Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulukiusatun äiti pahoinpiteli poikansa kiusaajan

Vierailija
31.03.2006 |

Koulukiusatun äiti pahoinpiteli poikansa kiusaajan

Lahtelaisen Salinkallion koulun alueella tapahtui keskiviikkona erikoinen pahoinpitely. Salinkallion koulua käyvän pojan äiti pahoinpiteli puoliltapäivin poikansa luokkatoverin, joka tiettävästi oli kiusannut hänen poikaansa.

Salinkallion koulun vararehtori Outi Rönkä teki torstaina asiasta tutkintapyynnön poliisille. Hänen mukaansa pojat ovat yläasteikäisiä ja heidän keskinäisestä välienselvittelystään on oltu koulussa tietoisia.

- Koulu on puuttunut tähän kiusaamisasiaan jo aiemmin.

Rönkä ei halunnut torstaina eritellä tapahtumaa. Opettajien tietoon asia tuli, kun oppilaat tulivat ilmoittamaan asiasta. Röngän mukaan pahoinpidelty poika kävi näyttämässä vammojaan lääkärissä.

- Asiaa selviteltiin heti tuoreeltaan niin pitkälle kuin se siinä oli mahdollista, ja poliisi jatkaa tästä, Rönkä sanoi.

Salinkallion koulu järjestää kriisiapua tapahtumassa osallisina olleille oppilaille.

30.03.2006 21:50

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän oli samasta koulusta, jossa lähiaikoina oikeus totesi KIUSATUN syylliseksi pahoinpitelyyn, kun oli tönäissyt kiusaajaa, joka taas oli samalla työntänyt opettajan kumoon.

No opettaja haastoi tämän kiusatun oikeuteen ja poika joutui maksamaan korvauksia. Kiusaaja pääsi taas pälkähästä, koulu ei siihen kummemmin puuttunut. Oikeudenmukaistako?

Vierailija
2/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rotia on jossain vaiheessa kiusaajiin saatava. Lässyttämisen tietävät lässyttämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko teistä ok, että joku aikuinen pahoinpitelisi häntä? Tuskin.

Vierailija
4/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi niin kuin että se on poliisi, ketä uskoo.

Vierailija
5/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysehän oli samasta koulusta, jossa lähiaikoina oikeus totesi KIUSATUN syylliseksi pahoinpitelyyn, kun oli tönäissyt kiusaajaa, joka taas oli samalla työntänyt opettajan kumoon.

No opettaja haastoi tämän kiusatun oikeuteen ja poika joutui maksamaan korvauksia. Kiusaaja pääsi taas pälkähästä, koulu ei siihen kummemmin puuttunut. Oikeudenmukaistako?

Vierailija
6/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepjep.

Kiusaajat saisi hakata julkisesti.

Vierailija
7/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se menee noin pitkälle kun jollain leijonaemolla totaalisesti loppuu hermo. Saipahan pojat opetuksen.

Vierailija
8/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ja minä olimme ehkä 5-vuotiaita. Poika oli poliisin poika naapurista, mutta en muista, että asiasta koskaan tuli mitään sanomista. Kavereita oltiin sitä ennen ja sen jälkeen.

Ajat muuttuu...

Vierailija
9/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en ihmettele että pinna katkeaa vanhemmalta. Ei sillä että mikään väkivalta olisi hyväksyttävää.

Vierailija
10/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu, opettajat, kukaan ei tee mitään, katselee vain vierestä. Sitten, kun tilanne räjähtää ja äiti ei löydä enää muuta keinoa, kuin antaa kiusaajalle itse opetus, kutsutaan poliisi ja annetaan kiusaajalle kriisiterapiaa ja aletaan sääliä kiusaajaa.

Ja uhri taas unohtuu.

Vierailija
11/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinhän tuo on, mutta en toisaalta ihmettele.

Vierailija
12/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se apu mitä koululta on tullut, on " keskustelua" kiusaajan kanssa. ´Loputtomiin. Vuodesta toiseen.

Niin ja on meille ehdotettu pois muuttamistakin...

Vierailija
13/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on niin helppo moittia toista äitiä leijonaemoksi ym... jos ei ole itse joutunut kokemaan sitä henkistä tuskaa, mikä johtuu siitä, että oma lapsi on se, jota kiusataan. Myönnän, itselläni on henkilökohtaisia kokemuksia asiasta.

Itsekin jouduin lopulta käymään kiusattuun käsiksi ja uhkailla häntä, ennen kuin jätti lapseni rauhaan.

Tätä ennen kiusaamista oli tapahtunut systemaatisesti puolitoista vuotta. Ennen kiivastumistani yritin käyttää kaikki keinot kiusaamisen lopettamiseksi.

Nyt poikani on käynyt reilun vuoden verran itsepuolustus kurssia ja pärjääkin loistavasti. Alle vuoden treenaamisella voitti omassa ikäluokassaan sm- hopeaa! Niin, väkivaltaa vastaan pärjää vain väkivallalla. Harmi, että tämän olen joutunut lapsilleni opettamaan.

Vierailija
14/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei nykyopettajilla ole keinoja!

Jos kiusaaja ei lopeta keskustelemalla niin siinäpä se sitten olikin, mitä ope saa tehdä.

Vierailija
15/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja sai puuttua tappeluun

Raisiolainen erityisluokanopettaja Matti Schrey on vapaa mies. Turun hovioikeus hylkäsi torstaina Schreyta vastaan nostetut syytteet lievästä pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Oikeuteen Schrey joutui, kun hän meni viime keväänä lopettamaan kahden oppilaan välistä tappelua raisiolaisessa Vaisaaren koulussa. Toinen oppilaista teki Schreyta vastaan rikosilmoituksen pahoinpitelystä. Oppilaan mukaan Schrey heitti hänet vasten portaikkoa niin, että hän loukkasi itsensä.

Turunseudun käräjäoikeus tuomitsi viime syyskuussa Screyn lievästä pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta sakkoihin.

Schrey on tyytyväinen hovioikeuden päätökseen.

- Olen tyytyväinen. Hyvä juttu, että oikeus voitti. Tämä on myös selkeä signaali opettajille, että meilläkin on oikeutemme ja että meitä pitää kunnioittaa, Schrey pohtii.

Schrey vakuuttaa, että hän toimisi täsmälleen samoin, jos joutuisi uudestaan vastaavaan tilanteeseen.

- Minulla on kanttia mennä väliin, jos näen, että pienempiä kiusataan, Schrey sanoo.

Schreyn mukaan hovioikeuden päätös antaa jotain myös oppilaille.

- Koulussa on nyt turvallisempaa. Kaikki oppilaat uskaltavat olla nyt koulussa, kun he tietävät, että opettaja uskaltaa mennä tarvittavalla voimalla väliin, Schrey sanoo.

Vierailija
16/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uhri yleensä uhriksi jää. Keskusteltiin asioista tai ei.

Tommoset kiusaajat voitais vaikka laittaa muuttamaan pois kotoa muutamaksi kuukaudeksi. Johonkin perhekotiin josta ei muutamaan kuukauteen pääsisi pois ja kuri olisi niinkuin armeijassa. Kotiin ei lomille välillä tultais.

Jos vanhemmat ei saa kuria lapsilleen, niin sitten asia tulisi antaa hoidettavaksi koulutetuille ihmisille. Tekisi varmasti ihan hyvää monelle finninaamaiselle euroopanomistajalle.

Vierailija
17/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varsinainen leijonaemo, puolustan lastani, meni syyteen tai saveen. Olen sen perinyt äidiltäni. Koulussani kiusattiin minua jatkuvasti erilaisuuden takia. Kukaan, ei KUKAAN muu puuttunut siihen kuin oma äitini. Vuoden sitä jatkui ja opettajat vain snoivat että MINUN pitää välttää paikkoja joissa kiusaajat ovat. No hyvä siinä sitten pitkään juosta häntä koipien välissä aitojen ali kun koulun portilla kiusaajat. Minäkin ymmärrän TÄYSIN äitiä jonka pinna palaa, se on toivotonta ja sydäntäraastavaa katsoa lastaan joka tulee kiusattuna koulusta ja elämänilo katoaa eikä kukaan tee mitään. Ei siinä enää mitään muuta ole. Mutta nyt tosiasiassa pitäisi todellakin se kiusaaja saada vain myöntämään että hän sen aloitti. Voi persus, minäkin vetäisin kuonoon.

Vierailija
18/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vastaavanlainen tilanne. Lasta kiusasi koulussa aina yksi ja sama henkilö. Tämä lapsi oli tosi vaarallinen (on kai edelleen), hakkasi toisten lasten päätä asfalttiin jne.

Kerran sitten törmäsin siihen lapseen pihalla, menin luo ja sanoin että jos kerran vielä koskee tai millään tavoin kiusaa lastani niin teen rikosilmoituksen. Ei ole sen jälkeen kiusannut. Ja siitä on yli vuosi.

Vierailija
19/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on usein se " uhri" jota pitää vain ymmärtää, ymmärtää ja ymmärtää. Kiusattu, se oikea uhri, unohtuu. Hänen pitää vain jaksaa ja ymmärtää.

Helvetti!

Vierailija
20/40 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on halua suojella ja auttaa pulassa olevaa " poikasta" niin kuin kunnon emon kuuluukin. Moralistit voi olla vapaasti mitä mieltä haluaa, mutta sanompa vaan että tukkajuhlat tulee jos joku mun pikkuisiani käy pahoinpitelemään!!! Lapset luottaa että vanhemmat suojelee. Koulu ei siihen pysty. Nähty on. Tuttavapiirissä on 2 ihanaa ja hyvin käyttäytyvää nuorta miestä joiden elämän kiusaajat on pilanneet. Nyt ravataan myssy-tohtoreiden juttusilla... Että annetaan vaan kriisiapua kiusaajille ja heidän epäkelvoille vanhemmilleen!!!