Raskaustesti vahvasti positiivinen muttei raskaana?
Miten mahdollista? Eikös sairaudetkin anna plussaa testiin vasta kun ne on jo aika pitkällä? Minua on tutkittu melko vasta joten se olisi outoa.
Toisekseen, esikoinen on saanut alkunsa vasta ivf-hoidolla eikä minulla juuri pitäisi olla luonnollisesti mahdollista raskautua.
Kolmanneksi.. Tämä on se mielenkiintoisin: Emme ole harrastaneet seksiä miehen kanssa.
Niin ja vielä, niistä hedelmöityshoidoista on sen verran aikaa että niissä käytetyt lääkkeet ei enää voi antaa väärää plussaa.
Testit on pregchehkin testejä, päiväystä jäljellä. Olisiko ne kuitenkin rikki?
Niin ja ei ole mitään oireita. Yleensä rinnat kuitenkin turpoaa raskaudesta.
Kommentit (17)
Testi voi olla rikki tai sitten joku muu kehossa voi aiheuttaa raskaushormonin tuotannon. Miespuolinen ystäväni on tehnyt positiivisen raskaustestin. Sairasti kivessyöpää.
Kannattaa olla lääkärii yhteydessä, jos saat positiivisen raskaustestin ilman raskautta. Jos epäilet viallista testiä, niin kokeile vielä jollain muulla testillä.
Ihmettelen minäkin miksi testi tehty.
Jos olet ollut IVF-hoidoissa, tiedät varmaan että kotitestit ovat turhia, jos lasta ei kykene luonnollisesti saamaan. Vain verikokeella on merkitystä ja luotettavuutta. Kotitestejä ei kannata tehdä, jos haluaa suojella itseään turhalta ylimääräiseltä hämmennykseltä.
Minkä ikäinen olet? Ovatko mahdollisesti vaihdevuodet voineet jo alkaa?
27v olen. Kai aikaiset vaihdevuodet mahdolliset kun siis munasarjat ei toimi. Paitsi pistoksilla.
Tein ihan huvikseni kun kuukautisia ei kuulunut piiitkään aikaan.
Maanantaina menen heti kyllä lääkäriin. Sen verran epäilyttää joku kasvain.
Siis voiko aikaiset vaihdevuodet antaa väärää plussaa? Hikoilututtaa kyllä, voisi ollakin
Teetä veritesti
Kohdun ulkopuilinen
Tein tosiaan kaksi testiä, näytti vahvaa plussaa heti. Molemmat oli kyllä saman merkkisiä. Ehkä testaan vielä apteekin testillä, taitavat olla höpöhöpö testejä.
Vierailija kirjoitti:
27v olen. Kai aikaiset vaihdevuodet mahdolliset kun siis munasarjat ei toimi. Paitsi pistoksilla.
Onko sinulla tämä vai eivät toimi jostain muusta syystä? Mitä lääkettä olet käyttänyt pistoksiin ja toimiko se siis IVF:ssä normaalisti?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…
Vierailija kirjoitti:
Tein tosiaan kaksi testiä, näytti vahvaa plussaa heti. Molemmat oli kyllä saman merkkisiä. Ehkä testaan vielä apteekin testillä, taitavat olla höpöhöpö testejä.
Miksi olet tehnyt testin alunperinkään, jos raskaus ei ole mahdollinen?
Joku on pannut sua kun oot nukkunut. Niin ja pistänyt suhun Pregnyliä. Onnea.
Olet harrastanut seksiä todennäköisesti niin että olet sivuuttanut koko asian. Liian humalassa tai väsynyt. Muistele uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis voiko aikaiset vaihdevuodet antaa väärää plussaa? Hikoilututtaa kyllä, voisi ollakin
Saattaa olla mahdollista. Jos munasarjasi eivät toimi, voi olla... On se raskauskin mahdollinen, jos olette seksiä kuitenkin jossain välissä harrastaneet. Mutta luulisi että jotain alkuraskauden oireita olisi tullut.
Älä välitä kiusaajista, he ovat huonoja ihmisiä. Vaikka olisit vaihdevuotinen, sinulla on sentään yksi lapsi. Monella meistä ei ole yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tämä vai eivät toimi jostain muusta syystä? Mitä lääkettä olet käyttänyt pistoksiin ja toimiko se siis IVF:ssä normaalisti?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01…
Ei, minulla on prolaktinooma ja siksi munasarjat ei oikein koskaan toimineet. Hoidoissa on käytetty Gonal-F ja Puregon, kummatkin on kypsyttänyt rakkuloita
Niin siis tokihan joskus olemme seksiä harrastaneet mutta tuolla ettei olla oltu tarkoitin lähiviikkoina, kuukausina..
Jos olisi kyse raskaudesta niin se olisi sitten jo aika pitkällä ja siihen en usko.
Testi voi hyvin olla viallinen. Kaikkien rinnat eivät reagoi alkuraskaudessa.