Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei jaksa juosta edes kahta kilometriä yhtäjaksoisesti?

Vierailija
03.07.2017 |

Ja en nyt puhu mistään pyörätuoli vammaisista vaan tavallisista ihmisistä

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kiinnostaisi tietää että millainen ihminen jaksaa juosta jopa 2km yhteen menoon? :o

Nomraalikuntoinen ihminen.

Vierailija
62/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin kiinnostaisi tietää että millainen ihminen jaksaa juosta jopa 2km yhteen menoon? :o

https://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi

Jos katsotaan esimerkiksi Cooperin testiä, niin keskiverto tulos alle 50-v miehillä ja alle 40-v naisilla on tuon 2km. Eli alle tuon on surkea kunto. Mutta peukutuksista päätelle aika normaalia nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ihminen. Sehän on se vastaus, jota ap tässä haki?

Vierailija
64/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo minkä kokoisia ihmiset ovat nykyään, niin veikkaan ettei kovinkaan moni jaksa juosta edes yhtä kilometriä.

Vierailija
65/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitusastmaatikko, jota ei suostuta diagnosoimaan eikä lääkitsemään koska "lepotilan" PEF-tulos erinomainen. JA ne prkleen penikat jaloissa jotka tulee uudelleen ja uudelleen kun muutaman metrinkään erehtyy juosta

Vierailija
66/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Tällainen astmaatikko,kävellä ja pyöräillä jaksan vaikka kuinka kauan,juostessa happi loppuu ja tuntuu että taju lähtee vaikka lääkitys ja kaikki kunnossa.

En tiedä miten nuo astmaatikko hiihtäjät pystyy hiihtämään kovaa pitkiä matkoja kun itse meinaa kuolla pakkaskeleillä pelkkään lumikolan työntöön.

Silloin kun olin huonommassa kunnossa niin en mäkään pystynyt tekemään pakkaskeleillä yhtään mitään ilman että rintaa puristi, mutta sitten rupesin treenaamaan. Se tekee hyvää astmaatikon keuhkoille :)

Vierailija
67/83 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo minkä kokoisia ihmiset ovat nykyään, niin veikkaan ettei kovinkaan moni jaksa juosta edes yhtä kilometriä.

Mä olen 47 kg. Enkä jaksa juosta kahta kilometriä putkeen. Että mikä tän sun teorian pointti nyt olikaan?

Vierailija
68/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa juosta kahta kilometriä putkeen. Just ja just menee 1,5km ja sekin hitaasti hölkötellen. Olen yrittänyt viime syksystä lähtien käydä juoksulenkillä, mutta en vaan jaksa juosta. Eilen väkisellä juoksin postilaatikolle ja takasin (reilu 0.5km) ja happi melkein loppui. Se vaan oli aivan hirveetä, vaikka lönköttelin hitaasti. Tuntuu että pääkin menee ihan sekaisin.

Mulla ei ole ylipainoa, astmaa, sydämen vajaatoimintaa, eikä mitään muutakaan sairautta. Käyn kävelyllä usein ja joka kerta yritän useamman pätkän juosta.

Vierailija
69/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen edes HALUAA juosta...

Vierailija
70/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jota ei päätön ravaaminen kiinnosta.

Vierailija
71/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Painan 102 kg ja käveleminenkin on raskasta lyllerrystä.

Vierailija
72/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tai ehkä jaksaisin, muttei huvita juosta kuin pallon perässä. Rakastan palloilulajeja 😀 Jaksan pelata jalkapallloa ja salibandyä helposti 1.5 h putkeen, ja niissä lajeissa mennään välillä kovaakin, ja välilllä kävelyvauhtia. Uskpisin jaksavani juosta 3 km putkeen, muttei tosiaan edes huvita koklata, niin tylsältä se kuulostaa.

Vierailija
73/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kehopositiivinen mies.

Vierailija
74/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kevyestikin. 42v mies

Vierailija
75/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittte juokseen 3000 tonnnia kännisssä juoksumatollla.

Vierailija
76/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa. Minulla on paha synnynnäinen sydänvika, jota on monta kertaa korjattu leikkauksin. En jaksa juosta edes 100m.

Vierailija
77/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty 2 km juoksemaan, 2 km uintia menee ihan kevyesti.

Vierailija
78/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea rasitusastma ja vanha polvivamma. Pyörällä kyllä pystyn ajamaan joka päivä.

Vierailija
79/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Tällainen astmaatikko,kävellä ja pyöräillä jaksan vaikka kuinka kauan,juostessa happi loppuu ja tuntuu että taju lähtee vaikka lääkitys ja kaikki kunnossa.

En tiedä miten nuo astmaatikko hiihtäjät pystyy hiihtämään kovaa pitkiä matkoja kun itse meinaa kuolla pakkaskeleillä pelkkään lumikolan työntöön.

Silloin kun olin huonommassa kunnossa niin en mäkään pystynyt tekemään pakkaskeleillä yhtään mitään ilman että rintaa puristi, mutta sitten rupesin treenaamaan. Se tekee hyvää astmaatikon keuhkoille :)

Tjaa, olen muutaman vuoden ajanut pyörällä päivittäin mutta kunto ei pääse nousemaan. Pakkasella on kyllä vaikeaa. Hiihto on siedettävää nollakelillä, miinus kympissä meinaa kuolla. Hölkkäharrastus jäi viimeksi kun motivaatio loppui, parissa kuukaudessa kunto näet laski koko ajan.

Vierailija
80/83 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa länsimaisista ihmisistä. Korkea elintasohan meidät on pilannut. Hölkätä tuon matkan varmaan useampi pystyy, mutta jos aletaan juosta, niin puoli kilsaa tekee tiukkaa varmaan 80% perusterveistä 15-65 -vuotiaista.