¤¤¤¤¤¤¤SYYSKEIJUJEN PERJANTAI-päiv䤤¤¤¤¤¤
Kommentit (18)
Mä kävin eilen hammaslääkärissä, kun yksi hammas alkoi särkeä. Sen jälkeen olikin todella huono olo ihan iltaan asti. Olisko lie tullut puudutuspiikistä. Koskaan aiemmin ei ole tullut, mutta ei multa raskausaikana olekaan hampaita paikattu. Nyt onneksi jo helpottaa.
Hennesissä on ainakin minusta hyvän näköisiä äitiysvaatteita. Kannattaa käydä tsekkaan. Munkin pitäis lähteä jotain ostaan. Ainakin yhdet housut ja pari paitaa. Jotainhan mulla jo onkin, kun ei omat ole mahtuneet aikoihin. Mun vatsa on todella suuri. Ihan niinkuin esikoisestakin. Toisesta vatsa oli suurimmillaankin vain vähän nykyistä suurempi.
Kesällä taitaa tämä mamma lomailla vain ihan alkukesästä ja silloinkin ihan kotomaassa. Viimeiset kaksi kuukautta on varmaan sellaisia, että en halua lähteä täältä ison sairaalan vierestä mihinkään. Jos sattuis istukka irtoaan tässäkin raskaudessa, niin on ainakin apu lähellä.
Nyt tarvii vissiin alkaa tuota 2v tyttöä lepytteleen, kun on näköjään herännyt väärällä jalalla.
T. Költtänä ja poika 18+2
Täällä oksennellaan edelleen,kunnon vatsatautia siis,joka tuutista lentää. Kait se kiertää koko perheen läpi ennenko muuttaa muualle.
Kesällä on tarkoitus taas kiskaista vaunu auton perään ja lähteä kiertään suomea,jos vointi sallii,niin käydään taas Pohjois-Norjassakin,mutta kaikki siis auki,kun ei tiedä tosiaan mikä on kunto kesällä.
Siitä lentämisestä,et olisko se ollut viikko 28,kun tarvii todistuksen.Koitapa haulla täältä,kun on siitä ollut aina silloin tällöin keskustelua.
Költtänä(meniköhän nikki oikein): Kerroit istukan irronneen edelliskerralla. Menikö kaikki kuiten hyvin? Ystävälläni irtos kans,mut oli onneks jo salissa ja ehtivät vielä hätäsectiolla pelastaa vaavinkin.
Toivotaan,et sulla (niinkuin meillä kaikilla muillakin,tietty) menis nyt kaikki hyvin bd bd bd db bd
LottaH: Tervetuloa mukaan! Täältäpä sitä saa mukavaa seuraa tälle pitkälle matkalle kohti syyskuuta :D
H&murut ja Jesse 18+3
Joo, kaikki meni sen suhteen hyvin, että tyttö jäi henkiin (on siis nyt 2v2kk).
Mä olin ihan kotosalla, kun supistukset alkoivat kuuden aikaan heti kahden minuutin välein kipeinä. Mies tuli töistä kotiin vähän ennen puolta seitsemää, jolloin menin suihkuun. Kohta oksensinkin todella rajusti ja päätin lähteä sairaalaan. Mies jäi kotiin nukkumaan, kun sanoin, ettei se vielä synny kuitenkaan. Mulla oli jo kahdesti aiemmin ollut supistuksia samalla tavalla.
Sairaalaan päästyäni pistivät käyrille ja saman tien lääkäri paikalle ja leikkuriin. Mulla ei missään vaiheessa vuotanut verta, kun veri jäi jonnekin sisälle. Tyttö syntyi rv 34+0 ja tässä nykyisessä raskaudessa alkaa tehoseuranta OYS:ssa rv 30+0 eteenpäin. Kaikki tytön synnytyksessä mukana olleet kävivät minua onnittelemassa ja sanoivat olleen ihan pienestä hetkestä kiinni, että tyttö jäi henkiin.
Uusimisen riski on pieni, mutta en halua juurikaan Oulusta lähteä loppuaikoina ihan varmuuden vuoksi. Ja omia oireita tulee varmaan seuranneeksi todella tarkasti.
T. Költtänä ja poika 18+2
Pitkästä aikaa taas täällä. Kuopuksen hirveä vatsatauti vei kaikki mehut itsestäkin. Siivoamista ja pyykinpesua on riittänyt. Nyt taidetaan olla jo voiton puolella, kun pojalle jo hiukan ruokakin maistuu, ja mikä parasta ruoka ei tule samantien ulos.
Muuten täällä kuuluukin ihan hyvää. Olo on ihan hyvä, ei pahoinvointia. Kauan jatkuneet päänsärytkin ovat vähentyneet *koputtaa puuta. Vaavin liikkeitä tunnen päivittäin ja myös harjoitussuppareita riittää joka päivälle. Seksistä täällä on ollut puhetta.. Itselle kyllä sekin puuha maittaa. Oikeestaan raskausaikoina olen ollutkin kaikkein halukkain.
Nyt siivoamaan. Ei oo koti ihan siistissä kunnossa taudin jäljiltä. Muutenkin tuntuu, että pitää mennä viimeisetkin taudin bakteerit pesemään nurkista pois.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Andoliniska ja vauva-kirppu 15+6
En ole jaksanut kirjoitella varmaan kuukausiin. Laiskuus on iskenyt. Pari kertaa olen päässyt tähän kirjoitusruutuun asti, mutta en ole sitten vain jaksanut kirjoittaa.
Katsaus napaani: se on entisellään, siis napa. Ei ole maha muuttunut vielä. Viikolla olin jo huolestunutkin kun ei se kerran kasva, ei paino nouse, eikä kohtu juuri tunnu. Vaan sitten piipahdin neuvolassa pikavisiitillä ja kuulin ne - ah niin helpottavat! - sydänäänet. Kohtukin kuulemma ihan iso ja viikkoja vastaava.
Meillä on myös mahatauti jyllännyt, mutta itse kärsin siitä rajuiten. Melkein vuorokauden riepotusta vessan ja suihkun väliä, tyhjennystä molemmista päistä, rikottua unta ja lamauttavaa pahoinvointia :( YÖK!
Kiva olisi kanssa kesällä piipahtaa Saksan maalla (sukua siellä) vaikka ihan issekseenkin omassa rauhassa viikonloppukäynnille. Mutta kun ravaavat täällä suunnassa ja raksakin hiukan sitoo, niin ehkä täytyy tyytyä vain resuamaan vaunulla täällä etelän suunnalla.
Minä jään lomille tuossa kesäkuun alussa ja voi kuinka odotan tuota aikaa!! Saadapa olla lasten kanssa kotona ja kasvatella masua rauhassa, ruopsuttaa maata, ottaa iisisti ja nauttia _äitiydestä_!
Pikku rypistys enää...
Loofii & HänVauva 16+2
Minulla on tänä vuonna tosi lyhyt kesäloma ja se ajoittuu todennäköisesti elokuulle juuri ennen ä-loman alkua. Viikkoja on silloin jo yli 30 eli suuria suunnitelmia sinne emme uskalla etukäteen tehdä. Jos vointi sallii saatamme tehdä kesämatkan Pärnuun tai muualle Eestiin, jos ei niin lomaillaan ihan kotosalla. Talvella vauvan synnyttyä olisi tarkoitus lentää etelän lämpöön.
Jotain lyhyitä reissuja tehdään varmasti viikonloppuisin kotimaassakin ja mikäs sen parempi kuin viettää kesää kotisuomessa :)
Sain muuten paremman ajan ultraan ja se onkin jo 5.5. Silloinhan on Lapsimessutkin Helsingissä, mietin jos pyörähtäisin samalla reissulla siellä kun Kättärillä käyn.
Inkkuli, ei ole tietoa H&M:n äitiysvaatetarjonnasta mutta huomenna pitäisi lähteä se katsastamaan. Alkaa jo ahistaa omat farkut :)
Költtänä kuulostaapa hurjalta kokemukselta edellinen synnytyksesi. Onneksi kaikki sujui kuitenkin hyvin.
Mayella 14+2
minulla on ihan sama kokemus puudutusaianeesta raskausaikana, eli tosi huono olo tuli pariksi päiväksi. Tässä odotuksessa suosiolla siirrettiinkin isommat rempat synnytyksen jälkeen vaikka hammaslääkäri ei oikein sitä ymmärtänytkään..
