Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuotantotalouden insinööri vs. logistiikkainsinööri

Vierailija
03.07.2017 |

Onko palstalaisilla kokemuksia otsikon koulutuksista? Koulutusten hyvät ja huonot puolet? Kumpaa suosittelisit työllistymisen kannalta? Ja mihin tehtäviin/minkätyyppisiin yrityksiin palstalaiset on työllistynyt ko. koulutuksista?

Tiedän että tutasta sanotaan että koulutuksen jälkeen tietää kaikesta vähän mutta mistään ei paljoa/tarpeeksi, mutta pitääkö koulutuksen käyneiden mielestä tämä paikkansa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logistiikkainsinööriksi opiskelin ja sain heti jo opiskeluaikana työpaikan. Ensin määräaikaisena ja kun valmistuin niin minut vakinaistettiin. Kotimainen autotehdas työnantajana tällä hetkellä.

Vierailija
2/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse suosittelisin tuotantotaloutta. Logistiikka puolella varmaan paremman osaamisen saa logistiikkaan mutta se on aika kaponen ala ja suht suhdanneherkkä. Kyllähän Tuta inssi taas on hyvin pitkälti jack of all trades, mutta nykymaailmassa se on toisaalta taas hyvä. Substanssiosaamisen saa alasta kuin alasta suht nopeasti. Generalistejakin tarvitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantotalouden insinöörillä on laajemmat mahdollisuudet työllistyä. Vaikka sitten logistiikka-alalle. Toisin päin vaikeampaa.

Vierailija
4/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TuTa on ehdottomasti parempi tutkinto

Vierailija
5/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kumpaakaan oikeastaan. Terv. Tuotantotalouden DI (Otaniemi)

Hankala työllistyä, työnantajat "arvostavat" mutta työpaikan saaminen voi olla yllättävän vaikeaa. Ainakin rinnalla olisi sitten hyvä olla jotain kunnollista teknistä substanssia. Haastatteluissa kun kysytään helposti että mitä sinä oikeasti osaat.... Itse olen ollut työssä it-alalla. 

Toki jos jo etukäteen tietää mihin voisi olla mahdollisuudet työllistyä ja on jotain suhteita jonnekin, niin sitten se muuttaa tilanteen tietysti.

Vierailija
6/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutainssi on käytännössä sama kuin tradenomi. Ei siellä tekniikkaa opeteta. Ko. koulutusohjelmaan päätty "mallioppilaita", joiden ei ole tarvinnut tehdä mitään käytännönläheistä. Sitten luullaan valmistuvansa teollisuuden alan johtotehtäviin...

Vierailija
7/7 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutainssi on käytännössä sama kuin tradenomi. Ei siellä tekniikkaa opeteta. Ko. koulutusohjelmaan päätty "mallioppilaita", joiden ei ole tarvinnut tehdä mitään käytännönläheistä. Sitten luullaan valmistuvansa teollisuuden alan johtotehtäviin...

Minä olen tutainssi ja juurikin noissa tehtävissä, paitsi en teollisuudessa vaan palveluliiketoiminnassa isossa kansainvälisessä yrityksessä.