Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mediaseksikäs Brother Christmas Hyväntekijä vai Bisnesmies

Vierailija
05.07.2017 |

Rekisterinumero 218.387 (Rekisteröiy 22.11.2016)
Hallituksen jäset
Puheenjohtaja Ari Koponen
Jäsen, Kivistö Sini (Koposen vaimo)
Jäsen, Savolainen Petri

Sääntömuutos (Rekistöröity 20.04.2017)

20.4.2017 Voimassa olevat säännöt

1. Yhdistyksen nimi ja kotipaikka
Yhdistyksen nimi on Brother Christmas ry. ja sen kotipaikka on Tuusula

2. Yhdistyksen tarkoitus ja toiminnan laatu

Yhdistyksen tarkoituksena on:

Brother Christmas ry on yhdistys, jonka avulla toteutetaan erilaisia hyväntekeväisyys tekoja ympäri Suomea.
Toiminnan ydisajatuksena on ihmisten auttaminen sekä ilon tuottaminen.

Yhdistys ei rajoita avun saajia sukupuolen, iän, syntyperän tai uskonnon perusteella. Kaikkea toimintaa ohjaa sama perusajatus:
pienellä panoksella suuri hyöty sekä suora kanava autettaviin.

Brother Christmas ry ja sen nimissä tehtävä toiminta on matalan kynnyksen tuki ihmisille, joille elämä on tuonut jo riittävästi haasteita muutenkin.

Yhdistyksen toimintatapana on ukea avustustyötä jota Brother Christmas hahmo on tehnyt jo vuodesta 2015 alkaen.

Yhdistys kohdistaa avustuskohteet Suomen rajojen sisäpuolelle tavoitteena tuoda apua lähelle ja nopeasti. Yhdistys vastaanottaa kaikenlaiset avunpyynnöt, mutta yhdistys auttaa sitä paremmin, mitä selkeämpi tarve on.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys:

* Luo kanavia, että mahdollisimman usein pystytään yhdistämään avuntarjoajan ja avuntarvitsijan suoraan toisiinsa tilanteen niin salliessa.

* Luo kanavia kaupoilta ja elintarvike tuottajilta (valmistajat, kahvilat ja ravintolat) tulevan ruokahävikin ohjaamisesta suoraan avuntarvitsijoille.

* Hnkkii uusia yksityisiä ihmisiä ja yrityksiä yhdistyksen toimintaan.

* Tekee tiivistä yhteistyötä muiden avustusjärjestöjen kanssa ajatuksella "yhdessä saamme enemmän aikaa".

* Järjestää huvi- ja urheilutilaisuuksia, konsertteja ja kilpailuita. Tapahtuman kohderyhmä voi vaihdella tapahtumasta riippuen.

* Järjestää kokouksia, keskustelu- ja tiedotustilaisuuksia, joiden avulla lisätään tietoisuutta lähimmäisen avusta ja mahdollisilla tuotoilla kerätään varoja uusiin avustuskohteisiin.

* Hankkii toimintaansa tarvittavia välineitä, vaatteita ja tavaroita yhdistyksen käyttöön.

* Lahjoittaa vastaanottamiaan aineellisia ja aineettomia lahjuksia niitä käyttöön.

* Laajentaa toimtaansa ympäri Suomen vapaaehtoisten avulla. Toiminnan laajennukset tehdään ennakoidusti ja suunnitellusti ja niiden tulee soveltua Brother Christmaksen yleiseen toimintamalliin.

Kommentit (322)

Vierailija
161/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioitte paskatekstejänne ketjusta toiseen.  Mitään todisteita ei ole mistään ja mammojen somekiima ylittää normaalin järjen.

Ai eikö se facebook viesti ole todiste? Moni yrittää kuitata Koposen halventavat puheet kehitysvammaisista mustaksi huumoksi, mutta eivät älyä ottaa huomioon, että Koponen kirjoitti sen viestin ennen kuin lanseerasi BC-hahmonsa. Hänhän selvästi sanoo viestissä, että hän haluaa kehittää tälläisen pukkihahmon jonka avulla haluaa kerätä itselleen rahaa. Ehdotuksiaan ovat viestissä muun muassa lavastaa pelastustilanne jossa tämä pukkihahmo olisi sankari, ja näin Koponen saisi itselleen rahaa. Ja sitten viimeisimpänä ehdotuksena on että ehkä pukkihahmo voisi järjestää hyväntekeväisyyskeräyksiä vaikka toteaa ongelmana olevan rehellisyyden (tai no ehkä paremminkin sen puutteen), sillä "itselleän tässä on tarkotus koittaa kerätä eikä separeille".  Haloo! Kuka toisille hyvää tahtova kirjoittelee tuollaista suunnitteilla olevasta toiminnasta? Miten tämä jää monille suomalaisille ja etenkin naisille epäselväksi, että viestissä selvästi sanotaan, että pukkihahmo on vain Koposen tapa itse päästä julkisuuteen ja raha-apajille? Koko BC:tä ei olisi, jos Koposen beerpong pukki tai h******i pattaya pukki vai mikä olikaan olisi tuonut Koposelle rahaa ja julkisuutta. Mutta kun ei tuonut, niin otti käyttöön hyväntekeväisyys pukin ja se toimi. 

Summasummarum Koposella oli halu päästä julkkikseksi pukkihahmon avulla ja tienata sillä ja hänelle ei sillä ollut väliä onko keino julkisuuteen pääsylle beerpong pattaya pukki vai muka-vilpitön hyväntekeväisyys pukki. Hän otti käyttöön sen joka osoittautui toimivimmaksi

Kauniilla ajatuksillako spr ym. johtajien palkat maksetaan. Noiden järjestöjen kannatus ja jäsenmaksutkin voitaisiin käyttää hyväntekeväisyyteen. Mitkä järjestöt ovat auttaneet pakkasessa leipäjonossa seisovia suomalaisia.

Vierailija
162/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos palstan räksyttäjät ovat rahaa keränneet yhtään mihinkään?

Montako sataa ruokakassia palstan räksyttäjät keräsivät viime jouluna vähävaraisille?

Olette pelkkiä räksyttäjiä.

No itse asiassa olen ollut lipaskerääjänä ja kerännyt aika paljonkin. Olen myös lahjoittanut. Olen lahjoittanut rahaa ja tavaraa ja olen neulonut pipoja, lapasia ja villasukkia eri keräyksiin. Olen vienyt ruokakasseja vanhuksille ja hoitanut väsyneidenitien lapsia. Olen ollut vapaaehtoisena vanhusten ystäväpalvelussa ja perhetyössä. Mistään en ole mitään palkkaa saanut ja kaiken olen maksanut itse. Enkä muuten ole edes Facebookissa näistä mainostanut.

Niin ja olen muuten osallistunut myös ”turvalonkeroita keskosille” ja sytopipo-keräyksiin. Näissä on kiellettyä viedä suoraan sairaalaan. Olen vienyt nämä paikalliseen käsityöliikkeeseen, josta ne on toimitettu sairaalaan (ja Facebookissa on ollut kuvat näistä, että tiedän kyllä varmasti, että on mennyt perille).

Tähän listaan voisin lisätä vielä sen, että olen lahjoittanut vähävaraisille (neuvolan ja ensi- ja turvakodin sekä erään Facebook-ryhmän kautta) lasten vanhoja leluja ja vaatteita, omia vanhoja vaatteita ja kodintavaraa, huonekaluja ja vauvan tarvikkeita. Myös yhdet Emmaljungan yhdistelmävaunut lahjoitin yhdelle ensikodin teiniäidille. Sosiaalitoimi antoi hänelle vain 50€ vaunurahaa, eikä sillä saa kunnollisia vaunuja. Aiemmin vein tavaroita kirpputoreille ja kierrätyskeskuksiin, mutta niissä pyydetään maksu, eikä kaikilla ole varaa maksaa. Tätä en kuitenkaan pidä hyväntekeväisyytenä, vaan kierrätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako sataa ruokakassia palstan räksyttäjät keräsivät viime jouluna vähävaraisille?

4000€ arvosta joka vuosi jaetaan joulun alla lahjakorttia lapsiperheille eikä ole isosti asiasta huudella tarvinnut.

Vierailija
164/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyyköhän tämä kuvio siihen, ettei Westpro4u ja Brother Christmas tee enää yhteistyötä? Näistä ensimmäisen toimija kertoo jostakin väärinkäytöksistä Iltasanomien lehtijutussa. Tämä sama henkilö on halunnut julkisuutta mm. tosi-tv:ssä.

Vierailija
165/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja voi aina tehdä erityistilintarkastuksen :)

Vierailija
166/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottaja voi aina tehdä erityistilintarkastuksen :)

Mikäli yhdistys on voittoa tavoittelematon ei verottaja tiedä mitään rahaliikenteestä sillä kaikki pyörii ilman verottajaa

Vierailija
167/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mielipide asiasta kirjoitti:

Jos BC yhdistys kerää varoja jatkuvala syötöllä mm. myymällä rintanappeja ja rannekkeita 20€/kpl ja aina lähes aina joku yritys tai muu sponssori sponssoroi "hyväntekeväisyystempauksen", niin mihin ne tilille kerätyt rahat kohdistuu? 

BC on saanut eri tahoilta tänä vuonna rahaa mm. stipendin 2000€,

Merkkivaatekirpparin huutiksesta n. 5000€,

Tuusulan joku rakennusfirma lahjoitti 10000€, Mikko Ilonen 20000€,

Kultturiraha keräys tuotti n. 21000 + siihen Kultturirahan bonus 20%. 

On hienoa, että raha liikkuu! 

Hän tekee yhteistyötä toisen hyväntekeväisyysjärjestön kanssa, joka myös osallistuu BC tempauksiin kiitettävästi. 

Viime vuoden puolella BC keräsi rahaa pienen tytön viimeiselle matkalle Joulupukkia tapaamaan. Sadat ihmiset kommenttikenttään kirjoittivat "lahjoitettu". Koko matkan ja ruoat sponssoroi paikalliset yritykset. Paljonko ihmiset lahjoittivat ja paljonko tästä summasta BC käytti omiin kuluihin? 

Olisi hienoa, että hän laittaisi avoimesti esim.

Osallistu xx perheen tempaukseen! Rahaa kertyi xx summa! Käyttettiin tähän xx perheen tempaukseen xx summa! Korvamerkittyä rahaa jäljellä xx summa!

Nyt kukaan ei voi kontrolloida BC rahankäyttöä, sillä yhtään virallista maksanutta jäsentä jäsentä yhdistyksellä ei ole, eikä näin kukaan saa tietää tämän yhdistyksen tulo eikä meno puolta.

Suomessa on lukuisia hyväntekijöitä ja hyväntekeväisyysjärjestöjä, jotka ovat toimineet vuosikausia. He eivät tuo itseään esille, sillä tekevät sitä pyytettömästi. Eivätkä ole yhtä mediaseksikkäitä, jotta pääsisivät lehtienkansiin ;-) 

Nautitaan Suomen lämmöstä & pidetään huolta toisistamme!

Kannattaisi niiden muidenkin hyväntekeväisyysjärjestöjen tehdä itsestään mediaseksikkäitä niin pystyisivät auttamaan enemmän. Mutta ei, näin me on toimittu aina. Juuri sellaiset yritykset ja yhdistykset kuolee pystyyn. Hekin voisivat mainostaa mitä hyvää ovat oikeasti tehneet, sillä ihan yhtä epäilyttävää toiminta on niissä koska eivät tee sitä läpinäkyvästi.

Vierailija
168/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon kateellisia tässä viestiketjussa. Varmaan ottaa päähän, kun ette itse keksineet perustaa ovelaa hyväntekeväisyys-yritystä.

Vierailija
169/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyyköhän tämä kuvio siihen, ettei Westpro4u ja Brother Christmas tee enää yhteistyötä? Näistä ensimmäisen toimija kertoo jostakin väärinkäytöksistä Iltasanomien lehtijutussa. Tämä sama henkilö on halunnut julkisuutta mm. tosi-tv:ssä.

Kävi ihan sama mielessä. Westpro4u:ta ei tunne kukaan, jos BC:iin vertaa.

Vierailija
170/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana seepp.ri, siis kahdella pp:llä on oikea nimitys. Sen oikean sanan käyttöllä ei pääse suodattimen läpi tällä palstallakaan. Onkohan veli joululla luki/kirjoitushäiriö, tai tahallaanko sen kirjoitaa päin peetä.

Vierailija
171/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä  tapaus ihan selvä on. Oman edun tavoittelijasta oli loppujen lopuksi  kyse.

Kyllähän tää kielii selvästi siitä, että järjestö on perustettu omaksi elinkeinoksi, hyväntekeväisyyden varjolla. En epäile etteikö hänellä olisi halua auttaa, mutta jos alunperinkin ajatus on ollut tienata tällä itse, niin ahneus kasvaa syödessä ja en yllättyisi, jos lahjakortteja olisi silloin BC:n omiinkin taskuihin eksynyt.

Vierailija
172/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos, Arikin on herännyt päikkäreiltään. Menikö eilen vähän pitkäksi lahjoittajien antamilla rahoilla?

Vierailija
173/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tässä on kyse siitä, mistä epäilen, niin kyse on tosiaan keskinäisistä kaunoista, eikä mistään rahallisista väärinkäytöksistä.

Vierailija
174/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä  tapaus ihan selvä on. Oman edun tavoittelijasta oli loppujen lopuksi  kyse.

Kyllähän tää kielii selvästi siitä, että järjestö on perustettu omaksi elinkeinoksi, hyväntekeväisyyden varjolla. En epäile etteikö hänellä olisi halua auttaa, mutta jos alunperinkin ajatus on ollut tienata tällä itse, niin ahneus kasvaa syödessä ja en yllättyisi, jos lahjakortteja olisi silloin BC:n omiinkin taskuihin eksynyt.

Spr:n gepardihatuille kantamilla rahoilla voitaisiin antaa leipäjonossa oleville joka viikko pussillinen sisäfilettä ja uudet vaatteet.

Vierailija
175/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljon kateellisia tässä viestiketjussa. Varmaan ottaa päähän, kun ette itse keksineet perustaa ovelaa hyväntekeväisyys-yritystä.

Nyt kyllä kävi niin, että kommenttisi kertoi sinun omasta luonteenlaadustasi. Eikä se ollut mairittelevaa.

Jos tässä veli joulu-hahmon toiminnassa ilmenee epäselvyyksiä, on se erittäin epämiellyttävää niille tahoille, yksityisille ihmisille ja erilaisille yrityksille, jotka ovat toimintaan lahjoittaneet hyvässä tarkoituksessa.

Ja jos epäselvyyksiä ilmenee, nostaa se ihmisten ja yritysten kynnystä lähteä jatkossa mukaan hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
176/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävät rahankeräykset korruptoituneita kehitysmaita varten ovat silkkaa vittuilua suomalasille köyhille jotka ovat globaalin näkökulman mukaan rikkaita kun kylkiluut eivät sentään näy ja lasten mahat turvoksissa puutotilasta. Eliitti tuntee kuuluvansa johonkin kuvutteelliseen kansainväliseen yhteisöön joka tosi ottaa muttei koskaan anna mitään.

Vierailija
177/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brother Christmas pyrki Lastenklinikalle toistuvasti luvatta, sai porttikiellon – "Hänen kanssaan täytyy olla varuillaan"

Lähde

Vierailija
178/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa olen ollut lipaskerääjänä ja kerännyt aika paljonkin. Olen myös lahjoittanut. Olen lahjoittanut rahaa ja tavaraa ja olen neulonut pipoja, lapasia ja villasukkia eri keräyksiin. Olen vienyt ruokakasseja vanhuksille ja hoitanut väsyneidenitien lapsia. Olen ollut vapaaehtoisena vanhusten ystäväpalvelussa ja perhetyössä. Mistään en ole mitään palkkaa saanut ja kaiken olen maksanut itse. Enkä muuten ole edes Facebookissa näistä mainostanut.

Olen ottanut kaksi nuorta kotiini asumaan heidän vaikeassa tilanteessaan pitkäksi aikaa. Ruokkinut, vaatettanut, ohjannut, kuunnellut, pitänyt sylissä jne. Palkkatyöstä tienaamillani rahoilla, jotka eivät ole suuren suuret. Nuoret eivät ole minulle siis edes kaukaista sukua, vaan lapseni kavereita.

Tämän opin jo omilta vanhemmiltani; vielä heikommassa asemassa olevaa on autettava. Pyyteettömästi.

Vierailija
179/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brother Christmas pyrki Lastenklinikalle toistuvasti luvatta, sai porttikiellon – "Hänen kanssaan täytyy olla varuillaan"

Lähde

Hoitajat olisivat voineet jakaa pizzat ym. lapsille sillä ei sairaus estä niiden syömistä. Asiasta piti tehdä ongelma että julkisessa virassa oleva veroista elävä viranomainen sai näyttää valtaansa. Tärkeintähän on että julkisessa virassa olevaa veronmaksajien elättämää suojatyöläistä ei kuormiteta millään pientä ylimääräistä viitseliäisyyttä vaativalla toiminnalla.

Vierailija
180/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaahan se haastattelu viesteistä il sivuilta. Miten hänen vastauksensa ei ihan vakuuta. Ihme kiemurtelua.

Mielenkiinnolla odotan mitä tästä paljastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi