Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva tulossa, lähipiirissä rokottamattomia lapsia

Vierailija
05.07.2017 |

Olen raskaana, ja eräänä päivänä naapurin lapsi kertoi iloisesti miten haluaa sitten hoitaa vauvaa. No, lapsihan on rokottamaton ja käy koulua, jonka piirissä näitä rokottamattomien epidemioita on ollut.
Mitä tekisitte sijassani? Naapurisopu lienee mennyttä, jos kiellän tätä lasta vierailemasta. Meillä on myös isompia lapsia, joten ihan kaikkia vieraita en voi estää.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mitäkö tehdä? Lopettaa toi samasta asiasta jatkuva provoaminen..!!

Onko sinulla kaikki hyvin? En provoa, kaikki on täyttä totta. Tein yhden ja ainoan aloituksen asiasta eilen illalla, ja nyt satun taas olemaan hetken linjoilla. Lähden kyllä tästä ihan kohta lasten kanssa ulos, joten voit halutessasi kuvitella minut satuolennoksi. -Ap.

Vierailija
22/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia se laumasuoja olisi niin tärkeä. Rokotettu lapsi voi levittää vaikka hinkuyskää, mutta vaikeaa on kenenkään levittää sellaista tautia jota ei väestössä liiku lainkaan. Ja tämän tilanteen saa aikaan vain riittävä laumasuoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä todellakaan tollasilla jaksanut päätäni vaivata, sulla taitaa olla hotmonitvaan aika sekasin ja käyt ylikierroksilla. Riittää, että joku teistä saa ovenkahvasta jonkun pöpön. Mitä suotta etukäteen tuollasia miettimään, pilaat vain kaikkien elämän hysteerisyydelläsi.

En ole hysteerinen, vaan mietin riskejä ja pyrin minimoimaan ne. Etkö itse lue uutisia? -Ap.

Vierailija
24/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että keskityt pedagogiaan turhan hysterian sijaan. Siitä on paljon enemmän apua sinulle vauvalle ja naapurillesi.

Mihin pedagogiaan? Hysteerinen en ole, kysyin vain, mitä toiset sijassani tekisivät. -Ap.

Ja sinullehan vastattiin tuossa viestissä ihan selkeästi mitä sinun kannattaisi tehdä.

Olen varmaan vähän yksinkertainen, mutta kerro nyt selkokielellä, mikä "pedagogia" sinulla on mielessäsi. Joihinkin pedagogiikkoihin olen perehtynytkin, mutta en sellaisiin, jotka tähän asiaan jotenkin suoraan liittyisivät. -Ap.

Vierailija
25/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt ensin että se vauva edes syntyy ja mieti sitten että kenelle ja millä syyllä annat porttikiellon. Turhaan stressaat itseäsi tällä asialla etukäteen.

Vierailija
26/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia, ihan kun kukaan tietoisesti haluaisi riskeerata lapsensa terveyden ja hengen, varmasti ne rokottamattomien vanhemmatkin luulevat toimivansa lapsensa parhaaksi.

Imetyshän suojaa aika hyvin jos on itse saanut rokotukset tai sairastanut taudit, puolivuotiaana voi ottaa jo ensimmäisen mpr rokotteen, joten siihen asti jos imetys onnistuu hyvin pitäisi vauva olla suht turvassa.

Ihan vastasyntyneen kanssa kyllä rajoittaisin kyläilyjä ja henk.koht. sanoisin kyllä suoraan mistä rajoittaminen johtuu, rokottamattomuushan on ollut vanhempien oma päätös (poislukien lapsen allergiat) joten ovat varmasti tulleet jo ajatelleeksi, että tuollaisia rajoituksia voi tulla.

Vierailija
27/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan: rokottamattomat lapset saisivat meille porttikiellon kunnes lapseni on saanut vastaavat rokotukset - tapauskohtaisesti pitempäänkin. Kertoisin tämän näiden lasten vanhemmille suoraan, sillä lapsi ei itse ole vastuussa rokottamattomuudesta, eikä se ole hänen päänvaivansa. Vanhempansa selittäköön, miksi Virtasille ei sovi mennä, vaikka Matti ja Maija pääsevät.

Vierailija
28/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MPR rokotteen voi ottaa jo 6kk ikäiselle.

Vierailija
29/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ihan reilusti rokottamattoman lapsen vanhemmille että teidän kotiinne ei vauvan luokse ole asiaa jos ei ole asiallisia Suomen rokoteohjelmaan kuuluvia rokotteita. On näiden vanhempien tehtävä selittää rokottamuusvalintansa ja sen seuraukset lapselleen.

Vierailija
30/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen suojasta en ole enää täysin vakuuttunut. Oma keskimmäinen lapseni sairasti vesirokon ollessaan täysimetyksellä, hyvin lievänä tosin. Ei se mitään haitannut, mutta muistutti toki, että hinkuyskä ja tuhkarokkokin voivat tarttua.

Olen suoraan sanottuna todella ihmeissäni, ettei tällaisista asioista saa yrittää asiallisesti keskustella, vaan heti alkaa "olet hysteerinen" -huuto tai kehotus synnyttää se vauva ensin. Odotan kolmatta lastani, ja olen ehtinyt miettiä monia asioita sekä ennen lasteni syntymiä että niiden jälkeen. Mikään ajatus ei ole stressannut tai vahingoittanut minua tai lapsiani.

-Ap.

Vierailija
31/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vierailujen rajoittaminen on aivan hyväksyttävää vauvan syntymän jälkeen muutamaksi viikoksi. Perusteluja voi keksiä pitkän listan. Sairaudet ei ole ainoa asia. Vastasyntynyt ja -synnyttänyt tarvivat rauhaa.

Niin, ekoina viikkoina ei varmaan kukaan ihmettele, vaikka vieraita rajoitetaankin. Mutta ensimmäinen MPR annetaan vasta vuoden vanhalle, joten voinko antaa naapurin lapselle vuoden porttikiellon? Tuhkarokkoa lähinnä mietin.

Kyseessä on kuitenkin mukava lapsi, joka ei ole syypää vanhempiensa valintoihin. -Ap.

MPR rokotteen voi antaa 6kk iästä alkaen.

Vierailija
32/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että keskityt pedagogiaan turhan hysterian sijaan. Siitä on paljon enemmän apua sinulle vauvalle ja naapurillesi.

Mihin pedagogiaan? Hysteerinen en ole, kysyin vain, mitä toiset sijassani tekisivät. -Ap.

Ja sinullehan vastattiin tuossa viestissä ihan selkeästi mitä sinun kannattaisi tehdä.

Olen varmaan vähän yksinkertainen, mutta kerro nyt selkokielellä, mikä "pedagogia" sinulla on mielessäsi. Joihinkin pedagogiikkoihin olen perehtynytkin, mutta en sellaisiin, jotka tähän asiaan jotenkin suoraan liittyisivät. -Ap.

Olet vähintäänkin yksinkertainen, koska sinun kannattaisi hysteriasi sijaan(turhaan väität ettet ole) keskittyä olennaisempiin asioihin, lastesi, sinun ja naapurisi kannalta. Pedagogiikka on yksi niistä. Etkö ihan aikuisten oikeasti ymmärrä mikä on parasta, sinulle, lapsellesi ja naapurillesi. Hysteriako mielestäsi? Kaikenmaailman hysteeriset tyypit nähtävästi lisääntyy. No ei voi ilmeisesti vaatia liikaa. Säälin tulevaa lastasi.

Vierailija
33/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vähintäänkin yksinkertainen, koska sinun kannattaisi hysteriasi sijaan(turhaan väität ettet ole) keskittyä olennaisempiin asioihin, lastesi, sinun ja naapurisi kannalta. Pedagogiikka on yksi niistä. Etkö ihan aikuisten oikeasti ymmärrä mikä on parasta, sinulle, lapsellesi ja naapurillesi. Hysteriako mielestäsi? Kaikenmaailman hysteeriset tyypit nähtävästi lisääntyy. No ei voi ilmeisesti vaatia liikaa. Säälin tulevaa lastasi.

Mikä pedagogiikka? Klassinen kasvatustiede vai jokin vaihtoehtopedagogiikka? Kumpiakin on tullut hieman luettua, mutta vastausta ei ole löytynyt.

Alkoi ihan oikeasti kiinnostaa, varsinkin tuo, mikä olisi parasta naapurillemme :D

-Ap.

34/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rokottamattomia kauheasti arvosta, joten minulla ei olisi ongelmaa todeta että jos lapsiannneei olerokotettu niin molempien terveyden edistämiseksi minimoidaan yhdessäoloa jatkossa.

Vierailija
35/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testauttaa itsensä ja myös partnerit. 

Vierailija
36/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täälä sellaista vanhempaa joka ei ole rokotuttanut lastaan? Loukkaantuisitko sinä jos lastasi ei päästettäisi kyläilemään, koska vauvaa halutaan suojata?

Vierailija
37/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on rokotuksia omassa tahdissa antava vanhempi. En oo päästäny kylään kun vauva syntyi, mutta syitä on muitakin.

Vierailija
38/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia se laumasuoja olisi niin tärkeä. Rokotettu lapsi voi levittää vaikka hinkuyskää, mutta vaikeaa on kenenkään levittää sellaista tautia jota ei väestössä liiku lainkaan. Ja tämän tilanteen saa aikaan vain riittävä laumasuoja.

Laumasuojasta ei ole mitään hyötyä, kun rokotetut ja sairastelevat levittävät tautia toisiin rokotettuihin, kuten hinkuyskän, tuhkarokon ja vesirokon kanssa nyt on. Rokotettu voi saada taudin toiselta rokotetulta, ei pelkästään rokottamattomalta.

Vierailija
39/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko täälä sellaista vanhempaa joka ei ole rokotuttanut lastaan? Loukkaantuisitko sinä jos lastasi ei päästettäisi kyläilemään, koska vauvaa halutaan suojata?

Meillä rokottamaton lapsi ei pääse kylään vauvaperheeseen siksi,että suojelen ensisijaisesti omaa lasta tartunnoilta. Kaikkia lapsia ei voi rokottaa.

Vierailija
40/54 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä rokottamaton lapsi ei pääse kylään vauvaperheeseen siksi,että suojelen ensisijaisesti omaa lasta tartunnoilta. Kaikkia lapsia ei voi rokottaa.

Hyvä näkökulma, sinulla on varmasti kokemusta vierailijoiden rajoittamisesta myös, oletko itse kokenut sen kiusalliseksi tai onko teihin suhtauduttu kielteisesti kun joudutte rajoittamaan vierasilletuloa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän