Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, jos löytäisit työpaikan olisitko valmis muuttamaan?

Vierailija
04.07.2017 |

jos et, niin miksi et?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolaina nykyiseen kotiin, siihenkö jäisi puoliso asumaan? Ja lapset nykyisiin kouluihinsa... Ja minullako olisi oma vuokra asunto jossain 300km päässä....? Jonka vuokraan menisi yli puolet palkastani. Vai olisiko tarkoitus myydä nykyinen koti, ostaa muualta uusi, siirtää lapset tutusta ympäristöstään ja puoliso siirtyisi sitten työttömäksi sinne uudelle paikkakunnalle??? Jos olisin perheetön vuokralla asuva sinkku, voisin vaihtaa helpostikin paikkakuntaa työn perässä, muuten siis yhtälö olisi hieman erikoinen...

Vierailija
2/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakituinen pesti edes kohtuullisilla ehdoilla ja palkalla, niin vaikka huomenna soitan muuttoauton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muuttaisi Helsingin ulkopuolelle Suomessa, sen sijaan Helsinkiä suuremmat kaupungit ja kasvukeskukset kiinnostavat ulkomailla.

Vierailija
4/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Täällä on koti, puolison vakiduuni, verkostot, ystävät, lapsille tutut eskari- ja hoitopaikat. Ei ole kolmella hoitoalan tutkinnolla niin paha tilanne että muuttaa pitäisi, jos ei nykyhaku tuota tulosta niin laajennan vain kriteerejä. (Ja ei, ei tartte heti kättelyssä kätilön hyväksyä lähihoitajan töitä, hetken saa antaa aikaa sille hyvällekin työlle löytyä ja sitten vasta huolii mitä vain.)

Vierailija
5/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikaupunkeihin kyllä (kunhan se olisi jokin kunnon pesti eikä vaikkpa parin kuukauden homma), mutta en oikein kauemmaksi. Täällä on ystävät ja tämä on muutenkin se kaupunki jossa viihdyn ja haluan mieluusti elää (tai edes vierailla usein). Ajatuskin pois lähtemisestä tuntuu samalta kuin nelijalkaisesta tuolista irrottaisi kaksi jalkaa. Jos ei voi olla onnellinen niin ei se työpaikkakaan enää ole yhtään mitään, kun elämästä katoaa tarkoitus.

Vierailija
6/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun asun kotona, kaikki lisätienestit ovat lisätuloa. Jos taas joutuisin hankkimaan toisen asunnon joltain toiselta paikkakunnalta, niin palkasta menisi asumiskulujen verran hukkaan. Nykyisen kodin menot ei siitä pienene vaikka asuisin jossain muualla, ne pitäisi kuitenkin maksaa. Pitäisi olla aika hyvä palkka, että tuossa olisi jotain järkeä. Ja kun laskee vielä viikonloppumatkat kotiin, niin...

Jos pääkaupunkiseudulta ei löydy töitä, niin sitten olen ilman.

Vierailija
7/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut muuttamaan kokonaan, tykkään kotikaupungistani ja asunnostani. Lisäksi ystävystyn aika huonosti, joten täällä olevat ystävänikin ovat minulle tärkeitä.

Mutta olen silti viimeksi eilen käynyt Helsingissä työhaastattelussa (asun Tampereella). Jos saan paikan, olen ajatellut hankkia työpaikalta kakkosasunnon. Tai sitten vain matkustan tätä väliä junalla, ei se loppujen lopuksi niin pitkä ole. Jyväskylästäkin hain töitä, en tosin saanut, mutta samoin ajattelin sen hoitaa.

Vierailija
8/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muutto tulisi maksamaan niin paljon, ettei ole varaa muuttaa. Etenkään toiselle paikkakunnalle. Viimeksi kun vaihdoin edullisempaan asuntoon (300m päähän, vuokra putosi n. 220€/kk), tuli se kustantamaan yhteensä n. 600€ (350€ muuttoauto, muuttomiehet ja laatikot).Toiselle paikkakunnalle tulisi maksamaan varmaan tonnin. Riippuen toki matkasta.. toisekseen ajattelen lapsia. Itse olen lapsena muuttanut niin paljon, etten ole koskaan päässyt juurtumaan minnekkään. Ystävyyssuhteiden luominen on hankalaa, koska olen oppinut siihen, että kohta taas muutetaan toiseen kaupunkiin ja se on aina ollut kamalaa. Joka vuosi eri koulussa..

Vierailija
9/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen syntynyt ja kasvanut ja koko ikäni Helsingissä asunut joten minulla ei ole missään muualla mitään. Lisäksi jos puhutaan Suomen sisällä muutosta, joutuisin muuttamaan pienempään kaupunkiin. Olen aina ajatellut niin etten Helsingistä lähde sillä henkilökohtaisesti minulla on kaikki täällä ja missään muualla ei ole mitään mitä ei täälläkin olisi.

Jos olisin kotoisin jostain pikkupaikkakunnalta niin kyllä varmasti suurempi kaupunki houkuttaisi.

Vierailija
10/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömän olisi muutettava? Kai työttömääkin koskee tasan tarkkaan samat kansalaisoikeudet koskien vapaata asuinpaikan valintaa, kuin työssä olevaakin.

Se, että pakolla siirrettäisiin asumaan sinne minne ei halua, ei onneksi ole mahdollista, koska eu estäisi tuollaiset aikeet heti. Eu on tästä hyvä, että se on suomalaisten oikeuksien puolella ja pistäisi stopin kaikille selkeästi ihmisoikeuksia rikkovalle toiminnalle, vaikka persut tälläisiä ehdotuksia tekisinkin hallituksessa ja saisi kok ja kesk. innostumaan asiasta. Tälle ei edes Suomen valtio voi mitään, koska Suomi on sitoutunut noihin sääntöihin.

Vierailija
11/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa, mutta ei kyllä kukaan minulle töitä antaisi. Ainoat työt mitä voisin tehdä, voisin tehdä etänäkin. 

Vierailija
12/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarman työpaikan takia ei kukaan muuta ja jos on asunto ja vaimo jolla on täällä töitä niin ei ole mitään järkeä lähteä toiselle paikkakunnalle töihin.

Nämä ehdottelijat voisivat itse kokeilla ja tulla sitten kertomaan kuinka hienoa se on kun kaikki menee työpaikan ehdoilla aina asumista myöden.

Vierailija
13/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en aio mennä töihin.

Vierailija
14/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitten avopuolisoni täytyisi jäädä työttömäksi, ollaanjo yli vuosi asuttu kahdestaan, ei siis mitään järkeä paitsi jos se minun tuleva palkka olisi huomattavasti suurempi kuin avopuolisollani niin sitten ainakin keskusteltaisiin asiasta, hänellä on vasta muutaman vuoden työkokemus, minulla 9 vuoden

Vierailija
15/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos työpaikka olisi hyväpalkkainen, vakituinen ja sellai unelmapaikka niin kyllä ehdottomasti! tai oikeestaan riittää että olisi unelma työpaikka ja vakituinen niin se palkkakin saa olla ihan perustasoa. Mut jos työpaikka olis vaa kiikunkaakun mulle sopiva ja työsuhde määräaikanen niin en muuttais ku sellasia saa lähempääki.

Vierailija
16/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin voisin muuttaa ja mielellään muuttaisinkin. Nyt asun Treella. Muualle en suostuisi muuttamaan, sillä muut paikat koen liian pieniksi.

Vierailija
17/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi ns. vakituinen paikka, kohtuullisen hyvällä palkalla ja uudelta paikkakunnalta saisi asunnon helposti ja kohtuu hintaan, oli sitten oma tai vuokra-asunto, lähtisin. Mihinkään muutaman kuukauden pestiin en lähtisi. Muuttaminen on kallista.

Vierailija
18/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pakkaisin vähäiset tavarani vaikka heti.

Vierailija
19/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolaina nykyiseen kotiin, siihenkö jäisi puoliso asumaan? Ja lapset nykyisiin kouluihinsa... Ja minullako olisi oma vuokra asunto jossain 300km päässä....? Jonka vuokraan menisi yli puolet palkastani. Vai olisiko tarkoitus myydä nykyinen koti, ostaa muualta uusi, siirtää lapset tutusta ympäristöstään ja puoliso siirtyisi sitten työttömäksi sinne uudelle paikkakunnalle??? Jos olisin perheetön vuokralla asuva sinkku, voisin vaihtaa helpostikin paikkakuntaa työn perässä, muuten siis yhtälö olisi hieman erikoinen...

Tämä on varmasti monella tilanne, muuttaminen ei ratkaisisi mitään. Me muutettiin työn perässä kun oltiin molemmat työttömiä, nyt on edes toisella töitä.

Vierailija
20/53 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Perhettä en tietenkään jättäisi ja miehen liiketoimintaa ei voi siirtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän