Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion lopettaa kilttinä olemisen ja liiallisen ystävällisyyden

Vierailija
02.07.2017 |

Olen perusluonteeltaani kiva ja ymmärtäväinen. Se, jolle uskalletaan kertoa arkaluonteisia juttuja, koska en tuomitse herkästi. Olen muuttanut nykyiselle paikkakunnalle 7 vuotta sitten. Olen ollut kiva, kehunut vilpittömästi muita, auttanut naapureita jne ... koen kuitenkin, että mitään en ole saanut takaisin. Aion lopettaa muiden ajattelemisen joka asiassa. En jaksa enää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on aina liikaa.

Vierailija
2/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa suomalaisista on kylmiä paskiaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, suosittelen! Minä kun lopetin ylenmäärin kilttinä olemisen, lopetin myös olemisen sinä joka aina väistää muita kaduilla ja pujottelee mitä ihmellisimmistä paikoista ohi, jotta muiden ei tarvitsisi väistää eikä reittiään muuttaa. (Vaikka nämä kävelisivät koko tien leveydeltä ja/tai isolla porukalla). Hyvin vapauttavaa kun muut väistää.

Vierailija
4/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa, jos aina vaan otetaan eikä koskaan anneta mitään takaisin.

Vierailija
5/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen ihan samoin. Mummin kuoltua minä koitin pitää yhteyttä serkkuihin, mutta koen, ettei kukaan oikeasti välitä tavata minua. Samoin muista ihmisistä tulee se tunne. Voi tietenkin olla, etten minäkään tavallaan ole heistä aidosti kiinnostunut, mutta jos olenkin joskus jostain ihmisestä sitten aidosti kiinnostunut ja toivon tavata ja pidän yhteyttä vaikka yksipuolisesti eikä se tunnu rasitteelta, niin saan tuntea, että olen varmaan häiriöksi, enkä siten voi jatkaa.

Vierailija
6/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun ois pitänyt saada takaisin? Oletko auttanut ja ollut kiva vain siksi, että susta tykättäisiin ja saisit jotain? Tuota kannattaa pohtia, mitkä sun omat motiivit on olleet. Oletko lapsena kokenut, että tulet hyväksytyksi vain olemalla kiltti? Mut joo, ymmärrän, oon ollut ja oon vähän samanlainen. :-) Kannattaa lukea aiheesta, esim. Kiltteydestä Kipeät. Muista kuitenkin, että tuon vastakohta ei ole ruveta kusipääksi. :-)

Vierailija
7/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset

Vierailija
8/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siis ollut sellainen "anteeksi, anteeksi"-asenne kaikkeen. Kaiken muun lisäksi. Se on ehkä mennyt liian pitkälle. Ap

Vierailija
9/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tule kun enemmän ongelmia jos alat tietoisesti olemaan kusipää.

Vierailija
10/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla kiltti vain saadakseen muiden hyväksynnän. Aito sydämellisyys saa näkyä, mutta kynnysmatoksi ei tarvitse jää. Kusipäisyydestä tulee vaan paska fiilis, tärkeintä että voi kattoa päivän päätteeksi peiliin ja olla ylypiä itestään.

Vierailija
11/11 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti ymmärrä, että miksi. Itse olen kuvailemasi kaltainen, mutten ole kärsinyt tästä mitenkään sen jälkeen kun erosin vuosia sitten miehestä joka selvästi käytti välillä mun ystävällisyyttä hyväkseen. Hän onkin ainoa ihminen joka on koskaan tehnyt noin ja uskon, että tämän kokemuksen ansiosta osaan jatkossa spotata tuollaiset ihmiset, eikä mun tarvitse olla sellaisten kanssa ollenkaan tekemisissä. Omia puoliaan pystyy pitämään, vaikka olisikin mukava ja kiltti. Täytyy vain osata sanoa ei, ja kävellä tilanteesta pois jos siltä tuntuu.

Esimerkiksi... Mussa on joku "kiltti -leima", joka näkyy kauas ja jota yrittää hyödyntää moni. Pari viikkoa sitten joku venäläinen mummo rautatieasemalla yritti saada mua ostamaan hänelle lipun, koska hänellä ei kuulemma ollut pankkikorttia. En ostanut. Ajattelin, että kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata toimia tilanteessa, jossa ei pysty ostamaan lippua oman ajattelemattomuutensa vuoksi. Hyvä opetus hänellekin jos joutuu palaamaan kotiin tai sukulaisten luo, koska ei ole ottanut asioista selvää. Nainen puhui hyvää suomea, joten ymmärryksen puutetta tuskin oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän