Häiritseekö ketään muita "The secret" humpuuki?
Olen huomannut yllättävän monen ihmisen uskovan siihen.
Minua jotenkin häiritsee vaikkapa jutella kovin paljon sellaisen ihmisen kanssa, jolla on niin erilainen maailmankatsomus. Jos mainitsen vaikka sairauksistani, hänhän ajattelee minun pyytäneen ne huonoilla vibraatioillani.
Sinänsä tämä sopii milleniaaleille hyvin. Kaiken pitäisi tipahtaa syliin pyytämällä universumilta. Jokainen on vastuussa omasta onnettomuudestaan, joten pulaan joutuneet kaverit voi jättää värisemään omia ongelmiaan pois ja kannattaakin jättää, ettei ne droppaa sun tunnelmaa. Sitten taas jos jossakin elämässään onnistuu, niin se on täysin omaa ansiota kun on onnistunut pääsemään niin hyvään synkkaan universumin kanssa, eikä liity esimerkiksi siihen, että vanhemmat ovat työskennelleet kovasti hyvän elämän eteen.
Kommentit (72)
Minusta on hirveän harmillista, että ihmiset eivät halua löytää Elämää ja sen lisäksi heitä haittaa se, että muut etsivät ja haluavat sen löytää ja jos joku on sen löytänyt, hänet lytätään täysin. Miksi teitä harmittaa niin kovin se, että muut ovat kiinnostuneita etsimään? The Secret-kirjastakin on hyötyä, vaikka se keskittyykin paljon aineelliseen hyvään, sillä usein ne, jotka lähtevät tuolta "tasolta" etsimään vastauksia, innostuvat etsimään yhä enemmän ja menevät yhä syvemmälle etsiessään vastauksia kysymyksiinsä. Yleensä ihminen myös huomaa saatuaan paljon aineellista hyvää, että se ei riitä tyydyttämään häntä, ja niin hän jatkaa etsintäänsä. Ja lopulta hän saattaa löytää.
Saamiseen liittyy oleellisesti antaminen ja hyvän jakaminen myös muille. Ellei näin toimi, elämästä menee tasapaino ja taas ollaan tyhjän päällä. Todellisen salaisuuden tunteminen opettaa nauttimaan aineettomasta hyvästä, pienistä nautinnonhetkistä ja kun niistä osaa nauttia, ei voi olla kuin onnellinen ja kiitollinen ja silloin alkaa tapahtua ihmeitä. Monenlaisia.
Aloittaa voi siitä, että ei laita hanttiin ja suhtaudu asioihin negatiivisesti. Kannattaa ajatella, että jokainen päivä on uusi mahdollisuus, jokaisen nurkan takana voi odottaa ihana ihme ja mitä tahansa hyvää voi tapahtua ihan milloin vain. Tyyni ja rauhallinen mieli on hyvä pohja elämälle. Se epäkohta jolle voin tehdä jotain, sille teen. Jolle en voi, sen hyväksyn ja rukoilen sen puolesta ja uskon kaiken kääntyvän hyväksi. Elämä virtaa ja minä sen mukana.
Ei häiritse. Olen sen avulla muuttanut elämäni hyvään suuntaan. Lähes kolmekymppiseksi olin oman mieleni ja uskomusteni uhri: hoin päässäni uhritarinaa siitä miten kurjaa on, kun on tietyistä asioista lapsuuden traumoja, miten ei ole lahjakkuutta mihinkään, ei tarmokuuttakaan. Voi minua ihmisparkaa, jota on rangaistu huonoilla geeneillä ja vielä kovalla osalla lapsena, joten nyt ei auta kuin lusia jotenkin tämä elämä läpi, vaikka kärsimystähän se on.
Löysin The Secretin ja opettelin käyttämään sitä. Tämä auttoi suuntaamaan ajatukset pois menneen vatvomisesta ja myös siitä etten uskonut omiin mahdollisuuksini ja kykyihini ollenkaan. Jos vaikka 25-vuotiaalle minulle olisi sanottu että suoritat akateemisen tutkinnon matemaattis-luonnontieteelliseltä alalta, olisin sanonut että en varmasti, mulla kun ei ole älynlahjoja ja erityisen huonon olen matematiikassa. Ja ADHD:kin taidan olla. Mutta niin vaan kävi, että kun aloin uskoa että kykyjä on, niitä ilmeni.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hirveän harmillista, että ihmiset eivät halua löytää Elämää ja sen lisäksi heitä haittaa se, että muut etsivät ja haluavat sen löytää ja jos joku on sen löytänyt, hänet lytätään täysin. Miksi teitä harmittaa niin kovin se, että muut ovat kiinnostuneita etsimään? The Secret-kirjastakin on hyötyä, vaikka se keskittyykin paljon aineelliseen hyvään, sillä usein ne, jotka lähtevät tuolta "tasolta" etsimään vastauksia, innostuvat etsimään yhä enemmän ja menevät yhä syvemmälle etsiessään vastauksia kysymyksiinsä. Yleensä ihminen myös huomaa saatuaan paljon aineellista hyvää, että se ei riitä tyydyttämään häntä, ja niin hän jatkaa etsintäänsä. Ja lopulta hän saattaa löytää.
Saamiseen liittyy oleellisesti antaminen ja hyvän jakaminen myös muille. Ellei näin toimi, elämästä menee tasapaino ja taas ollaan tyhjän päällä. Todellisen salaisuuden tunteminen opettaa nauttimaan aineettomasta hyvästä, pienistä nautinnonhetkistä ja kun niistä osaa nauttia, ei voi olla kuin onnellinen ja kiitollinen ja silloin alkaa tapahtua ihmeitä. Monenlaisia.
Aloittaa voi siitä, että ei laita hanttiin ja suhtaudu asioihin negatiivisesti. Kannattaa ajatella, että jokainen päivä on uusi mahdollisuus, jokaisen nurkan takana voi odottaa ihana ihme ja mitä tahansa hyvää voi tapahtua ihan milloin vain. Tyyni ja rauhallinen mieli on hyvä pohja elämälle. Se epäkohta jolle voin tehdä jotain, sille teen. Jolle en voi, sen hyväksyn ja rukoilen sen puolesta ja uskon kaiken kääntyvän hyväksi. Elämä virtaa ja minä sen mukana.
Mutta eihän tuo toimi lankaan yhtä hyvin kuin silloin jos mukana on bioenergia-aalloille viritetty kivi.
Minulta saisi niitä ja takaan että toimivat jos niihin vain uskoo.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän tuo toimi lankaan yhtä hyvin kuin silloin jos mukana on bioenergia-aalloille viritetty kivi.
Minusta tuntuu, että sinä huumoriveikko tarvitset nuo kivesi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että sinä huumoriveikko tarvitset nuo kivesi ihan itse.
Mutta omat asianihan ovat juuri niin valtavan erinomaisesti, koska täällä satakunta tonnia noita viritettyjä kiviä. Lisäksi voin virittää niitä aina tarpeen mukaan lisää.
Nyt lähtisi päivän erikoistarjouksena euron kilo ja vain sinulle, mutta älä kerro keenellekään, että sait näin halvalla. Tuossa olisi aloituskappale noin sata kiloa ja satasella sen saat. Siinä on hyvän tuulen viritys, joka vaikuttaa hiukan myös kuurosateisiin.
The Secretin taustalla oleva maailmankuva eroaa niin vahvasti nykyisin yleisimmästä materialistisesta maailmankuvasta, ettei tosiaan ole ihme että suuri osa pitää asiaa järjenvastaisena humpuukina. Samasta syystä on paljon ihmisiä jotka eivät saa hommaa toimimaan: he eivät pysty uskomaan siihen oikeasti, koska heidän maailmankuvassaan ulkomaailma on ehdottoman todellinen, ja jotta siihen saadaan aikaan muutoksia, vaaditaan jotain työtä tai voimaa. Vetovoiman laki näyttäisi tällaisesta maailmankuvasta vaativan, että olisi joku Jumala tai muu yliluonnollinen voima joka tuottaa tulokset.
On tosin ihmisiä jotka onnistuvat etenemään the Secret kokeiluissaan niin asteittaisesti että onnistuvat ohittamaan mielen epäuskon. Ensin ihan vaan sellaisia muutoksia jotka eivät vaadi mitään uskoa yliluonnolliseen, jotka eivät ole edes kovin epätodennäköisiä että sattuvat sattumalta. Vähitellen, hyvin hitaasti ja systemaattisesti edeten vaativampia juttuja. Sitten vaan jonain päivänä taakse katsoessa huomaa että huh, enpä olisi uskonut näitä juttuja joita nyt tapahtuu mahdollisiksi edes vaikkapa 5 vuotta sitten.
Mutta maailmankuva tuon taustalla on sellainen, että maailma ei oikeasti ole aineellinen vaan spirituaalinen, ja siksi siinä ei lainkaan päde aineen lait. Se on maailma jossa viidestä leivästä ja kahdesta kalasta voi jakaa tuhansien väkijoukolle ruokaa, koska aineellinen todellisuus nähdään vain ihmisten tietoisuuden tuottamana massailluusiona, joka on ehdollistuneen ihmismielen tuottama vääristymä perimmäisestä todellisuudesta. Illuusiota voi muokata ilman voimaa tai Jumalia.
Käyttäjä102 kirjoitti:
The Secretin taustalla oleva maailmankuva eroaa niin vahvasti nykyisin yleisimmästä materialistisesta maailmankuvasta, ettei tosiaan ole ihme että suuri osa pitää asiaa järjenvastaisena humpuukina. Samasta syystä on paljon ihmisiä jotka eivät saa hommaa toimimaan: he eivät pysty uskomaan siihen oikeasti, koska heidän maailmankuvassaan ulkomaailma on ehdottoman todellinen, ja jotta siihen saadaan aikaan muutoksia, vaaditaan jotain työtä tai voimaa. Vetovoiman laki näyttäisi tällaisesta maailmankuvasta vaativan, että olisi joku Jumala tai muu yliluonnollinen voima joka tuottaa tulokset.
On tosin ihmisiä jotka onnistuvat etenemään the Secret kokeiluissaan niin asteittaisesti että onnistuvat ohittamaan mielen epäuskon. Ensin ihan vaan sellaisia muutoksia jotka eivät vaadi mitään uskoa yliluonnolliseen, jotka eivät ole edes kovin epätodennäköisiä että sattuvat sattumalta. Vähitellen, hyvin hitaasti ja systemaattisesti edeten vaativampia juttuja. Sitten vaan jonain päivänä taakse katsoessa huomaa että huh, enpä olisi uskonut näitä juttuja joita nyt tapahtuu mahdollisiksi edes vaikkapa 5 vuotta sitten.
Mutta maailmankuva tuon taustalla on sellainen, että maailma ei oikeasti ole aineellinen vaan spirituaalinen, ja siksi siinä ei lainkaan päde aineen lait. Se on maailma jossa viidestä leivästä ja kahdesta kalasta voi jakaa tuhansien väkijoukolle ruokaa, koska aineellinen todellisuus nähdään vain ihmisten tietoisuuden tuottamana massailluusiona, joka on ehdollistuneen ihmismielen tuottama vääristymä perimmäisestä todellisuudesta. Illuusiota voi muokata ilman voimaa tai Jumalia.
Montako kiveä laitetaan ja mitä laatua?
Näitä voi pitää myös Feng shui-suihkulähteessä.
Vierailija kirjoitti:
Klassista self help -skeidaa. "Osta kirja ja elämäsi paranee". Sit kun ei ihmettä tapahdukaan, niin kirja joutuu pölyttymään muiden vastaavien joukkoon. No, ehkä seuraava villitys parantaa asiat.
Tässä kiteytyy aika lailla monen ongelma ylipäätänsä: Jos jo lähtökohtaisesti on noin negatiivinen, niin voin suositella, että et ihan heti mene ostamaan tätä self help-skeidaa:) Näiden teosten tarkoitus on saada ihminen, joka on ajattelussaan umpikujassa, mutta on valmis edes yrittämään muutosta, antamaan toinen näkökulma omaan ajatteluun ja sitä kautta menemään elämässään eteenpäin.
Moni ymmärtää tämän jännästi siten, että se muuttaa kaiken saman tien kullaksi. Ei tietenkään muuta. Se on vain oiva apuväline, JOS kokee, että tarvitsee muutosta elämässään.
Toki järkevämpää on jutella oikeiden ihmisten kanssa ja kehittää itseään sitä kautta, mutta jos on esim. minun kaltainen "loneri", niin tämä on yksi vaihtoehto muuttaa elämäänsä PIKKU HILJAA.
VihaajatVihaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassista self help -skeidaa. "Osta kirja ja elämäsi paranee". Sit kun ei ihmettä tapahdukaan, niin kirja joutuu pölyttymään muiden vastaavien joukkoon. No, ehkä seuraava villitys parantaa asiat.
Tässä kiteytyy aika lailla monen ongelma ylipäätänsä: Jos jo lähtökohtaisesti on noin negatiivinen, niin voin suositella, että et ihan heti mene ostamaan tätä self help-skeidaa:) Näiden teosten tarkoitus on saada ihminen, joka on ajattelussaan umpikujassa, mutta on valmis edes yrittämään muutosta, antamaan toinen näkökulma omaan ajatteluun ja sitä kautta menemään elämässään eteenpäin.
Moni ymmärtää tämän jännästi siten, että se muuttaa kaiken saman tien kullaksi. Ei tietenkään muuta. Se on vain oiva apuväline, JOS kokee, että tarvitsee muutosta elämässään.
Toki järkevämpää on jutella oikeiden ihmisten kanssa ja kehittää itseään sitä kautta, mutta jos on esim. minun kaltainen "loneri", niin tämä on yksi vaihtoehto muuttaa elämäänsä PIKKU HILJAA.
Tässä olis oikein söpö pieni fylliitti-kivi, joka on viritetty juuri sinua varten.
Matkamalli ja painaa vain 10 kiloa.
Kympillä lähtisi (+Alv+ käsittelymaksu+postikulut)
Lisäksi liityt näppärästi kanta-asiakasohjelmaamme ja saat kerran kuussa uuden jännittävän kiven alennushintaaan. Kerää koko sarja ja tee naapurisi kateellisiksi uudella menestyvällä elämäntavallasi.
Ai niin, olen unohtanut mainostaa sitä miten näitä bioenergia-aaltoviritettyjä kiviä saa myös tilattua veriryhmän mukaisesti erityisviritettyinä. Tietysti pieneen lisähintaan suoritamme tuon palvelun.
Positiivisella ajattelulla on toki vaikutus ihmisen elämään. Jos et usko mahdollisuuksiisi, et edes yritä, ja jos et yritä, et voi onnistuakaan. Mutta kuinka moni ajattelee vaikka syöpään kuolleesta pikkulapsesta, että olipa siinä negatiivinen 5-vuotias, olisi nyt keskittynyt positiiviseen oksennellessaan ja verta vuotaessaan, omapa oli vikansa kun värähteli väärällä taajuudella.
Uskon vetovoimanlakiin. Se on toiminut minun elämässäni jo 15 vuotta. Minulla on kyllä vastoinkäymisiä mutta en koe niitä niin raskaasti kuin saattaisi ilman vetovoimanlakia. Joskus kylläkin olo on tosi turhautunut jos ei tiedä mitä haluaa. Se manifestointi vaatii energiaa. Jos ei tiedä mitä manifedtoisi niin ei myöskään saa mitään :D
On tavallaan raskasta kun joutuu miettimään mitä ihan oikeasti haluaa. Pitää niin vahvasti uskoa omaan unelmaan!
Minun ystäväni on täysin hurahtanut uskoon kuinka universumi pitää huolta, manifestoinnista ym. Uskokoon jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut yllättävän monen ihmisen uskovan siihen.
Minua jotenkin häiritsee vaikkapa jutella kovin paljon sellaisen ihmisen kanssa, jolla on niin erilainen maailmankatsomus. Jos mainitsen vaikka sairauksistani, hänhän ajattelee minun pyytäneen ne huonoilla vibraatioillani.
Sinänsä tämä sopii milleniaaleille hyvin. Kaiken pitäisi tipahtaa syliin pyytämällä universumilta. Jokainen on vastuussa omasta onnettomuudestaan, joten pulaan joutuneet kaverit voi jättää värisemään omia ongelmiaan pois ja kannattaakin jättää, ettei ne droppaa sun tunnelmaa. Sitten taas jos jossakin elämässään onnistuu, niin se on täysin omaa ansiota kun on onnistunut pääsemään niin hyvään synkkaan universumin kanssa, eikä liity esimerkiksi siihen, että vanhemmat ovat työskennelleet kovasti hyvän elämän eteen.
Ansiokas kirjoitus.
Galaktinen Sankari, oletkos huomannut sellaista ilmiötä, että kun vitsiä venyttää liian pitkään, siitä tulee ihan helvetin ärsyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari, oletkos huomannut sellaista ilmiötä, että kun vitsiä venyttää liian pitkään, siitä tulee ihan helvetin ärsyttävää?
Mutta sehän on täysin mahdoton ajatus, että minulla voisi olla jokin sellainen tarkoitus.
Onneksi minulla on myös kaikkiin ärsyyntymyksiin tepsiviä kiviä.
Näissä on värikoodit ärsyyntymyksen laadun mukaa, joten on helppo valita kulloiseenkin tilanteeseen juuri oikea kivi,
Vierailija kirjoitti:
Vitsiä, joka ei alun perinkään ollut hauska. Tyyppi näyttää jankuttavan aiheen vierestä myös muissa ketjuissa.
Käyttäjä102 kirjoitti:
Tulihan sieltä se sana "illuusio". Henkisten opettajien mukaan kaikki on illuusiota, jonka "ego" (=ajattelu, ajattelu on siis paha asia!) tuottaa. Varmaan fyysikkojen suorittamat kontrolloidut ja toistetut kokeetkin ovat jotain ihmismielen luomaa illuusiota.... Miten muokkaat Secretin avulla esim. kaavaa E=mc2 ?
Kuinka moni maailmalla erittäin tunnustettu taiteilija, kirjailija, liike-elämän edustaja tai tiedemies on menestynyt Secretin avulla? Nyt nimiä kehiin... (Ja Secretin tekijän nimi ei nyt kelpaa...)
Albert Einstein nyt ainakin. Ja sen tiedon löytää, kun vähän etsii.
The secretissa ei itse asiassa missään kielletä lääketieteellisiä hoitoja, ei myös edes kannusteta niitä jättämään, jos kokee tarvitsevansa. Mainitaan kyllä, että lääketieteellisistä hoidoista huolimatta kannattaa muistaa kiinnittää huomiota omaan ajtteluun.
Kannattaisi lukea se kirja ;)
Kyllä minä väitän ottavani vastoinkäymiset rankemmin ollessani negaiivisella tuulella kuin ollessani positiivisella.