Havaintojeni mukaan av-mammat ovat kaikki korkeakoulutettuja, hyvin toimeentulevia, kansainvälisiä ja hoikkia. Mitä itse olette havainneet palstalla?
Ihme ettei näihin samoihin tyyppeihin törmää tosielämässä yhtä usein!
Av-mammalla on nimittäin vähintään maisterin paperit (mieluiten kahdelta eri alalta), hän tienaa ja muistaa myös sijoittaa (ja toisin kuin muut, hän ymmärtää sijoittamista hyvin ja sijoittaa eritavalla saaden hirveät tuotot), hänellä on omistusasunto keskustassa, hän puhuu sujuvasti neljää kieltä, ja hän on asunut ulkomailla ainakin pari vuotta (missä kaikki on Suomea paremmin). Hän ei käy lomalla turistikohteissa vaan natiivina painelee menemään missä päin maailmaa sattuu olemaankaan.
Kumpa törmäisin tälläisiin ihmisiin oikeassakin elämässä useammin! Mitä te muut olette huomanneet?
(Hassua kyllä, av-mamma on tästä kaikesta huolimatta vannoutunut persukannattaja.)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ihme ettei näihin samoihin tyyppeihin törmää tosielämässä yhtä usein!
Av-mammalla on nimittäin vähintään maisterin paperit (mieluiten kahdelta eri alalta), hän tienaa ja muistaa myös sijoittaa (ja toisin kuin muut, hän ymmärtää sijoittamista hyvin ja sijoittaa eritavalla saaden hirveät tuotot), hänellä on omistusasunto keskustassa, hän puhuu sujuvasti neljää kieltä, ja hän on asunut ulkomailla ainakin pari vuotta (missä kaikki on Suomea paremmin). Hän ei käy lomalla turistikohteissa vaan natiivina painelee menemään missä päin maailmaa sattuu olemaankaan.
Kumpa törmäisin tälläisiin ihmisiin oikeassakin elämässä useammin! Mitä te muut olette huomanneet?
(Hassua kyllä, av-mamma on tästä kaikesta huolimatta vannoutunut persukannattaja.)
Viimeistä kappaletat lukuunottamatta olen tehnyt täsmälleen saman havainnon.
Minä tapaan näitä naisia myös tosielämässä, esimerkiksi työpaikallani. Olen heille hyvä ja mieleinen työtoveri, mutta kumppaniksi en kelpaa, en edes yritä.
Niin, ja palstan naiset ovat kyllä vihreitä tai kommareita ja vierailevat säännöllisesti oikeus elää-leirillä.
En ole nähnyt keskustelua, jossa kukaan av-mamma väittäisi kaikkien listattujen ominaisuuksien täyttyvän omalla kohdallaan. Yhdellä on keskusta-asunto, toinen on akateeminen ja kolmas hoikka. Ei tästä voi tehdä päätelmiä siitä, millainen on "tyypillinen av-mamma".
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla käytetään haukkumasanana av-mammaa vaikka me kaikki olemme niitä?
Yleensä kypsymättät ja/tai juntit haukkuu keskusteluissa. Tiedät tuosta sanasta kyseisen kirjoittajan aseman. Kasvattamaton heikkoitsetuntoinen haukkuu vaikka vasemmistoa päivittäin jne. Haukkumisella yritetään pitää huomio muualla kuin itsessä. Vaanitaan omassa surkeassa synkkyydessä ja yritetään vilpillisesti nostaa itseä muiden yläpuolelle vailla oikeaa kompetenssia.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ollaan ääriköyhiä tai erittäin hyvätuloisia.
Vientiä riittää miesrintamalla, niin että saa huitoa pois tarjokkaita (keskusteluketjuissa kerrotaan miesten jatkuvista pokailuyrityksistä, treffikutsuista, katseista) ja sitten on se toinen porukka, joka ei ole ikinä seurustellut, on kuulemma ääriruma, ja ikineitsyt vielä kolmikymppisenäkin.
Ja aina rinnoista puhuttaessa, kaikilla on luomut, täydellisenmuotoiset, kiinteät rinnat, ilman silareita. Omiin minäkin olen tyytyväinen mutta ei ne silti ole 65DD kokoa kuten suurimmalla osalla...
Ja aina vastaajat itse kokevat olevansa enemmän oikeassa kuin aloittaja, aina pitää päästä pätemään ja viisastelemaan.
Nettikeskusteluissa asiat kärjistetään, kaikkea joko liioitellaan tai vähätellään. Viisastellaan ja pönkitetään omaa näkemystä/itseä tavalla tai toisella. Kriittisesti kannattaa suhtautua nettikirjoitteluun.
Taas ihmeellisiä yleistyksiä. Olen itse mies ja vasta tällä palstalla olen oppinut miten paljon maailmassa on yksinäisiä naisia ja miten arka ja kipeä aihe tämä naisille on - lähes päivittäin joku aloittaa ketjun elämän yksin elämsestä tai kyselee, miksei kelpaa kenellekään.
Mutta sinä huomaat vain ne, jotka husovat miehiä pois.
Viestinnän ja psykologian ensimmäisen opintoviikon kurssilla jo opetetaan, että havainnpinti on subjektiivista. Jokainen näkee ympäriltään eniten sellaisia asioita, jotka vahvistavat hänen omia ennakkoluulojaan ko asioista.
Tämä aloitus on selkeästi mennyt monelta ohi, ja on asetuttu selkeälle puolustuskannalle.Kieli poskessa heitettyjä juttuja ei nyt kannattaisi ottaa niin vakavasti.
Toisaalta tämä tuo kyllä esiin ihan todellisen ilmiön netin keskustelupalstoilla. Tietty osa tahtoo varta vasten esiintyä parempana kuin onkaan,saaden tästä mitä ilmeisimmin jotain tyydytystä. Ehkä on mukavaa ajatella muiden uskovan,ja kadehtivan omaa elämää,vaikka se ei todellisuudessa vastaisi yhtään puhuttua.Anonymiteetin turvin voit olla oma ihanneminäsi, ja ehkä jollain tasolla kokea sen hyvin todellisena.
Toisaalta on arki ja sen realiteetit,vartalo johon oletv tyytmätön ja kesken jäänyt koulutus.Tekee ehkä kipeää kun joku kyseenalaistaa netissä ylläpitämän minäsi aitouden,koska joudut silloin heräämään kesken oman identiteettileikkisi.
Miten nuo kuvaamasi asiat ja persujen kannatus sulkevat toisensa pois?
Täällä yksi erittäin aktiivinen av-mamma. Korkeakoulututkinto, palkka 4 tonnia brutto, asunut ulkomailla 2 v, mutta en ole hoikka. Eli ei ihan täsmää, mutta melkein.
Olen akateeminen, juuri nyt eräässä aasian isossa maassa, kolmea vierasta kieltä olen opiskellut, mutta en voi sanoa osaavani kuin englantia. Omistusasunto on ja sijoituksia myös. BMI tällä hetkellä 18,4, mutta tällä hetkellä olenkin epänormaalin hoikka. Rinnat myös DD, mutta eivät tällä painoindeksillä todellakaan omat. Exä omannut narsistisia piirreitä myös psykologin mukaan. Persuja en äänestäisi mistään hinnasta. Onko tämä lopulta niin kovin harvinainen kombo?
'Kaikilla' on pitkät ja paksut hyväkuntoiset hiukset, usein myös värjäämättömät ja luonnonkiharat. --- Näitä ei vaan näy koskaan missään oikeasti. Pitkät voivat olla, mutta usein ne ovat sellasta ohutta hamppua ja värjätty mustaksi tai jollakin punasävyllä.
Useimmat tekee joka päivä ruoat alusta asti itse, tietysti kasvispainotteista ja mitään eineksiä ei käytetä. Myöskään kukaan ei koskaan osta mehuja, sokeroituja jugurtteja/viilejä yms., muroja/myslejä, vanukkaita, ruokakermaa, margariinia, leikkeleitä, ns. vaaleaa höttöleipää jne... Sekä kukaan ei myönnä ostavansa kaupan omia merkkejä, Pirkkaa, Kotimaista tai X-traa --- Monien eri kauppojen kassahihnalla seisoskelleena en luota näihin väittämiin.
Minä taas olen huomannut, että palstalla on monenlaisia ihmisiä. Koska puolet ikäluokasta on nykyään korkeakoulutettuja, niin luonnollisesti heitä on täälläkin paljon, läpileikkaus suomalaisista nuorista aikuisista. Koska alle 10% lienee työttömänä, valtaosa on töissä ja loput opiskelijoita ja äitiyslomalaisia naispalstalla. Suomessa suosituin asumismuoto on omistusasunto eli ihmisillä on siis pakosti säästöjäkin tilillä. Jne jne. Ja outoa, ettei ap tunne tällaisia ihmisiä elävässä elämässä. Se toisaalta kertoo vain ap:sta, koska yleensä samantyyppiset ihmiset liikkuvat keskenään. Suurin osa suomalaisista kuuluu keskiluokkasn.