Kävelylenkki ei ole mikään 10km juoksulenkki
Aivan kuten 10km juoksulenkki ei ole mikään kävelylenkki.
Jos pyydän seuraa kävelylenkille, en halua juosta kymmentä kilometriä (enkä kyllä jaksaisikaan). Siksi en myöskään lähde häiritsemään kaveriani hänen juoksulenkeilleen.
Kommentit (50)
Sehän se nykyään on kun ihmiset sanovat käyvänsä lenkillä vaikka oikeasti menevät kävelylle. Lenkki vaatii jo useita juoksuaskelia.
Asia selvä. Kissa ei ole koira, eikä yksi ole kaksi.
Eihän kukaan juokse mitään 10km lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kaikki jotka harrastavat juoksua.
Vierailija kirjoitti:
No välillä täytyy tehdä noita lyhyempiäkin mutta ne menee joko kovalla sykkeellä tai intervalleina.
Lenkkeilyä on kyllä kävely ja juoksu molemmat. Itse pikakävelen 10km lenkkejä, joskus juoksen tuon lenkin. Kuntoa kyllä riittää, ja koen sen pikakävelyn paljon rankemmaksi kuin juoksun..
Eli siis reipasta kävelyä pidän kyllä ihan täysin lenkkeilynä, ja se onkin loistava keino rasvanpolttoon.
Tämä nyt varmaan järkyttää monia mutta minun juoksulenkkini on korkeintaan 5 km pitkiä. Sen pidempään en pysty edes hitaalla hölkällä menemään vaikka otan keuhkoputkia laajentavaa lääkettä aina ennen urheilua. Kävelylenkit sen sijaan saattaa olla yli 10 km, astma ei haittaa hitaampaa menoa. En tiedä miksi nimenomaan juostessa tulee pahimmat rasitusoireet. Esimerkiksi uiminen tai vesijuoksu taas ei ärsytä. Ja kaikki talviliikunta on myös huono keuhkoilleni.
Hölkkä ei myöskään ole juoksua
Amatöörihölkkääjät pistää vituttamaan
Ite kävelen ja juoksen fiiliksen mukaan. Välillä teen kävelylenkkejä, joskus sitten taas juoksulenkkejä. Ja kyllä, ne molemmat ovat LENKKEJÄ. Kävelyhän on ihan mahtavaa liikuntaa! Kävelyä todellakin kannattaa suosia.
Minä teen 5-7km lenkkejä. Niistä tykkään, niitä teen. Mulle lenkkeilyt on terapiaa eikä liikuntaa, vaikka tokihan siinä huomaamatta tulee valtavasti liikuntaa.
Kävelylle meneminen on kävelylle menemistä. Lenkille meneminen on juoksua.
Te joista kävely ei ole oikeaa liikuntaa, pistäkääpä painava rinkka selkään ja lähtekää kävelemään mäkiseen maastoon. 526
Vierailija kirjoitti:
Te joista kävely ei ole oikeaa liikuntaa, pistäkääpä painava rinkka selkään ja lähtekää kävelemään mäkiseen maastoon. 526
Ignoratio elenchi, kukaan ei ole edes etäisesti sanonut että kävely ei ole oikeaa liikuntaa.
Yleensä ne lenkkiteiden kävelijät on niitä terveen näkösiä ihmisiä. Ja omaavat paljon paremman kropankin kuin ne bodaajat kuntosalilla :D
Aika juntti saa olla jos pitää pelkkää juoksua lenkkeilynä. Lenkkeilyä on kävely, hölkkä, juoksu ja pyöräily. Toki pyöräilystä käytetään yleensä ''menen pyöräilemään'', mutta kävely ja juoksu ovat tätä perinteistä ''menen lenkille''.
Olen hoikka ihminen, omaan oikein todellisen tiimalasivartalon. Välillä on kysytty salaisuuttani, ja se salaisuuteni on niin yksinkertainen kuin KÄVELY. Rakastan yli kaiken kävellä luonnossa hyvä musiikki korvilla. Se on suorastaan euforisen ihanaa, enkä edes itse ymmärrä kuinka paljon kävelen päivittäin. Välillä kesäisin tykkään myös kävellä osan matkasta ilman kuulokkeita kuunnellen lintujen laulua ja luonnon elämää. <3
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne lenkkiteiden kävelijät on niitä terveen näkösiä ihmisiä. Ja omaavat paljon paremman kropankin kuin ne bodaajat kuntosalilla :D
Toki, jos se lenkkiteiden kävelijä on bodannut ahkerasti kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos se lenkkiteiden kävelijä on bodannut ahkerasti kuntosalilla.
Olet esimerkiksi saattanut nähdä minut. Näin laihdutuskaudella minulla on 4-5 30min kävelylenkkiä viikossa. Muuten salilla menee 10h viikossa.
Minulle kävelylle kutsuminen ja kävelylenkille kutsuminen ovat kaksi eri asiaa. Kävelylle lähdetään arkivaatteissa tennareilla ja voidaan syödä vaikka jätskit matkalla. Kävelylenkille mennään urheiluvaatteissa ja lenkkareissa pururadalle mäkimaastoon tai vaikka laskettelurinteeseen. Kävelylenkillä voi pysähtyä telineisiin kuntopiireilemään tai tehdä esim vetoja, juoksutekniikkaharjoituksia, kantaa kaveria repparissa tai askelkyykätä ylämäkeen. Alamäet voi hölkätä.
Jos liikunta ja hiki ei maistu, pyydä tästä lähin ystävääsi vain kävelylle ja tee selväksi tavoittesi pelkästä hyötyliikkumisesta. Kävelylenkki sisältää aktiivista liikuntaa ainakin minun korvissani.
Just näin.