Haittaisiko jos tapailemasi mies myisi huumeita?
Kommentit (43)
Haittaisi. Entinen mieheni oli diileri. Elin aivan pimennossa asiasta kunnes yksi päivä poliisit paukkasi asuntoon ja tekivät kotietsinnän. Minä kuvittelin asuvani ihan tavallisen, suomalaisen työmiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies? Rikollinen on hyvä mies vai? En sekaantuisi mistään hinnasta.
Huumeiden käytön ei pitäisi olla rikollista. Jokaisen oma valinta.
Mutta se on, joten en koskisi rikolliseen. Voihan sitä sanoa, että varastamisen ei pitäisi olla rikollista, kaikkien pitäisi saada yhtä paljon. Ihan yhtä totta kuin sinun lauseesi.
Varastamalla viet toisen omaisuutta, myyminen on kahden osapuolen välinen kauppa.
Entäpä joukkotuhoaseet? Niissäkin ostava ja myyvä osapuoli.
Myisitkö niitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Jotakin kauttahan tämä myyjä tuntee asiakaskuntansa. Tavallinen, kunnollinen perheenisä, joka perjantai-iltapäivisin hoitaa huumekauppaa ja muuten pyörii vain lainkuuliaisten kansalaisten keskuudessa? Ainoa yhteys huumeisiin ja niiden käyttäjiin se, että hän myy niitä? Vähän kuin myisi Metsästys & Kalastus -lehteä, vaikkei itse metsästä tai kalasta? Ei. Käyttöhistoriaa vähintäänkin on ja tuttavapiiri koostuu käyttäjistä, lisäksi vankilareissun uhka päällä koko ajan. Varmasti huumevastaiselle tyttikselle sanotaan, että bisnes ei vaikuta mitenkään muuhun elämään, mutta kyllä se vaikuttaa.
Parhaimmat kauppiaat eivät käytä huumeita itse. Myyvät tukkuna muille kauppiaille. Kun hoidat homman oikein et itse koske huumeisiin kertaakaan vaan toimit rahoittajana ja jokaiseen hommaan on omat työntekijät kun huumeet tuodaan maahaan ja levitetään loppukäyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä huumeita kukaan pakota käyttämään. Sama se mistä leipä pöytään hankitaan.
Ei pakotakaan, mutta siinä kohtaa kun ihmisellä on jo riippuvuus johonkin aineeseen, ei sen hankinta ole enää vapaaehtoista.
Itsekin ajattelin joskus, että sama se mistä leipä hankitaan, kunnes yksi exän asiakas kuoli yliannostukseen, ei tuntunut enää olevan ihan sama.
Vastauksena ap:n kysymykseen:en enää tapailisi miestä, joka myy huumeita.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on, joten en koskisi rikolliseen. Voihan sitä sanoa, että varastamisen ei pitäisi olla rikollista, kaikkien pitäisi saada yhtä paljon. Ihan yhtä totta kuin sinun lauseesi.
Varastamalla viet toisen omaisuutta, myyminen on kahden osapuolen välinen kauppa.
Myisitkö niitäkin?
Myisin, vaikka näitä ei voi verrata. Joukkotuhoase uhkaa ihmisten henkiä, huumeet vain käyttäjän omaa.
Vaikka olen avoin huumeille ja valmis laillistamaan kannabiksen, en ikinä deittailis diileriä.
Olen noita lapsuuden maisemissa nähnyt ihan tarpeeksi ja kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos heterona tapailisin miestä niin se jo haittaisi niin paljon, et en jatkaisin sitä...
Siis jatkaisit vai et jatkaisi?
Ei haittaisi kunhan ei itse käytä
Nistit ja niiden ystävät eivät kiinnosta tippaakaan.
En ikimaailmassa tapailisi miestä, joka myy huumeita. Pelottavalta tuntuva ajatusmaailma. Tiedän yhden tapauksen, joka istuu huumeiden välittämisestä avo vankilassa ja on vankilavuosien aikana tullut isäksi kaksi kertaa. En kerta kaikkiaan kadehdi hänen vaimoaan. Käytännössä yh sitten olet. Ja voiko ollaa " tavallinen" ja turvallinen perheen isä jos on diileri?
Huumeinen myyminen suomessa on laitonta, joten ei, en seurustelisi rikollisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisitkö niitäkin?
Myisin, vaikka näitä ei voi verrata. Joukkotuhoase uhkaa ihmisten henkiä, huumeet vain käyttäjän omaa.
Huumeiden käyttäjät aiheuttavat ympäristössään usein suurtakin tuhoa.
Ja voihan se joukkotuhoaseidenkin ostaja väittää olevansa täysin vastuullinen ja haluaa vain hävittää rottia kellaristaan.
Jos rahaa tulee parissa kuukaudessa niin paljot että voi lopettaa niin mikä ettei, riski onhallittu. Todellisuus on sitä että pikku rahoilla pelaa, käyttänee itse ja jää kiinni ennenmmin tai myöhemmin. Väkivalta tai sen pelko on jossain vaiheessa todennäköistä ja pääset itsekin poliisien suosikkeihin.
Niinhän sitä monet hankkii leipänsä laillisesti moraalisesti arveluttavaa pankkitoimintaa pyörittämällä koronkiskonnalla ja valtioiden velkaannuttamisella, niin mikä huumekaupassa sen pahempaa olisi? Monet hankkii myös elantonsa keinottelemalla ihmisten perustarpeilla ruoalla, vedellä ja asunnoilla. Maailma on myös täynnä asekkauppiaita ja asetehtaita, monien elinkeinoja nekin. Aseet tappaa, monet huumeet tappaa, mikä ero?
Kyse on ainoastaan siitä, että jos huumekauppa olisi arvostettu ja laillinen bisnes, niin lähes kaikki hurraisivat. Ja vastaavasti jos asekaupasta ja niiden valmistamisesta saisi elinkautisen, niin kukaan ei hurraisi ko. bisnekselle. Eli jos joku on laillista, niin monet ei pidä pahana asiaa, jota kuitenkin sitä on. Laillisuus-leima on siis se, joka muodostaa mielipiteitä paheksuttavuudesta ja hyväksynnästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä oon samaa mieltä, että tarvittaisiin joku Christianian kaltainen paikka, jonne voitais roudata kaikki narkit, hulluna huumeita eikä päästettäis niitä pois kuin arkussa. Läheinen ihminen oli narkomaani ja 15 vuotta tuli seurattua sitä paskaelämää vierestä, kunnes hän sai levon. Sen kokemuksen jälkeen olen ehdottomasti sitä mieltä, että nyrkkien pitäisi saada narkata överit mahdollisimman pian. Yhteiskunta ja omaisetkin pääsisivät helpommalla.
Jos kyse olisi tyyliin vain kannabiksesta, niin ei tavallaan haittaisi, mutta jossain vaiheessa voi joutua poliisin kanssa tekemisiin, niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ajattelin, että ei haittaisi. Sitten seurustelin sellaisen kanssa hyvän aikaa ja tämän kokemuksen jälkeen olen sitä mieltä, että kyllä haittaa.
Sama! Olisin voinut itsekin kirjoittaa juuri näin. Eli kokemuksella voi sanoa, että kyllä haittaa.
No hengestäähän se piankin pääsee
Mutta jos myy esimerkiksi opiaatteja, rahastaa muiden riippuvuuksilla,ja se on deal breaker, en voisi tapailla niin moraalitonta ihmistä.