Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei jaksa juosta edes kahta kilometriä yhtäjaksoisesti?

Vierailija
03.07.2017 |

Ja en nyt puhu mistään pyörätuoli vammaisista vaan tavallisista ihmisistä

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan juoksemista, se tekee huonoa tisseille, perseelle, kasvoille ja polville. Onneksi fillarit on keksitty jos pitää päästä jonnekin kävelyä nopeammin.

Minkälaiset tissit sulla on?

Tosi ihanat

Vierailija
42/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan juossut kahta kilometriä putkeen. Ehkä kilometri onnistuu. Painan 57 kg ja olen 160 cm pitkä. Ikää alle 50 v. Kävellä voin kyllä yli 10 km kevyesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. :D Olen normaalipainoinen ja jonkin verran liikuntaa harrastava 25v nainen. Hyvä jos jaksaisin juosta kilometrin.

Eikä häiritse tippaakaan.

Vierailija
44/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin juosta, mutta sen jälkeen jalkaan iskee hermosärky, enkä voi pariin viikkoon edes kävellä. Joten jos sopii, niin tyydyn kävelyyn, pyöräilyyn ja uimiseen. (Pyörätuolia en ole tarvinnut, eikä vamma muutenkaan näy ulospäin.)

Vierailija
45/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotias ylipainoinen nainen ei jaksa juosta.

Vierailija
46/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali nelikymppinen nainen. Joskus yläasteella juossut viimeksi cooperin testissä ja sen jälkeen meni reilusti yli 20 vuotta etten ole juossut metriäkään enkä liikkunut oikein muutenkaan. Nyt on ollut ajatuksissa lenkkeily (kävely on supertylsää) mutta hyvä jos sata metriä jaksan juosta ja sen jälkeen ei onnistu edes kävely kunnolla kun jalat menee ihan spagetiksi. Ärsyttää.

Vierailija
47/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä todennäköisesti. Olen muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta omistan J-kupin tissit joten juokseminen sattuu aivan helvetisti.

Vierailija
48/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset ole juoksemassa vaan kirjoittelet vauva palstalle tyhmiä?

Vierailija
49/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä hölkätä vaikka 20km, mutta en ole ihan varma jaksaisinko juosta kahta. En ole koskaan kokeillut. Kyllä se varmaan menisi mutta tiukille voisi ottaa.

Vierailija
50/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kestävyyttä ei voi mitata pelkällä juoksulla. Itse juoksen Cooperin testissä juuri ja juuri reilu 2000 m. Tiedän, onhan tuo huono tulos MUTTA

Selittäkääpä naputtajat tämä ilmiö: jaksan olla tunnin tanssitunneilla, harrastin kilpa-aerobicia jossa kestävä voima on olennainen osa lajia --> ei ongelmaa, palaudu nopeasti, koko lapsuuteni juoksin metsissä ja leikin juoksuleikkejä.

Juokseminen ja lenkkeily on oma lajinsa ja se ei ole luontainen kaikille. Itse vihaan sitä. Tulee huono olo ja en jaksa pitkiä lenkkejä juosta. Cooperin tulos ei koskaan parantunut eikä huonontunut. Aina annoin kaikkeni. Siihen vaikuttaa esim. kehon rakenne. Paljon lihasta omaavat vaativat paljon hiussuonia lihaksistoonsa jotta happi kulkee lihaksiin.

En vain ole koskaan pystynyt ja kesvävyysjuoksu on aina ollut heikkouteni. Vahvuutena oli nopea ja räjähtävä voima. Painonnosto olisi varmaan ollut hyvä laji minulle :D

Pointti on nyt kuitenkin se, että kaikki ovat jälleen erilaisia eikä kaikille sovi kaikki. Se ettei ole hyvä juoksussa ei kerro mitään kyseisen henkilön kunnosta.

Vierailija
51/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali nelikymppinen nainen. Joskus yläasteella juossut viimeksi cooperin testissä ja sen jälkeen meni reilusti yli 20 vuotta etten ole juossut metriäkään enkä liikkunut oikein muutenkaan. Nyt on ollut ajatuksissa lenkkeily (kävely on supertylsää) mutta hyvä jos sata metriä jaksan juosta ja sen jälkeen ei onnistu edes kävely kunnolla kun jalat menee ihan spagetiksi. Ärsyttää.

Itellä sama lihasten ja voiman kanssa :D ärsyttää aloittaa nollasta ja se kun haba on mennyt piiloon :( salille vaan pitäisi itsekin tästä vaan raahautua :D

Vierailija
52/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kolmeenkymmeneen vuoteen juossut metriäkään ja olen ihan hyvässä kunnossa. Juokseminen on vaan perseestä.

Vierailija
53/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka käy saliolla. Tai en tiiä, ehkä juoksumatolla, jostain syystä en toistaiseksi ole osannut olla motivoitunut ulkona juoksiessa tarpeeksi pitkään.

Vierailija
54/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho aloin itkemään kun luin tätä. Mulla todettiin juuri MS-tauti ja tällaiselle liikkuvalle ihmiselle se oli aikamoinen pommi. Kannattaa aina muistaa että kaikki sairaudet ei todellakaan näy aina ulospäin :(

Vierailija
55/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan kukaan tämän palstan lukijoista ilman diagnoosia=?

no,minä olen :)   ja pystyn kipittämään ton pari kilsaa huoleti.

Vierailija
56/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta. Lääkärin ohjeen mukaan syke ei saa nousta yli 130, joka tarkoittaa sitä, että kävellä saa, mutta ei juosta.

Vierailija
57/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, bmi 12, en todellakaan jaksa juosta kahta kilsaa eikä onneksi täydykään

Vierailija
58/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoinen tai jostain liikuntaelinten ongelmista kärsivät ihminen.

Esim itse voin kyllä juosta 2km mutta ei se hyvältä tunnu. Lonkka ja kaksi nikamaa selässä paskana, vasemmasta keuhkosta puuttuu puolet. Töissä olen ollut samoilla jaloilla 14-19h ja joskus juoksin sen noin 10km joka päivä...kunnes tuli penikkatauti.

Vierailija
59/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kyllä liikuntaan n. 2-4 h viikossa, mutta suht kevyttä sellaista (koitan saada ensin rutiiniksi) ja välillä on taukoja liikunnasta.

Jaksan kyllä raskaampaa kestävyysliikuntaa, mutta kiitos E/F-kuppieni on juoksu todella epämukavaa.

Kurkkuni on kuiva 24/7 ja tässä vielä selvitetään, onko kyseessä närästys, astma tai jokin muu. Käytännössä juostessa kurkku kuivuu entistä pahemmin ja alkaa sattua, joten vettä tulisi olla runsaasti mukana.

Eli mielummin sisäliikuntaa, jolloin vesipullo on saatavilla ja täytettävissä. 😁

Vierailija
60/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä miksi  juosta joten en juokse metriäkään ilman akuuttia tarvetta.