Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanne mökillä on kärjistynyt - isoisä alkoi itkemään kun pojanpoika ei mene armeijaan

Vierailija
04.07.2017 |

Poika sai vapautuksen lievästä masennuksesta. Isoisä kuuli tästä kun ohimennen keskustelu ajautui armeijaan ja poika ylpeili tällä vapautuksella. Isoisän oma isä oli kaatunut sodassa ja aihe on hänelle todella arka. On jotenkin todella kiusallista nähdä kun vanha mies itkeä pillittää ja sanoi pojalleni ettei ole enää hänestä ylpeä. Poika vain ärähti isoisälleen ettei asia kuulu hänelle.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, kun armeijasta saa näemmä ihan laiskuuttaan ja pelkuruudesta vapautuksen.

Varmaan joutuvat sitten sodan tullen vaarallisten tehtävien lähelle huoltojlukkoihin. Niitäkin tarvitaan.

Vierailija
22/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on isoisän mökki niin viet sen madon pois isoisän silmistä, pysyvästi. Osoitat jatkossa vähän kunnioitusta isääsi kohtaan sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pakollinen asevelvollisuusperinne on poistunut.

Vierailija
24/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö sama isoisä joka itki sen lahjakitaran takia?

Kyllä on heikkohermoinen isoisä kun vänisee jatkuvasti.

Vierailija
25/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta isoisän isä kaatui sen puolesta, että saamme elää maassa, jossa heikoimpia ei pakoteta palvelukseen.

No se vähän riippuu kaatuiko talvi vai jatkosodassa? Jos talvi sota niin ok, ehkä ok.

Jos jatkosota niin en varsinaisesti sanoisi kansallisosialistisen saksan ihanteen olleen tuo. Heikompien palvelus taidettiin suorittaa kaasukammiossa.

Vierailija
26/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin hieman, kun isoveljeni sai kanssa vapautuksen masennukseen ja itsetuho ajatuksiin vedoten. Olin tuolloin 15-vuotias kun isoveli lähti armeijaan ja olin tästä todella innoissani. Se innostus loppui lyhyeen kun tulikin viikon sisällä jo takas siviiliin. En muista vanhempieni reaktiota tästä, mutta olivat kyllä varmasti todella pettyneitä. Jälkeenpäin veli sanoi, että keksi masennuksen ja itsetuhoajatukset, kun halusi vaan pois sieltä. Olen nyt itse 21-vuotias ja viime vuonna suoritin oman palveluksen eikä ollut lainkaan ahdistavaa tai mitään. Totta kai vitutti mennä tammikuussa kun on helvetin kylmä, mutta kyllä se alokaskauden jälkeen alkoi kääntyä positiiviseksi kokemukseksi. Sieltä sai hyviä ystäviä ja hyvät tupalaiset auttaa kyllä kummasti jaksamaan.

AP jos poikasi keksi päästä nämä tekosyyt välttääkseen armeijan niin saa kyllä hävetä. Asepalvelus ehdottomasti elämäni paras kokemus.

Vierailija
27/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poika saa armeijasta vapautuksen masennukseen vedoten ja ylpeilee tällä ja sitten kehtaa isoisälleen ärähtää tuolla tavalla, niin siinä on mennyt kasvatus harvinaisen kovasti pieleen. Toivottavasti ette sukulaisina vaan kohotelleet olkianne, että asia on ihan ok...

Eiköhän nyt ole vähän myöhäistä enää ruveta ikämiehen kasvatuksen perään huutelemaan? Isä jäi rintamalle niin kai sitä vähän epävakaaksi itkupilliksi kasvaakin. On ihan asiallista että isoisä hoitaa traumansa itse eikä käy niitä teinipojan elämän kautta läpi mutta ennen vanhaan ei osattu hoitaa ihmisiä ja nyt on vähän myöhäistä.

Moni vanhus, varsinkin mies, on suomessa velliperse ja mieslapsi vielä elääkkellä. Sittenpähän on, sitä varten tämän miehen isä taisteli että velliperseetkin saa pillittää. Sen takia itsekin reserviin kuulun.

Heh, kannattaa jatkossa panostaa tuohon sisälukutaitoon. 

Tämän tarinan velliperse on tuo lusmu pojanpoika.

Jokainen tavallaan. Jollekin poika on selkärangaton vätys, toisille taas nuori mies joka ottaa *oman* elämänsä haltuun ja elää sitä nyt kun se tapahtuu, ei harmaana jonkun toisen kautta.

Jollekin isoisä on arvostettu sukulainen koska tämä on pitkään elänyt mies. Joillekin tämä on pelkästään nyyhkivä vanha äijä joka kaataa omia traumojaan lastenlastensa niskaan eikä edes arvosta näitä koska yhden (1) kerran menivät valitsemaan oman elämänsä suhteen ihan itse.

Varmaan on ihmisiä jotka ymmärtävät molempia ja on ihmisiä joista molemmat osapuolet ovat pelkkää paskaa.

Minä itse näen että pojan armeija on pojan armeija ja papan traumat ovat papan traumoja. Jokaisessa suvussa on omat tapansa mutta meillä pidettäisiin todella selkärangattomana toimintana traumojen kaatamista suvun lasten niskaan. Tosin täälläpäin ei ikä tai sen puute vie tai tuo kunnioitusta keneltäkään. Teot ratkaisee ja nekin pitkällä tähtäimellä. Monillehan korkea ikä = oikeus tehdä tai sanoa mitä tahansa, aivan kuten joillekin nuori ikä tarkoittaa samaa.

Ei se minusta tarkoita mutta en minä sitä päätä.

En itse voisi edes kuvitella että olettaisin jonkun tekevän jotain kuukausikaupalla ihan vaan ettei minulle tulisi paha mieli. Vielä vähemmän kehtaisin sanoa toisella päin naamaa etten enää arvosta häntä koska hän ei tanssi oikkujeni mukaan...

No teidän pappa kehtaa. Onnea vaan pojalle, kelpaa kunhan elää miten muut määrää. Muitahan tämä velvoite ei koske.

Vierailija
28/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla ylpeä, kun on kasvattanut pienen kusipään. No tulevaisuus on hyvällä mallilla.

Vierailija
29/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten niiden kitaratuntien kanssa kävi? 

Vierailija
30/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuollainen kakara, niin häpeisin kyllä silmät päästäni. 

Vierailija
31/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästä masennuksesta ei kyllä vapautusta saa. 

Provo?

Minä ainakin sain, tosin siihen liittyi myös itsetuhoisuutta

Vierailija
32/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähemmästäkin itku tulee. Siinä taas yksi isänmaantoivo...Ei varmaan kesätöissäkään ole?

Vierailija
33/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähemmästäkin itku tulee. Siinä taas yksi isänmaantoivo...Ei varmaan kesätöissäkään ole?

Ei koska tarjolla oli vain paikkoja joissa työt alkoivat klo 9 tai aikaisemmin ja ei ole tottunut heräämään niin varhain.

Vierailija
34/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä se sama isoisä joka oli tehnyt lapselleen merirosvolaivan ja antoi myöhemmin myös jonkun toisen lahjan, josta aiheutui pahaa mieltä puolin jos toisin?

Vierailija
35/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tai ei niin nautin tosta vanhan ukon reaktiosta 😂

Niiden pitää tajuta että maailma on muuttunut.

Ei se mihinkään ole muuttunut tollo. 

Vierailija
36/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Nyt jos koskaan olisi tarpeellista osoittaa, että Suomesta löytyy yhä laaja puolustustahto.

Vaikka onhan se toisaalta hyvä, ettei hulluja päästetä armeijaan. Ap:n pitäisi selittää isälleen, että lapsenlapsi on mielenvikainen eikä häntä sen takia päästetä pyssyyn kiinni.

Vierailija
37/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästä masennuksesta ei kyllä vapautusta saa. 

Provo?

Oisko lykkäystä saanu? No mukava käydä armeija sitten joskus kaksvitosena

Vierailija
38/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikasi on mies. Isoisä aviopesty hiiri, kuten isänsä ennen häntä

Vierailija
39/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itkee nyt isoäiti ja isoisä ja lapset, kun luin niille tuon aloituksen. Minäkin taidan liittyä kuoroon, on se kauheeta, kun ei armeijaan mennä. .

Vierailija
40/76 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei ole muuttunut yhtään mihinkään. Nyt jos koskaan olisi tarpeellista osoittaa, että Suomesta löytyy yhä laaja puolustustahto.

Vaikka onhan se toisaalta hyvä, ettei hulluja päästetä armeijaan. Ap:n pitäisi selittää isälleen, että lapsenlapsi on mielenvikainen eikä häntä sen takia päästetä pyssyyn kiinni.

Mutta kuin maailma on muttunut. Puolustus tahtoa ei ole ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi