Millainen ihminen ei jaksa juosta edes kahta kilometriä yhtäjaksoisesti?
Ja en nyt puhu mistään pyörätuoli vammaisista vaan tavallisista ihmisistä
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kiinnostaisi tietää että millainen ihminen jaksaa juosta jopa 2km yhteen menoon? :o
https://fi.wikipedia.org/wiki/Cooperin_testi
Jos katsotaan esimerkiksi Cooperin testiä, niin keskiverto tulos alle 50-v miehillä ja alle 40-v naisilla on tuon 2km. Eli alle tuon on surkea kunto. Mutta peukutuksista päätelle aika normaalia nykyään.
Paska ihminen. Sehän on se vastaus, jota ap tässä haki?
Kun katsoo minkä kokoisia ihmiset ovat nykyään, niin veikkaan ettei kovinkaan moni jaksa juosta edes yhtä kilometriä.
Rasitusastmaatikko, jota ei suostuta diagnosoimaan eikä lääkitsemään koska "lepotilan" PEF-tulos erinomainen. JA ne prkleen penikat jaloissa jotka tulee uudelleen ja uudelleen kun muutaman metrinkään erehtyy juosta
M kirjoitti:
Tällainen astmaatikko,kävellä ja pyöräillä jaksan vaikka kuinka kauan,juostessa happi loppuu ja tuntuu että taju lähtee vaikka lääkitys ja kaikki kunnossa.
En tiedä miten nuo astmaatikko hiihtäjät pystyy hiihtämään kovaa pitkiä matkoja kun itse meinaa kuolla pakkaskeleillä pelkkään lumikolan työntöön.
Silloin kun olin huonommassa kunnossa niin en mäkään pystynyt tekemään pakkaskeleillä yhtään mitään ilman että rintaa puristi, mutta sitten rupesin treenaamaan. Se tekee hyvää astmaatikon keuhkoille :)
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo minkä kokoisia ihmiset ovat nykyään, niin veikkaan ettei kovinkaan moni jaksa juosta edes yhtä kilometriä.
Mä olen 47 kg. Enkä jaksa juosta kahta kilometriä putkeen. Että mikä tän sun teorian pointti nyt olikaan?
Mä en jaksa juosta kahta kilometriä putkeen. Just ja just menee 1,5km ja sekin hitaasti hölkötellen. Olen yrittänyt viime syksystä lähtien käydä juoksulenkillä, mutta en vaan jaksa juosta. Eilen väkisellä juoksin postilaatikolle ja takasin (reilu 0.5km) ja happi melkein loppui. Se vaan oli aivan hirveetä, vaikka lönköttelin hitaasti. Tuntuu että pääkin menee ihan sekaisin.
Mulla ei ole ylipainoa, astmaa, sydämen vajaatoimintaa, eikä mitään muutakaan sairautta. Käyn kävelyllä usein ja joka kerta yritän useamman pätkän juosta.
Millainen ihminen edes HALUAA juosta...
Sellainen jota ei päätön ravaaminen kiinnosta.
Minä. Painan 102 kg ja käveleminenkin on raskasta lyllerrystä.
Minä. Tai ehkä jaksaisin, muttei huvita juosta kuin pallon perässä. Rakastan palloilulajeja 😀 Jaksan pelata jalkapallloa ja salibandyä helposti 1.5 h putkeen, ja niissä lajeissa mennään välillä kovaakin, ja välilllä kävelyvauhtia. Uskpisin jaksavani juosta 3 km putkeen, muttei tosiaan edes huvita koklata, niin tylsältä se kuulostaa.
Ittte juokseen 3000 tonnnia kännisssä juoksumatollla.
Minä en jaksa. Minulla on paha synnynnäinen sydänvika, jota on monta kertaa korjattu leikkauksin. En jaksa juosta edes 100m.
Itse en pysty 2 km juoksemaan, 2 km uintia menee ihan kevyesti.
Vaikea rasitusastma ja vanha polvivamma. Pyörällä kyllä pystyn ajamaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Tällainen astmaatikko,kävellä ja pyöräillä jaksan vaikka kuinka kauan,juostessa happi loppuu ja tuntuu että taju lähtee vaikka lääkitys ja kaikki kunnossa.
En tiedä miten nuo astmaatikko hiihtäjät pystyy hiihtämään kovaa pitkiä matkoja kun itse meinaa kuolla pakkaskeleillä pelkkään lumikolan työntöön.Silloin kun olin huonommassa kunnossa niin en mäkään pystynyt tekemään pakkaskeleillä yhtään mitään ilman että rintaa puristi, mutta sitten rupesin treenaamaan. Se tekee hyvää astmaatikon keuhkoille :)
Tjaa, olen muutaman vuoden ajanut pyörällä päivittäin mutta kunto ei pääse nousemaan. Pakkasella on kyllä vaikeaa. Hiihto on siedettävää nollakelillä, miinus kympissä meinaa kuolla. Hölkkäharrastus jäi viimeksi kun motivaatio loppui, parissa kuukaudessa kunto näet laski koko ajan.
Valtaosa länsimaisista ihmisistä. Korkea elintasohan meidät on pilannut. Hölkätä tuon matkan varmaan useampi pystyy, mutta jos aletaan juosta, niin puoli kilsaa tekee tiukkaa varmaan 80% perusterveistä 15-65 -vuotiaista.
Nomraalikuntoinen ihminen.