Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 2,5-3-vuotiaan "pitäisi" osata, kun menee päiväkotiin?

Vierailija
03.07.2017 |

"Pitäisi" huono sana, mutta mitä siis tuollaisen reilu 2,5-vuotiaan odotetaan osaavan, kun menee päiväkotiin? Tai mitä olisi ainakin hyvä osata? Tai mistä katsotaan vanhempia kieroon, jos lapsi ei vielä jotain osaa? :-D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki kehittyy yksilöllisesti. Meidän 2,5v aloittaa syksyllä päiväkodin. Osaa ainakin puhua sujuvasti, pukeutuu pääosin itse, on päiväkuiva (joskus sattuu vielä vahinko), syö itse. Osaa myös jakaa jo hieman asioita ja leikkiä muiden kanssa.

Vierailija
2/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä itse, olla mahdollisesti jo päiväkuiva. Pukea ja riisua edes joitain vaatteita (toki autetaan kengät, vetoketjut yms.).Ei me katsota kieroon, jos ei osaa, lapset yleensä katsoo mielellään mitä muut tekevät ja haluavat tehdä myös. Useimmat tuon ikäiset syövät kyllä jo itsenäisesti :)

t:lastenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siellä mitään erityistä tarvitse osata, mutta syöminen on kyllä sellainen juttu jota jo 1-vuotiailta edellytetään.

Vierailija
4/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka siististi pitäisi osata syödä itse......?

Vierailija
5/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka siististi pitäisi osata syödä itse......?

Ei siihen mitään "sääntöä" ole, toiset syö ihan pienestä jo siististi ja toiset tarvitsevat ruokalappua vielä kolmevuotiaanakin.

Vierailija
6/6 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi aloitti päiväkodissa, kun oli 2v 4 kk. Ensimmäisessä vasussa sai moitteita siitä, kun palapeliä tehdessään käänsi pään/kiinnitti huomion, kun joku tuli huoneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi