Olisitko mieluiten muistisairas, skitsofreenikko, autisti vai kehitysvammainen?
Siis jos olisi ihan pakko valita? En tarkoita loukata ketään, olen vain hiljattain ollut kiinnostunut psykiatriasta ja erilaisista oireyhtymistä, tms.
Niin jos olisi pakko, minkä valitsisit ja miksi se?
Kommentit (28)
Skitsofrenia taitaa olla noista ainut, jota voidaan lääkkeillä hoitaa ja pitää kurissa. Joten se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muitisairas, heillä on kuulemma aina hyvä olla
Oikeasti? :o
No ei varmasti! Jos ei ole kovin paha, elämä olisi silti yhtä kaaosta, ja pahempana joutuis laitokseen.
Voisin olla noista mikä vaan, jos vain pärjäisin omin avuin kotona. Olen seurannut surullisena vuoden verran muistisairaan vanhuksen (entinen naapurini) elämää palvelukodissa ja olen alkanut jo nyt pelätä sitä, jos ja kun joskus joudun laitoshoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valikoimasta puuttui mm.maanisdepressiivisyys?
No miksi sen olisi pitänyt olla siinä? Aloittaja halusi kysyä juuri näistä neljästä eikä listata joka ainoaa mielenterveyshäiriötä ja sairautta ja muuta.
S.Pendragon kirjoitti:
Kehitysvammahan voi olla päässä tai sellainen, ettei vaikuta mitenkään ajatteluun. Siksi joku ruumiillinen kehitysvamma olisi "helpoin" hyväksyä.
Kehitysvamma tarkoittaa nimenomaan älyllistä vammaa.
Kuinka autistinen? Toinen vanhemmista on skitso ja pelkään aina, että se puhkeaa itselleni. Toisaalta omaan autismin kirjoon kuuluvia oireita, joiden kanssa elän normaalia elämää ongelmitta. Skitsofreniakin on ihan hoidettavissa oleva sairaus, joten sanon tässä kohtaa, että mieluiten olisin autisti ja vähiten mielellään olisin muistisairas.
Miksi valikoimasta puuttui mm.maanisdepressiivisyys?