Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mediaseksikäs Brother Christmas Hyväntekijä vai Bisnesmies

Vierailija
05.07.2017 |

Rekisterinumero 218.387 (Rekisteröiy 22.11.2016)
Hallituksen jäset
Puheenjohtaja Ari Koponen
Jäsen, Kivistö Sini (Koposen vaimo)
Jäsen, Savolainen Petri

Sääntömuutos (Rekistöröity 20.04.2017)

20.4.2017 Voimassa olevat säännöt

1. Yhdistyksen nimi ja kotipaikka
Yhdistyksen nimi on Brother Christmas ry. ja sen kotipaikka on Tuusula

2. Yhdistyksen tarkoitus ja toiminnan laatu

Yhdistyksen tarkoituksena on:

Brother Christmas ry on yhdistys, jonka avulla toteutetaan erilaisia hyväntekeväisyys tekoja ympäri Suomea.
Toiminnan ydisajatuksena on ihmisten auttaminen sekä ilon tuottaminen.

Yhdistys ei rajoita avun saajia sukupuolen, iän, syntyperän tai uskonnon perusteella. Kaikkea toimintaa ohjaa sama perusajatus:
pienellä panoksella suuri hyöty sekä suora kanava autettaviin.

Brother Christmas ry ja sen nimissä tehtävä toiminta on matalan kynnyksen tuki ihmisille, joille elämä on tuonut jo riittävästi haasteita muutenkin.

Yhdistyksen toimintatapana on ukea avustustyötä jota Brother Christmas hahmo on tehnyt jo vuodesta 2015 alkaen.

Yhdistys kohdistaa avustuskohteet Suomen rajojen sisäpuolelle tavoitteena tuoda apua lähelle ja nopeasti. Yhdistys vastaanottaa kaikenlaiset avunpyynnöt, mutta yhdistys auttaa sitä paremmin, mitä selkeämpi tarve on.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys:

* Luo kanavia, että mahdollisimman usein pystytään yhdistämään avuntarjoajan ja avuntarvitsijan suoraan toisiinsa tilanteen niin salliessa.

* Luo kanavia kaupoilta ja elintarvike tuottajilta (valmistajat, kahvilat ja ravintolat) tulevan ruokahävikin ohjaamisesta suoraan avuntarvitsijoille.

* Hnkkii uusia yksityisiä ihmisiä ja yrityksiä yhdistyksen toimintaan.

* Tekee tiivistä yhteistyötä muiden avustusjärjestöjen kanssa ajatuksella "yhdessä saamme enemmän aikaa".

* Järjestää huvi- ja urheilutilaisuuksia, konsertteja ja kilpailuita. Tapahtuman kohderyhmä voi vaihdella tapahtumasta riippuen.

* Järjestää kokouksia, keskustelu- ja tiedotustilaisuuksia, joiden avulla lisätään tietoisuutta lähimmäisen avusta ja mahdollisilla tuotoilla kerätään varoja uusiin avustuskohteisiin.

* Hankkii toimintaansa tarvittavia välineitä, vaatteita ja tavaroita yhdistyksen käyttöön.

* Lahjoittaa vastaanottamiaan aineellisia ja aineettomia lahjuksia niitä käyttöön.

* Laajentaa toimtaansa ympäri Suomen vapaaehtoisten avulla. Toiminnan laajennukset tehdään ennakoidusti ja suunnitellusti ja niiden tulee soveltua Brother Christmaksen yleiseen toimintamalliin.

Kommentit (322)

Vierailija
141/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionkipeä mielestäni. Oikea hyväntekijä ei halua tuoda itseään esille.

Kappas. En tiennyt, miten oikeassa olinkaan, kun tämän viestin kirjoitin melkein 8kk sitten. Silloin kyseessä oli mielipide ja aavistus, nyt huomionkipeys on varmistunut faktaksi.

Vierailija
142/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä äidit ovat ottaneet avustusta vsstssn, jos ovat pitäneet sitä epäilyttävänä? Toinen on pyytänyt vielä talvirenkaatkin...

Tarkennusta. Talvirenkaat meni jollekin muulle, ei parantumattomasti sairaan lapsen äidille. 

Äidit ottivat avustusta vastaan, mutta Hesarin jutun mukaan myöhemmin alkoivat kysellä kuitteja, keräyssummia ja sitä, mihin rahat oli käytetty. 

No hehän sitä käyttivät 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, uusi Sauli Niinistö ilmiö. Ihmisillä on joku ihme tarve syytää kaikki aina yhteen kohteeseen. Sopuleita.

Vierailija
144/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallinto-oikeushan on linjannut Jalovaaran tapauksen yhteydessä, ettei kerätyistä varoista saa maksaa palkkoja eli se on jo aika epäilyttävää jos tilintarkastuksen mukaan 31 000 euroa kuitenkin on mennyt palkkana... Verottajaa varmaan myös kiinnostaa, kenelle lahjakortteja ja tavaralahjoituksia on päätynyt. 

"Etelä-Suomen lääninhallitus kielsi Jalovaaran yhdistystä jo vuonna 2009 keräämästä varoja yleisten hallintokustannusten, kuten palkkakulujen, kattamiseksi. 

– Hallinto-oikeus toteaa, että yhdistyksen yleiset hallintokulut eivät ole sellaisia kuluja, joita voidaan kattaa rahankeräyslaissa tarkoitetulla rahankeräyksellä saaduilla varoilla. Yhdistyksen yleiset hallintokulut katetaan tavanomaisesti yhdistyksen sääntöihin perustuvilla jäsen- ja kannatusjäsenmaksuilla"

Vierailija
145/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki haukkuvat SPR:ää.

SPR. kulut ovat 90% tuotoista ja 10% kohteille, BC 90% kohteille ja 10 % kuluihin.

Vierailija
146/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tarkoitus varmaan taustalla. Huono asioiden hoito ja kenties ahneus iski?

Törkeitä nuo viestit, oli sitten hyvin kieroutunutta huumoria tai ei. Olisipa jo aiemmin paljastunut.

Vierailija
147/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa kyseisen Hesarin toimittajan muita artikkeleita, niin ymmärrätte miksi hänen mielestään SUOMALAISTEN auttaminen on pahasta. Kunnon agitaattori.

Vierailija
148/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään olen Amerikassa asunut ja reissannut Suomen ja Amerikan väliä. Hyvä ystävä, Suomi on valovuosien päässä Amerikasta. Kyllä Suomessa perusturva on ihan omaa luokkaansa ja siihen on jokaisella pääsy. Omilla valinnoillaan jokainen voi joko elää kohtuullisen tervettä elämää tai sitten ei.

Onko työttömyys ihmisen oma valinta? Onko köyhyys ihmisen oma valinta? Uskaltaisin väittää, että harvoin ovat.

On niin kokoomuslaista verrata Suomea aina ties mihin rupumaahan ja sen jälkeen muistuttaa, kuinka hyvin suomalaisten asiat ovat. Mutta ei Suomea pidä verrata muihin maihin, vaan siihen, millaista Suomessa aiemmin oli.

Hyvinvointivaltion kulta-aikoina eli 70- ja 80-luvulla ei ollut paljon työttömyyttä eikä paljon köyhyyttäkään. Tietysti tuloerojakin oli, mutta ei ollut tätä nykyistä surkeutta. 

Kannattaa äänestää kokoomusta, jos haluaa lisää köyhyyttä ja vaurauden keskittymistä entistä harvemmille.

Vierailija
149/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä  tapaus ihan selvä on. Oman edun tavoittelijasta oli loppujen lopuksi  kyse.

Vierailija
150/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos palstan räksyttäjät ovat rahaa keränneet yhtään mihinkään?

Montako sataa ruokakassia palstan räksyttäjät keräsivät viime jouluna vähävaraisille?

Olette pelkkiä räksyttäjiä.

Vierailija
151/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako sataa ruokakassia palstan räksyttäjät keräsivät viime jouluna vähävaraisille?

Viimeisen neljän kuukauden aikana noin 50 kassillista ruokaa. Sillä erolla BC:hen nähden, että olen ostanut nuo lahjoitettavat ruokakassit ihan omilla rahoillani enkä lahjoituksena saaduilla rahoilla. Entäs sinä?

Vierailija
152/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piidör Trevor is back.

Vierailija
153/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa olen ollut lipaskerääjänä ja kerännyt aika paljonkin. Olen myös lahjoittanut. Olen lahjoittanut rahaa ja tavaraa ja olen neulonut pipoja, lapasia ja villasukkia eri keräyksiin. Olen vienyt ruokakasseja vanhuksille ja hoitanut väsyneidenitien lapsia. Olen ollut vapaaehtoisena vanhusten ystäväpalvelussa ja perhetyössä. Mistään en ole mitään palkkaa saanut ja kaiken olen maksanut itse. Enkä muuten ole edes Facebookissa näistä mainostanut.

Vierailija
154/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen neljän kuukauden aikana noin 50 kassillista ruokaa. Sillä erolla BC:hen nähden, että olen ostanut nuo lahjoitettavat ruokakassit ihan omilla rahoillani enkä lahjoituksena saaduilla rahoilla. Entäs sinä?

Ja minä 15000 ruokakassia. Niin noloa paskapostaamista ettei tosikaan.

Pötyä. 50 kassillista ei ole edes mikään suuri määrä. Esimerkiksi kolmihenkiselle perheelle kolmen viikon ruuat, kun tilaa Alepan kauppakassin kautta, tekee jo yli 10 kassillista ruokaa. Ei siis tarvitse kovin montaa perhettä auttaa, kun tulee tuo 50 kassillista täyteen. 

Vierailija
155/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BC kertoi itse vainoajasta joka haluaa tuhota hänet.

Tämä sama vainoaja spämmää nyt vauva-palstan täyteen syytöksiään. Ja mammat nielee kaiken.

Vierailija
156/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pötyä. 50 kassillista ei ole edes mikään suuri määrä. Esimerkiksi kolmihenkiselle perheelle kolmen viikon ruuat, kun tilaa Alepan kauppakassin kautta, tekee jo yli 10 kassillista ruokaa. Ei siis tarvitse kovin montaa perhettä auttaa, kun tulee tuo 50 kassillista täyteen. 

Ja sittenhän voit postata kuitit näistä ostoistasi aijaahan ja kertoa mihin olet nämä kassit muka toimittanut?

Vierailija
157/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioitte paskatekstejänne ketjusta toiseen.  Mitään todisteita ei ole mistään ja mammojen somekiima ylittää normaalin järjen.

Ai eikö se facebook viesti ole todiste? Moni yrittää kuitata Koposen halventavat puheet kehitysvammaisista mustaksi huumoksi, mutta eivät älyä ottaa huomioon, että Koponen kirjoitti sen viestin ennen kuin lanseerasi BC-hahmonsa. Hänhän selvästi sanoo viestissä, että hän haluaa kehittää tälläisen pukkihahmon jonka avulla haluaa kerätä itselleen rahaa. Ehdotuksiaan ovat viestissä muun muassa lavastaa pelastustilanne jossa tämä pukkihahmo olisi sankari, ja näin Koponen saisi itselleen rahaa. Ja sitten viimeisimpänä ehdotuksena on että ehkä pukkihahmo voisi järjestää hyväntekeväisyyskeräyksiä vaikka toteaa ongelmana olevan rehellisyyden (tai no ehkä paremminkin sen puutteen), sillä "itselleän tässä on tarkotus koittaa kerätä eikä separeille".  Haloo! Kuka toisille hyvää tahtova kirjoittelee tuollaista suunnitteilla olevasta toiminnasta? Miten tämä jää monille suomalaisille ja etenkin naisille epäselväksi, että viestissä selvästi sanotaan, että pukkihahmo on vain Koposen tapa itse päästä julkisuuteen ja raha-apajille? Koko BC:tä ei olisi, jos Koposen beerpong pukki tai h******i pattaya pukki vai mikä olikaan olisi tuonut Koposelle rahaa ja julkisuutta. Mutta kun ei tuonut, niin otti käyttöön hyväntekeväisyys pukin ja se toimi. 

Summasummarum Koposella oli halu päästä julkkikseksi pukkihahmon avulla ja tienata sillä ja hänelle ei sillä ollut väliä onko keino julkisuuteen pääsylle beerpong pattaya pukki vai muka-vilpitön hyväntekeväisyys pukki. Hän otti käyttöön sen joka osoittautui toimivimmaksi

Vierailija
158/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sittenhän voit postata kuitit näistä ostoistasi aijaahan ja kertoa mihin olet nämä kassit muka toimittanut?

En ole tuo jonka viestiä lainasit, mutta ei meillä palatailijoilla ole mitään tilivelvollisuutta mihinkään suuntaan.

Vierailija
159/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa olen ollut lipaskerääjänä ja kerännyt aika paljonkin. Olen myös lahjoittanut. Olen lahjoittanut rahaa ja tavaraa ja olen neulonut pipoja, lapasia ja villasukkia eri keräyksiin. Olen vienyt ruokakasseja vanhuksille ja hoitanut väsyneidenitien lapsia. Olen ollut vapaaehtoisena vanhusten ystäväpalvelussa ja perhetyössä. Mistään en ole mitään palkkaa saanut ja kaiken olen maksanut itse. Enkä muuten ole edes Facebookissa näistä mainostanut.

Niin ja olen muuten osallistunut myös ”turvalonkeroita keskosille” ja sytopipo-keräyksiin. Näissä on kiellettyä viedä suoraan sairaalaan. Olen vienyt nämä paikalliseen käsityöliikkeeseen, josta ne on toimitettu sairaalaan (ja Facebookissa on ollut kuvat näistä, että tiedän kyllä varmasti, että on mennyt perille).

Vierailija
160/322 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa tehdä hyväntekeväisyyttä on esimerkiksi lahjoittaa lasten pieniksi jääneitä vaatteita ja harrastusvälineitä eteenpäin. Se riemu, minkä uudet (joskin käytetyt) sukset tai luistimet saa lapselle, on paras palkkio! Ei tarvitse somessa hehkuttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän