Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset syövät niin epäterveellisesti?

Vierailija
05.07.2017 |

En kyllä ihmettelee,että lihavuus on nykyaikana lisääntynyt ja katselee,mitä ihmiset ostelevat kaupasta.
Oon tässä muutaman kerran oikeen pistänyt merkille ihmisten ostoksia..makeita jugurtteja,pastaa,karkkia ,vanukkaita,virvoitusjuomia,jäätelöä,valmisruokia ym. Epäterveellistä. Missä ne kaikki vihannekset on hedelmät? Mun puolesta ihmiset saa syödä,vaikka ittensä 400kg jos haluaa. Se ei oo mun asia,mutta ärsyttää,kun sitten valitetaan ja itketään ku sairastutaan diabetekseen ym. Sairauksiin. En ihmettele. Jos ihminen omalla toiminnallaan aiheuttaa itselleen vapaaehtoisesti sairauksia ,kun vetää kaikkea roskaa,niin ei kyllä heru myötätuntoa.
Ku kaupungillakin nuoria naisia,niin todella surullinen näky. Vatsa roikkuu ja selluliittijalat näkyy lyhyissä shortseissa. Joo,tiedän,että selluliittiä voi olla laihoillakin ja se voi olla perinnöllistä kin,mutta noin 80%väitän,että johtuu ihan niistä ruokailu tavoista+tietenkin liikkumattomuus. Herkkua voi silloin tällöin syödä,mutta jos se kuuluu jokapäiväiseen elämään,niin on hyvin surullista.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainitset ketjussa nuoret naiset muttet nuoria miehiä. Huoh.

Vierailija
22/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäterveellinen ruoka maistuu paremmalta, ja tuo nopeamman tyydytyksen kuin pitkäaikainen terveellinen syöminen, joka tuo terveen ja kuuman kropan.

Vaatii itsekuria kulkea läpi kauppojen massiivisten karkki-, sipsi-, jäätelö-, maito-, juusto- (siis wtf miettikää että juustohyllyt on usein vielä maitotuotehyllyjen lisäksi!), ym. hyllyjen ohi. Pitäisi jatkuvasti blokata ne ärsykkeet, joita tulee jostakin hyvänmakuisiksi tiedetyistä tuotteista. Suuri osa ihmisistä ei siihen kykene, joten epäterveellisten tuotteiden määrä kasvaa kysynnän kasvaessa, ja kysyntä kasvaa tarjonnan myötä. Oikeasti kiinnittäkää huomiota siihen kuinka paljon tilaa kaupoista menee oikeasti puhtaasti epäterveellisiin ruokiin!

Syön itse pääosin terveellisesti, mutta se vaati varsinkin alussa uskomatonta ponnistelua. Ja edelleenkin joskus jos eksyn kauppaan väsyneenä, ärsyyntyneenä tai nälkäisenä. 

Siis sulla ei ole hajuakaan, mitä on terveellinen ravinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ihmettelee,että lihavuus on nykyaikana lisääntynyt ja katselee,mitä ihmiset ostelevat kaupasta.

Oon tässä muutaman kerran oikeen pistänyt merkille ihmisten ostoksia..makeita jugurtteja,pastaa,karkkia ,vanukkaita,virvoitusjuomia,jäätelöä,valmisruokia ym. Epäterveellistä. Missä ne kaikki vihannekset on hedelmät? Mun puolesta ihmiset saa syödä,vaikka ittensä 400kg jos haluaa. Se ei oo mun asia,mutta ärsyttää,kun sitten valitetaan ja itketään ku sairastutaan diabetekseen ym. Sairauksiin. En ihmettele. Jos ihminen omalla toiminnallaan aiheuttaa itselleen vapaaehtoisesti sairauksia ,kun vetää kaikkea roskaa,niin ei kyllä heru myötätuntoa.

Ku kaupungillakin nuoria naisia,niin todella surullinen näky. Vatsa roikkuu ja selluliittijalat näkyy lyhyissä shortseissa. Joo,tiedän,että selluliittiä voi olla laihoillakin ja se voi olla perinnöllistä kin,mutta noin 80%väitän,että johtuu ihan niistä ruokailu tavoista+tietenkin liikkumattomuus. Herkkua voi silloin tällöin syödä,mutta jos se kuuluu jokapäiväiseen elämään,niin on hyvin surullista.

Joskus yksi sana paljastaa mikä kirjoittajaa todella hiertää.

Mitään oikeaa syytä ei ole mainita naisia erikseen kun suurempi osa miehistä kuin naisista on tilastojen mukaan Suomessa ylipainoisia.

Vierailija
24/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut naista hyväkuntoisena ja lihaksikkaana, joten sama se vaikka nautin ruuasta ja oon lihava

Vierailija
25/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako liian terveellisen ruuan synti siten, että äidinkielen hallinta heikkenee?

Vierailija
26/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään niin kuin kaikki muutkin. Ruoka- ja makeisteollisuus ja myyntiluvut. Terveysteollisuus. Ylipainoisille lopulta lääketeollisuus. Ei eroteta sitä että herkut ja roskaruoka ovat kivoja silloin tällöin, ei päivän pääaterioina. Ei myöskään ole sama mistä ne päivän kalorit koostuu. Informaatiotulva. Ristiriitainen tieto. Pitäisi jaksaa opetella asioita ja kokeilla. Mutta kun muutkaan ei.

Vierailija
27/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitähän voi olla monia ja taustalla voi olla vaikka mitä. Ei pitäisi tuomita, kun ei voi tietää toisen elämästä ja ongelmista. Itselläni ainakin on epäterve suhde ruokaan, ns.ruokariippuvuus, ja ihan sairaalloinen tunnesyöminen. Lääkärikin tämän on todennut. Nyt kyllä yritän remontoida elämäntapojani ja laihduttaa normaalipainoiseksi, mutta vaikeaa ja ahdistavaa on ollut. Kohta 2 kk takana eikä ole helpommaksi muuttunut. Mutta tulosta on tullut, joten on vaan jatkettava taistelua. Ärsyttää silti ihmiset ketkä vähättelevät asiaa, syyllistävät kuinka itse olen tahallani tämän kaiken aiheuttanut ja pätevät kuinka laihduttaminen se on niin yksinkertaista, kulutat vain enemmän kuin syöt. Juu, teoriassa se on noin, käytännössä monet asiat vaikuttaa, kuten itselläkin sekä nuo mainitsemani psyykkiset asiat että sitten ihan fyysiset sairaudet (kilpirauhanen + hormoniongelmat), jotka vaikeuttavat laihduttamista. Toivoisin ihmisiltä kannustavampaa ja vähemmän tuomitsevaa asennetta meitä ylipainoisia kohtaan, tuntuisi kivalta ja lisäisi motivaatioita sen sijaan, että tulee lannistunut, masentunut ja häpeällinen olo.

N28

Vierailija
28/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut kodinkoneita ja autoja siihen malliin kuin nykyään. Energia kertyy läskiksi, kun sitä ei kuluteta entiseen malliin.

Vierailija
29/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä on paskaa ja ruumiski lopulta mätänee ellei tuhkata. Olen elänyt koko elämäni inhoten kroppaani ja sitä että olen ruma ja läski, kaikki kokeiltu, laihtunu yli 40kg ja edelleen pidän itseäni läskinä ja rumana. Ei oo rahaa plastiikkakirurgiaan, mutta on rahaa ruokaan..

Elämä on kurjaa. Ruoka tekee siitä hetken ajan kivempaa.

Vierailija
30/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin omalta osaltani sanoa että epäterveellinen ruoka (kaikki herkut jne) on ainoa asia mistä saan mielihyvää ja iloa. Tiedän että se on säälittävää, mutta tosiaan mikään muu ei anna yhtä paljon iloa kuin epäterveellinen ruoka :/

Mua ei haittaa jos terveys menee, näen sen jopa hyvänä asiana jos kuolen hyvissä ajoin eikä tarvii sitten vanhana kitua täällä. Lihava en ole enkä ylipainoinen koska harrastan päivittäin liikuntaa ja jos paino alkaa nousta niin rajoitan mässäilyä, pari kertaa olen jo niin tehnyt.

Vierailija
31/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako liian terveellisen ruuan synti siten, että äidinkielen hallinta heikkenee?

Kannattaa tarkistaa omat typot, ennen kuin alkaa päteä

Vierailija
32/33 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän mielestänne on ihan OK,että lapsetkin vetävät roskaa päivittäin? Kyllä se nyt vaan kuuluu ,varsinkin kun lapset on päiväkoti-iässä ylipainoisia. Se ei ole hyväksi terveydelle,vaan on itsekästä toimintaa vanhemmilta. En ole AP,mutta tämä nyt on vaan fakta.

Uskon, että lapsia syötetään epäterveellisellä ruualla paljolti siksi, ettei ymmärretä mikä se hyvä ravinto on. Suosituksethan on sitä, että einekset ovat jopa kotiruokaa terveellisempää, luonnolliset rasvat ovat pahoja rasvoja, mutta keinorasvat hyviä. Kevyt-tuotteet ja rasvattomat maitotuotteet ovat sellaisia, joita pitäisi syödä. Oikea liha on saatanasta. Ym, ym. Jos sitten syö näiden ohjeiden mukaan, ravinnonsaanti jää heikoksi. Tämä puute sitten täytetään kaikella välipalasonnalla.

Tässä vähän miettimistä, jos siltä mässäilyltä pystytte.

Vierailija
33/33 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokajonossa jaeta terveellistä ruokaa