Karpalo 16+
Nyt se räkätauti alkoi minussakin, onneksi nyt, kun on vielä viikko aikaa sairastaa ennen töihin menoa. Lapsetkin ovat tosi yskäsiä ja nuhasia ja mies jälleen kerran on tauditon. No jos tulee mahatauti meijän perheeseen, ni saattaa se mies kerran oksentaa..
Katoin eilen sen Elämä ennen syntymää-dokkarin YleTeemalta ja meinasin oksentaa, kun näytettiin se synnytys. Ihan vedet kihos silmiin ja piti pidätellä. Ois tietty voinu vaihtaa kanavaa, mut pakkohan se oli kattoa. Miten hiivatissa siitä tulikin niin paha olo..?
Mitään erikoista ei oo, liikkeitä tuntuu ihan kivasti, tosin ei vielä mahan päältä kokeillessa. Lapset nukkuvat nyt ja itekin vois sohvalle oikasta.
Viikonloppua! -piias- rv 16+4
Tänään oli sit neuvola piiitkästä aikaa (edellinen oli noin 6 viikkoa sitten) ja oli ihanaa kuulla sydänäänet! Ja liikkeitäkin olen alkanut tuntea koko ajan enemmän, en vielä mitenkään hirveästi, mutta muutamia muksahduksia kuitenkin:) Olo on muutenkin nyt tosi hyvä, voi kun tätä autuutta jatkuisi pitkään.
Inkuli kyseli kesälomasuunnitelmista, mekin ollaan menossa ulkomaille. Lähdetään kesäkuussa kahdeksi viikoksi Italiaan, ollaan varattu jo lennot sekä asunto. Finnairilla vaaditaan vk 28 jälkeen lääkärintodistus siitä, että raskaus on sujunut normaalisti. Mutta esim. halpalentoyhtiö blue1:lla (me lennämme sillä) ei tällaista todistusta tarvita. Eli vähän riippuu lentoyhtiöstä.
Jipii, taitaa aurinko tänään näyttäytyä edes hieman, ihanaa kun on vähän kirkkaampaa ja lumikin sulaa!
Mäkimeirami rv 17+0 (taas uusi viikkoa alkanut!!!) ja pojat 02 + 05
Kylläpä tuntuu mukavalta kun on perjantai!! Vaikka mies lähteekin illalla työbileisiin ja taitaa viipyä siellä pitkän kaavan mukaan... No menköön, eihän toi paljoo oo käyny!
Esikoisessa mahatauti jatkuu, oksenneta ei enään, mutta tulee erittäin vetisiä ja pahanhajuisija " pieruja" .. vaippoja kuluu kiloittain... Kauankohan kestää...
Kesästä: ei mitään lomasuunnitelmia.. Tämä meidän ikuisuusprojekti, -eli talo on vielä kesken ja siinä sitä onkin, Pihat oli NIIN ihana saada kuntoon, ettei enään ens vuonna olis pelkästään tota liejua... Harmi vaan kun ei itse paljoa pysty tekemään, kun pitää vahtia tota pikku-ukkoa...
Haaveilen jostakin pienestä ulkomaanlomasta ennen toista vaavia - mutta mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa, niin ei me kuitenkaan mininkään mennä ;(((
Piias - oli katsonut sitä Elämä ennen syntymää-dokkaria. mäkin katsoin sen pari päivää sitten yleltä. Mua itketti aika paljon se synnytys, en tiedä mikä mun tuli... (mua kyllä nykyisin itsekkää vaikka mitä -vaikka jos joku voittaa jotain urheilussa...) Mies tuumasi, että onkos tota nyt järkee katoo, mutta pakko oli... En ees tiedä miltä musta tuntu, ei surulliselta, eikä iloselta, jotenkin liikuttuneelta kai??!! KUn tietäis aina ...
No joo, mullakin tuntuu liikkeet aika säännöllisesti joka päivä, mutta milloin sattuu, ei silleen mitään rytmiä. mutta tosi kiva se on!!
t. K rv15++
Pitkästä aikaa minäkin kirjottelen. On ollut hirvittävä väsymys, aamuisin heikottaa ja pyörryttää, verenpaine on senverran alhaalla. Parempi se kai niin päin on!
Ihanaa ois kyllä lähteä jonnekkin ulkomaille tässä keväällä, mikäs sen mukavampaa olis kun kasvatella masua jossain aurinkorannalla lekotellen! Me päästäis reissuun kuitenkin vasta elokuussa, en vaan tiedä uskaltaako siinä vaiheessa enää lähteä.. Sitäpaitsi mieluummin sitä kotona kesää viettää jos vaan vähänkin ilmoja pitelee, Suomen kesä kun on niin lyhyt!
Hauskaa viikonloppua ja paranemisia sairasteleville!
kerion 17+
Mukavaa lukea kaikkien kesäsuunnitelmista. Saisi kyllä kesä tulla nopeasti, en malttaisi odottaa, että voin köllötellä pihalla masun kanssa ja laiskotella. Me ei varmaankaan kotimaata kauemmas lähdetä reissuun, koska muutetaan toukokuun lopussa kerrostalosta rivariin eli rahanmenoa siis luvassa. Muutenkin lienee ihan riittävän mukavaa nautiskella kesästä omalla pienellä pihalla ja laitella kotia kuntoon.
Tähän päivään ei kuulu kummempia kuin että maha on vähän kipeä. Johtuu ilmeisesti ummetuksesta, joka vaivaa vähän väliä. Mieli on jotenkin maassa, mutta se taitaa johtua ihan siitä, että on vielä 5 päivää töitä ennen ensimmäistä vapaata. Kotona köllöttely on niin mukavaa, etenkin kun mies tekee välillä lyhyempää työpäivää. En ole koskaan aiemmin ollut laiska, mutta nyt en kaipaisi mitään muuta ohjelmaa kuin vauvasta haaveilua. :)
Viime yönä tuli nukuttua todella huonosti kun naapurissa asusteleva huumehöörhöpariskunta soitteli ovikelloa ja mölysi. Onneksi päästään pian uuteen kotiin!!
Mukavaa viikonlopun alkua!
mutta katsoko kukaan eilien Lostin?? Mun piti lähteä hoitamaan äidin velvollisuuksia. Eli Lost jäi eilen kesken just kun ne supparitkin alko -eli mitä tapahtui Lostissa eilen noin 1/2 välisä eteenpäin????
Anteeksi tämä riman alitus, mutta olis niin kiva tietää synnyttikö se Claire (olikos toi se nimi??)...
Se pullea poikahan keräili niitä ihmisten nimiä ja tietoja ylös ja sai lopulta siltä (anteeksi en kertakaikkiaan muista nimiä ja olen vielä töissäkin :)) kovikselta listan matkustajista jossa kuolleet oli yliviivattu. Näitkö kun Clairen kimppuun käytiin yöllä uudestaan, tai niin hän luuli mutta se jack oli toista mieltä, että odottavan äidin mieli vana temppuilee ja puhui siitä tytölle ja tämä hermostui ja lähti kamoinensa rannalle. Perään lähti se söötti narkkari ja kun niitä supistuksia alkoi tulemaan lähti hakemaan jackia. Tapasi matkalla yhden miehistä, joka asuu luolilla ja käski äkkiä hakea jackin, tämä palasi itse clairen luokse. Siinä claire sitten odotellessa kertoi siitä ennustajasta ja tulivat siihen tulokseen että ennustaja oli järkännyt clairen lennolle, että tiesi miten käy ja näin sen olisi pakko hoitaa itse lapsensa. Ja yllätys supistukset loppui ja claire ja se rokkaripoika lähti takaisin luolille ja haa kaamealla musiikilla säestettynä se mies joka oli lähetettu hakemaan jack, tuli vastaan polulla, ei siis ollut mennyt lääkäriä edes hakemaan ja samaan aikaan se pyöreä mies kertoi luolilla jackille että onpas muuten yksi tyyppi hänen keräämässään listassa joka ei ole matkustajalistassa lainkaan!!! Ja siihen loppui. Niin ja Sayid tuli takaisin ja varoitti että saarella on muitakin elikkäs siis tämä ranskalaisnainen.
pakko katsoa tätäkin sarjaa vaikka minun luonteella siitä seuraa painajaisia ja varmaan verenpainettakin :))) vauvaraukka!
tuisku
Kiitos Tuisku! Oli oikein hvyin ja selkeästi selostettu!
Mut miks se Claire ylipäätään lähti sinne lennolle, minne se oli menossa? selviskö se?
Mä ajattelin tietty, että nyt se Claire synnyttää kun suuttu ja lähti hortoilemaan... Ja mit muuten siihen synnytyksenen tulee, niin kai siellä nyt on edes yks joka on ite joskus synnyttyäny?? Musta olis aika outoa jos ei olis.. se ranskalainen nainen ainakin on... siinä siis kätilö??
Mä olen tosiaan jäänyt siihen vähän koukkuun... Yleensä otetaan nauhalle, mutta eilen ei tietysti.. Mä en itse asiassa osaa päättää onko se hyvä vai ei, koko ohjelma siis. Jotenkin sellaset ihmeörkit tai muut jutut joita ei nää mitä ne on tms. ärsyttää mua, mutta etenkin just toi eilien oli jännä kun siinä oli se raskaus juttu jne...
Toivotaan ettei tule kellekkään tästäkään sadusta painajaisia - jooko!
t. K
..tämä kakara on vakaasti päättäny saada äitinsä ihan oikeesti hermoromahduksen partaalle..
Siis ongelmana jälleen liikkeet. Miusta tää muksu ei liiku kovin paljon. Välillä tuntu että ihanaa kun liikkeet tuntuu päivittäin, mutta tänään olen taas ennättäny huolestua kun ei tunnu ei niin mitään taas. Ja tietysti just perjantaina, oikein viikonloppua vasten..
Kuinka paljon liikkeitä tunnette tee muut? Mie tunsin muutamina päivinä jo ihan potkun ja sit niitä myllähdyksiä, mutta nyt ei taas tunnu. Ei lepatustakaan. Arvata voitte että olen huolissani. Toisaalta mietin, että voiko olla niinkin, että kun tää on " jo" kolmas raskaus niin niihin liikkeisiin ei arjen hyörinässä tule niin kiinnitettyä huomiotakaan ja sit tuntuu että ei ole koko päivänä tuntenu mitään?
maanantaian kyllä soitan neuvolaan ja heti jos ei liikkeitä tunnu sinne mennessä. Kyllähän siellä vielä näillä viikoilla on paljon tilaa ja vauva voi potkia selkärankaankin päin..*koettaa vakuutella itselleen että ei panikoituisi*
Minjuska ja hiirenherne 16+4
Minullakin liikkeet tuntuvat vaihtelevasti, jonain päivänä ei yhtään, jonain hirveästi ja todella selvästi. Mutta ei syytä huoleen: viime viikolla neuvolassa täti sanoi (ilman että edes kysyin asiasta, siis ei mitään lohduttelua), että vasta viikolla 28 voi odottaa päivittäisiä liikkeitä - siihen asti sikiö nukkuu niin suuren osan ajasta. Ja noihin viikkoihinhan on vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiitkä aika!
Uskomatonta, että olen ensimmäisenä kirjoittamassa tänne! :) Ihanaa, että on perjantai! Ja jo toinen aamu, kun viisaudenhammasta ei särje. Eilen oli tuottoisa päivä keskustassa, sain hommattua uudet silmälasit ja uusia vaatteita. Äitiysfarkut vielä hakusessa. Mistä saa hyvät? En halua masun päältä meneviä, vaan niitä matalampia malleja.
Onko kukaan käynyt H&M:llä? Onko siellä millaisia äitiysvaatteita? Netin tarjonnan olen kyllä katsonut. Eilen unohtui siellä käydä. Mulla alkaa paidatkin jäädä liian lyhyiksi. Masu ja rinnat vetää ylöspäin.
Kysyinkin jo kerran tästä, mutta silloin ei keskustelua saatu aikaiseksi. Mutta kysyn uudelleen teidän kesän suunnitelmista. Oletteko ajatelleet lähteä ulkomaille lomailemaan? Itsellä olisi tarkoitus lähteä toukokuun lopussa Espanjaan kahdeksi viikoksi. Nyt en muista niitä viikkoja, koska tarttee koneeseen jo sen todistuksen lentämisestä, että voi lentää. Mutta jos joku muistaa, niin kerro.
Mutta mukavaa perjantaita kaikille!
inkuli ja nuppu rv 16+2