopivaa' käyttäytyä huonosti. Tuloksena sisältä pahoin voiva lapsi. Toisaalta, jollain nuorilla vaan tuo kasvamisen tuska on pienempi. Mutta tällä EI asiantuntijoiden mukaan ole tekemistä 'onnistuneen kasvatuksen' kanssa vaan yksilöiden luontaisten erojen.

Toisaalta allekirjoitan myös sen väittämän, että vanhempi-lapsi suhde voi kasvaa kahden aikuisen tasavertaiseksi suhteeksi vain tuo murrosiän rähinän kautta. Itse olen "hyvin" kasvatettu, kapinointi nyt vaan ei ollut meidän perheen juttu - enkö vieläkään ole palannut hyviin väleihin vanhempieni, erityisesti äitini, kanssa ja koen aika voimakkaasti että se johtuu juuri siitä, ettei meillä ollut "lupaa" kapinoida ja kasvaa.

AP - teinien tehtävä on ajaa vanhempansa sekopäisiksi kanslisti meidän tehtävämme on rakastaa heitä ehdoitta. Kodin täytyy olla paikka missä kaikki ulkomaailman murheet ja näytteleminen voidaan jättää eteiseen. Ja jep, se on kyllä fakta, että teinielämän päätteeksi olet jo aivan valmis päästämään nuoreksi muuttamaan opiskelijaboksiin ;) voimia !

Vierailija
39/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sille teinillekin voi sanoa ihan suoraan ettei äidin tai vanhempien tarvitse olla hänen henkilökohtainen roskakorinsa. Teiniltä saa ja minusta tuleekin vaatia muiden huomioimista vaikka se oma olo olisi kuinka huono tahansa!

Kuka sitten on kuuntelemassa teiniä, jos ei vanhemmat? Aikuistuminen on iso prosessi, eikä triniä pidä jättää yksin.

Vierailija
40/54 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioituksen pitää olla molemminpuolista

Niin, tai epäkunnioituksen. En minä ainakaan aio olla ainoa, joka täällä kunnioittaa, jos teini vittuilee niin panen takaisin. Ja pahemmin. Nolaan sen. Vien itsekunnioituksen. Valehtelen vaikka, jotta saan pikkupaskiaisen liriin siitä, ettei kunnioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi