Korjasin seksielämämme, kun lakkasin kokonaan tekemästä aloitteita. Mielipiteitä?
Meillä oli sängyssä jotenkin vaikeaa tai ainakin aika hiljaista, tein usein aloitteita ja mies lähes aina torjui ne, eikä tehnyt itse aloitteita. Jos mies suostui aloitteestani seksiin, niin se oli sellaista väkinäistä, ihan kuin hän ei olisi tosissaan halunnut. Yritin kaikkea, toisenlaisia aloitteita ja muun laista aktiivisuutta, mutta homma oli aina yhtä vaikeaa, myöskään mitkään keskusteluyritykset eivät auttaneet. Lopetin sitten aloitteiden tekemisen kokonaan. Kuukaudessa homma ratkesi, mies alkoi tekemään aloitteita ja olemaan halukas. En ole yli kahteen vuoteen tehnyt yhtään(!) aloitetta, en edes vihjannut mitään. Ja meillä on seksiä ollut nyt koko ajan monta kertaa viikossa. Osaisiko joku selittää tätä? Onko miehiä linjoilla, jotka osaisivat sanoa miksi näin? Aina sanotaan, että naisenkin pitää tehdä aloitteita, niin miksi se ei sitten kelvannut?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksissä tylsintä on itse seksi ja hauskinta seksin vonkaaminen. Minä pidän siitä, että nainen flirttailee, mutta lyö jarrua samalla. Tämä on toki taitolaji, jota ei kovin moni hallitse.
Jos nainen on heti täysin antautuneena puhumattakaan että tulee suoraan kertomaan, että häneltä saa nyt seksiä, niin ne jättävät kyllä isoimmat halut piippuun.
Vähän töykeän rehellisesti sanottuna minulle parasta esileikki naiselta on, että nainen on sen näköinen ja oloinen että haluan häntä panna. Kun nämä täyttyvät, niin tulen kyllä ja panen, eikä naisen tarvitse huolehtia aloitteiden tekemisestä. m26
Kuinka moni pitkässä (vuosien) parisuhteessa harrastaa tuollaista, että flirttailee mutta lyö jarrua samalla? Kommenttisi kuulostaa enemmän sellaiselta seurustelun alkuvaiheen jutulta.
Ja minä en kyllä koskaan ilmaise miehelle, että "minulta saa nyt seksiä", koska en koe antavani miehelle seksiä vaan koen, että haluan itse seksiä, ja harrastamme sitä sitten yhdessä. Siinä ei kumpikaan "anna" toiselle. Ap
Meillä 😂
Kyse on siitä, että minä haluan sängyssä dominoivan puolison. Että hän vie ja minä vikisen. Minä lyön jarrua, mutta mies ottaa. 10 vuoden suhde takana.
Kaikki tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies on itsetunnoton pelle jos ei kestä aktiivista naista.
Miksi mies haluaisi seksiä naisen kanssa, joka ei häntä (=miestä) halua? Noloa koko homma.
Minun ystäväpiirissäni kaikki onnelliset parisuhteet ovat niitä, joissa on tasavertaiset puolisot ja myös nainen on seksin suhteen aktiivinen.
N42
Hyvä seksihän onkin onnellisen parisuhteen tae...
Ja kovin tunnut olevan tuttavapiirisi seksielämässä sisällä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en kyllä koskaan ilmaise miehelle, että "minulta saa nyt seksiä", koska en koe antavani miehelle seksiä vaan koen, että haluan itse seksiä, ja harrastamme sitä sitten yhdessä. Siinä ei kumpikaan "anna" toiselle. Ap
Tähän piti vielä puuttumani sen verran, että eihän seksin harrastaminen ole mitään tasa-arvon riemujuhlaa, herranjestas sentään. Se pitää toki jollakin lailla varmistaa, että nainen on halukas kanssani seksiä harrastamaan, mutta sen jälkeen naista viedään eikä kysellä. Aivan oikeasti _kaikki_ naiset, joiden kanssa olen seksiä harrastanut, ovat innostuneet eniten ollessaan seksin aikana alisteisessa asemassa. Siihen ajatusmaailmaan ei oikein istu, että miehen päähän syötetään ajatus, että yhdessä tässä tasavertaisina harrastamme seksiä vaan siellä pitää huutaa että saatana mä rankaisen ton ämmän tajuttomaksi. m26
Aah, tämmöinen!
