14-vuotias raskaana???
Hei kaikki! Olen 14-vuotias tyttö ja pelkään olevani raskaana. Tarvitsisin tietoa ja apua ihmisiltä, jotka osaavat auttaa. Harrastimme seksiä poikaystäväni kanssa 2 viikkoa sitten, mutta emme "sisäistä seksiä" eli hän ei laittanut penistään mun emättimen sisälle vaan oli jossain siinä reunoilla. Ja kummallakaan meistä ei ollut mitään ehkäisyä ja nyt pelkään, jos olen raskaana. Enkä voi päätellä "raskauttani" kuukautisten mukaan, koska ne ovat olleet melkein vuoden poissa alhaisen rasvaprosenttini takia. Ei minulla ole oikeestaan mitään oireita, mutta joskus on alavatsa kipee ja huippaa. Enkä voi ostaa raskaustestiä, kun kaikki tuntee mut täällä päin ja joku voi nähdä. Mitä mä teen???? Ei tosiaan vielä oo suunnitelmissa äitiks ruveta.
Kommentit (30)
Seksiä ei meidän ollut tarkotus harrastaa. Oltiin molemmat ihan kännissä, (joo tiedän, olen siihenkin liian nuori), mutta kyllä tiedän, että monet nuoret vetää kännejä iästä huolimattakaan ja siinä kännissä ollessa ei paljon ehkäisyistä keritty keskustelemaan!
Tiedän kyllä mistä testejä saa, mutta tarkoitin, että mistä saa halvimmalla. Ja joo poikaystävä vannoo etten oo raskaana, mut kai se vaa yrittää piristää mua. Ja en tajuu koko perheneuvola jutuista mitään, tän ei vaan tosiaan pitänyt tapahtuu niin en oo osannu varautuu tälläsiin!!
ap
Yritä päästä heti puhumaan terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa, he ovat vaitiolovelvollisuuden piirissä. Olet paniikissa, ymmärrettävää, tarviit nyt muiden apua. Et varmaankaan ole raskaana, mutta hanki se mielenrauha!! Yritä jaksaa nyt, tilanne on kohta takana ja olet viisaampi. Odota vielä sen seksin kanssa tai ensi kerralla ehdottomasti ehkäisy! Hali ja huomenna mars terkkarille ❤️
Jälkiehkäisy oli ollu hyvä hakea, vaikkakaan tuskin tuollaisesta tökkimisestä olet raskaaksi tullut. Mutta ostakaa nyt sen pojan kanssa edes se raskaustesti, niitä saa jopa kahdella eurolla esim prismasta.
Älä huoli vaikutat kyllin kypsältä myös juomaan!
Vierailija kirjoitti:
Kauhean julmaa tekstiä muilta.
On kuitenkin mahdollista, että aloittaja on hädässä oleva lapsi. Ei ihan kaikki täällä ole provoa.
Yritän auttaa:
Jos nyt penis on ollut vain "reunoilla", niin et voi olla raskaana. Siihen tarvitaan sisään laukeaminen ja aina sekään ei riitä :)
Eikö ole isosiskoa, kaverin äiti tms, jos ilmeisesti et omalle äidillesi voi puhua? Kyllähän mielenrauhasi takia olisi nyt hyvä kunnolla puhua asiasta ja ihan testatakin, jos jää epäselvää.
Raskauden mahdollisuus ainakin teoreettisesti on olemassa vaikka penis ei olisi sisällä käynytkään. Siihen ei saa eikä voi 100 % luottaa.
Kuitenkin raskauden mahdollisuus kohdallasi antamillasi tiedoilla on melko olematon. Se, että olet niin alipainoinen että rasvaprosentti on sairaalloisen alhainen - kuukautiset eivät enää tule - on melko varma merkki siitä että munasolu ei enää irtoa. MUTTA siihen ei kuitenkaan saa tuudittautua!
Mielenrauhasi vuoksi tee testi, ja hakeudu terkan puheille. Hän voi ohjata sinut eteenpäin ehkäisyneuvolaan jos tarve. Muistakaa ehkäisy tästä lähin!
Todennäköisesti et ole, raskaus vaatii kyllä yleensä ihan tavaran ampumisen sisään. :D Mutta kannattaa hankkia kunnon ehkäisy.
Raskaaksitulo ilman kunnon yhdyntää on erittäin erittäin epätodennäköistä mutta tietenkään ei täysin mahdotonta. Siihen kun vielä lisätään että kuukautisesi ovat olleet poissa pitkään niin raskaana olosi tuntuu vieläkin epätodennäköisemmältä. Vatsakipusi johtuu todennäköisemmin jännityksestä.
Tottakai silti pelaat varman päälle, tee testi oman mielenrauhasi vuoksi. Ja jatkossa käytä ehkäisyä ja suojaudu taudeilta kondomilla. Pelkkä kondomi ei riitä ehkäisyksi, on liian epävarma hätiköidessä.
Perhesuunnitteluneuvolat
Perhesuunnitteluneuvolan tehtävänä on seksuaalisen terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitäminen sekä edistäminen, sukupuolitautien ja ei toivottujen raskauksien ehkäisy. Perhesuunnitteluneuvolan palvelut on tarkoitettu kaikille palvelua tarvitseville. Perhesuunnitteluneuvolan käynnit ovat maksuttomia ja luottamuksellisia.
Peruuttamattomasta perhesuunnitteluneuvolan lääkärinvastaanotto ajasta peritään 15 -vuotta täyttäneiltä asiakasmaksu. Peruutus tulee tehdä 2vrk ennen. Tämä koskee Kokkolaa, muissa kunnissa voi olla eri tavoin. Jokaisesta kunnasta löytyy.
Tämä ilmaista ja pillerit myös. Vaitiolovelvollisuus!
Tuskin olet raskaana. Ja jos olet, niin susta tulee teen mom ja kaikki on sulle kateellisia. Voit perustaa blogin ja saat miljoona seuraajaa.