Millainen ihminen ei jaksa juosta edes kahta kilometriä yhtäjaksoisesti?
Ja en nyt puhu mistään pyörätuoli vammaisista vaan tavallisista ihmisistä
Kommentit (96)
Entä kun en jaksa juosta edes 200m, mutta kävelen helposti 10km? N46v, 50kg. Hapenottokyky huono.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun en jaksa juosta edes 200m, mutta kävelen helposti 10km? N46v, 50kg. Hapenottokyky huono.
Oliskohan aika alkaa kehittää sitä hapenottokykyä..
Tarviiko sitä juosta yhtä pötköä, jos menee intervallityyliin vuorotellen 50 metriä juoksua ja 50 kävelyä. Hyvää sekin kunnolle tekee.
Minä treenaan joka viikko 4-5x (en pelkästään painoilla, vaan teen myös hiit-treenejä) ja lisäksi kävelen päivittäin ja olen hoikka. En siltikään jaksaisi juosta tästä vaan yhtäkkiä 2km. Eli voi olla hyvässä kunnossa, vaikka juoksukuntoa ei olisikaan. Varmaan juoksen jotenkin väärin, kun penikat tulevat tosi kipeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä treenaan joka viikko 4-5x (en pelkästään painoilla, vaan teen myös hiit-treenejä) ja lisäksi kävelen päivittäin ja olen hoikka. En siltikään jaksaisi juosta tästä vaan yhtäkkiä 2km. Eli voi olla hyvässä kunnossa, vaikka juoksukuntoa ei olisikaan. Varmaan juoksen jotenkin väärin, kun penikat tulevat tosi kipeiksi.
4-5x viikossa siis
Juokseminen on vahvasti tekniikkalaji! Kokematon kun lähtee kahta kilsaa juoksemaan, saa penikat ja lonkankoukistajat kipeiksi.
Hoikka olen mutta raskaat rinnat, jotka on rintakehässä vain osittain (vs kiinteät rinnat) Eli roikkuu ja heiluu. Nuoresta saakka.
Harrastan uintia, tanssia, kävelyä ym missä ei hypitä. Koko ajan joku kohta jalasta kiinni maassa. Juoksu ei vaan sovi kaikille. Normaalipaino.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun pyöritellä päätä tälle kansalle. Miten voi olla näin löysää ja heikkokuntoista sakkia? Saisitte puttepossut maksaa itse kulut omista elintasosairauksistanne.
Ei juoksukunto ole ainoa kunnon mittari.
Vierailija kirjoitti:
Rasitusastmaatikko, jota ei suostuta diagnosoimaan eikä lääkitsemään koska "lepotilan" PEF-tulos erinomainen. JA ne prkleen penikat jaloissa jotka tulee uudelleen ja uudelleen kun muutaman metrinkään erehtyy juosta
Penikkatautiin voi auttaa tukisukat. Ihan tavalliset lentosukat. Vaikka prismasta
Jaksan helposti hölkätä 5-6 kilometriä, mutta juosta ehkä hädin tuskin kilometrin. Inhoan juoksemista. Saattaisin jaksaa juosta metsäpolulla pidempään, vaikka se on fyysisesti raskaampaa kuin tasaisella juoksu. Henkinen rankkuus vie voimat siinä missä fyysinenkin.
Pyöräilen ja jaksan pyöräillä 60 kilometriä, todennäköisesti pidempäänkin, mutten ole lähtenyt satasta rikkomaan. Vielä. Hapenottokyky ihan hyvä, mutta juoksu on per ceestä.
Kaikki eivät ole juoksijoita. Osa ei jaksa, kun on huono kunto, mutta on meitä, jotka emme jaksa, koska se on niin vastenmielinen laji. Kaikella kunnioituksella, nostan kyllä hattua juoksijoille. Itse en mielelläni juokse.
polvi ja selkä eivät kestä, olen normaalipainoinen. Onneksi pystyn kävelemään ja harrastamaan muuta liikuntaa, toki polvi ja selkä huomioiden ettei tulee liiallista iskutusta.
Ei voi kun pyöritellä päätä tälle kansalle. Miten voi olla näin löysää ja heikkokuntoista sakkia? Saisitte puttepossut maksaa itse kulut omista elintasosairauksistanne.