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksissä tylsintä on itse seksi ja hauskinta seksin vonkaaminen. Minä pidän siitä, että nainen flirttailee, mutta lyö jarrua samalla. Tämä on toki taitolaji, jota ei kovin moni hallitse.
Jos nainen on heti täysin antautuneena puhumattakaan että tulee suoraan kertomaan, että häneltä saa nyt seksiä, niin ne jättävät kyllä isoimmat halut piippuun.
Vähän töykeän rehellisesti sanottuna minulle parasta esileikki naiselta on, että nainen on sen näköinen ja oloinen että haluan häntä panna. Kun nämä täyttyvät, niin tulen kyllä ja panen, eikä naisen tarvitse huolehtia aloitteiden tekemisestä. m26
Kuinka moni pitkässä (vuosien) parisuhteessa harrastaa tuollaista, että flirttailee mutta lyö jarrua samalla? Kommenttisi kuulostaa enemmän sellaiselta seurustelun alkuvaiheen jutulta.
Nimenomaan pitkässä parisuhteessa pitää osata pelata pääpelejä seksin suhteen, jos haluaa että halut pysyvät hengissä. Seurustelun alussahan seksiä harrastetaan 24/7 joka tapauksessa. m26
Pelejä? Suhteessa??
Ei j*malauta.
Ap:n tilanettessa veikkaan asian olevan kiinni ihan siitä, että nyt mies ei koe oloaan painostetuksi, vaan jää tilaa omille haluille. Meillä minä olen se, joka rajoittaa seksin määrää, kun olen niin uupunut jatkuvaan vonkaamiseen. Ei minua ehdi alkaa missään välissä haluttaa, kun jo mies on tahtomassa lisää. Ja sittenhän se menee tyylillä "voi ei, taasko" ja sen kyllä sitten huomaa seksin laadussa... En muista, koska viimeksi olisin itse saanut haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän piti vielä puuttumani sen verran, että eihän seksin harrastaminen ole mitään tasa-arvon riemujuhlaa, herranjestas sentään. Se pitää toki jollakin lailla varmistaa, että nainen on halukas kanssani seksiä harrastamaan, mutta sen jälkeen naista viedään eikä kysellä. Aivan oikeasti _kaikki_ naiset, joiden kanssa olen seksiä harrastanut, ovat innostuneet eniten ollessaan seksin aikana alisteisessa asemassa. Siihen ajatusmaailmaan ei oikein istu, että miehen päähän syötetään ajatus, että yhdessä tässä tasavertaisina harrastamme seksiä vaan siellä pitää huutaa että saatana mä rankaisen ton ämmän tajuttomaksi. m26
Luin tuon miehelleni, jonka kanssa harrastamme käytännössä vain (hyvinkin rajua ja sadistista) BDSM-seksiä, jossa minä alistun miltei aina ja edes hän ei allekirjoita mitään noin käsittämättömän typerää. Olemme täysin tasavertaiset sängyssä (kuten muussakin avioelämässämme) ja roolit ovat yhteisymmärryksessä valitut ja koko homma lähtee meillä toisen kunnioittamisesta ja luottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies on itsetunnoton pelle jos ei kestä aktiivista naista.
Miksi mies haluaisi seksiä naisen kanssa, joka ei häntä (=miestä) halua? Noloa koko homma.
Minun ystäväpiirissäni kaikki onnelliset parisuhteet ovat niitä, joissa on tasavertaiset puolisot ja myös nainen on seksin suhteen aktiivinen.
N42
Voi sitä päivää kun sinä tai puolisosi jostain syystä koette haluttomuutta. Ei minkään näköistä ymmärrystä että se on ihan normaalia toisinaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanettessa veikkaan asian olevan kiinni ihan siitä, että nyt mies ei koe oloaan painostetuksi, vaan jää tilaa omille haluille. Meillä minä olen se, joka rajoittaa seksin määrää, kun olen niin uupunut jatkuvaan vonkaamiseen. Ei minua ehdi alkaa missään välissä haluttaa, kun jo mies on tahtomassa lisää. Ja sittenhän se menee tyylillä "voi ei, taasko" ja sen kyllä sitten huomaa seksin laadussa... En muista, koska viimeksi olisin itse saanut haluta.
Miesten haluttomuudesta ei puhuta taibkirjoiteta pahemmin. Naisten sitäkin enemmän. Yleensä näissä tulee vastaan tuo että kokee painostusta seksiin ja siihen suostuu vaikka ei itse tekisi mieli. Joka taas vähentää helposti haluja kun jatkuvasti ei itse ehdi haluta.
Meillä esimerkiksi seksittömyys johtuu miehen stressistä ja kuten jo kirjoitin viestissä seitsemän mies kokee lisää stressiä siitä että minä petyn jos en saa aina kun haluan. Sekin vähentää niitä haluja sen lisäksi että on suostunut vaikkei itse tee mieli.
Ap kun ei ole miehensä kanssa pystynyt puhumaan niin vaikea veikata mistä haluttomuus edes on alkanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten haluttomuudesta ei puhuta taibkirjoiteta pahemmin. Naisten sitäkin enemmän. Yleensä näissä tulee vastaan tuo että kokee painostusta seksiin ja siihen suostuu vaikka ei itse tekisi mieli. Joka taas vähentää helposti haluja kun jatkuvasti ei itse ehdi haluta.
Meillä esimerkiksi seksittömyys johtuu miehen stressistä ja kuten jo kirjoitin viestissä seitsemän mies kokee lisää stressiä siitä että minä petyn jos en saa aina kun haluan. Sekin vähentää niitä haluja sen lisäksi että on suostunut vaikkei itse tee mieli.
Ap kun ei ole miehensä kanssa pystynyt puhumaan niin vaikea veikata mistä haluttomuus edes on alkanut.
Miehellä on kyllä stressiä. Ehkä vaikuttanee myös seksielämäämme?
En tiedä miten aikuiset miehet saa puhumaan, jos he eivät itse puhu eivätkä vastaile keskustelunaloituksiin. En usko, että painostamalla ainakaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tutulta kuulostaa kirjoittamasi. Syitä on monia ja ikävintä on, jos kieltäytyjä/haluton kokee syyllisyyttä asiasta. Seksissä ollaan niin herkällä alueella, että kun sen päälle saa kerääntymään mustia pilviä, on asiaa vaikea korjata.
t: Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon miehelleni, jonka kanssa harrastamme käytännössä vain (hyvinkin rajua ja sadistista) BDSM-seksiä, jossa minä alistun miltei aina ja edes hän ei allekirjoita mitään noin käsittämättömän typerää. Olemme täysin tasavertaiset sängyssä (kuten muussakin avioelämässämme) ja roolit ovat yhteisymmärryksessä valitut ja koko homma lähtee meillä toisen kunnioittamisesta ja luottamuksesta.
Joojoojoo totta kai kyllä näin yms.
Oletko kysynyt, mitä hän miettii seksin harrastamisen aikana? "Toteutan tässä toista kunnioittaen ja luottaen yhdessä sovittua rooliani"
Henk.koht. tykkään että seksihommissa mennään eläimenkaltaisessa tilassa, mutta se ei näytä rouville täällä kelpaavan katsantokannaksi siihen, miten sitä omaa ukkoa kiinnostaisi vielä vatsapiisamin rapsuttelu, vaan ainoa hyväksyttävä selitys on, että kun vaan nussiessa tasa-arvoisesti kunnioitetaan, niin hyvä tulee.
Ei ihme, ettei lapsia synny enää. m26
Liika painostus saa aikaan lisää stressiä ja kehä vain syvenee.
Miehiin aloitteiden tekemättömyys monesti toimii, kun mies kokee saavansa sitä "miehistä aktiivisuuttaan" takasin. Sen sijaan haluttoman naisen kanssa homma on usein tosin: nainen ei tee edelleenkään itse aloitteita, seksi vähenee ja sitä kautta haluttomuus vain kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pitkässä parisuhteessa pitää osata pelata pääpelejä seksin suhteen, jos haluaa että halut pysyvät hengissä. Seurustelun alussahan seksiä harrastetaan 24/7 joka tapauksessa. m26
jos olet siis 26 v, et tiedä vielä mitään pitkistä (aikuisten) parisuhteista.
Osa miehistä tykkää siitä että nainen on tavallaan vietävissä. Ts. aktiivinen nainen on turn off. Eivät vaan kehtaa sanoa sitä koska nykyaikana miesten ei kuulu tykätä sellaisesta, ei vaikka nainen tykkäisi olla alistuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa johtua miehisestä libidosta tuo ongelma. Biseksuaalina olen huomannut, että naissuhteissa seksi alkaa hitaasti mutta pitkässä suhteessa sitä on erittäin paljon ja se on aina tyydyttävää molemmille osapuolille. Joka arkiaamu ehtii hyvin ja yleensä toisen kerran illalla. Molemmat ehtivät laueta monta kertaa yhdessä sessiossa.
Harmi, että sukupuolten välillä on tuollainen väli.
Hienoa, että sinulla on aktiivinen suhde. Mutta tilastojen valoissa naispareilla on kaikkein vähiten seksiä - tyyliin puolella naispareilta suhde muuttuu kymmenessä vuodessa täysin platoniseksi.
Eniten seksiä on kahden miehen pareilla, ja heterot sijoittuvat siihen väliin.
MIEHET:
yläpeukku = minusta seksi on tylsää ja uuvuttavaa, minua kiinnostaa lähinnä psykologiset pelit, seksistä puhuminen ja puuhastelu seksin ympärillä
alapeukku = minua kiinnostaa seksissä seksuaalinen nautinto itsessään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos olet siis 26 v, et tiedä vielä mitään pitkistä (aikuisten) parisuhteista.
Olin minä tuossa parinkympin päältä viiden vuoden suhteessa. Parinkymmenen vuoden avioliitoista tai viisikymppisten aivoituksista minulle ei toki ole mitään hajua. m26
Miehet tykkää saalistaa. Jos nainen on kuin kala, joka hyppää järvestä veneeseen, suomustaa ja suolistaa itsensä, fileoi ja vielä hyppää pannulle, ei koko hommassa ole mitään hauskaa tai haastetta.
Jos taas mies saa saalistaa, niin homma on ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Liika painostus saa aikaan lisää stressiä ja kehä vain syvenee.
Miehiin aloitteiden tekemättömyys monesti toimii, kun mies kokee saavansa sitä "miehistä aktiivisuuttaan" takasin. Sen sijaan haluttoman naisen kanssa homma on usein tosin: nainen ei tee edelleenkään itse aloitteita, seksi vähenee ja sitä kautta haluttomuus vain kasvaa.
Meillä on tuo jälkimmäinen, itse olen siis mies, ja olen vähentänyt aloitteiden tekoa aika minimiin, kun ei jaksanut jatkuvia pakkeja. Vuosienkaan jälkeen tosin omat halut ei ole vähentyneet, puoliso oletettavasti on tilanteeseen tyytyväinen ja tekee ne aloitteet, kun haluaa. Ei nyt missään nimessä huono tilanne ole, seksiä on kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta itselle ei kuitenkaan riittävästi, joten useimmiten vain runkkailen yksikseni. Sekin on toki kivaa, mutta ei nyt ihan yhtä kivaa kuin seksi. Ehkä tällainen klassinen esimerkki vain tilanteesta kun halut ei sovi yhteen.
Mutta äidin rooliin sinä joudut silti, kun kädessä pitäen opastat miestä sanoittamaan oman tunne-elämänsä.
Minäkään en kelpuuta emmätiiää tai sluibailua ja kiertelyä vastaukseksi ja vaadin aikuismaista kohtelua mutta itseäni ainakin se joka vitun asian lypsäminen kyllästyttää ja laskee arvostusta ja mies muuttuu silmissäni välillä (huom ihan oman käytöksensä perusteella) 5v kakaraksi. Ja toi kun on vielä sellainen ettei välttämättä puhu totta, jättää vastaamatta, puhuu asian vierestä. Olisi loistava poliitikko. Oon ehkä nyt oppinut kysymään oikeat kysymykset ja johtamaan keskustelun harhapoluilta itse aiheeseen jonne se täysin vääjäämättä aina harhailee (tekee sen tahallaan).
Erokin alkanut käymään mielessä. Sori tämä oksennus, ei ole montaa kelle puhua, kaverit 80% yhteisiä jne.