Jos mies on työttömänä pitäisikö vaimon maksaa tälle kaljat?
Ei mikään pitkäaikaistyötön, mutta "töiden välissä"? Vaimoni mielestä minun pitäisi pienistä tuistani maksaa itse kaljani vaikka hän tienaa hyvin vakituisessa työssä.
Kommentit (10)
Riippuu siitä kumpi haluaa kaljoitella enemmän.
Ei tietenkään pidä eikä tosimies tätä vaadikkaan. Saisi hävetä silmät päästään. Jos mies ei sen vertaa viitsi ottaa vastuuta niin ei mikään mies olekkaan.
Miksi te laskette mitä kukakin maksaa? Minun mies oli vuosi sitten pari kuukautta "töiden välissä" eikä tullut edes mieleen, että pitäisi nostaa jotain tukia. Kauhea paperirumba muutaman kuukauden takia. Nyt hänellä on sama tilanne ja mietitään noiden tukien hankkimista.
Hän käyttää rahaa siihen mihin katsoo tarvitsevansa. Joskus ostaa olutta tai viskiä. Ei haittaa minua. Ollaan reissattu, ostettu huonekaluja ja teetetty remonttia. Nyt kun mietin niin kai enimmäkseen minun tienaamilla rahoilla kun on hyvä palkka ja vakituinen työ.
Me ollaan perhe ja kaikki rahat ovat perheen hyväksi. Sillä mitä kukakin milläkin hetkellä tienaa, ei ole merkitystä.
Suosittelen.
Jos vaimolla on yhtään pelisilmää ja arvostaa miestään niin vastaus on selvä: tottakai pitää!
Saa olla vähän alkoholisti jos korvaukset ei riitä.
Tietenkin pitää.
Ainakin naapurissa tätä periaatetta toteutetaan. Mies on siellä pitkäaikaistyötön, enemmänkin työtävieroksuva. Vaimo tuo päivittäin töistä tullessaan 24 packin olutta. Vaimo ei itse juo olutta, ja mies on kaiken aikaa pikku päihteessä. Joskus iltasin enemmänkin.. etenkin kun tukirahat on kilahtaneet tilille ja silloin hän satsaa itseensä. Ostaa tukirahoilla taskumattiin kossua, lipittelee sieltä oluen sivussa, eikä vaimo huomaa. Sitten se rupee haastamaan riittaa teiniensä kanssa ja naapureille huutele partsilta.
Voi jee! Viikko sitten oli taas sitä herkkua tarjolla.
no jos nyt itselle ostan niin kai se on kohteliasta ostaa toisellekin....juon harvoin.
Ei kun toisinpäin? Työttömällä on aikaa hakea noita kaljoja...voi fillarilla ajaa vaikka tarjousten perässä.
Tietysti vaimon pitää tuoda kaljaa. Kuinka sitä muuten jaksaisi kuivin suin maata sohvalla kaiket päivät?
Totta kai. Ja hakea ne kylmät kaljat pyörällä, ämpäri päässä ja laulaa "kop kop kop avaa rakas" mennentullen. Täähän lukee Kelan lomakkeessa nro 36 ja kohta "töiden välissä"- omaisen velvollisuudet.