Milloin syylä on poissa?
Olen poistanut muksun jalasta syylää ja sen ympärillä olevaa kovettumaa. Tänään, kun kuorin Verruxinin pois, lähti kovettuma sen mukana ja syylän kohdalle jäi kuoppa. Kuopan ympärystä oli valkoinen ja lähti kevyesti raaputtamalla pois. Nyt iho on tietysti tosi ohut, kun kovettuma lähti. Koko alue on tasainen, mutta syylän kohdalla on n. 1mm halkaisijainen punainen piste. Onko se syylä nyt poissa vai ei? Jääkö sen pohja heti poiston jälkeen punertavaksi? Verruxinia ei saisi laittaa terveelle iholle, mutta yritänkö tähdätä sitä siihen pisteeseen, annanko olla vai peitänkö vaikka jesarilla? En halua sen tulevan enää takaisin.
Kommentit (5)
Meillä lähti syylät pikkuhiljaa. Yhdessä vaiheessa niitä oli pojan käsissä/kämmenissä kymmenittäin. 3-4kk käytettiin joka toinen päivä Syylend-nimistä ainetta ja vihdoin ne kuivui ja katosi pois.
En laittaisi Verruxiniä kuoppaan; siinä on iho tosi ohutta. Ei ne syylät maailmaa kaada vaikka ilkeän näköisiä ovatkin. Oma mielipide on että jossain vaiheessa elimistö kehittää vastustuskykyä ko.virusta vastaan ja vasta silloin ne lähtevät. Mekaanisesti poistamalla virus ei katoa minnekään
Noita syyliä on siis yrittänyt jo tulla monta. Ihan alkuvaiheessa olevat ovat vain kadonneet, kun laitoin teipin päälle. Ei siis jäänyt mitään kuoppaa tms, niitä ei vain enää ollut ja tilalla oli ehjä iho, kun otin teipin pois. Pari vähäsen kasvanutta olen hävittänyt tuolla Verruxinilla, sama homma. Nämä kolme viimeistä ovat sitten isompia ja ekaa kertaa näyttää tältä. Lapsi kiljaisi, kun kuorin Verruxinin pois, kai se syylän irtoaminen sitten nipisti. Verta ei kumminkaan tullut.
Muuten minun puolestani syylät saisivat ollakin, mutta se kovettuma tekee jalasta kipeän. Lapsen kantapääkin kun on niin pieni, niin euron kolikon kokoinen kovettumakin on jo tosi riesa. :(
Käsissä ei ole näkynyt yhtään syylää, jaloissa on ollut yhteensä yhdeksän. Kaksi jäljellä ja tämä, josta en ole varma, lähtikö se vaiko ei.
Ei kai teipistä haittaakaan olisi, jos se kerran torjuu pieniä syyliä. Ei ole ainakaan siinä mielessä myrkky kuin nuo lääkkeet.
Itse antaisin olla päivän tai pari ja tarkkailisin tilanneta. Piste voi olla ihan vain ihoärsytystä lääkehoidosta. Se poistuu itsestään, kun iho alkaa paratua. Syylän uusimista et voi estää millään. Niitä saattaa hoidoista huolimatta tulla lisää samaan tai eri kohtaan. Jos syylä uusii usein, suosittelen omakohtaisella kokemuksella syylän poistoa lääkärissä jäädytyshoidolla. Omat toistuvasti uusivat syyläni katosivat sillä kokonaan.