Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietokoneapuja! Windows päivitti itsensä ja nyt kone toimii huonosti.

Vierailija
06.07.2017 |

Eli päivitys meni ihan ok, mutta kaikenlaista harmia tuli nyt tämän päivityksen mukana.

Ensin huomasin, että ei kuulu ääniä. No, siihen löysin ohjeet netistä. Mutta kone on nyt myös pari kertaa sammunut yhtäkkiä ihan itsekseen ja tuntuu, että kestää ikuisuuden, ennen kuin lähtee uudestaan käynnistymään.

Samoin on ollut ongelmaa tuon virtajohdon kanssa. Kun kone sanoo, että läppärin akku on tyhjä niin ei tapahdu mitään vaikka laittaa virtajohdon kiinni. Aiemmin tätä ongelmaa ei ole ollut, joten luulen, että ongelma tuli päivityksen mukana. Kun kone tunnistaa virtajohdon ei mitään ongelmaa ole, joten piuhassa tai liitännässä ei pitäisi olla vikaa.

Ja Explorer, aargh! Joo, tiedän, että olen tyhmä, kun edes käytän sitä, mutta kyllä se nyt silti toimia voisi. Aina välillä sulkee yhtäkkiä koko selaimen eikä esimerkiksi anna avata uusia välilehtiä. Ja tuo nyt on vihoviimeistä, että noilla uusilla välilehdillä näkyy kaikenlaisia jonnin joutavia uutisia, jotka hidastavat koko touhua.

Myös spotify on pari kertaa jo kaatunut. Ja todennäköisesti näitä ongelmia tulee vielä enemmän vastaan. Tässä nyt nämä, mitä tulee tässä päivittäin käytettyä.

Eli: Mitä voi tehdä? Tuo virtajohtojuttu ja Explorer nyt ovat isoimmat ongelmat tällä hetkellä. Ja tuo koneen yllättävä sammuminen. Onko muilla näitä samoja ongelmia, vai olenko ainoa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna windows uudelleen.

Vierailija
2/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IE tilalle vaikkapa Chrome niin ongelma on korjattu! IE tulee kuitenkin poistumaan tulevaisuudessa joten sitä ei enää kannata käyttää. Muut selaimet ovat menneet jo edelle käytettävyydellään ja nopeudellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tuo Edge sitten on? Se tuli tuonne explorerin välilehtiin päivityksen jälkeen, kun tähän asti se on ollut ihan eri selain. Onko se joku parempi yritelmä Explorerista?

Vierailija
4/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tuo Edge sitten on? Se tuli tuonne explorerin välilehtiin päivityksen jälkeen, kun tähän asti se on ollut ihan eri selain. Onko se joku parempi yritelmä Explorerista?

Se on Microsoftin tekemä uusi selain joka on lähitulevaisuudessa IE korvaaja. Ei sekään pärjää esimerkiksi Chromelle käytettävyydellään mutta on kuitenkin paljon parempi kuin vanhanaikainen IE11.

Vierailija
5/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä sitten toimii? Poistuuko tuo uusin päivitys sillä vai yrittääkö se korjata näitä päivityksen bugeja? Joo, olen vähän ulkona näistä. Jos tuo uusin päivitys poistuu, eikö se päivitys tule sieltä sitten automaattisesti enää uudestaan?

Vierailija
6/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna ubuntu.

Vierailija
7/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä sitten toimii? Poistuuko tuo uusin päivitys sillä vai yrittääkö se korjata näitä päivityksen bugeja? Joo, olen vähän ulkona näistä. Jos tuo uusin päivitys poistuu, eikö se päivitys tule sieltä sitten automaattisesti enää uudestaan?

Uudelleenasennus poistaa kaiken koneelta. Windowsin+ohjelmat+tiedostot joten sen jälkeen joutuu aloittamaan ns "puhtaalta pöydältä" asentaen kaikki uudestaan. Se korjaa monet ongelmat mutta pitää osata monesti itse hakea uusimmat ajurit koneen valmistajan sivuilta sillä Windowsissa on oletusajurit.

Vierailija
8/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alustaakovalevyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudelleenasennus poistaa kaiken koneelta. Windowsin+ohjelmat+tiedostot joten sen jälkeen joutuu aloittamaan ns "puhtaalta pöydältä" asentaen kaikki uudestaan. Se korjaa monet ongelmat mutta pitää osata monesti itse hakea uusimmat ajurit koneen valmistajan sivuilta sillä Windowsissa on oletusajurit.

Kuulostaa aika työläältä. Kaikki officet sun muut ohjelmat pitäisi siis asentaa uudelleen?

Vierailija
9/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä itse ala asentamaan. Tapahtuu gauheita niin kuin tuo #7 valotti.

Vierailija
10/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika työläältä. Kaikki officet sun muut ohjelmat pitäisi siis asentaa uudelleen?

Kyllä + ennen asennusta ottaa kaikki tärkeät tiedostot talteen.

Vierailija
11/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu aivan kaikki kone palautuu siihen tilaan kuin se oli uutenakin

Vierailija
12/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs se oletusasetusten palautus? Auttaisiko se? Tai siis tulisiko siihen sitten vain se päivitys uudestaan ja taas oltaisiin samassa tilanteessa?

Vierailija
13/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs se oletusasetusten palautus? Auttaisiko se? Tai siis tulisiko siihen sitten vain se päivitys uudestaan ja taas oltaisiin samassa tilanteessa?

Taitaapa käydä niin, että kone on sitten siinä kuosissa, kun se tuli kaupasta.

Vierailija
14/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha kone, onko windows 10?

Vierailija
15/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vanha kone. Windows 10.

Vierailija
16/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tuota järjestelmän palauttamista palautuspisteestä, mutta siellä on joku järjestelmän suojaussysteemi, etten saa sitä tehtyä.

Vierailija
17/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tuota järjestelmän palauttamista palautuspisteestä, mutta siellä on joku järjestelmän suojaussysteemi, etten saa sitä tehtyä.

Ymmärrätkö sinä nyt ollenkaan, että ihan ensimmäiseksi sinun pitää ottaa tiedostosi talteen ulkoiselle medialle tai pilveen?

Vierailija
18/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä palautuspiste joka on tallennettu ennen päivitystä.

Vierailija
19/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö sinä nyt ollenkaan, että ihan ensimmäiseksi sinun pitää ottaa tiedostosi talteen ulkoiselle medialle tai pilveen?

Hän on jo ottanut! Koneen levy voi pamahtaa koska tahansa ja siksi kysyjä on huolehtinut että tärkeät tiedostot on tallessa muussakin paikassa kuten ulkoisella levyllä. Eihän ne tärkeitä ole jos niitä ei ole tähäänkään mennessä varmistettu!!

Vierailija
20/45 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut uudelleen asentamassa Windowsia, vaan palauttamassa palautuspisteeseen. Siinä ei tiedot katoa.