Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö ketään muita "The secret" humpuuki?

Vierailija
03.07.2017 |

Olen huomannut yllättävän monen ihmisen uskovan siihen.
Minua jotenkin häiritsee vaikkapa jutella kovin paljon sellaisen ihmisen kanssa, jolla on niin erilainen maailmankatsomus. Jos mainitsen vaikka sairauksistani, hänhän ajattelee minun pyytäneen ne huonoilla vibraatioillani.
Sinänsä tämä sopii milleniaaleille hyvin. Kaiken pitäisi tipahtaa syliin pyytämällä universumilta. Jokainen on vastuussa omasta onnettomuudestaan, joten pulaan joutuneet kaverit voi jättää värisemään omia ongelmiaan pois ja kannattaakin jättää, ettei ne droppaa sun tunnelmaa. Sitten taas jos jossakin elämässään onnistuu, niin se on täysin omaa ansiota kun on onnistunut pääsemään niin hyvään synkkaan universumin kanssa, eikä liity esimerkiksi siihen, että vanhemmat ovat työskennelleet kovasti hyvän elämän eteen.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee eniten se että jotkin opettajat opettaa tyyliin, ettei minkään eteen tarvitse ponnistella tai taistella, vaan olemalla esim. vain "tietoinen" (ja tietysti egosta vapaa), niin kaikki tapahtuu itsestään ja helposti ja elämä on yhtä juhlaa aamusta iltaan ja sinä vain vedät puoleesi hyvia asioita. Nää jututhan on kuin "satuja aikuisille".... Ja hyvin uskonnon kaltaisia. Menin kerran yhtä Youtube-videota kritisoimaan, niin kylläpä tuli vihaista palautetta, olin loukannut ilmeisesti erään gurun kannattajia..... Palautteeni oli asiallinen mutta kriittinen. 

Menkää Youtubeen ja tehkää haku sanalla consciousness tai ego.....

Vierailija
22/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä toisten tekemiset ja uskomukset millään tavalla. Mua ärsyttää vain ihmiset, jotka loukkaavat muita, tuhoavat luontoa, kohtelevat ihmisiä ja eläimiä huonosti, ovat välinpitämättömiä.

Olen lukenut Salaisuuden ja monta muutakin vastaavanlaista kirjaa ja niissä kyllä on totuuden siemen, mutta koska kirjojen tarkoitus on myydä, ne on tehty helppotajuisiksi ja massaan meneviksi. Todellinen salaisuus on jotain muuta ja siitä puhutaan kaikissa uskonnoissa läpi aikakausien. Mutta se pitää itse löytää ja ottaa jokapäiväiseen käyttöön, silloin siitä hyötyy salaisuuden löytäjä ja koko luomakunta. Sen avulla todellakin voi parantua sairauksista, saada taloudellista hyötyä, toteuttaa unelmiaan. Se tekee elämästä Elämän. Mutta ikävä kyllä se ei kelpaa suurimmalle osalle ihmiskunnasta ja siksi olemme tässä tilanteessa, missä olemme. Toivoa kuitenkin on, jonain päivänä viisaus voittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin vaikka Tony Robbins....... (jos on pakko valita joku)

Vierailija
24/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ärsytä toisten tekemiset ja uskomukset millään tavalla. Mua ärsyttää vain ihmiset, jotka loukkaavat muita, tuhoavat luontoa, kohtelevat ihmisiä ja eläimiä huonosti, ovat välinpitämättömiä.

Olen lukenut Salaisuuden ja monta muutakin vastaavanlaista kirjaa ja niissä kyllä on totuuden siemen, mutta koska kirjojen tarkoitus on myydä, ne on tehty helppotajuisiksi ja massaan meneviksi. Todellinen salaisuus on jotain muuta ja siitä puhutaan kaikissa uskonnoissa läpi aikakausien. Mutta se pitää itse löytää ja ottaa jokapäiväiseen käyttöön, silloin siitä hyötyy salaisuuden löytäjä ja koko luomakunta. Sen avulla todellakin voi parantua sairauksista, saada taloudellista hyötyä, toteuttaa unelmiaan. Se tekee elämästä Elämän. Mutta ikävä kyllä se ei kelpaa suurimmalle osalle ihmiskunnasta ja siksi olemme tässä tilanteessa, missä olemme. Toivoa kuitenkin on, jonain päivänä viisaus voittaa. 

Ei ole olemassa mitään yksinkertaista reseptiä, jonka kautta elämä olisi täydellistä. Sairauksien parantumisesta puhumattakaan....

Henkiset opettajat kauppaavat yleensä jotakin yksinkertaista reseptiä, jolla kaikki saavat täydellisen elämän ja lisäksi luonto vielä pelastuu. Nuo reseptit ovat useimmiten hirveän epärealistisia.

Ja sitten on vielä se pointti, että useimmiten "opettajat" liittävät noihen oppeihinsa osin myös täysin yliluonnollisia asioita.

Vierailija
26/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään yksinkertaista reseptiä, jonka kautta elämä olisi täydellistä. Sairauksien parantumisesta puhumattakaan....

Henkiset opettajat kauppaavat yleensä jotakin yksinkertaista reseptiä, jolla kaikki saavat täydellisen elämän ja lisäksi luonto vielä pelastuu. Nuo reseptit ovat useimmiten hirveän epärealistisia.

Ja sitten on vielä se pointti, että useimmiten "opettajat" liittävät noihen oppeihinsa osin myös täysin yliluonnollisia asioita.

Yksinkertaista reseptiä, kuka on sanonut, että sellainen on? En minä ainakaan. Minulta kesti vuosia, ennenkuin pääsin edes hajulle Elämästä, sen jälkeen oppimista, mietiskelyä, ajattelemista, pohtimista, käytännön tekoja yli 20 v, enkä todellakaan ole vieläkään valmis, enkä ole koko tämän elämäni aikana. 

Mitään yliluonnollista ei ole olemassa, kaikki on täysin luonnollista. Et selvästikään tiedä yhtään mistä puhun. Mitään opettajia tai guruja ei myöskään ole olemassa, jokainen on itsensä opettaja ja guru ja kyllä vain, olemme vastuussa tekemisistämme, joka päivä, joka hetki. Siinä on ensimmäinen asia, joka kannattaa oppia. Jokaisella teolla on vaikutusta sekä omaan että muiden elämään. 

Vierailija
27/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon the secretin voimaan. En siihen että pelkällä positiivisellä ajattelulla saa asioita, vaan sillä että what you focus on expands. Jos näet vaan kurjuutta, surkeutta, rahavaikeuksia, sairautta ympärilläsi, niin silloin sun elämä luultavasti pursuaa niitä. Itse keskityn siihen mikä elämässä on hyvää ja niihin asioihin joita haluan elämääni lisää (hyviä ihmissuhteita, taloudellista menestystä, terveyttä, rakkautta ja iloa) 

En tuputa kenellekään uskomuksiani ja kun porukka ihmettelee miten meidän perheen elämä on nykyään niin taianomaista niin saatan kertoa uskomuksistamme jos katson etta kysyjä on vastaanottavainen tälle tiedolle. Usein vaan sanon että ollaan tehty pirusti duunia ja oltu onnekkaita. 

Lähipiirissä on pariskunta joka uskoo secretiin vielä enemmän kuin me, heillä on nykyään miljoonaomaisuus ja saivat äskettäin kauan kaivatun esikoisensa. 

Onneksi kaikki voivat uskoa mihin haluavat, minä uskon tähän ja elän mieluummin nykyistä uskomatonta arkeani kuin sitä vanhaa elämääni jossa olin yksinäinen, rahaton, lapseton, onneton ja jatkuvasti sairas. 

Vierailija
28/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä ketjussa monikaan ymmärrä mistä on kyse. Ilmeisesti tämä on nyt anti-konmarittajien uusin inhokki. Hyi joku diggaa mä en ala :D

No selitähän, mistä the secretissä sinun käsityksesi mukaan on kyse?

Kuten KonMaria periaatteesta "vastustaville" mielensäpahoittajillekin vastataan: lue se kirja.

Katsoin leffan, kirjan aloitin eikä se ollut aikani arvoinen.  Jos uskot niin saat, elä totena ja se toteutuu, näin ymmärsin. Esimerkit hyvin usein materiaa, väistämättä tuli mieleen pyramidihuijauksen kaava, luvataan rikkauksia niille joilla sitä ei ole ja poimitaan me voitot itsellemme. 

Niin kaukana ns. pohjoismaisesta ja luterilaisesta ajattelusta kuin voi olla.

Vierailija
29/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä ketjussa monikaan ymmärrä mistä on kyse. Ilmeisesti tämä on nyt anti-konmarittajien uusin inhokki. Hyi joku diggaa mä en ala :D

No selitähän, mistä the secretissä sinun käsityksesi mukaan on kyse?

Kuten KonMaria periaatteesta "vastustaville" mielensäpahoittajillekin vastataan: lue se kirja.

Katsoin leffan, kirjan aloitin eikä se ollut aikani arvoinen.  Jos uskot niin saat, elä totena ja se toteutuu, näin ymmärsin. Esimerkit hyvin usein materiaa, väistämättä tuli mieleen pyramidihuijauksen kaava, luvataan rikkauksia niille joilla sitä ei ole ja poimitaan me voitot itsellemme. 

Niin kaukana ns. pohjoismaisesta ja luterilaisesta ajattelusta kuin voi olla.

Miten pohjoismainen ja luterilainen ajattelu mielestäsi liittyvät yhteen? Niinpä niin. Eivät mitenkään.

Vierailija
30/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä roskaa, ja noita saman tapaisia uskomuksia esittää jos jonkinlainen "opettaja" nykyään. Nää on ottaneet vaikutteita esim. Carl Jungin synchronicity -teorioista (ei-kausaalinen yhteys asioiden välillä), joille ei kyllä löydy yhtään mitään todisteita, kvanttifysiikallakin noita yritetään epätoivoisesti ja pseudotieteellisesti todistella. Buddhalaisia vaikutteita (ego on aina paha, vertaa kristinuskon Saatana) ja sitten muuta new age - roskaa tämän lisäksi. Näillä opeillehan toki taotaan isoja rahasummia, esim. Eckhart Tolle ja Deepak Chopra jne. jne ("spirituaalisuuden" guruja)

Nyt kun olet solvannut montaa eri uskontosuuntaa niin solvaa vielä taolaisuuttakin. Se on tuhansia vuosia vanha kiinalainen filosofia, ja pelkkää roskaa vai mitä luterilainen av-mamma? Mitään ei voi tulla helpolla!

Vierailija
31/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon the secretin voimaan. En siihen että pelkällä positiivisellä ajattelulla saa asioita, vaan sillä että what you focus on expands. Jos näet vaan kurjuutta, surkeutta, rahavaikeuksia, sairautta ympärilläsi, niin silloin sun elämä luultavasti pursuaa niitä. Itse keskityn siihen mikä elämässä on hyvää ja niihin asioihin joita haluan elämääni lisää (hyviä ihmissuhteita, taloudellista menestystä, terveyttä, rakkautta ja iloa) 

En tuputa kenellekään uskomuksiani ja kun porukka ihmettelee miten meidän perheen elämä on nykyään niin taianomaista niin saatan kertoa uskomuksistamme jos katson etta kysyjä on vastaanottavainen tälle tiedolle. Usein vaan sanon että ollaan tehty pirusti duunia ja oltu onnekkaita. 

Lähipiirissä on pariskunta joka uskoo secretiin vielä enemmän kuin me, heillä on nykyään miljoonaomaisuus ja saivat äskettäin kauan kaivatun esikoisensa. 

Onneksi kaikki voivat uskoa mihin haluavat, minä uskon tähän ja elän mieluummin nykyistä uskomatonta arkeani kuin sitä vanhaa elämääni jossa olin yksinäinen, rahaton, lapseton, onneton ja jatkuvasti sairas. 

Tarkoitatko nimenomaan, että se, jolla on sairaus, voi aina parantaa itsensä? Kunhan ei vain koko ajan näe sairauttaan ja kurjuuttaan, vaan onnelliset asiat, niin paranee?

Vierailija
32/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista self help -skeidaa. "Osta kirja ja elämäsi paranee". Sit kun ei ihmettä tapahdukaan, niin kirja joutuu pölyttymään muiden vastaavien joukkoon. No, ehkä seuraava villitys parantaa asiat.

Vierailija
33/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että jos kaikki maailman ihmiset uskoisivat secretiin, niin kaikki olisivat rikkaita, terveitä ja onnellisia? Lääkärit voisivat lopettaa työnsä.....

Vierailija
34/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko nimenomaan, että se, jolla on sairaus, voi aina parantaa itsensä? Kunhan ei vain koko ajan näe sairauttaan ja kurjuuttaan, vaan onnelliset asiat, niin paranee?

En tarkoita, uskon ihan länsimaisen lääketieteen voimaan. 

Mä sairastin ennen paljon. Vakavia sairaalahoitoa vaativia juttuja. Sen jälkeen kun opettelin toisenlaisen asenteen ja keskityin terveyteen sairauden sijaan (reilu 10 vuotta sitten), en ole ollut sairaalassa muuten kuin synnyttämässä.  Sairaana tulee tietenkin ottaa vastaan kaikki mahdolinen hoito ja keinot ja uskoa siihen että ne auttavat. Mutta sairauden ehkäisyyn positiivinen asenne ja terveyteen keskittyminen toimivat. Toimii mulla, ei haittaa vaikkei kukaan muu uskoisi. :)

Vierailija
35/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä roskaa, ja noita saman tapaisia uskomuksia esittää jos jonkinlainen "opettaja" nykyään. Nää on ottaneet vaikutteita esim. Carl Jungin synchronicity -teorioista (ei-kausaalinen yhteys asioiden välillä), joille ei kyllä löydy yhtään mitään todisteita, kvanttifysiikallakin noita yritetään epätoivoisesti ja pseudotieteellisesti todistella. Buddhalaisia vaikutteita (ego on aina paha, vertaa kristinuskon Saatana) ja sitten muuta new age - roskaa tämän lisäksi. Näillä opeillehan toki taotaan isoja rahasummia, esim. Eckhart Tolle ja Deepak Chopra jne. jne ("spirituaalisuuden" guruja)

Nyt kun olet solvannut montaa eri uskontosuuntaa niin solvaa vielä taolaisuuttakin. Se on tuhansia vuosia vanha kiinalainen filosofia, ja pelkkää roskaa vai mitä luterilainen av-mamma? Mitään ei voi tulla helpolla!

Tarkoitus ei ollut mitenkään solvata noita alkuperäisiä uskontoja (buddhalaisuus tai kristinusko), vaan lähinnä sitä, että "henkiset" opettajat ottavat materiaalia noista eri lähteistä ja muovaavat niistä myyviä paketteja. Mindfulness voi olla erittäin hyödyllinen taito ja tuohan sisältyy moniin itämaisiin uskontoihin.

Vierailija
36/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassista self help -skeidaa. "Osta kirja ja elämäsi paranee". Sit kun ei ihmettä tapahdukaan, niin kirja joutuu pölyttymään muiden vastaavien joukkoon. No, ehkä seuraava villitys parantaa asiat.

Kyse on pelastusopista, näitä pelastusoppeja on tarjolla monenlaisia.... Osa on perinteisiä uskontoja, osa sitten jotain new age -juttua, osa jotain yhdistelmiä näistä....

Vierailija
37/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on pelastusopista, näitä pelastusoppeja on tarjolla monenlaisia.... Osa on perinteisiä uskontoja, osa sitten jotain new age -juttua, osa jotain yhdistelmiä näistä....

New age, rhymes with sewage...

Vierailija
38/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että jos kaikki maailman ihmiset uskoisivat secretiin, niin kaikki olisivat rikkaita, terveitä ja onnellisia? Lääkärit voisivat lopettaa työnsä.....

No ainakin rikkaampia, terveempiä ja onnellisempia kuin nyt.

Vierailija
39/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku ostaa bioenergia-aalloille viritetyn kiven?

Näitä olisi runsaasti erilaisiin vaivoihin ja ongelmiin sovitettuina.

Näyttävät aivan tavallisilta, mutta mehän tiedämme että se on vain hämäystä ja niihin lisättynä etteivät joutuisi varastetuiksi ja väärinkäytetyiksi.

Erikoistarjous vain tänään ja vain sinulle, eli satasella kappale ja erityisviritetyt 150 euroa.

Kilohintakin on todella halpa, sillä näiden siirtoon tarvitaan pakettiauto.

Vierailija
40/72 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä ole kuullut...missä sinä oikein pyörit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi