Mitä järkeä pitää lippistä Suomessa?
Täällä EI ole koskaan niin kuuma että sitä tarvitsisi oikeasti. Oikeesti mitä järkeä hei?
Kommentit (18)
No se kuuluu Suomen miesten kansallispukuun. Ilman lippistä ei voi lähteä mihinkään ja lippa tietty taaksepäin käännettynä. Sitä pidetään päässä aina, ravintolassakin.
No käytän joskus lippistä kesällä kun käyn juoksulenkillä ja hiukset on rasvaiset ja hikiset. Onko se niin kauheaa?
Pipo päässä kesähelteelläkin vai? Mun mies käyttää lippistä kesäällä, ettei sen kalju kärähdä... vai pitäskö mun rasvata se joka aamu. Lippis on helpompi?
Lippis ei itse asiassa torju kuumuutta ulkomaillakaan, pikemminkin kuumentaa vielä enemmän. Sitä käytetään useammin suojelemaan kasvoja ja silmiä auringonpaisteelta, joskus myös vaikka sateelta.
Kaljuuntunut mies tarvitsee sitä jos on koko päivän auringossa ettei polta päälakeaan. Muuten en ole koskaan oppinut käyttämään hattua ilman todellista tarvetta.
Katsoin kanssa jotain urheilutapahtumaa telkkarista niin 9/10 äijästä piti lippistä. Vitun junttia!
Suomen kesässä sitä vasta tarvitseekin. Seuraava sadekuuro on aina väijymässä. Yllättävä sadekuuro vituttaa vähemmän, jos ei sentään suoraan silmiin sada.
Tuohikkaatkin käy kengistä! Miksi pitää kenkiä?
Minä ainakin käytän lippistä suojatakseni itseäni auringonpistokselta.
N27
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin käytän lippistä suojatakseni itseäni auringonpistokselta.
N27
Miltä? Auringonpistokselta?
Hä? Miksi se olis Suomessa jotenkin erilaista kuin muualla? Olen kerran saanut auringon pistoksen, pyörrytti, oksetti ja päätä särki. Ei ollut kivaa.
Vähentää migreenipäiviä.
Ai niin ja nykymallinen lippis on ilmeisesti tavallaan kotimainen keksintö, sillä joissain kansallispukuversioissa on pitkälippainen lakki.
Lippiksellä viestitään siitä, että kuuluu alempiin sosiaaliryhmiin.
Yksi syy on se, että se pitää epäsiistit hiukseni piilossa, mutta toinen syy on se, että elitistien mielestä se on junttia ja haluan provoida heitä.
Et taida oikein ymmärtää lippiksen tarkoitusta