Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereella paha huumeongelma

Vierailija
02.07.2017 |

Aihetta on sivuttu täälläkin ja monet ovat kertoneet miten Treen keskustasta on tullut rauhaton. Nyt Aamulehdessä oli monta juttua tästä käsiin räjähtävästä huumeongelmasta, johon ratkaisuksi tarjotaan lähinnä kai avohoitoa.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/paihdeammattilaiset-tampereen-huumehoi…

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahenee vaan mitä kauemmin kama on laitonta.

Vierailija
2/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lisää vaan kontrollia sosionomin mielestä. Sehän onkin osoittautunut tehokkaaksi tavaksi viimeisen 45 vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voi itse kukin todeta kävelemällä Hämeenkadun päästä päähän. Joka paikassa on sekaisin olevia nuoria ja vanhempiakin ihmisiä. Kukaan ei välitä eikä ole mitään valvontaa, vaikka esim. Tullintori on näiden hengailupaikka.

Katkolle ei pääse, annetaan vaan subua kouraan ilmeisesti ja ajetaan kadulle.

Vierailija
4/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "annetaan vaan subua kouraan" on kyllä myytti. Ei korvaushoitoon heti pääse, vaan pitää olla käyttöhistoriaa opiaateista ja toleranssit korkealla ja silloinkin homma toimii niin, että hoito aloitetaan jonkun laitoksen kautta. Muuten subua saisi kuka vaan ilmaiseksi menemällä korvaushoitoon.

Vierailija
5/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin todeta, että olen ollut syöpähoidossa, eikä kunnallinen syöpähoito ole kovin nopeaa, reilua tai tehokasta potilaan kannalta. Olen ollut myös mielenterveyshoidossa, kun sain syöpäsairaudesta, hoidosta ja niiden vaikutuksista ptsd:n ja masennuksen ja myöskään mielenterveyshoito ei ole nopeaa, reilua ja tehokasta. Huumehoito ei ole ainoa hoito, joka on retuperällä ja ei kaikkia varoja voikaan siihen kohdistaa.

Vierailija
6/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nää voitais viedä jonnekin saareen ja kamaa niin paljon tarjolla kuin haluaa. Sinne meno vapaaehtoista mut pois tullaan vaan arkussa. Kuinka moni tarttuis tähän? En tunne yhtään sääliä, enkä ymmärrä mitään hoitoja tai vieroitusta. Itse oman kuoppansa kaivaneet vs syöpäsairaat jne

Mitäs jos vietäis sut sinne saareen? Ei varmaan jäis kukaan kaipaamaan.

Vierailija
7/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vihervasemmistolaisia, tosin en minäkään pystyisi olemaan selvin päin tampereella.

Vierailija
8/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL, perusteletko.

Jos olisi laillista niin eikö ongelmasta loogisesti tulisi entistä laajempi. Nyt vain rikokseen valmiit ja pahatkin seuraukset (esim. tuomio huumausainerikoksesta on erittäin huono juttu pitkälle tulevaisuuteen) sietävä alkaa vetää mömmöjä.

Jos huumeet olisivat laillisia, myös muut kuin em. käyttäisivät niitä. Eihän ne haittavaikutukset mihinkään häviä vaikka aineet laillisia olisivatkin?

Vierailija
9/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nää voitais viedä jonnekin saareen ja kamaa niin paljon tarjolla kuin haluaa. Sinne meno vapaaehtoista mut pois tullaan vaan arkussa. Kuinka moni tarttuis tähän? En tunne yhtään sääliä, enkä ymmärrä mitään hoitoja tai vieroitusta. Itse oman kuoppansa kaivaneet vs syöpäsairaat jne

En mä sinne halua. Meno olisi vapaaehtoista. En mä käytä huumeita. Enkä halua nähdä huumeidenkäyttöä.

Vierailija
10/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitkään vieroitukset auttaa. Kerran narkkari aina narkkari. Rahanhukkaa tuollaiset hoidot. Nytkin Aamulehdessä juttu et haluavat käyttää kun se on niin kivaa.

Vierailija
11/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkeen voi millään riittää rahaa.

Pitää olla tunnelia ja ratikkaa ja maauimalaa ja sensellaista. Ne on kalliita hankintoja kaikki sellaset. Sairaat, vanhukset, lapset ja huumehörhöt jne. eivät ole Tampereen tärkeyslistan top kympissä. Tokkopa edes viidessäkympissä!

Vierailija
12/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan jos subua tarjottaisiin enemmän, niin narkkarit olisivat edes rauhallisia ja helpompia käsitellä. Yleisen turvallisuuden kannalta parempi.

13/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL, perusteletko.

Jos olisi laillista niin eikö ongelmasta loogisesti tulisi entistä laajempi. Nyt vain rikokseen valmiit ja pahatkin seuraukset (esim. tuomio huumausainerikoksesta on erittäin huono juttu pitkälle tulevaisuuteen) sietävä alkaa vetää mömmöjä.

Jos huumeet olisivat laillisia, myös muut kuin em. käyttäisivät niitä. Eihän ne haittavaikutukset mihinkään häviä vaikka aineet laillisia olisivatkin?

Kun Portugalissa on dekriminalisoitu huumeet (2001), niin siellä on huumeiden käyttö vähentynyt huomattavasti, sekä kaikenlaiset siihen liittyvät taudit. 

"Esimerkiksi suonensisäisten huumeiden käyttö on vähentynyt 50 prosenttia."

https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/128981-vaikuttava-ulostulo-…

"Portugalin kokemukset huumeiden dekriminalisoinnista ovat hyvät. Hoitoon hakeutuneiden huumeiden käyttäjien määrä on noussut. Nuorten huumekokeilut ovat vähentyneet. Entistä pienempi osuus uusista hiv-tartunnoista on saatu likaisista huumeneuloista. B- ja C-hepatiittitartunnat ovat vähentyneet.

Yhdysvaltalainen Cato Insititute -ajatushautomo julkaisi Portugalin huumepolitiikkaa käsittelevän raportin huhtikuussa. Raportin sävy on suorastaan ylistävä.

"Arvioitiinpa millä mittarilla tahansa, Portugalin huumepolitiikka on ehdoton menestys", kirjoittaa raportin koonnut Glenn Greenwald.

Portugalissa dekriminalisointi koskee kaikkien huumeiden käyttöä, niin mietojen kuin vahvojenkin. Huumeiden välittäminen ja kauppa ovat edelleen rangaistavaa toimintaa."

https://www.maailmankuvalehti.fi/2009/7-8/lyhyet/kiellettya-muttei-riko…

14/40 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikkeen voi millään riittää rahaa.

Pitää olla tunnelia ja ratikkaa ja maauimalaa ja sensellaista. Ne on kalliita hankintoja kaikki sellaset. Sairaat, vanhukset, lapset ja huumehörhöt jne. eivät ole Tampereen tärkeyslistan top kympissä. Tokkopa edes viidessäkympissä!

Ne ovat investointeja, jotka rahoitetaan velalla. Eivät ottaisi velkaa huumehoitoon tms. asioihin, vaikka ratikkaa ei tulisikaan. Näiden asioiden rinnastaminen on pelkkää persujen harjoittamaa populismia.

Vierailija
15/40 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sinne halua. Meno olisi vapaaehtoista. En mä käytä huumeita. Enkä halua nähdä huumeidenkäyttöä.

No mitä sitten? En mä ainakaan tunne yhtään sääliä, tulet sitten arkussa takaisin.

Vierailija
16/40 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot nyyppä lol oon sauli banaan sut mun minecraft servulta ja alueelta.

Vierailija
17/40 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tehään siitä laillista oot kakke on talja hartonen

Vierailija
18/40 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon esko suomäki ja tuun sun roblox servulle ja bannaan sut hehhaehahehaehahehaehaehhaehaehhaehah oot nyp

Vierailija
19/40 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDXDXDXDDXDXDXDXDXDDXDXDXDX tuu fortnite mä rektaa sua t:Dond dumb

Vierailija
20/40 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon stronk ma hakkaan sut koska ma oon ulivoimainen t:pirkka vanilia jäätelö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän