Te, joilla on sähkölämmitys! Paljonko teillä menee sähköön vuodessa rahaa?
Kommentit (26)
Meillä pelkkä sähkö ja 2400e menee vuodessa. 5 hlöä ja 110m2. Ap
160m2 ok-talo talvella n 300e ja kesällä 150e sis sähkönsiirron . Meillä myös varaava takka jota talviaikaan lämmitetään päivittäin.
Sähköä menee 16.000kwh, 110m2, sähköpatterit (öljy), ilmalämpöpumppu + varaava takka. Perheessä 2aik+2lasta.
Pyöreesti 100e/kk + puut, joiden eteen joutuu tekemään melkoisesti töitä.
Hommatkaa ilmalämpöpumppu. Se oikeasti toimii ja maksaa itsensä takaisin viimeistään viidessä vuodessa.
1000€/ vuosi menee lämmitykseen (lämpöpumppu), ei muita lämmönlähteitä. 4h perhe ja 500m2
Mulla on 48 neliön rivari, yksi asukas. Sähkölaskut n. 900/vuosi.
Siis mitä ihmettä, meneekö ihmisillä oikeesti noin paljon sähköön?
Mulla tulee sähkölasku joka kolmas kuukausi, ja hinta on 30-40e.. eli päälle 10e/kk. Asun kyllä kerrostalossa, niin en tiedä vaikuttaako siihen? ja kämppä on 49 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee sähkölasku joka kolmas kuukausi, ja hinta on 30-40e.. eli päälle 10e/kk. Asun kyllä kerrostalossa, niin en tiedä vaikuttaako siihen? ja kämppä on 49 neliötä.
Avainsana: sähkölämmitys
120 neliötä, rivari, 5h+k+s. Pääty. Sähköä menee noin 12 800 kwh/vuosi. Euroissa noin 1500 euroa. 4 henkilöä.
Noin 100 m2, yksi henkilö, vuodessa n. 1300 eur sisältää lämmityksen ja käyttösähkön. Ilmalämpöpumppu on.
Vierailija kirjoitti:
Maksat varmaan lämmityksen yhtiövastikeessa tai vuokrassa.
Sähköllä toimivat laitteet, kuten ILP eivät säästä, vaan kuluttavat sähköä. Toisaalta väittäväthän monet naiset säästävänsä alennusmyynneissäkin.
Onneksi puita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla olet kaikesta?
Aloituksessa kysyttiin niitä, joilla on sähkölämmitys. Onko sinulla siinä kerrotalokämpässäsi sähkölämmitys?
Mahtaisikohan vaikuttaa sähkönkulutukseen jotenkin, jos on talo ja vesi lämpiää sähköllä? Mitä luulet?
Noin 15000 kWh vuodessa, eli reilu satanen keskimäärin kuussa. Omakotitalo 120 neliötä ja 2 henkeä. Sähkön lisänä aurinkopaneelit, jotka käytännössä hoitavat talon lämmityksen ja käyttöveden lämmityksen toukokuusta syyskuuhun. Esim kesäkuussa sähköä meni vain noin 350kWh. Takka on mutta ei käytetä, ei kannata kun oltaisiin ostopuun varassa.
Meillä 104 neliötä, suora sähkölämmitys, leivinuuni ja takka ja ilmalämpöpumppu, kulutus n. 8000 kwh/vuosi. Talvella lasku 150-180 €/kk, kesällä satasen hujakoilla.
Huoneistoala 145m2, 2+2 hlö, noin 20.000kWh kuluu vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköllä toimivat laitteet, kuten ILP eivät säästä, vaan kuluttavat sähköä. Toisaalta väittäväthän monet naiset säästävänsä alennusmyynneissäkin.
Onneksi puita riittää.
No niin herra näsäviisas. Lämpöpumput vähentävät sähkönkulutusta. Kelpaako?
Kuten täälläkin on moni vastannut, niin kannattaa kysyä se sähkönkulutuksen määrä ei hintaa. Juuri lööppilehdessä kerrottiin kuinka suuria eroja on siirtohinnoissakin ympäri maata.
Kiinnostais kans. Meillä on sähkö+puu ja vuodessa menee pari tonnia. Talvikuukausina n. 300€/kk ja kesällä 80€/kk.