Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin tänään linja-autossa takana istuvaa laittamaan turvavyönsä kiinni

Vierailija
04.07.2017 |

Niin siis pyysin, että minun ja lapseni takana olevat kaksi miestä laittaisivat turvavyöt kiinni, jotteivät he lentäisi päällemme jos kolari sattuisi. Takapenkillä olija surmaa etupenkillä olijan, jos hän lentää etupenkkiläisen niskaan. Kerroin heille tuonkin ja katsoivat minua vasn ja pyörittelivät silmiään. Puhuivat matkan ajan minun "hävyttömyydestäni".

Mutta mitä hävytöntä siinä on? En halua kuolla mahdollisessa kolarissa, joten laitan turvavyön kiinni ja toivoisin, että takana istuiva laittaisi. Yleensä valitsen paikan perältä, koska siellä ei voi kukaan istua taakse, mutts tänään en voinut, bussi oli jo sen verran täynnä.

Olinko hävytön, kun pyysin toisten laittavan turvavyön kiinni?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole hävytöntä. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät käytä turvavyötä.

Vierailija
2/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Eikös busseissa ole turvavyöt vain siinä eturivin paikoilla?

Ja pitkänlinjan bussiin kun henkilöauto törmää niin ei siinä kukaan lennä. Eri asia jos toinen samanlainen bussi tai rekka tulee vastaan. No toisaalta siinä ei turvavöillä tee mitään kun 60 tonninen rekka tulee sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ei ole hävytöntä. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät käytä turvavyötä.

Itse en bussissa turvavyötä laita koskaan, henkilöautossa aina. Bussilla on niin paljon suurempi massa ettei siinä ole vastaavaa tarvetta laittaa turvavyötä kun pienessä autossa. Turvavyö ahdistaa minua ja hävettää sitä viritellä kun toiset ei kuitenkaan vyötä käytä.

Vierailija
4/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina 8+

Oikeinkirjoitus 7+

Vielä kuusi viikkoa, niin pääset taas kouluun. Hienoa, että harjoitat äidinkieltä lomallakin!

5/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä pyytää voi mutta ei pisä yllättyä jos vastaus ei ole toivomasi mukainen.

Vierailija
6/7 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh? Eikös busseissa ole turvavyöt vain siinä eturivin paikoilla?

Ja pitkänlinjan bussiin kun henkilöauto törmää niin ei siinä kukaan lennä. Eri asia jos toinen samanlainen bussi tai rekka tulee vastaan. No toisaalta siinä ei turvavöillä tee mitään kun 60 tonninen rekka tulee sisään.

Matkustan hyvin paljon kaukoliikenteen busseilla, pitkään aikaan ei ole tullut sellaista bussia vastaan, missä ei jokaisella paikalla turvavyötä olisi. Suurin osa kuskeista, etenkin onnibussissa, vielä korostaa turvavyön käyttöä. Linja-autoissahan on turvavöiden käyttöpakko (mikäli turvavyö siis löytyy).

Vierailija
7/7 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autoissakin matkustaesa pitää käyttää turvavyötä. Lakikin sen määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä